| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Mediaplayer
-
F.van Holten
Re: Mediaplayer
Tja, gemak dient de mens, maar online zijn alle handleidingen te vinden, Google dacht ik 
Nou, nee, maar wat je vermoedelijk wilt, kan wel draadloos. Je wil denk ik draadloos de opgeslagen data op de mediaspeler benaderen met je laptop. De mediaspeler ondersteund DLNA en dat doet Windows Mediaspeler ook (even uitgaande dat je windows 7 of later op je flaptoppie hebt). Het is voldoende de mediaspeler te openen. In de bibliotheek weergave zie je nu onderop (links) alle DLNA compatible spelers staan die uitzenden via het netwerk. Door daar op te klikken kun je de media opzoeken en afspelen.Har06 schreef:Jolijn schreef:Tip 3: lees dit bericht 'sHar06 » 05 feb 2015 10:18
Inmiddels een ac Ryan playon HD mediaplayer- nieuw met garantie voor 50% op de kop getikt, een familielid had hem nog liggen en niet gebruikt ivm een nieuwe pclucky me.
Binnen 24 uur na plaatsten vh topic een oplossing.nog een vraagje , kan ik de player draadlood verbinden met m,n laptop en de inhoud van de laptop delen, graag wat uitleg thx
Voorwaarden:
- De mediaspeler moet aanstaan (uiteraard)
- De mediaspeler moet aangesloten zijn op hetzelfde netwerk als de ontvanger (de laptop), dit is het geval als de router (gateway in windowstermen) hetzelfde ip adres heeft in beide apparaten
- Windows Mediaplayer moet het formaat dat je wilt afspelen ondersteunen. Zo niet dan moet je mogelijk op de mediaspeler want instellen zodat hij het juiste formaat trans-codeert en uitzendt.
vH gaat maar door met zijn/haar verwijzingen naar Google, verder niets constructiefs toegevoegd door vH.olaf79 schreef:Nou, nee, maar wat je vermoedelijk wilt, kan wel draadloos. Je wil denk ik draadloos de opgeslagen data op de mediaspeler benaderen met je laptop. De mediaspeler ondersteund DLNA en dat doet Windows Mediaspeler ook (even uitgaande dat je windows 7 of later op je flaptoppie hebt). Het is voldoende de mediaspeler te openen. In de bibliotheek weergave zie je nu onderop (links) alle DLNA compatible spelers staan die uitzenden via het netwerk. Door daar op te klikken kun je de media opzoeken en afspelen.Har06 schreef:Jolijn schreef:Tip 3: lees dit bericht 'sHar06 » 05 feb 2015 10:18
Inmiddels een ac Ryan playon HD mediaplayer- nieuw met garantie voor 50% op de kop getikt, een familielid had hem nog liggen en niet gebruikt ivm een nieuwe pclucky me.
Binnen 24 uur na plaatsten vh topic een oplossing.nog een vraagje , kan ik de player draadlood verbinden met m,n laptop en de inhoud van de laptop delen, graag wat uitleg thx
Voorwaarden:
- De mediaspeler moet aanstaan (uiteraard)
- De mediaspeler moet aangesloten zijn op hetzelfde netwerk als de ontvanger (de laptop), dit is het geval als de router (gateway in windowstermen) hetzelfde ip adres heeft in beide apparaten
- Windows Mediaplayer moet het formaat dat je wilt afspelen ondersteunen. Zo niet dan moet je mogelijk op de mediaspeler want instellen zodat hij het juiste formaat trans-codeert en uitzendt.
Olaf thx voor de welwillende info, daar kan ik mee vooruit, jij hebt m,n vraagstelling prima verwoord en me voldoende toelichting gegeven
-
F.van Holten
Van Google kan men toch een hoop van leren, b.v. een woordkeuze,
gratis info/handleidingen enz.
Wie gebruikt het niet ? KKDWD.
Wie gebruikt het niet ? KKDWD.
-
Willem xamuh
http://www.gebruikershandleiding.com Meer dan 600.000 handleidingen online, gratis te downloaden.
Laatst gewijzigd door Radar op 09 feb 2015 19:57, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Reactie op offtopic berichten verwijderd
Reden: Reactie op offtopic berichten verwijderd
uiteraard de manuals gevonden th.Willem xamuh schreef:http://www.gebruikershandleiding.com Meer dan 600.000 handleidingen online, gratis te downloaden.
De player speelt muziek videos etc proma af
Nu nog de Playon wifi stick/adapter in de player laten communiceren met een laptop met wifi ?, lukt me niet echt
Je bent de content wel aan het "sharen" op die laptop ?.
Over het algemeen is een laptop niet zo ingesteld dat je er meteen mee kunt verbinden, het is tenslotte geen router.
Over het algemeen is een laptop niet zo ingesteld dat je er meteen mee kunt verbinden, het is tenslotte geen router.
Als je in windows bij het verbinden met het wifi netwerk kiest voor thuisnetwerk staan alle instellingen direct goed om media te delen. Dus daar zit mogelijk het probleembprosman schreef:Je bent de content wel aan het "sharen" op die laptop ?.
-
langste adem
Ik zag onlangs deze aanbieding voorbij komen over een androidstick .....
http://www.dealdumpert.nl/zeergoed1080p ... -chip.html
Het lijkt me wel een geinig ding. En ook niet heel duur, al zullen er wel extra dingen bijbesteld moeten worden (draadloos toetsenbord en muis, extra geheugen, dat soort dingen).
Maar dan ga ik natuurlijk af op de advertentie. Kan iemand me vertellen of dit inderdaad een goede keuze is ?
Wat zijn bijvoorbeeld de voor-en nadelen t.o.v. een " Ryan playon HD mediaplayer" of iets dergelijks ?
http://www.dealdumpert.nl/zeergoed1080p ... -chip.html
Het lijkt me wel een geinig ding. En ook niet heel duur, al zullen er wel extra dingen bijbesteld moeten worden (draadloos toetsenbord en muis, extra geheugen, dat soort dingen).
Maar dan ga ik natuurlijk af op de advertentie. Kan iemand me vertellen of dit inderdaad een goede keuze is ?
Wat zijn bijvoorbeeld de voor-en nadelen t.o.v. een " Ryan playon HD mediaplayer" of iets dergelijks ?
De player en de laptop zijn beiden aangesloten op dezelfde router (netwerk), met elkaar communiceren lukt nog nietolaf79 schreef:Als je in windows bij het verbinden met het wifi netwerk kiest voor thuisnetwerk staan alle instellingen direct goed om media te delen. Dus daar zit mogelijk het probleembprosman schreef:Je bent de content wel aan het "sharen" op die laptop ?.
-
F.van Holten
Zelfde router kan niet anders, of u heeft er meerdere, hij moet in dezelfde thuisnetwerk groep gezet/gemeld worden, PC en Ryan.
Een mediaplayer kan rechtsreeks van een media device, (USB stick/drive, NAS etc) afspelen op een TV.
Een Android stick heeft over het algemeen een extra device (Laptop, iPad) nodig om te streamen.
Ik wil op de media speler kunnen kiezen welke film ik kijk. Bovendien gaat streamen over een draadje toch nog wel soepeler dan via WiFi.
Een Android stick heeft over het algemeen een extra device (Laptop, iPad) nodig om te streamen.
Ik wil op de media speler kunnen kiezen welke film ik kijk. Bovendien gaat streamen over een draadje toch nog wel soepeler dan via WiFi.
Staat netwerk sharing aan op windows? Gooit de firewall roet in het eten? Staat dlna aan op de player?Har06 schreef:De player en de laptop zijn beiden aangesloten op dezelfde router (netwerk), met elkaar communiceren lukt nog nietolaf79 schreef:Als je in windows bij het verbinden met het wifi netwerk kiest voor thuisnetwerk staan alle instellingen direct goed om media te delen. Dus daar zit mogelijk het probleembprosman schreef:Je bent de content wel aan het "sharen" op die laptop ?.
Over het algemeen is een laptop niet zo ingesteld dat je er meteen mee kunt verbinden, het is tenslotte geen router.we zoeken verder
Als de laptop bedraad en de mediaplayer draadloos zijn aangesloten kan dit fysiek dezelfde router zijn maar intern een andere. Sommige routers hebben een optie om de draadloze apparaten te scheiden van de bedrade en dan gaat het ook niet werken.F.van Holten schreef:Zelfde router kan niet anders, of u heeft er meerdere, hij moet in dezelfde thuisnetwerk groep gezet/gemeld worden, PC en Ryan.
Als je via DLNA gaat zou dit juist op de laptop aan moeten staan (DLNA server).Staat dlna aan op de player?
Neem aan dat er geprobeert wordt een share te pakken vanaf de server.
De laptop is draadloos muv de vervelende stroomkabel
en de acRyan Player idem dito, ze zijn beiden afgesteld op m,n Linksys router en niet op de upc router.
Ik ga met de diverse suggesties nog eens aan de slag.
Momenteel werk ik via een externe harddisk op de 2.0 usb poort geplugged, de films komen met een prima kwaliteit op de tv over
Ik ga met de diverse suggesties nog eens aan de slag.
Momenteel werk ik via een externe harddisk op de 2.0 usb poort geplugged, de films komen met een prima kwaliteit op de tv over
Wij, de gebruikers van TrosRadar, stellen het niet op prijs dat er reclame wordt gemaakt voor uw product op dit forum en stellen de moderatie voor u permanent te bannen.
oh een assistant moderator in spe ???????olaf79 schreef:Wij, de gebruikers van TrosRadar, stellen het niet op prijs dat er reclame wordt gemaakt voor uw product op dit forum en stellen de moderatie voor u permanent te bannen.
Bovendien: tegen wie spreek je eigenlijk?
Het forum Mr MoneymanMoneyman schreef:Bovendien: tegen wie spreek je eigenlijk?