| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Aangifte/melding tegen mij gedaan
Re: Aangifte/melding tegen mij gedaan
We hebben het hier over een overeenkomst tussen 2 particulieren, wat een aantal andere mitsen en maren kent tov een koop als particulier bij een webwinkel. Afhankelijk van de tekst in de advertentie, is het helemaal niet gezegd dat de verkoper verantwoordelijk is voor de levering. Als in de advertentie niet expliciet stond dat het verstuurd zou worden, maar dat de keus aan de koper gelaten werd om het op te halen, of om het evt (al dan niet verzekerd) op te sturen, dan is de koper verantwoordelijk. Tenminste zo staat het hier.
Ik denk, je moet de rest van de antwoorden van TS ook lezen, dan is jou vraag snel beantwoord.sjohie schreef:We hebben het hier over een overeenkomst tussen 2 particulieren, wat een aantal andere mitsen en maren kent tov een koop als particulier bij een webwinkel. Afhankelijk van de tekst in de advertentie, is het helemaal niet gezegd dat de verkoper verantwoordelijk is voor de levering. Als in de advertentie niet expliciet stond dat het verstuurd zou worden, maar dat de keus aan de koper gelaten werd om het op te halen, of om het evt (al dan niet verzekerd) op te sturen, dan is de koper verantwoordelijk. Tenminste zo staat het hier.
Anoniem93 schreef:
ik heb de optie uiteraard voorgelegd aan de koper. Ik vroeg zoals altijd of zij het product wilde ophalen of laten verzenden en zo ja, per pakket of gewoon brievenbuspost. Aangezien pakketpost duurder was, koos zij voor brievenbuspost.
-
mh73
Ook het advies voor brievenbuspakje is onzin. Deze gaat namelijk gewoon mee met de brievenbuspost en deze bezorger heeft geen scanner. De track en trace codes worden na de bezorging standaard op 'bezorgd' gezet, tenzij het pakje door verkeerde adressering niet te bezorgen was.
mh73 schreef:Ook het advies voor brievenbuspakje is onzin. Deze gaat namelijk gewoon mee met de brievenbuspost en deze bezorger heeft geen scanner. De track en trace codes worden na de bezorging standaard op 'bezorgd' gezet, tenzij het pakje door verkeerde adressering niet te bezorgen was.
Kan je deze wijsheid ook onderbouwen?
Als het pakketje bezorgd is, zet de bezorger in zijn basis het pakketje als bezorgd, daarvoor hoef hij geen scanner mee te hebben.
Maar volgens mij klopt dan dit helemaal niet!
Track & Trace is een handige manier om uw zending met barcode online te volgen. Het enige wat u nodig hebt is een barcodenummer en postcode. Ook als verzender volgt u uw zending eenvoudig in MijnPakket.
Al zelf eens gedaan?
-
Teunbosseman
- Contacteer:
mh73 schreef:Ook het advies voor brievenbuspakje is onzin. Deze gaat namelijk gewoon mee met de brievenbuspost en deze bezorger heeft geen scanner. De track en trace codes worden na de bezorging standaard op 'bezorgd' gezet, tenzij het pakje door verkeerde adressering niet te bezorgen was.
HHmmm.....11 schrijft dat je een track en trace krijgt. Dan zou het geen onzin zijn opdat TS wel een bewijs heeft dat deze betaald en verstuurd heeft.
Maar ik heb de link bekeken opdat ik niet bekend was met brievenbuspakjespost maar ik zie nergens staan dat je een track en trace krijgt.
Wel zie ik dat hier staan --> http://www.postnl.nl/tarieven/tarieven- ... ountry=nld
maar is 3 euri duurder.
Kan het zijn dat een en ander door elkaar word gehaald betreffende track en trace code ?
Misschien eerst informeren, dan roeptoeteren.
Neen het is geen onzin wat eleven schrijft.
Als ik hier iets plaats, dan weet ik waar ik over praat en is onderbouwd, ok willen sommige dit niet geloven..
Heb al vaker brievenbuspakketten voor € 3,95 verstuurd, met een ontvangstbewijs en zoals het op de website van PostNL staat, is het via "Mijn Pakket" met de barcode te controleren.
http://www.postnl.nl/versturen/brief-of ... nbuspakje/
Als ik hier iets plaats, dan weet ik waar ik over praat en is onderbouwd, ok willen sommige dit niet geloven..
Heb al vaker brievenbuspakketten voor € 3,95 verstuurd, met een ontvangstbewijs en zoals het op de website van PostNL staat, is het via "Mijn Pakket" met de barcode te controleren.
-
mh73
Ik roeptoeter niet. Ik ben actief op een forum met ondernemers (webwinkeliers) en we hebben allemaal dezelfde ervaring.
Het is een wassen neus. Het pakket is met de barcode inderdaad te volgen, maar wat heeft dat voor zin als de pakketjes met de postbode (die geen scanner heeft) meegaan en dan s' avonds gewoon op 'afgeleverd' gezet worden.
De post geeft zelf aan van wel, maar deze brievenbuspakketjes gaan in onze ervaring zelden of nooit mee met de pakketdienst.
Het is een wassen neus. Het pakket is met de barcode inderdaad te volgen, maar wat heeft dat voor zin als de pakketjes met de postbode (die geen scanner heeft) meegaan en dan s' avonds gewoon op 'afgeleverd' gezet worden.
De post geeft zelf aan van wel, maar deze brievenbuspakketjes gaan in onze ervaring zelden of nooit mee met de pakketdienst.
Als het toch afgeleverd is, is toch niets aan de hand, maar je hebt wel een bewijs, dat het verstuurd is, en dat heeft TS niet, daarom mijn advies.mh73 schreef:Ik roeptoeter niet. Ik ben actief op een forum met ondernemers (webwinkeliers) en we hebben allemaal dezelfde ervaring.
Dat jij misschien een andere ervaring hebt, wil nog niet zeggen, dat het niet werkt.
-
Teunbosseman
- Contacteer:
eleven schreef:Misschien eerst informeren, dan roeptoeteren.
Ah zie het al.
In je 1e gegeven link --> http://www.postnl.nl/tarieven/tarieven- ... ostzegels/
staat niet vermeld dat met track en trace code is, of ik moet er overheen kijken.
In je 2e gegeven link --> http://www.postnl.nl/versturen/brief-of ... nbuspakje/
staat dit overduidelijk wel vermeld.
Ik was niet bekend met deze manier van verzenden.
-
Teunbosseman
- Contacteer:
mh73 schreef:Ik roeptoeter niet. Ik ben actief op een forum met ondernemers (webwinkeliers) en we hebben allemaal dezelfde ervaring.
Dan zie ik de toegevoegde waarde van brievenbuspakjespost ook niet in, dan maar 3 euri meer.
Lees wel dat:
Als zelden of nooit mee gaat met de pakketdienst dan kon de zending dus gewoon door de brievenbus.Let op: is de brievenbus te klein of vol? Dan bellen we bij de ontvanger aan. Is de ontvanger niet thuis, dan krijgt hij, net als bij een pakket, een kennisgeving. Ook updaten we de status van de zending in MijnPakket. De zending wordt vervolgens kosteloos binnen 3 werkdagen aangeboden door de pakketchauffeur.
-
mh73
Ze letten bij het aannemen van het pakket op de grootte. Het past dus altijd door de brievenbus.
Je hebt inderdaad wel een bewijs van verzenden.
mh73 schreef:Ze letten bij het aannemen van het pakket op de grootte. Het past dus altijd door de brievenbus.
Ik verstuur vaak brievenbuspost.
Bij de normale brievenbuspost, kan je goedkoper uit zijn met verzenden, want het gaat naar gewicht.
Bij de brievenbuspost met Track en Trace maakt het niet uit, hoe zwaar het is, als het maar binnen het limiet van 2 kg blijft, en het kost altijd € 3,95.
Dan krijg je een bewijs van verzending en je kan het volgen, zowel de verzender als de ontvanger, als je de klant het code door stuurt.
-
Teunbosseman
- Contacteer:
mh73 schreef:Ze letten bij het aannemen van het pakket op de grootte. Het past dus altijd door de brievenbus.
Behalve natuurlijk als de brievenbus te klein is
Met regelmaat gebruik ik DHL4YOU: https://dhlforyou.nl/Documents/tarieven ... L-2014.png
Is 1,05 euro duurder dan brievenbuspakjespost maar de track en trace is vele malen beter.
Heb er goede ervaringen mee en toevallig dat een verkoper onlangs dit ook gebruikte om naar mij te versturen.
Kun je bewijzen dat je het verzonden hebt? Als je zelfs dat niet kan, dan is verder praten zinloos.Anoniem93 schreef:Nou, ik heb er niet echt voor 'gekozen', ik heb de optie uiteraard voorgelegd aan de koper. Ik vroeg zoals altijd of zij het product wilde ophalen of laten verzenden en zo ja, per pakket of gewoon brievenbuspost. Aangezien pakketpost duurder was, koos zij voor brievenbuspost.
-
Bob Schurkjens
Ik ben benieuwd wat er is verkocht. Wat heeft een tweedehandswaarde van 100 euro en kan door de brievenbus?
Verder kan iedereen elke dag aangifte tegen je doen of een melding doen. Vals of niet. Dat kan gewoon in Nederland. Op zich doe je daar heel weinig tegen. Ik denk dat topicstarter niets te verwijten valt. Dit is een overeenkomst tussen particulieren. Koper heeft gekozen voor de goedkooptste verzendoptie terwijl ze ook aangetekend had kunnen kiezen. Die keuze is niet door de verkoper gemaakt maar de koper zélf.
Verder kan iedereen elke dag aangifte tegen je doen of een melding doen. Vals of niet. Dat kan gewoon in Nederland. Op zich doe je daar heel weinig tegen. Ik denk dat topicstarter niets te verwijten valt. Dit is een overeenkomst tussen particulieren. Koper heeft gekozen voor de goedkooptste verzendoptie terwijl ze ook aangetekend had kunnen kiezen. Die keuze is niet door de verkoper gemaakt maar de koper zélf.