Pagina 2 van 2

Re: Combiwebshop

Geplaatst: 25 feb 2015 23:33
door longshotnl
Ik ben ook een gedupeerde van combi webshop.
10 Januari heb ik een TV besteld.
Ik ontving een email dat perongeluk alle bestellingen een maand lang naar dezelfde postcode zijn verstuurd.
De specificaties van de TV kwamen bij nader inzien toch niet overeen met mijn wensen dus ik heb binnen de wettelijke bedenk termijn geannuleerd. De TV is ook nooit naar mij verstuurd en binnen 3 dagen zou ik mijn geld terug hebben ontvangen.
Na een maand had ik mijn geld nog steeds niet terug. Er werd niet gereageerd op email en telefoon wordt ook niet opgenomen.
Toen heb ik aangifte gedaan van oplichting bij de politie. Ik heb hier niets meer van vernomen en de website is blijkbaar nog steeds actief wat ik onbegrijpelijk vind met zo veel gedupeerden. Minstens een maand lang heeft combi webshop bestellingen aangenomen en niets geleverd.
Ik heb een email van de webshop ontvangen dat ze falliet gaan maar worden overgenomen door een andere BV. Het is totaal onduidelijk wie de eigenaar dan eigenlijk is. Maar ze opereren nog onder dezelfde naam en via dezelfde website dus ze als zodanig volgens mij hun plichten nakomen.
In de mail schreef de webshop dat als je reageerde op de email dat je dan accoord ging met een terug betalings regeling waarbij je binnen een half jaar je geld terug krijgt. Ik heb niet gereageerd maar een apart mail gestuurd om nogmaals per direct mijn geld terug te vragen.
Ik heb uitgezocht hoe ik mijn geld terug kan krijgen. Ik heb vervolgens een aangetekende brief verstuurd en hierin gevraagd om binnen 10 dagen mijn geld terug te storten. Als dat niet gebeurt dan kan ik op kosten van de combi webshop een gerechtelijke procedure in.
Ik heb niet veel verstand van de wet maar dat probeer ik dan toch maar. Ik denk dat ik incasso bureaus moet bellen, dan komt het wel goed denk ik.
Je kan met google maps het adres opzoeken en je ziet dat dit een woonhuis is. Er is geen magazijn. Wanneer een bestelling daar binnen komt wordt het pas besteld. Vandaar de lange wachttijden als je je bestelling ooit ontvangt.
Maargoed, hard gewerkt voor mijn centen en in beslag genomen. Al veel tijd aan kwijt en heeft veel negatieve emoties losgemaakt bij veel mensen. Politie doet niets.

Re: Combiwebshop

Geplaatst: 25 feb 2015 23:39
door longshotnl
Huug123 schreef:Dag allemaal,

Ik ben ook gedupeerd door Combiwebshop.
..............
Beste huug,

De lijst klopt niet kan ik je vertellen.
Mijn bestelling is 7150 en deze staat niet op de lijst en ik heb mijn geld ook nog niet terug.
De lijst is dus waarschijnlijk nog veeel langer.


gr. Bob.

Re: Combiwebshop

Geplaatst: 26 feb 2015 10:59
door marianr
Ik heb ook dezelfde email ontvangen van combiwebshop zoals longshotnl. Ik heb aangifte willen doen bij de politie maar zij zeggen dat het een civiele kwestie is en geen strafrechtelijke, dus ik kan geen aangifte doen. Wat kan je als consument dan nog. Ook als alles blijkt te kloppen (bij aankoop) kan je fluiten naar je centen. Ik heb er ook geen geld extra voor over om naar een advocaat te gaan. Wellicht met meerdere een incassobureau inschakelen.
Let wel. combiwebshop is van goededoelen bv. In de mail zeggen ze dat het ok is als we faillissement aanvrgen voor combidrive. De KvK meldt dat ze voor beide bedrijven geen faillissement hebben aangevraagd.

Re: Combiwebshop

Geplaatst: 26 feb 2015 11:33
door marianr
Ik heb inmiddels een incassobureau er op gezet. Dit zijn de kosten werkelijk niet. Kost maar 39.50. Beter dan 700 euro kwijt zijn. Ik heb invorderingsbedrijf in Den Haag er op gezet.

Re: Combiwebshop

Geplaatst: 26 feb 2015 11:35
door marianr
Case53, volgens de KvK zijn ze niet failliet. Ze gaan gewoon door.

Re: Combiwebshop

Geplaatst: 26 feb 2015 13:15
door MvK76
Ook hier een vergelijkbaar verhaal. Het trieste vind ik dat het bij ons om een zelf bij elkaar gespaarde en betaalde bestelling van mijn 13-jarige zoon gaat.. Een PS4 met flatscreen tv, een bedrag van bijna
€ 500,- Wij ontvingen na de bestelling + betaling al geen orderbevestiging en nadat we daarom gevraagd hadden (per mail), kregen we zonder begeleidend schrijven slechts de factuur toegestuurd. Een week na de besteldatum een mail gestuurd met de vraag of er al iets bekend was over de status van de bestelling en toen kregen we de mail die jullie allemaal waarschijnlijk ontvangen hebben, over het 'conflict met kieskeurig'. Toch maar akkoord gegaan met de terugbetaalregeling, maar vervolgens 'radiostilte'.. Bellen levert niets op een op mijn laatste mail is nog niet gereageerd...

Re: Combiwebshop

Geplaatst: 26 feb 2015 13:26
door nd13
Ook ik ben een gedupeerde van de Combiwebshop praktijken. Op 4 januari 2015 heb ik voor mijn zoontje een Playstation 4 gekocht van € 350,84. Hij heeft het grotendeels met zijn eigen spaargeld gekocht, de rest hebben mijn partner en ik bijgelegd. Ik ben altijd voorzichtig met het online bestellen van producten. De recensies die ik over Combiwebshop heb gelezen voordat ik ging bestellen waren positief. Omdat ik voor de kortingsoptie 'geduld' heb gekozen heb ik eerst rustig afgewacht.

Op 10/1 kreeg ik bericht dat er vertraging zou zijn opgelopen. Op 15/1 kreeg ik bericht dat de bestelling zou zijn verzonden. Hoewel het enige tijd duurde voordat ik een volgend bericht kreeg, heb ik gewoon afgewacht omdat het product wel eens uit verweggistan zou kunnen komen.... Maar op 5/2 kreeg ik bericht dat de voorraad zou zijn afgekeurd voor verzending, wat natuurlijk al vreemd was omdat het volgens eerder bericht al opgestuurd zou zijn, maar 9/2 zouden ze een vervangend exemplaar ontvangen en die zou 10/2 worden toegestuurd. Op 10/2 kreeg ik vervolgens de mail binnen over het zgn. conflict met Beslist en dat ik 6 maanden op het geld kon gaan wachten.

Ik baal natuurlijk enorm van deze gang van zaken en vind het vooral erg naar voor mijn zoontje die zo lang heeft uitgekeken naar de playstation. Behalve dat de spelcomputer niet aan gaat komen, heb ik hem ook moeten uitleggen dat we waarschijnlijk ons geld kwijt zijn. Ik ga er natuurlijk wel werk van maken, maar ik zie het somber in als ik de vele berichten lees van medegedupeerden. Ik hoop dat Radar hier iets aan kan gaan doen.

Re: Combiwebshop

Geplaatst: 26 feb 2015 16:00
door nha412
Dag,

Ik heb in het najaar van 2014 een bestelling gedaan bij Combidrive.

Voorafgaand aan mijn bestelling heb ik goed onderzoek gedaan naar de webshop. Alles wat ik vond leek te wijzen op een correcte webshop. Ik heb vervolgens mijn bestelling (PS4, voor €347,-) afgerond. Een dag later heb ik nog eens zitten speuren en bleek mijn onderzoek minder doortastend te zijn geweest dan ik had gehoopt... Berichten over links met malafide webshops en personen joegen mij de stuipen op het lijf.

Omdat ik in het weekend deze informatie tot mij kreeg zat er niet veel anders op dan tot maandagochtend te wachten met bellen. Ik heb toen het nummer gebeld dat op de website vermeld staat maar kreeg geen gehoor (en ook een volle voicemailbox dus geen bericht achter kunnen laten). Ik heb vervolgens via de Kamer van Koophandel een ander telefoonnummer weten te traceren en contact gezocht met Combiwebshop. Hier werd wel opgenomen en ik ben vriendelijk te woord gestaan. Ik heb de situatie en mijn argwaan uitgelegd en daar werd begripvol op gereageerd. Ik heb vervolgens de afspraak kunnen maken om dezelfde dag nog mijn PS4 in Woudenberg op te kunnen halen. Ik vertrouwde de zaak nog niet maar in de avond heb ik mijn PS4 gewoon op kunnen halen (daar had ik al lang niet meer op gerekend).

De dame die ik toen sprak kwam vriendelijk over. De huiskamer vanuit waar zij de webshop bezigt staat vol met allerlei dozen (tv's, mediasets, noem het maar op). Ik had toen het vermoeden, en zij bevestigde dit ook, dat zij nog niet zo bijzonder lang hiermee bezig is en tegen een flink aantal opstartproblemen aan is gelopen. Ik wil deze dame niet verdedigen maar ik heb niet het idee dat ze mensen bewust aan het oplichten is maar organisatorisch gigantisch aan het falen is. Ik kan de kvk-bestanden niet uploaden (merk ik) maar een moderator kan gerust met mij contact opnemen zodat ik de bestanden over kan dragen.

Groet

Re: Combiwebshop

Geplaatst: 27 feb 2015 07:57
door marianr
Bij fraude.nl is de naam nog steeds niet bekend voor smartphones. Zij gaven mij ook het advies om online aangifte te doen van internetfraude. https://www.mijnpolitie.nl/if.shtml

Re: Combiwebshop

Geplaatst: 27 feb 2015 08:45
door prem
marianr schreef:Ik heb ook dezelfde email ontvangen van combiwebshop zoals longshotnl. Ik heb aangifte willen doen bij de politie maar zij zeggen dat het een civiele kwestie is en geen strafrechtelijke, dus ik kan geen aangifte doen. Wat kan je als consument dan nog. Ook als alles blijkt te kloppen (bij aankoop) kan je fluiten naar je centen. Ik heb er ook geen geld extra voor over om naar een advocaat te gaan. Wellicht met meerdere een incassobureau inschakelen.
Let wel. combiwebshop is van goededoelen bv. In de mail zeggen ze dat het ok is als we faillissement aanvrgen voor combidrive. De KvK meldt dat ze voor beide bedrijven geen faillissement hebben aangevraagd.
Combiwebshop is inderdaad van goededoelen bv, dat een dochter is van jkrat bv,, de holding dus, zusterbedrijf is orangepay bv. Zoek daar maar eens op. Een grote foute boel. Het viel mij op dat het BTW nummer op de site van Combiwebshop volgens mij niet klopt, het lijkt op het nummer van een eenmanszaak.
Raar zaakje.

Re: Combiwebshop

Geplaatst: 02 mar 2015 21:29
door NoobBuster9
Hallo,

Zelf ben ik ook de dupe van Combiwebshop. Ik ben NIET akkoord gegaan met de regeling van 6 maanden en zelfs de politie zegt dat dat een goede keuze was. Voor de mensen die iets willen doen: Doe Aangifte!!! De politie doet pas wat met deze hoogst waarschijnlijke internetoplichting als er genoeg mensen zijn die aangifte hebben gedaan. Dus als U denkt: "De politie doet toch niets." dat komt dan omdat U zelf niets doet!

Groet,
Een Anonieme Mede-Gedupeerde!

Re: Combiwebshop

Geplaatst: 03 mar 2015 15:45
door wieder
Het is officieel:

ACM waarschuwt

Re: Combiwebshop

Geplaatst: 03 mar 2015 18:08
door marksomers
ik lees hier op het forum dat er gedupeerde zijn die het bericht hebben gekregen dat ze falliet zijn, maar ik heb vandaag onderstaande mail nog ontvangen.
Zelf behoor ik tot het gezelschap dat geen akkoord heeft gegeven en gemeld heeft juridische stappen te ondernemen.

Update huidige situatie.

02-03-2015

Hieronder treft u een lijst met ordernummers van klanten die hebben aangegeven toestemming te geven voor een terugbetalingsregeling. Staat uw ordernummer hier niet tussen maar wenst u dit wel meld ons dit dan. De terugbetalingsregeling word u aangeboden via Goede doelen veilingen BV.

Zoals u kunt zien zijn er een aantal ordernummers bij gekomen. Van klanten die toch in aanmerking wensen te komen voor de terugbetalingsregeling. Er zijn ook een aantal orders tussenuit. Deze order konden toch worden uitgeleverd (restvoorraad) of zij terugbetaald.

Wel willen we iedereen hartelijk danken die zo vriendelijk met ons mee denkt in de oplossing. We geven de eerste maandag van de maand telkens een update. Doordat wij op dit moment druk bezig zijn met het “opkrabellen” ziet u ook dat de terug betaling langzaam op gang komt. Dit neemt niet weg dat wij er nog steeds van overtuigd zijn dat deze lijst binnen de genoemde 6 maanden afgewerkt is. Op dit moment is er iets meer dan 8000 euro terug betaald. We moeten in totaal 57000 terug betalen.

Helaas hebben we ook een aantal klanten die ervoor kiezen om aangifte te doen of ons via een advocaat aan te schrijven. Dit is iets wat veel tijd kost. Tijd die wij ook kunnen benutten om winst te genereren waarvan een ieder terug betaald word. Niemand zal op deze lijst voorrang krijgen. Ook niet de klanten die ons aanschrijven via een advocaat, rechtsbijstand verzekering of middels een aangifte.

Combidrive BV is niet in staat aan zijn verplichtingen te voldoen. Goede doelen veilingen BV is op dit moment de partij die bereid is de klanten schadeloos te stellen. Deze partij is hiertoe niet verplicht en doet dit uit fatsoen. Goede doelen veilingen bv is niet van plan klanten verder slachtoffer te laten worden van de problemen van combidrive bv.

De volgende update is de eerste maandag van volgende maand. Tussentijds kunnen klanten zich enkel aanmelden voor de regeling.

De nummers die ontbreken zijn geleverd, geannuleerd of eerder terugbetaald.


4243

4571

5536

5671

5774

5943

6182

6364

6379

6439

6441

6478

6490

6497

6530

6560

6605

6623

6631

6631

6646

6683

6701

6810

6856

6873

6947

6949

6992

7026

7076

7117

7134

7218

7221

7249

7255

7287

7295

7306

7335

7370

7370

7416

7434

7442

7449

7473

7489

7504

7511

7518

7519

7527

7528

7563

7574

7575

7589

7600

7615

7615

7616

7628

7630

7647

7661

7672

7688

7692

7697

7705

7719

7730

7737

7755

7762

7768

7775

7783

7787

7795

7802

7809

7813

7817

7828

7830

7843

7851

7853

7856

7857

7862

7869

7876

7878

7881

7885

7892

7895

7900

7909

7912

7912

7921

7922

7923

7924

7931

7933

7934

7935

7937

7941

7953

7957

7962

7976

7981

7986

7989

8002

8003

8004

8007

8011

8015

8016

8017

8020

8022

8023

8028

8029

8031

8031

8034

8042

8045

8051

8053

8054

8055

8056

8056

8060

8064

8067

8072

8074

8074

8075

8079

8084

8090

8091

8092

8096

8097

8106

8115

8124

8135

8138

8143

8146

8147

8149

8150

8150

8154

8167

8167

8168

8169

8175

8178

8179

8180

8181

8182

8182

8185

8189

8190

8196

8199

8201

8204

8206

8210

8212

8213

8217

8220

8229

8230

8234

8240

8244

8249



Met vriendelijke groet,
CombiWebshop

Re: Combiwebshop

Geplaatst: 13 jul 2015 15:51
door caroline88
Helaas ben ik ook gedupeerde van combiwebshop.
Ik zou graag iets willen hebben waar ik mij kan melden een eventuele curator.
Wij horen helemaal niks meer nadat er is beloofd ons op de hoogte te houden.
Ik vrees dat wij onze 770 euro echt kwijt zijn. Kunnen we nog als gedupeerde stappen ondernemen?

Re: Combiwebshop

Geplaatst: 01 okt 2015 11:36
door GondaW
De Combiwebshop is een poosje terug in de uitzending bij Tros Opgelicht geweest. Het lijkt er idd op dat we naar ons geld kunnen fluiten...