Hoe complex kan je het jezelf maken?
Stay on low profile dude! And you live longer.
![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
Kaap je nou ook al topics van andere mensen om je ongenoegen over het BKR te spuien? Da's niet echt chique..Oblomova schreef:Ik vind het absurd van de BKR om zo'n laag bedrag 5 jaar te laten staan nadat die er niet meer is. Het lijkt erop uit de kansen van burgers onnodig dwars te zitten.
Om burgers ook meteen op deze manier 5 jaar lang te 'straffen' wegens kleine tekortkomingen, nadat ze die ze zelf hebben hersteld, komt fascistisch op mij over.
leer eerst maar even wat fascisme is, dat heeft hier niets mee te maken.Oblomova schreef:Ik vind het absurd van de BKR om zo'n laag bedrag 5 jaar te laten staan nadat die er niet meer is. Het lijkt erop uit de kansen van burgers onnodig dwars te zitten.
Om burgers ook meteen op deze manier 5 jaar lang te 'straffen' wegens kleine tekortkomingen, nadat ze die ze zelf hebben hersteld, komt fascistisch op mij over.
Ik snap dat mensen die eenmaal een achterstand hebben geregistreerd worden, maar om maar te stellen dat het bkr bang dat mensen die eenmaal een achterstand hebben gehad, per definitie levenslang veroordeeld worden, vind ik een slechte ontwikkeling. Helemaal met het 2e stukje er bij. Alle telefoons bij een abonnement waarvan de telefoon een waarde heeft van meer dan 250 euro worden binnen de nieuwe regels als krediet bij het bkr geregistreerd. Dus stel dat iemand als bijvoorbeeld student medicijnen of rechten een achterstand heeft op zijn mobiele rekening, die krijgt een negatieve registratie bij het bkr. Dan kan die registratie dus 25 jaar later nog voor problemen gaan zorgen, terwijl je over het algemeen kan stellen dat studenten die een dergelijke opleiding afgerond hebben, en 25 jaar verder zijn, over het algemeen toch wel enigszins kredietwaardig zijn.„Correcte informatie wegpoetsen is geschiedvervalsing”, vindt bestuurslid Peter van den Bosch. „En de consument wordt daar uiteindelijk ook zelf de dupe van.” Het BKR is bang dat consumenten die hun terechte registratie laten schrappen onverantwoorde leningen afsluiten.
Het BKR kwam de laatste maanden vaker in het nieuws vanwege aangescherpte regels. Zo heeft iedereen die meer dan €250 rood mag staan bij zijn bank een BKR-registratie. Die is positief zolang het roodstaan niet problematisch wordt. Ook op krediet gekochte smartphones worden vanaf dit jaar bij het BKR gemeld.