LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Wegenwacht een warme douche?

Discussieer hier over onderwerpen die in onze uitzendingen zijn geweest.
Gast

Re: Wegenwacht een warme douche?

Ongelezen bericht door Gast »

stelletje jaloerse egoisten. Deze dame had het echt niet breed als ze wel had kunnen betalen had ze echt niet de moeite genomen om een warme douche te geven. En voor degene die zijn lidmaatschap op wil zeggen elke wegenwacht doorziet jou praatje dus dat kost je gewoon de volle mep en je krijgt geen transport en geen vervang auto. Ik zal naar je zwaaien als je op de vluchtstrook staat met je veel te grote auto.

hukkekruk [[email protected]]

Ongelezen bericht door hukkekruk [[email protected]] »

Fijn dat de wegenwacht deze bewuste mevrouw heeft willen helpen. Terecht zegt men van de anwb dat dit een eenmalige actie was. Een warme douche was, vind ik, wel op z'n plaats. Wat mij meer stoort is het feit dat mensen wel willen autorijden en geen lid willen zijn van de anwb. Zelf heb ik al meer dan 20 jaar een zeer laag inkomen en ik vind dat als ik besuit een oud autootje als vervoermiddel te gebruiken ook de consequentie van lidmaatschap anwb moet nemen omdat je nu eenmaal iets kunt krijgen met je auto. Ik weet dus heel erg goed wat het is om elk dubbeltje om te draaien! Ik heb ook even de reactie gehad: mooie boel is dat, wel een auto en geen geld over hebben voor een lidmaatschap! NOu dan kan ik het er ook wel op wagen, dat scheelt mij ook weer geld! Natuurlijk ben ik blij voor die mevrouw dat zij is geholpen. Maar ik dok het geld wel, ook al kan ik door mijn financiele situatie maar eens per maand tanken.... omdat in mijn visie het lidmaatschap is gekoppeld aan autorijden.

michel62 [[email protected]]

Ongelezen bericht door michel62 [[email protected]] »

Waar gaat deze discussie nu eigenlijk helemaal over? De kandidaat voor de Warme Douche kan worden voordragen als iemand meent dat de persoon zonder financieel gewin iemand heeft geholpen. Op een moment maakt iemand de keuze om wat voor reden dan ook te helpen of service te verlenen. Dit kan een detaillist, een franchisenemer enz zijn. De medewerker van de wegenwacht heeft de dame op weg geholpen. Dat deed ie waarschijnlijk na een afweging te hebben gemaakt of uit menselijk gebaar op de dag des Heren. So what? Die man moet gewoon de warme douche krijgen. Lidmaatschap kunnen betalen of niet, dat doet niet ter zake. Iedereen wordt wel eens ergens mee geholpen. Moet daar dan altijd voor betaald worden??? Geen geleuter!!! Dat deed de monteur uit eigen initiatief. Wees blij dat er zulke mensen bestaan. De wereld is al egoïstisch genoeg zeg!! Kijk eens naar een paar weken geleden dat de vrouw haar portemonnaie kwijt raakte bij Kruidvat en daar niet eens naar de Postbank mocht bellen. Kijk dan ben je echt zielig als werknemer van Kruidvat.

resp00172034

Ongelezen bericht door resp00172034 »

Tja het had ook anders gekunt.Zover ik weet kost het wanneer je geen lid bent van de ANWB en je komt met pech te staan langs de kant van de weg of thuis voor de deur maar liefst 200,- euro en dan krijg je een wegenwacht totaal pakket die normaal zo rond de 80,- euro kost en de andere 120.- euro zijn een soort voorrijkosten zegt men.Dus dat deze mevrouw uiteindelijk 30,- euro moest betalen voor een basislidmaatschap terwijl ze met pech staat en niet de som van 200,-euro en zelfs deze niet kan betalen maar wel gebruik wenst te maken van de hulpdienst vind ik zeer spijtig.Dus beste mevrouw sluit alsnog een Basis lidmaatschap af of stop met auto rijden want zelfs het kleinste onderhoud word u dan al te duur.

Frans S

Ongelezen bericht door Frans S »

Nee Victor, dit leest ze NIET. Als ze geen €33.-- kan betalen voor een ANWB lidmaarschap, dan zeker niet voor een computer. En dan zou ze ook nog internet moeten betalen??? nadenken voor je iets schrijft 8)

[[email protected]]

Ongelezen bericht door [[email protected]] »

Ik begrijp de reacties maar het gebeurd wel eens dat een wegenwacht helpt zonder iemand in te schrijven als lid. Het kan best zijn dat haar partner misschien wel 30 jaar lid is geweest en is overleden en door de omstandigheden vergeten het lidmaatschap te betalen. Ik kan nog div voorbelden op noemen maar ik wil hier mee zeggen dat een wegenwacht soms en dan bedoel ik SOMS door bepaalde omstandigheden gewoon helpt. Daarom is de wegenwacht een hulpverlener . Deze helpt bij ongevallen is daar ook soms als eerst aanwezig en als het moet wordt er eerst hulp bij ongevallen verleend. Of sleept een auto met pech zo snel mogelijk weg van de snelweg of van gevaarlijken plaatsen. Deze mensen zijn ook niet altijd lid, maar zijn wel voor hun eigen veiligheid en die van ons van de snelweg of gevaarlijke plaats verwijdert. Dit is mogelijk doordat er toch veel mensen lid zijn van de ANWB en dat daar door deze gele auto,s rond kunnen rijden p.s Als je met pech langs de weg staat en je bent geen lid kost dit >>200 euro<< en GEEN 33 euro je hebt geen recht op vervolg hulp zoals een sleep naar de garage.

tonderella [[email protected]]

Ongelezen bericht door tonderella [[email protected]] »

driewerf hoera voor de wegenwacht, een mens naar mijn hart!!!!!!!!

Myra

Ongelezen bericht door Myra »

Hallo, ik reageer nog een maal op mijn eigen onderwerp, omdat ik de discussie hier en daar niet helemaal juist vind. Hukkekruk verwoord mijn standpunt wel goed. Het gaat mij er niet om dat de wegenwacht die mevrouw helpt. Natuurlijk, het zijn hulpverleners enzovoort! Waar het mij om gaat, is dat de mevrouw niet heel arm kan zijn, omdat zij wel een auto heeft en er mee rondrijdt. Je maakt mij dan gewoon echt niet wijs dat je niet 33 euro per jaar kunt betalen voor de wegenwacht. Zoals hukkekruk zegt, dat hoort er gewoon bij. Ze heeft de auto toch (hopelijk) ook verzekerd? Of dacht die mevrouw soms dat zij (met een oudere auto, want ze heeft immers weinig geld) nooit de anwb nodig zou hebben? Hoe was ze dan van plan om dat op te lossen? Heeft ze uberhaupt ooit overwogen om lid te worden, wist ze hoe veel dit kost (niet zoveel dus)? Ik erger me dus aan die mevrouw, niet aan het feit dat de wegenwacht haar helpt. Ik wil best arme mensen helpen hoor, maar dit vind ik gewoon een ongeloofwaardig verhaal.

nico brandsma [[email protected]]

Ongelezen bericht door nico brandsma [[email protected]] »

Ik wil graag even reagerenop de blunders van de ANWB, ik had vanavond pech met mijn auto een kever van 1983, wij reden over een verkeersdrempel en de auto hield ermee op, ik de ANWB bellen en verteld dat de auto niks meer deed, vroegen zij wat er aan de hand was en ik zei, volgens mij hangt er een losse beugel aan maar ik weet niet of dat de oorzaak is, zij zeiden direct: meneer dat is geen pech maar schade u moet de verzekerings maatschappij bellen, toen ben ik uiteraad ontploft want ik vind als je lid bent van de vervelend anwb voor het geld van € 35,-- dat je er ook wel iets voor terug kunt krijgen. P.S. ik hebt i.o.m. mijn vriendin (die is officieel lid) direct een brief op de bus gedaan dat we het ANWB abbonnement voor het volgend jaar beeindigen (het kan helaas niet eerder). 1 woord een dikke ROTZOOI

Gast

Geplaatst op 04 Apr 2004 22:26 door nico brandsma -------------------------------------------------------------------------------- Ik wil graag even reagerenop de blunders van de ANWB, ik had vanavond pech met mijn auto een kever van 1983, wij reden over een verkeersdrempel en de auto hield ermee op, ik de ANWB bellen en verteld dat de auto niks meer deed, vroegen zij wat er aan de hand was en ik zei, volgens mij hangt er een losse beugel aan maar ik weet niet of dat de oorzaak is, zij zeiden direct: meneer dat is geen pech maar schade u moet de verzekerings maatschappij bellen, toen ben ik uiteraad ontploft want ik vind als je lid bent van de ***** anwb voor het geld van € 35,-- dat je er ook wel iets voor terug kunt krijgen. P.S. ik hebt i.o.m. mijn vriendin (die is officieel lid) direct een brief op de bus gedaan dat we het ANWB abbonnement voor het volgend jaar beeindigen (het kan helaas niet eerder). 1 woord een dikke ROTZOOI
Volkomen terecht .De verzekering dekt dit ook. Wel een schadeclaim bij de gemeente indienen want die drempel deugt niet. Als je met gepaste snelheid erover hebt gereden natuurlijk. 40 over een drempel in 30km zone is niet geldig in z`on geval.

Gast

ik wil even toevoegen dat het goedkoopste lidmaatschap bij de anwb €50.70 kost,dus geen 33.00.

patrickygsdkfc

Ongelezen bericht door patrickygsdkfc »

stelletje klootzakken ik haat jullie ****** gaat naar amsterdam :arrow: :!: :evil: :twisted: :oops: :P :x :shock: :? 8) :lol: :o :( :) :D

solone

Ongelezen bericht door solone »

ja het is allemaal erg dubbel, Ik vind dat iedereen wel gelijk heeft, aan de ene kant is het wel raar dat asl ze geen geld heeft ze ook niet in een auto moet rijden met allerlij gevaren dat dat met zich mee brengt. Een auto kan erg veel geld koten als er wat mee an de hand is. Juist als je arm bent zal je denken wordt dan lid omdat je het veel geld kan schelen als je in nood zit. Ik zit niet in zoon situatie want ik rijd in een nieuwe auto dus ik gok erop dat er niks mee gebeurd onderweg. Verdien ik toech weer 33 € peer jaar :D Van die meneer kan het het wel begreipen, je blijft toch mens en mensen willen graag een ander helpen. En hierop zeg ik dan. Goed gedaan anwb. Groetjes Erwin

Gast

oke dit gaat echt nergens over!

Er even vanuit gaan dat het een oude auto was, en een kleine lichte. Hiervoor betaal je dus niet veel aan verzekering en wegenbelasting. En misschien rijdt die auto maar 1 keer per maand ergens heen. Wie zal het zeggen? whahahah ik ga nog lachen als die auto niet eens van haar was, maar van de buurman!

Ik vindt dat wij niet mogen oordelen over andermans financiën!!!!!!!!!!!

Ik vondt het dus buitengewoon aardig! Als ik het financieel zwaar zou hebben en die 80euro niet kon betalen super!!!!!!! (ja je moet lid worden en een wegenwacht abonnement nemen! er even vanuit gaan dat ze niet een giga premie hoefde te betalen omdat ze bij pech lid moest worden)

Marianne

Petruss

Ongelezen bericht door Petruss »

Als je geen geld hebt moet je geen auto gaan rijden...

Dan kom je ook niet zielig aan de kant van de weg te staan.

Petruss

Gast

Waar maak je je druk om, je geeft het zelf al aan. 33 euro per jaar. Ga een trui breiden of doe wat anders nuttig.

Ja dat heb ik gedaan na het lezen van dit alles een stevige bruine trui.

Gast

Ben maar eens overgestapt naar route mobiel voor 50 euro.
Hoop er overigens nooit gebruik van te hoeven maken gaat het tenminste goed met mijn auto.

Gesloten