LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Beltegoedterug

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
olaf79

Re: Beltegoedterug

Ongelezen bericht door olaf79 »

Teunbosseman schreef:Ik wel...bij Simyo kan dit. Diegene welke incaseert stort het "opgebouwde" bedrag op je rekening.

Vorig jaar gedaan opdat een en ander openstond en zo weer paar tientjes terug gekregen anders was het weg.
Inderdaad wel erg goed opletten of 0900 nummers in je bundel / tegoed zit anders betaal je voor jan doedel.
Onzin. Je betaalt het service nummer niet uit je bundel bij Simyo.

0900 nummers*: Kosten servicenummer + standaard tarief** per seconde

Ook bij simyo betaal je dus gewoon dubbel. Je betaalt eerst de provider om het nummer te mogen bellen en dan betaal je de eigenaar van het service nummer.

Beltegoedterug beweert het volgende:

(stel) 50 euro beltegoed = 5000 / 90 = 55 minuten bellen, = 22 euro ontvangen (55 minuten x 40 cent).

In werkelijkheid betaal je:
55x90 cent aan het 0900 nummer en 55 x 15 cent aan simyo = € 57,75

In plaats van dus geld te ontvangen betaal je 7,75 extra en alleen de serviceprovider wordt er rijk van!

Dus ik zou zeggen bel lekker lang met een goede vriend of laat een vriend die het niet zo breed heeft even met jouw simkaart bellen (nummerweergave ff blokkeren) als je van je beltegoed af wilt.

olaf79

Har06 schreef:Zo voorgaande prikkers hebben Ts weer eens flink afgestoft, wat voor zin heeft jullie reacties = sja get a live
Juist niet. Ik schrijf paar keer dat hoewel TS een beetje dom is om er in te trappen, weldegelijk is opgelicht. Wat deze toko beweert dat je dus geld kunt verdienen door je belbundel op te bellen is klink klare onzen en leugen. Zie mijn berekening hierboven.

kweenie

Ongelezen bericht door kweenie »

olaf79 schreef:Ik ken geen enkele provider waarbij een 0900 nummer betaald wordt uit de bundel of het bel tegoed. Dat kan ook niet want de provider is niet degene die het geld ontvangt maar degene die incasseert.
Volgens mij is het bijvoorbeeld bij elk Prepaid tegoed zo dat alles uit je tegoed wordt betaald. Vaak betaal je dan het standaard beltarief plus de normale 0900 kosten, dus het is wel een dure optie, maar het levert je meer op dan als je het tegoed gewoon laat vervallen.

berndv

Ongelezen bericht door berndv »

olaf79 schreef:Ik ken geen enkele provider waarbij een 0900 nummer betaald wordt uit de bundel of het bel tegoed. Dat kan ook niet want de provider is niet degene die het geld ontvangt maar degene die incasseert.
Ja en nee. De oude tmobile abonnementen met dat onbeperkt houdbare tegoed, de flex abonnementen, daar gaan alle kosten uit het maandelijks ingekochte tegoed. Zowel de kosten voor het servicenummer als de kosten voor het gebruik van de mobiele telefoon. Mijn vrouw heeft hier nog een sim only van, erg handig als je eens een klantenservice moet bellen of je op vakantie bent in het buitenland :D

olaf79

berndv schreef:
Ja en nee. De oude tmobile abonnementen met dat onbeperkt houdbare tegoed, de flex abonnementen, daar gaan alle kosten uit het maandelijks ingekochte tegoed. Zowel de kosten voor het servicenummer als de kosten voor het gebruik van de mobiele telefoon. Mijn vrouw heeft hier nog een sim only van, erg handig als je eens een klantenservice moet bellen of je op vakantie bent in het buitenland :D
Maar ook daar zijn de kosten voor bellen naar servicenummers volgens uitgesloten. Want dat geld gaat niet naar de telecom provider maar naar de exploitant van het service nummer.

olaf79

kweenie schreef:
Volgens mij is het bijvoorbeeld bij elk Prepaid tegoed zo dat alles uit je tegoed wordt betaald. Vaak betaal je dan het standaard beltarief plus de normale 0900 kosten, dus het is wel een dure optie, maar het levert je meer op dan als je het tegoed gewoon laat vervallen.
Je hebt toch eerst betaald voor dat tegoed. En het meeste tegoed is gewoon onbeperkt houdtbaar zolang je maar 1x per jaar een sms stuurt en gebeld wordt.

kweenie

Ongelezen bericht door kweenie »

Bij veel Prepaid contracten is er gebruik van maken niet voldoende, maar moet je eens in de zoveel tijd opwaarderen. Dan kun je dus een steeds hoger saldo krijgen, waar je niets mee doet.

Teunbosseman
Contacteer:

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

olaf79 schreef:
Teunbosseman schreef:Ik wel...bij Simyo kan dit. Diegene welke incaseert stort het "opgebouwde" bedrag op je rekening.

Vorig jaar gedaan opdat een en ander openstond en zo weer paar tientjes terug gekregen anders was het weg.
Inderdaad wel erg goed opletten of 0900 nummers in je bundel / tegoed zit anders betaal je voor jan doedel.
Onzin. Je betaalt het service nummer niet uit je bundel bij Simyo.

0900 nummers*: Kosten servicenummer + standaard tarief** per seconde

Ook bij simyo betaal je dus gewoon dubbel. Je betaalt eerst de provider om het nummer te mogen bellen en dan betaal je de eigenaar van het service nummer.

Beltegoedterug beweert het volgende:

(stel) 50 euro beltegoed = 5000 / 90 = 55 minuten bellen, = 22 euro ontvangen (55 minuten x 40 cent).

In werkelijkheid betaal je:
55x90 cent aan het 0900 nummer en 55 x 15 cent aan simyo = € 57,75

In plaats van dus geld te ontvangen betaal je 7,75 extra en alleen de serviceprovider wordt er rijk van!

Dus ik zou zeggen bel lekker lang met een goede vriend of laat een vriend die het niet zo breed heeft even met jouw simkaart bellen (nummerweergave ff blokkeren) als je van je beltegoed af wilt.

Niks geen onzin !! Dan heeft Simyo dit aangepast want vorig jaar zat ALLES in de prepaid bundel dus ook bellen naar 0900 nummers.

Je kon toen ook kiezen: Betaal sms, gesprek van geloof 1,30 euro of bedrag van xx kosten per minuut.

olaf79

Teunbosseman schreef:Niks geen onzin !! Dan heeft Simyo dit aangepast want vorig jaar zat ALLES in de prepaid bundel dus ook bellen naar 0900 nummers.

Je kon toen ook kiezen: Betaal sms, gesprek van geloof 1,30 euro of bedrag van xx kosten per minuut.
Ok als jij dat zegt geloof ik het. Het lijkt me alleen zo vreemd want als simyo bijvoorbeeld met 10 per minuut rekent om winst te maken op 1 belminuut zouden ze 80 cent verleis leiden op een service nr dat 90 cent per minuut kost want ZIJ moeten de provider waar het service nummer loopt gewoon die 90 cent betalen.

Tsorim

Ongelezen bericht door Tsorim »

Alle T-Mobile Flex SIM only abonnementen komen volgende maand te vervallen en daarbij alle opgespaarde beltegoeden. De abonnementen worden omgezet naar StelSamen & Bij, maar je beltegoed ben je mooi kwijt. Ik heb drie van die dingen liggen en heb een totaal +- 2000 euro tegoed. Dus ik wil wel gaan bellen naar zo'n 0900 nummer, ik heb nog een maand de tijd. Liever iets terug dan dat T-Mobile het inpikt.

novw01

Ongelezen bericht door novw01 »

Wat iedereen altijd schijnt te vergeten is het beltegoed dat je over hebt aan het einde van de maand. Als ik een `abonnement` van 20 euro heb en 5 minuten bel, heb ik dus 4 euro per minuut betaald. Want die `resterende` euros ben ik kwijt. Letterlijk. Dan kan ik beter voor 90 cent per minuut een nummer bellen en 50 cent terug verdienen. Zolang ik minder dan 22 minuten bel (20 euro gedeeld door 90 cent is 22 minuten), krijg ik in ieder geval een deel van het gestolen geld terug.

Voorbeeld: ik heb een Flex abonnement bij t-mobile. Daar staat 500 euro beltegoed. Dat heb ik in 15 jaar "opgespaard" voor gebruik in het buitenland e.d. Dat geld wordt nu van mij gestolen. 100% kwijt. Pleite en verdwenen. Want abonnement bestaat ineens niet meer. Ik ga dus echt wel beltegoed.nl bellen om in ieder geval 277 euro van dat geld zelf te houden. (500/.90 x .50)

renewouters

Ongelezen bericht door renewouters »

novw01 schreef:Wat iedereen altijd schijnt te vergeten is het beltegoed dat je over hebt aan het einde van de maand. Als ik een `abonnement` van 20 euro heb en 5 minuten bel, heb ik dus 4 euro per minuut betaald. )
Dat nog dan nog altijd een stuk beter dan "vroeger". Dan betaalde je een vermogen voor het PTT abonnement en dan kwam daar nog geld bovenop als je wilde bellen....

Paul van Lankveld

Ongelezen bericht door Paul van Lankveld »

Beltegoedterug.nl bied meer dan 50 procent voor beltegoed dat sommige mensen anders door de "plee" kunnen spoellen.

Mensen die de mogelijkheid hebben om 0900 nummers "uit hun belbundel" te bellen, en aan het einde van een verval periode meer overtollig beltegoed hebben opgebouwd dan ze op (kunnen) maken, en mensen die een prepay hebben die eens in de zoveel maanden opgewardeerd moet worden omdat anders het nummer vervalt,
kunnen het beltegoed dat anders aan het einde van een bepaalde periode vervalt, verkopen voor meer dan de helft van de waarde.

De keus is dus op de 28e dag van de maand kun je voor E9,-- beltegoed nog E5,-- terug krijgen,
of de 1e dag van de volgende maand ben je E9,-- aan beltegoed "kwijt".

Ik vond het na een hele reeks commentaren van mensen voor wie dit concept blijkbaar niet duidelijk
of niet geschikt is, het zo wel duidelijk uitgelegd voor mensen zoals ik die er "wel" baat bij hebben.
En voor mensen die geen 0900 nummer uit hun belbundel kunnen bellen is dit dus ook geheel niet interesant.
Ik baal er nu wel van dat de service om een of andere rede uit de lucht is, want ik heb nog wat overtollig beltegoed dat aan het einde van de maand vervalt . :( Eens kijken of er ook andere alternatieven zijn.
Laatst gewijzigd door Radar op 30 jan 2017 09:08, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Hyperlink verwijderd, dubbel bericht samengevoegd

Paul van Lankveld

Ongelezen bericht door Paul van Lankveld »

Pas er achter gekomen dat Beltegoedterug.nl en andere aanbieders van een vergelijkbare services sinds eind 2016 Van de Autoriteit Financiële Markten geen geldsom meer aan consumenten mogen uitbetalen. Dit is mischien een van de redenen dat Beltegoedterug.nl op dit moment uit de lucht is.
Sommige van de andere aanbieders betalen als alternatief uit in "Bitcoins" .....

Teunbosseman
Contacteer:

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

Paul van Lankveld schreef:Pas er achter gekomen dat Beltegoedterug.nl en andere aanbieders van een vergelijkbare services sinds eind 2016 Van de Autoriteit Financiële Markten geen geldsom meer aan consumenten mogen uitbetalen. Dit is mischien een van de redenen dat Beltegoedterug.nl op dit moment uit de lucht is.
Sommige van de andere aanbieders betalen als alternatief uit in "Bitcoins" .....

Hmmm , dan heb ik zeker net mazzel gehad met mijn uitbetaling op 17 januari 2017 welke nog zonder de bitcoins is gegaan.
Inderdaad zie ik op de site welke ik gebruik de melding staan dat alleen nog via bitcoins kan gaan.

Gesloten