LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] "Repareren" Playstation

Goede of slechte ervaringen met speelgoed? Geef hier jouw mening.
Gast

Re: "Repareren" Playstation

Ongelezen bericht door Gast »

Ik werk zelf in een winkel en krijg ook te maken met PS2 reparaties......98 % daarvan is te wijten aan de klant ZELF!!!......smerige machines, stof, laten vallen, onder water gedompeld en zelf uit pure frustraties kapot gegooid.

Sony heeft een goed product op de markt gebracht...ik zelf heb al 2 jaar de PS2 en hij werkt nog PERFECT.

De mensen maken er zelf een potje van....en wat doet SONY??????

Die ruilt het zonder al te veel morrelen gewoon om!

Dit is de zoveelste REL die RADAR probeerd to ontketenen alleen maar voor de kijkcijfers en vanwege krenterige, zeurende consumenten

DuckmanDrake

Re: "Repareren" Playstation

Ongelezen bericht door DuckmanDrake »

Ik heb zelf een ps2 van ongeveer 2,5 jaar oud. Ik heb zelf sinds een week of 2 het probleem dat ik eerst het browser scherm te zien krijg als de ps2 aanzet met een spel er in. Ik heb als het goed is een ps2 van een oudere generatie. Ik heb ook een schoonmaak cd geprobeerd, maar dat hielp niet. En ik heb heel af en toe dat de ps2 vastloopt. Ik heb ook al de stofzuiger er op gezet. Heb hem gedeeltelijk opgemaakt, maar het ziet er allemaal heel fragiel uit en waag het eigenlijk niet om tot de lens te komen. Tenzij hij het echt niet meer doet. Maar het stof is denk ik echt dé oorzaak van haperende ps2's. Misschien dat de nieuwe generaties meer stofdicht zijn.
Ik vraag me alleen af wat voor recht je nou hebt binnen je garantieperiode.

KillerHIS

Re: "Repareren" Playstation

Ongelezen bericht door KillerHIS »

Mijn naam is Hicham Chourak en bezit net als jullie alle een kapotte PS2. Ik zelf studeer HBO Elektrotechniek en weet dat het probleem zit bij de gevoeligheid van de lens voor stof. In meeste gevallen beland de stof binnen in de lens dat de nauwkeurigheid van de lens beinvloed.
Als je op het internet zoekt zie je dat dit een wereld groot probleem is waar Sony helemaal op de hoogte is. De exacte cijfers zijn niet bekendt maar het gerugt gaat rond dat jaarlijks honderduizende PS2 als gevolg van dit probleem kapot gaan. Waarvan bijna allemaal buiten gerantietermijn.
Binnen mijn vriendekring zijn er in 2 jaar tijd 7 PS2 overleden. Ik heb zelf poging gedaan om de PS2 zelf te repareren door eerste lens schoon te maken maar zonder succes. Ook door zelf een lens te bestellen via internet en zelf te plaatsen heeft tot nu toe geen positive resultaten gelevert.
Bij sony kun je dus geen nieuwe PS2 krijgen. Je krijgt altijd een "nieuwe" gerepareede PS2 in ruil voor jou kapote. Dit betekend dat de PS2 die je voor in de plaats krijg als kapot is gegaan en je ook niet weet of hij nieuwer of juist ouder is dan jouw vorige PS2. Het enige veschil is als het overkomt binnen de gerantie, dat je PS2 wordt omgeruild voor niets, en als het buiten je gerantie tijd is, dat je er 100 euro voor moet betalen.

ell

Re: "Repareren" Playstation

Ongelezen bericht door ell »

:lol: gelukkig ik ben niet alleen! Ook bij ons heeft de playstation het bijna begeven. De S01-3144820-8 gekocht op 28-11-2001.
:? De Playstation 2 kan nog één spelletje "lezen", TARZAN!!!!!!
:oops: en ik al die tijd de schuld geven aan mijn lieve zoontje, terwijl hij heel onschuldig het tegendeel beweerde!!!!!!!!!!!

Marinus

Re: "Repareren" Playstation

Ongelezen bericht door Marinus »

Mijn zoon heeft in november 2002 een plystation gekocht nadat hij een jaar lang al zijn zakgeld klusjes geld verjaardags geld heeft opgespaard. Hij was dan ook in de zevende hemel toen hij de playstation eindelijk had. In februari 2004 las hij de cd's niet meer ik heb toen Sony gebeld en gevraagd voor repararatie dat was onmogelijk. Alleen een gereviseerde voor 101,15 euro was mogelijk waarop ik vroeg wellicht is het iets simpels dus ik wil reparatie niet mogelijk was de reaktie. Ik vraag wat doet u dan met onze kapotte playstation als u niet repareert kan ik hem wel houden. Dat was uiteraard niet het geval. Deze manier van werken door Sony vind ik agressieve verkoop praktijken. Je hebt alleen geen keus en mijn zoon kan weer heel lang fluiten naar zijn zakgeld

acjzr1
Berichten: 827
Lid geworden op: 11 mar 2004 20:58

Re: "Repareren" Playstation

Ongelezen bericht door acjzr1 »

Heb al jaren een PS2 en deze doet het nog prima,behalve bij cheat cd's.Mijn X-Box wijgert na enkele weken gebruik echter zelfs originele spellen!

Gast

Re: "Repareren" Playstation

Ongelezen bericht door Gast »

Het is betreurent om te lezen dat zelf bij PS2 die een jaar geleden zijn gekocht nog steeds dezelfde symtomen vertonen, terwijl SONY al geruime tijd op de hoogte is van het probleem en ik wel zou verwachten dat het probleem moet zijn opgelost bij huidige versies, wat blijkt niet waar te zijn.
Ik neem aan dat de team van radar hier een stokje voor steekt om dit probleem bij SONY op te lossen

ell

Re: "Repareren" Playstation

Ongelezen bericht door ell »

Onze PS2 herkende dus alleen nog maar het spel van Tarzan!!!!!!!!!
Ik zat dus met 2 opties of laten repareren €100,- of een nieuwe €199,-.
Ik heb het besluit genomen om dan morgen maar een nieuwe te kopen.
Vanavond heb ik bij de PS2 alle schroefjes losgedraaid, dat was even zoeken, die zaten verstopt onder vierkante "blokjes", daarna nog wat schroefjes en heb even rondgekeken, de lens met wat alcohol schoongemaakt, verder wat stofjes weggeblazen....weer alle schroefjes vastgezet..........stroom er op........ :D :D :D :D :D :D :D :D :D
ALLE SPELLEN DOEN HET WEER.........en ik kan die €199,- in mijn zak houden...............Wat zal mijn zoontje morgenochtend blij zijn !!!!!!!!!

wat een gezeik!

Re: "Repareren" Playstation

Ongelezen bericht door wat een gezeik! »

Ik heb mijn ps2 al sinds de release. Ik heb er van alles op gedraaid en werkt nog steeds uitstekend. Ik vind de garantieregeling trouwens van sony voor de psx en ps2 uitstekend want dit voorkomt dat je eindeloos moet wachten op een reparatie. Ik heb ook een paar meldingen gelezen op dit forum dat mensen een nieuwe apparaat en geen gereviseerde willen. Het gaat toch dat je een werkend exemplaar hebt en of het een gereviseerde is maakt toch niet uit. Soms ligt het ook aan de disc, als er een kras op zit dan werkt de disc misschien niet correct of helemaal niet. Trouwens zo'n apparaat koop je meestal voor je kinderen en kinderen gaan nou eenmaal niet altijd netjes om met spullen.

Greetz

renecl

Re: "Repareren" Playstation

Ongelezen bericht door renecl »

Het is vrij normaal dat een PS2 (en ook GC en XBOX), na zon 2 jaar intensief gebruiken defect raken.

De laser is dan echt op.

Mijn XBOX is al 2 keer defect geraakt, mijn PS2 1 keer.

Beide zijn gewoon netjes gerepareerd door SONY en Microsoft.

Ik begrijp de ophef niet !

De enige reden waarom SONY de PS2 niet repareerd is als er zelf aan gerommelt is (bv een modchip plaatsen)

CapDD

Re: "Repareren" Playstation

Ongelezen bericht door CapDD »

Ik heb al vanaf het begin een PS2 en er mankeert helemaal niets aan terwijl ik toch elke dag aan het gamen ben.
Je moet niet vergeten dat er duizenden PS2's in Nederland zijn verkocht waarvan 95% het gewoon prima doet. Het is een electronisch apparaat en die kan door omstandigheden nou eenmaal defect gaan. Hetzelfde geldt voor auto's, koffiezet apparaten, televisies, cd spelers, ovens, afwasmachines en noem maar een electronisch apparaat op. Als je navraag gaat doen bij mensen die zo'n apparaat hebben zitten er altijd mensen tussen die klachten hebben, maar vergeet niet dat het overgrote deel wel gewoon functioneert maar daar hoor je niets over. Het nadeel van consumenten programma's is dat je alleen maar iets hoort wanneer het niet werkt maar van de succesverhalen en het plezier wat duizenden mensen eraan beleven daar hoor je niets over. Het is jammer dat bedrijven door een paar zeurkousen in een negatief daglicht gezet worden. Voor de X-Box en de Gamecube geldt trouwens hetzelfde verhaal. Maar die zijn over een paar maanden waarschijnlijk een nieuw onderwerp.

Diederik

Re: "Repareren" Playstation

Ongelezen bericht door Diederik »

Ik vraag me af wat nu eigenlijk het probleem is, ik heb mijn PS2 nu al 3 jaar en het apparaat werkt nog steeds perfect. Ik vermoed dat veel mensen problemen ondervinden vanwege het feit dat ze niet op de juiste manier met het apparaat omgaan. Net als bijvoorbeeld een PC dien je ook met de PS2 voorzichtig om te springen, dus indien je de PS2 gaat verplaatsen etc. vervoer hem dan ook voorzichtig, want de machine is zeer fragiel. Tevens denk ik dat mede doordat mensen de PS2 wellicht omchippen hier ook problemen door ontstaan, als je de PS2 omchipt dan kan de machine wel eens overhit raken of andere storingen geven waardoor de PS2 kapot gaat. Ook de opossing die geboden wordt door de Playstation helpdesk vind ik toch wel goed, wat is er mis met een gereviseerde PS2, het betekent alleen maar dat het apparaat gedubbelcheckt is, daar de machine nogmaals door techneuten word nagekeken alvorens de machine weer als gereviseerd aan te bieden. Al met al vind ik de beschuldigingen van Radar zeer onterecht, maar ik ga er eigenlijk nu al vanuit dat mijn positieve bericht niet eens gelezen of uberhaupt vernoemt zal gaan worden. Ik vind het gezeur weer typisch nederlands en dus kant noch wal slaan!

P.Hendrikse

Re: "Repareren" Playstation

Ongelezen bericht door P.Hendrikse »

Wat een onterechte beschuldigingen allemaal hier, mensen luister eens, mijn zoontje heeft ook een PS2, enkele spelletjes blijken dus ook niet meer te werken en zitten vol met krassen. In eerste instantie dacht ik ook dat het aan de PS2 lag, maar mijn zoontje gaat dusdanig met zowel de PS2 als de spellen om dat de schuld echt bij hem zelf ligt en niet bij Playstation! Nu mag hij enkel nog spelen nadat hij het aan mij gevraagt heeft zodat er geen nieuwe krassen meer op de spellen komen. Ook denk ik dat mensen eerst eens moeten nadenken voordat ze gaan zeuren. Veel reacties hier geven mij de indruk dat veel huismoeders (om het maar even zo te noemen) denken aha, wellicht dat ik zo een gratis PS2 kan regelen via radar, en dan ook tegelijkertijd heel zielig gaan melden dat al hun zoontjes spaargeld in de Playstation is gestoken, wat een gezever! Bah, inderdaad weer typisch nederlands!
Ga eens een keer kijken hoe uw kinderen omgaan met en volwassen apparaat zoals de Playstation en kom dan als er echt een mankement is met klachten, het is zo wel erg gemakkelijk om een produkt af te zeuren!

marinus

Re: "Repareren" Playstation

Ongelezen bericht door marinus »

Ik wil even reageren op de mensen die geen problemen hebben met hun playstation ik ben blij voor hen. Maar het is onzin om alle schuld bij de gebruikers neer te leggen en ook om alle schuld bij Sony neer te leggen. Maar de playstation van mijn zoon was niet omgebouwd en hij staat in een kast die dicht is als hij niet wordt gebruikt. Hij heeft hem zelf moeten betalen zo ook de gereviseerde heeft hij zelf moeten betalen dus reken maar dat hij er zorgvuldig mee omgaat. Het is een spelcomputer en die worden voor kinderen gemaakt en door kinderen gebruikt en daar moet Sony rekening mee houden. Dat de playstation kapot kan gaan is logisch echter de klacht is opvallend vaak hetzelfde. Ik denk dat de reparatie van die klacht niet in verhouding staat met de kosten van een gereviseerde playstation. Maar je krijgt als consument geen keus je neemt een gereviseerde of niets reparatie is niet mogelijk. Als ik nu op dit forum lees dat het vaak door stof komt en alleen schoonmaken voldoende is kan ik me niet aan de indruk onttrekken dat Sony hier een goudmijn heeft ontwikkeld. Ze verdienen dus twee maal flink aan de playstation ze hebben zich een monopoly positie toegeeigend en dat klopt niet.

KillerHIS

Re: "Repareren" Playstation

Ongelezen bericht door KillerHIS »

Ik wil ook even wat doorgeven aan de personen waarvan de PS2 het nog DOET. De levenstijd van de PS2 is niet alleen afhankelijk van hoe vaak je er op speelt, maar ook op de plek waar hij staat. Als je een PS2 heb, hou hem uit de buurt van stoffige gebieden en probeer hem regelmatig schoon te houden van stof. Dat houdt in vaak ook de CDs schoon te maken en goed op te bergen.
Dit probleem vindt plaats bij groten dan bij 5% van de PS2 bezitters. Sony Benelux heeft er ook een echte dagtaak met het vervangen van PS2, ik weet dit omdat er binnen mijn vrienden groep regelmatig naar sony is gebeld vanwege het niet komen ophalen van de PS2 op de afgesproken afspraak.
Dit probleem wereldwijd en zover ik weet, niet afhankelijk van de speeltijd op je PS2. En bij de Xbox en Gamecube zijn het aantal gevallen van defecte lenzen veel minder.

CapDD

Re: "Repareren" Playstation

Ongelezen bericht door CapDD »

Ik ben het wel met KillerHIS eens. Als je goed omgaat met je PS2 is de kans dat ie kaport gaat veel minder.
Dat er minder probleemgevallen zijn bij Gamecube en X-Box komt waarschijnlijk omdat er veel minder van verkocht zijn t.o.v. de PS2. :wink: En wat ik al eerder zei, deze twee zullen dan over een paar maanden wel het nieuwe onderwerp zijn in Radar :D

Rob Venema

Re: "Repareren" Playstation

Ongelezen bericht door Rob Venema »

Playstation2 14 maanden oud geen disc meer inlezen.Gekocht bij BartSmit reactie sorry doen we niets aan bel Sony maar! Sony probleem is bekend omruilen voor gerevideert toestel kosten 101.85 eur. Nieuw gekocht 299.00 euro reparatie omruil 101.85 samen 400.85 dus dubbel de huidige aankoop prijs van 199 euro. Mijn zoon is door scheiding bij zijn moeder in huis en kan er dus alleen om het weekend mee spelen, de door consumentenbond geschatte levensduur van 4 jaar moet hij dus makkelijk kunnen halen.Sony gaat er van uit dat door de dure spellen die de meesten mensen voor de PS2 hebben gekocht en alleen op deze gameconsool passen toch weer een playstation wordt gekocht of wordt gerepareert. Gelukkig vond ik een adres die voor 65 euro onze PS2 heeft gemaakt.Bij aanschaf van mijn nieuwe TV ben ik de Sony's al direkt voorbij gelopen.

B. Gates

Re: "Repareren" Playstation

Ongelezen bericht door B. Gates »

NEDERLAND: Zeikland.....
NEDERLANDERS: Zeikerds......

PS-II prima apparaat!
Wel bij mediamarkt een extra-garantie erbij genomen! (oh jee....misschien een volgend item bij Radar)

Gast

Re: "Repareren" Playstation

Ongelezen bericht door Gast »

Ik bezit ook een PS2, maar ik wordt moe van dit systeem. DVD-cd's kan hij niet afspelen, wat ik ook probeer. En ze zijn met de console on-line gegaan. Nu wil ik dat niet, maar als ik zo'n game koopt (67,95 :evil: ) kan ik maar de helft spelen. Daar baal ik het meest van. Om zo'n game volledig te spelen, MOET je op het internet. Daar moet je weer extra gaan betalen. Zo kan je dus iemand lekker uitbuiten. Ik heb toen daarover contact gehad met Sony, maar die zeggen doodleuk; dan moet u maar een andere spelcomputer kopen.

bergenopzoom

Re: "Repareren" Playstation

Ongelezen bericht door bergenopzoom »

gooi die klerenzooi weg ga iets met je handen borduren of zo al dat soort aparatuur wordt maar drie jaar oud heb eerst een jaar er mee gedaan toen een computer 2 jaar en deze computer is ook maar drie jaar oud ik koop het niet meer zonden van mijn geld en rader die moet je nooit voor schut want het lost veel problemen maar ze kennen niet alles op lossen dus koop dat soort spul niet ga borduren of zo



:lol: :wink: :wink: :wink: :wink: :wink: :wink: :wink: :wink: :wink: :wink: :wink: :wink: :wink: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :) :) :) :) :)

Gesloten