LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Wanneer overlast...

Heb jij een kat of een hond? Deel hier jouw ervaringen.
moederslink

Re: Wanneer overlast...

Ongelezen bericht door moederslink »

Natuurlijk kun je honden houden op een flat : het gaat mi wel over het formaat en het type hond en het aantal. In het verhaal van ts vind ik 3 grote waakse dogs niet ok op een flat.
Deze dogs hebben veel beweging nodig en 4 x pd erop uit lijkt mij te weinig , maar goed misschien loopt ts wel 4x pd een uur! ? Maar .smorgens om 0630u - 3 enthousiaste blaffende honden in het trappenhuis pfff.
En natuurlijk maken kinderen ook herrie en dienen te worden opgevoed , maar het is vlg mij dus aan twee kanten de overlast geven , vandaar dat ik zeg : communiceren met een bemiddelaar erbij of anders verhuizen.

tenormin

Ongelezen bericht door tenormin »

moederslink schreef:Natuurlijk kun je honden houden op een flat : het gaat mi wel over het formaat en het type hond en het aantal. In het verhaal van ts vind ik 3 grote waakse dogs niet ok op een flat.
Deze dogs hebben veel beweging nodig en 4 x pd erop uit lijkt mij te weinig , maar goed misschien loopt ts wel 4x pd een uur! ? Maar .smorgens om 0630u - 3 enthousiaste blaffende honden in het trappenhuis pfff.
En natuurlijk maken kinderen ook herrie en dienen te worden opgevoed , maar het is vlg mij dus aan twee kanten de overlast geven , vandaar dat ik zeg : communiceren met een bemiddelaar erbij of anders verhuizen.
Normaliter worden grote(re) honden gewoon 3 keer per dag uitgelaten. Dat hoeft echt geen 4 keer per dag te zijn. Men hoeft er zelfs geen uren mee te lopen: als je de gooilepel gebruikt met de bal rennen ze zich al een kwartslag in de rondte. Die eerste uitlaatbeurt is al veel te vroeg (omdat je nu eenmaal niet op een privé terrein woont maar in een flat-omgeving. Maar dat is inmiddels te laat om ze te her-opvoeden. Natuurlijk mag een ieder zijn eigen mening hebben over het hebben van 3 honden in een flat (of het daarmee niet eens zijn); feit blijft dat het een soort 3 tegen 3 "spel" blijft; 3 kinderen, 3 honden. En om nu te schrijven: dan maar verhuizen: tja, dat is natuurlijk gemakkelijker gezegd dan gedaan, dus lees: niet echt een optie. @mh73 schrijft dat het geen probleem is om 3 honden in een flat te hebben (waar @ciske het mee eens is); er zijn inderdaad honden die wel voor de rest van de tijd zullen slapen, alleen, waakhonden, want dat zijn ze nu eenmaal, slapen alleen licht (overdag) en zullen bij ieder onbekend geluid alert worden. Kunnen deze honden niets aan doen: zit in "de aard van het beest". En ik ben een hondenliefhebster pur sang, alleen had ik eerst beter nagedacht over 3 honden i.p.v. 1. Maar zelfs dat kan zijn redenen hebben, dus daar weet ik natuurlijk niets van.

ciske

Ongelezen bericht door ciske »

moederslink schreef: , maar het is vlg mij dus aan twee kanten de overlast geven , vandaar dat ik zeg : communiceren met een bemiddelaar erbij of anders verhuizen.

Mee eens, maar dat kan op diverse manieren. 3 honden is veel , maar dat staat los van een flat.

tenormin

Ongelezen bericht door tenormin »

ciske schreef: [/b]
Mee eens, maar dat kan op diverse manieren. 3 honden is veel , maar dat staat los van een flat.
Stond die flat maar los, was er ook geen probleem. Bedoel dus huisje op de hei. :lol:

newmikey

Ongelezen bericht door newmikey »

olaf79 schreef:Het is heel simpel en we kunnen er lang of breed over discussiëren.

3 (grote) honden horen niet op een flat. Een gezin met jonge kinderen wel.

Simpel...
Nooit gedacht dat ik het nog eens met je eens zou zijn maar toch is dat nu het geval. Je slaat de spijker op z'n kop, meer zeggen is onnodig.

wieder

Ongelezen bericht door wieder »

een dame met drie honden op een flat is exact hetzelfde als een dame met drie kinderen op een flat.
Communicatie is dus nodig, helaas verzandt dat vaak in het bekende "gejij-gejou&en wij doen noooit wat"

mamasam

Ongelezen bericht door mamasam »

Om maar even kort te reageren:

Ik bedoel met t ontnemen van vrijheid dat ik niet kan zeggen dat ik even een paar uur zonder honden de deur uit kan.

Mijn honden zijn stabiel en met enthousiasme bedoel ik niet blaffend maar gewoon blij dat we naar buiten gaan .

Mijn honden slaan aan wanneer een gevaar dreigt vind ik prettig want ik ben een alleenstaande moeder en woon nou niet in een rustige wijk. Ook als ze een geluid niet thuis kunnen brengen geven ze een blaf. Maar nooit 5 min lang enkeld een waarschuwingsblaf.

De kinderen van de bovenburen rennen van sochtends half 9 tot Savonds 11 uur in de ronde. Ik ben zo blij dat de honden daar niet op reageren. Ik ben me er zeker van bewust dat kinderen luidruchtig zijn maar ik zorg ervoor dat mijn zoon niet met de deuren slaat, gilt of rend door t huis! Want mensen hoeven geen last te hebben van zowel mijn kind als mijn honden.

Mijn felle reageren is meer omdat ik er niet om gevraagd heb om veroordeeld te worden maar om te kijken of iemand mij een oplossing kan geven waar ik nog niet aan gedacht heb.

Mijn honden gaan 4 keer per dag naar buiten. In de ochtend om half 7 is een korte ronde omdat dan mijn zoon nog ligt te slapen en ik met mn babyfoon voor de flat op t veld loop. Daarna krijgen ze hun eten en dan is het rust. Rond half 11 gaan ze weer naar buiten en loop ik samen met mijn zoon ruim 2 uur los zodat ze hun energie kwijt kunnen. Om half 6 nadat wij gegeten hebben gaan ze een grote ronde wederom met mijn zoon. Dan breng ik mijn zoon naar bed en krijgen hun eten. En om half 11 is de laatste ronde met een babyfoon aan de voorkant van de flat. Daarna om dan toch maar uitgebreid te vertellen gaan er 2 de bench in en mijn oudste reu gaat voor de deur van de kinderkamer liggen tot ik zelf besluit om naar bed te gaan. Hij verplaatst zich dan op bed en dan is t ook stil.

Het mogen dan wel grote honden zijn en ieder kan daar zijn eigen mening over hebben maar mijn honden zijn mijn honden! Ik heb min of meer mijn leven te danken aan deze 3 want als zij er niet waren geweest hadden mijn zoon en ik hier niet eens gezeten dus veroordeel ze niet!

moederslink

@BarreBarry, ik wil toch even reageren op uw aantijgingen en ik spreek voor mezelf:
als ik een reactie op een topic geef probeer ik dat altijd op een beschaafde, correcte manier en ik vind dat ik daarin slaag.
Als u doelt op mijn levensverhaal ; toen ik vertelde over mijn vorige woonsituatie in tegenstelling tot mijn huidige, vertel ik dat niet om te beppen/ neuzelen , maar om aan te geven hoe erg overlast kan zijn/worden. En ja vrouwen gebruiken 10 zinnen waar een man er 2 voor nodig heeft.
Ook in het topic over die UMTS mast heb ik correct en naar beste vermogen geantwoord, toch is dat hele topic verdwenen.
Ik stoor mij niet aan gebep of geneuzel , als het offtopic is wordt het stante pede gemeld of verwijderd.
In mijn reactie op ts vd honden bleef ik netjes, maar gaf idd ook mijn mening en dat mag. Ik vertelde er ook bij dat ik geen tips heb, behalve communiceren en anders verhuizen.
Uw reactie nu vind ik buitenproportioneel. Jammer.
Net zo goed vind ik het jammer en onnodig dat sommigen bot of cru of onbeschoft op topics kunnen reageren.
Evengoed wens ik u een goed weekend en dat u zinvolle bijdragen kunt leveren op dit forum.

moederslink

@mamasam, ik denk niet dat er iemand is die uw honden veroordeelt, dat vooropgesteld!
Ook ik ben een zeer groot dierenliefhebber en weet donders goed wat dieren voor je kunnen betekenen.
Toch heb ik in mijn huidige appartement niet gekozen voor weer een hond , juist ivm mogelijke overlast.
U zit daar met deze 3 grote honden in een gehorige flat , mensen hebben van uw honden last, u heeft van de bovenburen last en zo ga je maar door in dit propvolle Nederland.
Overlast hebben en geven is zenuwslopend.
Daarom, nogmaals, probeer er uit te komen dmv communicatie met een bemiddelaar erbij desnoods en anders toch een andere woonplek proberen te vinden , hoe moeilijk ook!

witte angora

Ongelezen bericht door witte angora »

mamasam schreef:
De kinderen van de bovenburen rennen van sochtends half 9 tot Savonds 11 uur in de ronde.
En jouw honden rennen toch met zijn drieën enthousiast van half 7 tot na half 11 door het portiek? Jouw overlast begint dus toch echt twee uur eerder, en houdt toch echt ongeveer even lang aan. En die kinderen zullen, net als jouw honden, heus niet de hele dag aan het rennen zijn. Zeker niet als ze nog te jong zijn om naar school te gaan.

Je zult er samen met je buren uit moeten komen, omdat jullie last hebben van ELKAAR!

mamasam

jouw honden rennen toch met zijn drieën enthousiast van half 7 tot na half 11 door het portiek? Jouw overlast begint dus toch echt twee uur eerder, en houdt toch echt ongeveer even lang aan

@witte angora

Ten eerste woon ik op de eerste etage, hebben wij geen portiek! En mijn honden rennen daar zeker niet doorheen! En ik denk dat u uw oordeel al klaar heeft zonder ook maar iets te lezen ja u leest wel maar alleen wat u wil lezen!

witte angora

@ mamasan, toch frappant dat je niet inhoudelijk in gaat op de dingen die ik schrijf, alleen maar op dat portiek. Zoals dat de overlast die u veroorzaakt twee uur eerder begint, en later eindigt dan die van de buren. Het zal u ook wel eens gezegd zijn dat u alleen hoort wat u wilt horen, en alleen leest wat u wilt lezen, dat u deze opmerking maakt naar iemand die in deze dus geen probleem heeft?

mamasam

@ witte angora

Leest u nou echt niet?

Mijn honden gaan 4 keer per dag naar buiten. In de ochtend om half 7 is een korte ronde omdat dan mijn zoon ligt te slapen en ik met mn babyfoon voor de flat op t veld loop. Daarna krijgen ze hun eten en dan is het rust. Rond half 11 gaan ze weer naar buiten en loop ik samen met mijn zoon ruim 2 uur los zodat ze hun energie kwijt kunnen. Om half 6 nadat wij gegeten hebben gaan ze een grote ronde wederom met mijn zoon. Dan breng ik mijn zoon naar bed en krijgen hun eten. En om half 11 is de laatste ronde met een babyfoon aan de voorkant van de flat. Daarna om dan toch maar uitgebreid te vertellen gaan er 2 de bench in en mijn oudste reu gaat voor de deur van de kinderkamer liggen tot ik zelf besluit om naar bed te gaan. Hij verplaatst zich dan op bed en dan is t oo

U blijft volhouden dat ze van half 7 tot half 11 als doldwazen door de portieken heen rennen! Terwijl dat zeker niet zo is. Als ze gegeten hebben (en dat is om 7 uur) gaan ze slapen simpel zat. Blijkbaar weet u niet dat als een hond (met name de grotere rassen) na het eten niet actief mogen zijn ivm met een maagkanteling! Iets wat als je niet snel genoeg bent en daarmee bedoel ik binnen 10 minuten bij een dierenarts staat de hond overlijd!! Dus denkt u dat ik dat risico neem? Ze gaan als ze gegeten hebben liggen en slapen.

Ik ga met u niet meer de discussie aan dit is t laatste wat ik hier over zeg.

ciske

Mijn honden gaan 4 keer per dag naar buiten. In de ochtend om half 7 is een korte ronde omdat dan mijn zoon nog ligt te slapen en ik met mn babyfoon voor de flat op t veld loop. Daarna krijgen ze hun eten en dan is het rust. Rond half 11 gaan ze weer naar buiten en loop ik samen met mijn zoon ruim 2 uur los zodat ze hun energie kwijt kunnen. Om half 6 nadat wij gegeten hebben gaan ze een grote ronde wederom met mijn zoon. Dan breng ik mijn zoon naar bed en krijgen hun eten. En om half 11 is de laatste ronde met een babyfoon aan de voorkant van de flat. Daarna om dan toch maar uitgebreid te vertellen gaan er 2 de bench in en mijn oudste reu gaat voor de deur van de kinderkamer liggen tot ik zelf besluit om naar bed te gaan. Hij verplaatst zich dan op bed en dan is t ook stil.
Super dat je zo lang met je honden loopt, zo hoort het ook. Ik zou zeggen trek je van het gezeur van sommige mensen niks aan. Het is altijd zo dat mensen zonder honden , denken dat ze met kinderen een vrijbrief hebben.

Heb je al eens gedacht aan buurt bemiddeling of praten met iemand van de wbv er bij? Misschien dat jullie op een of andere manier er toch samen uit komen.

witte angora

@ mamasan, ik ben er ook klaar mee.

Uw klacht is: mijn bovenburen klagen over mijn honden. Hoe zorg ik dat ze stoppen met klagen. Ja toch?

Het antwoord is heel simpel: je kunt je buren niet verbieden hun ongenoegen te spuien. Het feit dat er mensen op uw honden moeten passen als u er niet bent, en dat één van de honden een antiblafband om heeft, zegt genoeg. Uw honden veroorzaken inderdaad overlast.

Als u wilt dat de buren niet langer klagen over uw honden, zult u er zelf iets aan moeten doen. U kunt de oplossing niet bij uw buren neerleggen, en klagen over hun kinderen heeft geen nut. Sterker nog: als u vertelt dat de kinderen tot half 11 rond rennen (op die leeftijd??), dan zou het weerwoord zomaar kunnen zijn dat ze uit hun slaap worden gehouden door het geblaf van uw honden. Voor u hoop ik dat ze niet met dit argument aankomen, want dan kon u wel eens een probleem gaan krijgen met de wbv.

Het is al vaker gezegd, en ook ciske geeft de mogelijkheid aan: probeer het eens met buurtbemiddeling. Maar ook met die tip doet u niets. U wilt niets bijdragen aan een oplossing. De enige oplossing die u kennelijk ziet is dat u uw leven wil leiden zoals u het wil, en dat de buren maar een anti-klaag-band omgedaan krijgen, zodat ze hun mond verder houden.

Verder: lezen doet u niet, want in mijn antwoord op uw voorlaatste bericht, waarin u stelt niet in een portiek te wonen, heb ik dit niet weerlegd. Toch bent u van mening dat ik volhoud dat u in een portiek woont. Terwijl ik dat dus niet doe. En dat ik gezegd heb dat ze als doldwazen tussen half 7 en half 11 door het portiek rennen maakt u er van. Ik heb dat nergens gezegd. Dit, en eerdere berichten, komt op mij over als: de aandacht van uzelf afleiden door heel hard iets over een ander te beweren waar maar weinig tot niets van klopt.

Gaat u vooral zo door; ik ben er klaar mee.

ciske

@WA, ik kan mij heel goed voorstellen dat je op de kast klimt als mensen over honden zeuren. Dat is namelijk bij ff blaffen al het geval. TS heeft een antiblafband, en oppas, dus doet er wel iets aan. Voor je aan een antiblafband begint is er al veel geprobeerd vaak. Mijn hond zou nooit zo'n band krijgen.

Ik denk dat TS nogmaals contact met buurtbemiddeling moet opnemen, je kop in het zand steken heeft totaal geen zin. Vaak kan dat voor beide partijen een boel ellende verhelpen.

Maar net wat jij zegt, TS moet het wel willen.

witte angora

@ ciske, ik denk dat ik wel snap wat je bedoelt. Voor haar gevoel heeft de topicstarter er al alles aan gedaan om overlast te voorkomen. Maar kennelijk is het niet genoeg.

Verhuizen is nauwelijks een optie, om de doodeenvoudige reden dat er nauwelijks nog betaalbare huurwoningen te vinden zijn. Daar zit voor beide partijen geen oplossing (want laten we eerlijk zijn, een gezin met drie kleine kinderen woont over het algemeen liever in een eengezinswoning met tuin dan op een flat; probeer maar eens in je uppie 1) een baby 2) een kinderwagen 3) de boodschappen boven te krijgen als er geen lift is).

Dus buurtbemiddeling is waarschijnlijk het laatste middel. Maar daar wordt tot nu toe niet op gereageerd.

ciske

Ik ben het met je eens WA, maar dat zal TS toch moeten doen. Gaan ze bij de wbv klagen zit je met meer gezeur en dat kan je beter voorkomen. Als TS naar buurtbemiddeling gaat heb je kans dat ze er samen uitkomen. Nu is er alleen maar ergernis van beide kanten.

newmikey

Ongelezen bericht door newmikey »

Een eerste stap zou moeten zijn het terugbrengen van het aantal honden. Zoek een goed huis voor twee van de drie. In een flatje is één grote hond nog nèt aanvaardbaar, meer kan ècht niet. Zo zien uw buren ook dat u een poging doet aan hun klachten tegemoet te komen.

ciske

newmikey, wat een onzin een dier doe je er niet uit. Harteloze opmerking van je.

Gesloten