LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Supermarkten voeren hevige strijd om klant

Geef jouw mening over het laatste (consumenten)nieuws.
Egmondaz
Berichten: 20
Lid geworden op: 16 mar 2015 16:04

Re: Supermarkten voeren hevige strijd om klant

Ongelezen bericht door Egmondaz »

prem schreef:
Egmondaz schreef:
tenormin schreef:@egmondaanzee, maar Prem schrijft immers ook over de Belgische Del Haize en Carrefour? Dus moet gij mij quoten? I.p.v.? Tja, eleven, zo blijf je door het mandje vallen.
Jij spreekt mij persoonlijk aan, dank krijg je ook een persoonlijk het antwoord.
Wat Prem schrijft, maakt mij niets uit.
België zit vol AH's , maar dan moet je wel uit de duinen komen af en toe.
Maar goed je mag je mening hebben, ik kom alleen in beide landen zeer regelmatig en kan wat vergelijken, meer was de bedoeling niet.
Je kan gen vergelijking maken tussen de landen, want de prijzen zijn verschillend.
Het begint al met d e BTW.
Ook ik kom in verschillende landen en kan best meepraten over verschillende prijzen.
Maar we dalen af, dit is niet het onderwerp.

witte angora
Berichten: 31987
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Supermarkten voeren hevige strijd om klant

Ongelezen bericht door witte angora »

Ach, supermarktoorlog, dat is al decennialang gaande. Ik was een knulletje van een jaar of 20 toen appie ineens besloot op de kleintjes te gaan letten. Werd het ook oorlog in de supermarkten.

Ik kan me nog wel herinneren uit die tijd dat in een ander filiaal een mevrouw met een paar kleine koters naar de bedrijfsleider vroeg. Zegt ze: "u gaat toch op de kleintjes letten?" Jawel mevrouw. "Hier zijn ze, ik ga lekker de stad in, eind van de middag haal ik ze wel weer op". En weg was ze. :lol:

Ik bedoel maar te zeggen: supermarktland is net als dit forum: altijd gedoe. Maar of de klant er nu echt zoveel beter van wordt? Als het morgen goedkoper kan, was het vandaag dus te duur...

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Supermarkten voeren hevige strijd om klant

Ongelezen bericht door kweenie »

Egmondaz schreef:
tenormin schreef:@egmondaanzee, al is het topic op Nederlandse gefocust, België en Duitsland horen er qua prijzen toch ook echt wel bij. Zie heel veel diverse topics over inkopen/benzine in onze aangrenzende landen. Als je er dichtbij woont, toch de moeite waard. (Niet voor mij, helaas).

Dan moet ik jou teleurstellen, want ik lees dit, wat jij er van maakt klopt niet.
Ik heb nog geen AH en Jumbo in België en Duitsland gezien.
Albert Heijn en Jumbo zijn verwikkeld in een supermarktoorlog. Beide vechten openlijk om de klant,
Dat lees je goed. Dat is de aanleiding voor het topic. Het topic zelf gaat over de vraag
Waar let jij op bij de keuze van een supermarkt?
Die vraag is net zo goed te beantwoorden door iemand die in België boodschappen doet als door iemand die bij de Nederlandse Ah/jumbo winkelt.

Voor mij is dat ook bijvoorbeeld of er een zelfscanner is. En of er echt verse jus is. Die stuiver verschil op een pak pasta geeft voor mij niet de doorslag.
Verder of er een redelijke keuze is aan normaal vlees en vervangers (dus niet aan vage burgers, vinken of andere 'vleesbereidingen').
En ook of er leuke echte aanbiedingen zijn.

Julie4444
Berichten: 5016
Lid geworden op: 04 jul 2014 13:36

Re: Supermarkten voeren hevige strijd om klant

Ongelezen bericht door Julie4444 »

Egmondaz schreef:Ik heb nog geen AH en Jumbo in België en Duitsland gezien.
AH België is wel degelijk een ding. En ja, er zijn dus AH's in België. In Antwerpen zijn ze geloof ik nu zelfs een XL aan het bouwen. Ze hebben alleen niet dezelfde aanbiedingen en exacte prijzen, wel veelal dezelfde producten.

En het is zoals anderen al eerder aangeven zeker wel relevant voor dit topic, want hoeveel mensen gaan er wel niet naar Duitsland of België voor bepaalde producten? Ik ga ook bij mooi weer naar Duitsland op de fiets voor boodschappen. Aldi Süd is stukken goedkoper (en beter assortiment en kwaliteit) dan de Aldi op de hoek.
justers* schreef:Het was wel juli4444 die hem als eerste doorhad :D
Yes sir. :lol:
Kweenie schreef:Voor mij is dat ook bijvoorbeeld of er een zelfscanner is. En of er echt verse jus is. Die stuiver verschil op een pak pasta geeft voor mij niet de doorslag.
Verder of er een redelijke keuze is aan normaal vlees en vervangers (dus niet aan vage burgers, vinken of andere 'vleesbereidingen').
En ook of er leuke echte aanbiedingen zijn.
Jus kan je zelf maken, is zoveel gezonder en lekkerder. Zelfscan bij AH vind ik zelf helemaal niets. Het nodigt mensen uit dingen te ontvreemden en is slecht voor de werkgelegenheid.

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Supermarkten voeren hevige strijd om klant

Ongelezen bericht door kweenie »

Volgens mij is er niet echt verschil in smaak en gezondheid tussen zelf thuis persen of in de winkel op de knop drukken en de machine laten persen. Maar wel in het gebruiksgemak... (dat is wat ik bedoel met verse jus, dus niet de voorverpakte zooi).

Julie4444
Berichten: 5016
Lid geworden op: 04 jul 2014 13:36

Re: Supermarkten voeren hevige strijd om klant

Ongelezen bericht door Julie4444 »

kweenie schreef:Volgens mij is er niet echt verschil in smaak en gezondheid tussen zelf thuis persen of in de winkel op de knop drukken en de machine laten persen. Maar wel in het gebruiksgemak... (dat is wat ik bedoel met verse jus, dus niet de voorverpakte zooi).
Ooh, dacht dat je die glazen met "vers geperste sap" bedoelde. :lol:

marinepik33
Berichten: 5
Lid geworden op: 25 sep 2015 09:38

Re: Supermarkten voeren hevige strijd om klant

Ongelezen bericht door marinepik33 »

Er zijn in Nederland maar een tweetal supermarkten goedkoop, Lidl en de Aldi. En nog zeer goede spullen ook!
En de mensen die in de grensstreek van Duitsland woonachtig zijn kunnen nòg veel goedkoper uit zijn voor hun boodschappen!!

Har06
Berichten: 3743
Lid geworden op: 07 nov 2011 12:12

Re: Supermarkten voeren hevige strijd om klant

Ongelezen bericht door Har06 »

marinepik33 schreef:Er zijn in Nederland maar een tweetal supermarkten goedkoop, Lidl en de Aldi. En nog zeer goede spullen ook!
En de mensen die in de grensstreek van Duitsland woonachtig zijn kunnen nòg veel goedkoper uit zijn voor hun boodschappen!!
Action niet te vergeten, ikzelf vind de LIdl en Aldi bagger, AH xl is onze favorit met veel acties en alle te bedenken producten

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: Supermarkten voeren hevige strijd om klant

Ongelezen bericht door ciske »

Har06 schreef:[

Action niet te vergeten, ikzelf vind de LIdl en Aldi bagger, AH xl is onze favorit met veel acties en alle te bedenken producten
Daar kan je geen groenten en fruit kopen. Lidl en Aldi hebben prima spullen. Ik vind Jumbo niet echt goed.

Har06
Berichten: 3743
Lid geworden op: 07 nov 2011 12:12

Re: Supermarkten voeren hevige strijd om klant

Ongelezen bericht door Har06 »

ciske schreef:
Har06 schreef:[

Action niet te vergeten, ikzelf vind de LIdl en Aldi bagger, AH xl is onze favorit met veel acties en alle te bedenken producten
Daar kan je geen groenten en fruit kopen. Lidl en Aldi hebben prima spullen. Ik vind Jumbo niet echt goed.

De winkeluitstralingen van Action Lidl Aldi is bagger, ik ga wel voor de lol boodschappen doen, voor speciale spulletjes moet je toch naar de AH, niets duurder met tal van acties, denk eens aan de AH restaurant actie

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: Supermarkten voeren hevige strijd om klant

Ongelezen bericht door ciske »

Har06 schreef:

De winkeluitstralingen van Action Lidl Aldi is bagger, ik ga wel voor de lol boodschappen doen, voor speciale spulletjes moet je toch naar de AH, niets duurder met tal van acties, denk eens aan de AH restaurant actie
Smaken verschillen, gelukkig maar. Ik doe boodschappen omdat het nodig is, voor de lol ga ik naar de stad.

sjohie
Berichten: 11240
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Supermarkten voeren hevige strijd om klant

Ongelezen bericht door sjohie »

marinepik33 schreef:Er zijn in Nederland maar een tweetal supermarkten goedkoop, Lidl en de Aldi. En nog zeer goede spullen ook!
En de mensen die in de grensstreek van Duitsland woonachtig zijn kunnen nòg veel goedkoper uit zijn voor hun boodschappen!!
Mwoa, ik zag gisteren bij de Lidl anders ook flessen wijn van 17,99/stuk liggen, en ze doen ook relatief veel met wild, dus ook daar kan je een aardige kassabon bij elkaar shoppen.. :wink:

Har06
Berichten: 3743
Lid geworden op: 07 nov 2011 12:12

Re: Supermarkten voeren hevige strijd om klant

Ongelezen bericht door Har06 »

sjohie schreef:
marinepik33 schreef:Er zijn in Nederland maar een tweetal supermarkten goedkoop, Lidl en de Aldi. En nog zeer goede spullen ook!
En de mensen die in de grensstreek van Duitsland woonachtig zijn kunnen nòg veel goedkoper uit zijn voor hun boodschappen!!
Mwoa, ik zag gisteren bij de Lidl anders ook flessen wijn van 17,99/stuk liggen, en ze doen ook relatief veel met wild, dus ook daar kan je een aardige kassabon bij elkaar shoppen.. :wink:
6 st voor € 17,99 chateau migraine :lol:

Lapsang
Berichten: 136
Lid geworden op: 29 jul 2011 08:26

Re: Supermarkten voeren hevige strijd om klant

Ongelezen bericht door Lapsang »

Har06 schreef:6 st voor € 17,99 chateau migraine :lol:
Het ontgaat mij wat er zo grappig is, want de bedoelde flessen wijn kosten wel degelijk €17,99 per stuk, en er zijn ook nog duurdere. Overigens slaat uw opmerking over "Chateau Migraine" ook nergens op, want ik ken talloze nog véél goedkopere wijnen die perfect genietbaar zijn.

mh73

Re: Supermarkten voeren hevige strijd om klant

Ongelezen bericht door mh73 »

Ik merk niets van die strijd. Vanochtend boodschappen gedaan bij de Jumbo, kon ik daarna nog naar de Lidl op hetzelfde pleintje omdat ze bijna geen vlees en groente hadden. Als je op maandag open bent, moet je de klant wel wat te bieden hebben.

sjohie
Berichten: 11240
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Supermarkten voeren hevige strijd om klant

Ongelezen bericht door sjohie »

Lapsang schreef:
Har06 schreef:6 st voor € 17,99 chateau migraine :lol:
Het ontgaat mij wat er zo grappig is, want de bedoelde flessen wijn kosten wel degelijk €17,99 per stuk, en er zijn ook nog duurdere. Overigens slaat uw opmerking over "Chateau Migraine" ook nergens op, want ik ken talloze nog véél goedkopere wijnen die perfect genietbaar zijn.
Tsja, er zijn ook wel duurdere (dus >17,99) flessen wijn die niet echt te genieten zijn. Prijs zegt in dit geval lang niet alles. Maar het was alleen bedoelt ter illustratie dat je ook bij goedkopere supermarkten zoals de Lidl best een hoge kassabon bij elkaar kan winkelen, niet om een discussie over wijn in het algemeen af te trappen.

Har06
Berichten: 3743
Lid geworden op: 07 nov 2011 12:12

Re: Supermarkten voeren hevige strijd om klant

Ongelezen bericht door Har06 »

Zojuist langs en door een Lidl gelopen, geen duurdere fles wijn dan € 8,00 gezien.
De winkel toont niet, het oog moet toch ook wat hebben

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: Supermarkten voeren hevige strijd om klant

Ongelezen bericht door ciske »

Har06 schreef:Zojuist langs en door een Lidl gelopen, geen duurdere fles wijn dan € 8,00 gezien.
De winkel toont niet, het oog moet toch ook wat hebben

Waarom? Al leggen ze alles op stapels, als het maar goed is :-)

Har06
Berichten: 3743
Lid geworden op: 07 nov 2011 12:12

Re: Supermarkten voeren hevige strijd om klant

Ongelezen bericht door Har06 »

ciske schreef:
Har06 schreef:Zojuist langs en door een Lidl gelopen, geen duurdere fles wijn dan € 8,00 gezien.
De winkel toont niet, het oog moet toch ook wat hebben

Waarom? Al leggen ze alles op stapels, als het maar goed is :-)
veel spullen liggen op stapels, het enige wat ik koop bij de lidl is spa rood en cola light, voor de rest ga ik gezellig shoppen bij AH xl, vorige maand has ik 4 appie happie bonnen bij elkaar gespaard(2-1 eten)

stefanhouterman
Berichten: 509
Lid geworden op: 20 aug 2015 20:10

Re: Supermarkten voeren hevige strijd om klant

Ongelezen bericht door stefanhouterman »

Har06 schreef:
ciske schreef:
Har06 schreef:Zojuist langs en door een Lidl gelopen, geen duurdere fles wijn dan € 8,00 gezien.
De winkel toont niet, het oog moet toch ook wat hebben

Waarom? Al leggen ze alles op stapels, als het maar goed is :-)
veel spullen liggen op stapels, het enige wat ik koop bij de lidl is spa rood en cola light, voor de rest ga ik gezellig shoppen bij AH xl, vorige maand has ik 4 appie happie bonnen bij elkaar gespaard(2-1 eten)
Omdat alle spullen op stapels liggen, is spa rood en cola light goedkoper dan bij appie.

Als ik deze winkel zo vreselijk zou vinden, koop ik ook niet de spullen, die dan goedkoper dan elders zijn.

Gesloten