LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Tips voor kopen van een nieuwe PC

Heb je ervaring met computers of met aanbieders van computers? Geef hier jouw mening.
Gast

Re: Tips voor kopen van een nieuwe PC

Ongelezen bericht door Gast »

Bijna iedereen verstand van computers? Schei nou snel uit. Wie weet er nou om te gaan met conflicterende kaarten? Wie weet er nou wat van IRQ's of base-adressen? Wie weet er nou om te gaan met legacy componenten? Wie berekent er zelf een subnetmask?
Nee, een snelkoppelingetje aanklikken en een briefje typen en als er iets niet klopt een reset. Dat is het nivo van 98% van de computergebruikers.

PeterEs

Re: Tips voor kopen van een nieuwe PC

Ongelezen bericht door PeterEs »

misschien hebben jullie hier iets aan?

Gast

Re: Tips voor kopen van een nieuwe PC

Ongelezen bericht door Gast »

videokaart onboard??nah lijkt mij eerder geluid,deze word niet eens genoemd,gezien de aanbevelingen erg simpel pc''tje,en 128 mb is dan al ruim genoeg voor lichte applicatie's.

Bob Schurkjens

Re: Tips voor kopen van een nieuwe PC

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Zelf heb ik een Dell waar ik zeer tevreden mee ben. Door de Consumentenbond werd deze PC als beste keus beoordeeld. Over Dell wordt veel geklaagd maar dat zal denk ik ook te maken hebben met het feit dat ze marktleider zijn (veel verkoop = meer klachten). Het goede aan deze PC's is dat ze fluisterstil zijn. Dat is prettiger dan zo'n goedkope stofzuiger op je bureau.

Pas wel op het volgende: koop alléén als ze "gratis transport" aanbieden. Dit is circa 2 van 4 weken per maand het geval.

Struin alle aanbiedingen af en koop altijd de basisaanbieding zonder opties. O.a. TFT-schermen en snellere processoren zijn bij Dell veel te duur.

Betaal met je creditcard zodat je bij leveringsproblemen je betaling kan laten terugboeken door de creditcardmaatschappij. Wat je ook koopt: vooruitbetalen moet je nooit doen tenzij het met creditcard kan.

En gebruik een weblink waarmee je 5 of 10 procent korting krijgt zoals deze:

http://www1.euro.dell.com/content/topic ... l=nl&s=dhs.

440 euro voor een basis PC met ouderwetse 17 inch monitor is niet duur. Bijvoorbeel een gelijwaardige Packard Bell kost in de winkel 600 euro.


xsara

Re: Tips voor kopen van een nieuwe PC

Ongelezen bericht door xsara »

je computer kun je het beste kopen bij een computerzaak met een eigen techniesche dienst je kunt altijd gelijk terug dan heb je je computer weer snel terug je kunt je computer zelf samenstellen met componenten die in de computerbladen als goed uit de test komen en je hebt meestal kundig personeel voor aanvullende advies ps van alle coponenten zijn altijd de laatste drivers te vinden op internet.

Gast

Re: Tips voor kopen van een nieuwe PC

Ongelezen bericht door Gast »

Bob schurkjen zei:

Betaal met een creditcard zodat je het geld altijd terug kan laten boeken.

leuk: Dan moet je wel in het bezit zijn van een creditcard, ook moet je er een kunnen krijgen; dit is leuk voor mensen met een dikke portemonnee.

jkfloris

Re: Tips voor kopen van een nieuwe PC

Ongelezen bericht door jkfloris »

Oke, even heel snel een einde maken aan dit forum. Een computer
koop je in een computer winkel, zoals je brood bij de bakker koopt.
Dus koop geen computers bij de AH, aldi, media markt of dixons o.i.d.
Bij mij in delft zijn bv. twee perfecte winkels nl. Atembo en Chicon.
Mensen in dit soort winkels heeft namelijk verstand van computers en
je kan heel normaal zeggen wat je wilt van een computer en hun maken
je systeem in orde. Een bakker weet toch ook wat je wilt als je een
halfje bruin vraagt?

rhodi
Berichten: 108
Lid geworden op: 29 dec 2003 21:05

Re: Tips voor kopen van een nieuwe PC

Ongelezen bericht door rhodi »

aan jkfloris,
GROTE ONZIN!!!!

ik koop alles bij de Aldi. mijn computer,tft-scherm, dolby-set, breedbeeld tv, cactussen, horloge enz. niet nodig om extra garantie voor veel geld te kopen, want de garantie opzich is al perfekt. niet goed geld terug o.a. (zonder gezeur!!!! zoals in "de speciaalzaak"). de rest haal ik bij de c-1000.
p.s. wat is een bakkerij???

Gast

Re: Tips voor kopen van een nieuwe PC

Ongelezen bericht door Gast »

Tsja.
Als je precies weet wat je wilt ga je natuurlijk lekker naar de computerboer om een fijn pc'tje geheel naar eigen wensen samen te stellen. Zeker als je een paar perfecte winkels weet.
Vergeet nl. niet dat tussen die gezellige bedrijfjes met goed personeel en service ook malafide geldkloppers zitten. Als je hier in Rotterdam advies opvolgt en naar de computerwinkel gaat kun je uitkomen bij Dimension of Computerland, dan doe je vast goede zaken. Maar als je de straat oversteekt en bij Etelcom gaat kopen kun je nog es wat meemaken. :)

Maar als je nou toch al geen idee hebt wat je moet kopen en het enige verschil dat je ziet tussen 2 computers is de buitenkant... kan je dus net zo goed een relatief(!) goedkoop ding bij de Aldi halen. Of zo'n Medion pc zal maar precies de specs hebben die je zoekt, mooi toch?

Enige kanttekening die ik bij Aldi plaats is dat de klanten daar (volgens mij) hun computer verre van intensief gebruiken. Beetje mailen, internetten en tekstverwerken waarschijnlijk. Dit terwijl de Medions vaak toch wel brute machientjes zijn en overcompleet (bv inclusief card readers)
Dus als je een vergelijkbare PC koopt bij de computerwinkel is die misschien wel wat duurder dan de Medion. Maar daar heb je de keuze bepaalde onderdelen weg te laten of te downgraden. Wat overblijft is een PC die nog goedkoper is dan zo'n Medion en die nog steeds meer capaciteiten heeft dan dat je nodig hebt.

Gast

Re: Tips voor kopen van een nieuwe PC

Ongelezen bericht door Gast »

Mensen in dit soort winkels heeft namelijk verstand van computers en
je kan heel normaal zeggen wat je wilt van een computer en hun maken
je systeem in orde. Een bakker weet toch ook wat je wilt als je een
halfje bruin vraagt?
Ik hecht geen waarde aan het verstand van degene die mij een pc verkoopt, dat heb ik zelf voldoende. Wel interesseer ik me voor het prijskaartje. Op een foldertje lees ik wel wat er in de pc zit en of me dat het aankoopbedrag waard is. Ik zou dus best voor een pc gaan die met de Aldi-winstmarges tot mij komt. Hetzelfde geldt voor mijn brood. Leuk dat de bakker precies weet welke gisten, voedingszuren en vezels per cubieke centimeter zitten, maar daar wens ik niet voor te betalen. Alleen het brood dat ik lekker vind komt bij mij op tafel, en zijn die van de Aldi en de bakker hetzelfde, dan liggen er dus een pc EN een brood in mijn karretje. Voordeel van brood is wel dat je vaker wat kan uitproberen en je af en toe eens een miskoop kan permitteren. Maar de miskoop kan net zo goed bij de warme bakker vandaan komen, de vieze plantenkorrels die hij tegenwoordig durft mee te bakken...

mrz
Berichten: 3
Lid geworden op: 27 mei 2004 22:17

Re: Tips voor kopen van een nieuwe PC

Ongelezen bericht door mrz »

Jij zegt een videokaart van asus. Dit is beetje dom want asus maakt die kaart niet je.
Je hebt 2 grote merken Nvidia en Ati Radion
Nu ontwikkelen die constand door en ligt gewoon aan wat voor pc je wilt.
Voor gamen heb je een dik duren kaart nodig.
maar ja voor beetje te typen heb je nog niet eens een video kaart nodig.
En monitor moet je ook opletten met resolutie hoogte!
Is altijd slim meteen iets goed te kopen dus koop een monitor die 1600x1200 aankan dan heb je beetje kwaliteit.
wat ik ook aanraad is veel Ram werk geheugen.
Moederbord moet je gewoon die nieuwste en snelste die er is kost toch maar 150 euro ofzo.

Gast

Re: Tips voor kopen van een nieuwe PC

Ongelezen bericht door Gast »

Beste mrz,

Jij zei het volgende: maar ja voor beetje te typen heb je nog niet eens een video kaart nodig.[quote]


Dit is niet helemaal waar, om te kunnen typen heb je wel degelijk een videokaart nodig, immers je wilt toch kunnen zien wat je typt en hoe je brief eruit komt te zien.

Gesloten