| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] debtscan voertuig
-
stofzuigertje
Re: debtscan voertuig
Als ik een auto leen met trekhaak, dan komt dat voertuig wat ze volgen op vreemde plekken.
De persoon met schulden woont daar niet, heeft niets gedaan dus fout informatie.
En volg je wel de goede persoon?
Als je iemand volgde en die stapt uit dure voertuig, is hij nog geen eigenaar.
Ook ik ben niet de eigenaar als ik alleen maar aan iemand met zeer lage uitkering vraag of ik zijn trekhaak mag lenen....
Voor wegbrengen groot vuil op zaterdag ga ik echt geen auto huren of dure trekhaak laten monteren als ruilen ook gaat.
Wel kan dit volgen foute info op geven als je mensen hebt zoals mij, alles uitlenen en elders lenen.
Want is die boot nu van mij of van de bewoner met steiger?
Debtscan is hulpmiddel maar totaal geen bewijs.
De persoon met schulden woont daar niet, heeft niets gedaan dus fout informatie.
Ook ik ben niet de eigenaar als ik alleen maar aan iemand met zeer lage uitkering vraag of ik zijn trekhaak mag lenen....
Voor wegbrengen groot vuil op zaterdag ga ik echt geen auto huren of dure trekhaak laten monteren als ruilen ook gaat.
Wel kan dit volgen foute info op geven als je mensen hebt zoals mij, alles uitlenen en elders lenen.
Het maakt helemaal niet uit wie er in die auto rijdt, de tenaamstelling is bepalend. Als jij jouw auto uitleent, en ik tref m aan de andere kant van het land aan, neem ik m gewoon in beslag en kan jouw kennis verder lopen.
Vandaar dat ik al zei dat jouw reactie nergens op slaat.
Vandaar dat ik al zei dat jouw reactie nergens op slaat.
Maakt toch ook geen bal uit wie er in rijdt of waar dat voertuig staat. Er wordt een scan van de nummerplaat gemaakt en gekeken of de geregistreerde eigenaar een "hit" veroorzaakt in de "schuldendatabase", dat is alles.Debtscan is hulpmiddel maar totaal geen bewijs.
Ze volgen dus helemaal geen voertuigen maar rijden rond en scannen.
Misschien je eens verdiepen hoe het systeem werkt.
Debtscan zegt iets over waar een auto is, in het geval van een zich verstoppende schuldenaar kan het een indicatie zijn van waar deze verblijft, anders dan op zijn bekende adres. Mocht de eigenaar, de schuldenaar, die auto niet besturen, dan zal de bestuurder die er wél in rijdt mogelijk aan kunnen geven waar de gezochte eigenaar is. Maw dat geeft ook weer aanknopingspunten.stofzuigertje schreef:Als ik een auto leen met trekhaak, dan komt dat voertuig wat ze volgen op vreemde plekken.
Als ze jouw of mijn kenteken scannen, welke geen "hit" zal geven omdat we niet door hun opdrachtgevende deurwaarder worden gezocht, wordt deze meteen weer automatisch verwijderd. Dat is hoe ze mogen werken van het CBP, en dan is er geen schending van je privacy. Het enige wat er gebeurd is dat er in een geautomatiseerd proces een digitale foto van je kenteken door wat software heen gaat op een laptop op de achterbank, terwijl er voorin een persoon druk bezig is met het besturen van het voertuig.
De scanauto wordt niet gebruikt om iemands adresgegevens te achterhalen. Daar zijn veel efficiëntere manieren voor. Het gaat puur om het lokaliseren van een verhaalsmogelijkheid; de auto, die vervolgens na een hit in beslag genomen wordt.sjohie schreef:Debtscan zegt iets over waar een auto is, in het geval van een zich verstoppende schuldenaar kan het een indicatie zijn van waar deze verblijft, anders dan op zijn bekende adres. Mocht de eigenaar, de schuldenaar, die auto niet besturen, dan zal de bestuurder die er wél in rijdt mogelijk aan kunnen geven waar de gezochte eigenaar is. Maw dat geeft ook weer aanknopingspunten.
-
stofzuigertje
Als ik bovenstaande lees, moet ik dan aangeven dat ik wegens trekhaak auto leende en de eigenaar ergens op het IJsselmeer zal varen?
Ik maak dus geheel onbewust een dwaalspoor, en wat als ik busje leen voor 23 kerst pakketten te bezorgen?
Maar als ik alle overige antwoorden lees kunnen wanbetalers hun voertuig dus beter op iemands anders naam laten zetten en regelmatig wisselen en lenen.
Maar ik weet van mensen die hun mobiel uitzetten of thuis laten tijdens bepaalde werkzaamheden zoals Plafonnetje witten.
En verder, hoe moet je mijn volgen als ik meerdere voertuigen heb?
Naast enkele auto's nog Kampeerauto en boot.
En wie zit er nu in mijn vrachtwagen, ik kan er maar 1 gebruiken en zit nu thuis......
5 plekken die ze kunnen traceren en ik maar rustig thuis zitten!
Het is een hulpmiddel maar deze Scan, ik heb mijn twijfels erover.
Ik maak dus geheel onbewust een dwaalspoor, en wat als ik busje leen voor 23 kerst pakketten te bezorgen?
Maar als ik alle overige antwoorden lees kunnen wanbetalers hun voertuig dus beter op iemands anders naam laten zetten en regelmatig wisselen en lenen.
Maar ik weet van mensen die hun mobiel uitzetten of thuis laten tijdens bepaalde werkzaamheden zoals Plafonnetje witten.
En verder, hoe moet je mijn volgen als ik meerdere voertuigen heb?
Naast enkele auto's nog Kampeerauto en boot.
En wie zit er nu in mijn vrachtwagen, ik kan er maar 1 gebruiken en zit nu thuis......
5 plekken die ze kunnen traceren en ik maar rustig thuis zitten!
Het is een hulpmiddel maar deze Scan, ik heb mijn twijfels erover.
-
koeloejoek
Ja hoor, probleem hier is dat het steeds verder gaat, er worden steeds nieuwe grenzen verlegd, want wie controleert de controleur, hoe lang word data of andere gegevens bewaard?sjohie schreef:Hohoho, nou verbindt je allemaal punten aan elkaar die geen mooi plaatje leveren. De Facebooks etc hebben niks te maken met fraudebestrijding dmw kentekenscanning. Hun FAQ maakt eea goed duidelijk. Daarnaast is een kenteken sowieso geen persoonsgegeven.koeloejoek schreef:Vandaag reed er een privacyschender door mijn straat, het ergste is nog dat ik het gevoel krijg bekeken te worden, ik heb namelijk alles te verbergen het gaat namelijk niemand iets aan wat ik doe en wie ik ben waar ik mij mee bezig houd.
En mensen die beweren dat het allemaal niets met privacy te maken heeft, die liegen, waarom moet mijn auto gescand worden dat is niet nodig.
Debtscan is een gevaar voor onze privacy net als google, facebook, snapchat, instagram etc etc, en mensen het wordt tijd dat we wakker worden..
WANNEER GAAT TROS RADAR AANDACHT SCHENKEN AAN PRIVACY!!!
Uit die FAQ
Werkt Debtscan wel volgens de Wet Bescherming Persoonsgegevens? Voor het scannen van kentekens die niet door opdrachtgevende deurwaarders worden gezocht is de Wet Bescherming Persoonsgegevens niet van toepassing (het betreft zoals hiervoor onder 4 is uiteengezet namelijk geen persoonsgegevens). Voor het scannen van kentekens van door opdrachtgevende deurwaarders gezochte kentekens is de Wet Bescherming Persoonsgegevens wel van toepassing. Debtscan verricht haar werkzaamheden in opdracht en onder verantwoording van opdrachtgevende deurwaarders. Deze deurwaarders zijn “verantwoordelijke” in de zin van de Wet Bescherming Persoonsgegevens. Debtscan is “bewerker” in de zin van de Wet Bescherming Persoonsgegevens. Zij heeft hiertoe een bewerkers-overeenkomst met opdrachtgevende deurwaarders gesloten. Opdrachtgevende deurwaarders zijn op grond van het Vrijstellingsbesluit vrijgesteld van de meldingsplicht bij het College Bescherming Persoonsgegevens. Zoals hiervoor gemeld heeft het College Bescherming Persoonsgegevens inmiddels vragen gesteld over de werkwijze van Debtscan. Debtscan heeft deze vragen uitvoerig beantwoord. Naar aanleiding daarvan is geen verder onderzoek door het College ingesteld.
In opdracht van deurwaarders, bedenk dat dus deurwaarders gegevens mogen verzamelen, DEURWAARDERS, en iedereen slaapt lekker verder..
Wees blij dat het juist deurwaarders zijn. Als er één beroepsgroep onder streng toezicht staat, is het wel die van de deurwaarders. Audits wijzen uit dat persoonsgegevens in 99,97 van de gevallen juist worden verwerkt.koeloejoek schreef: In opdracht van deurwaarders, bedenk dat dus deurwaarders gegevens mogen verzamelen, DEURWAARDERS, en iedereen slaapt lekker verder..
By the way, waarom schop je dezelfde discussie na een paar maanden weer omhoog? Hoop je nu wél medestanders te krijgen?
Deurwaarders mogen de gegevens van een persoon die ze zoeken gebruiken, voor het vinden van die persoon. Dat is bij wet geregeld, en is ook getoetst door het CBP. Die hebben er verder niks over gezegd of van gevonden, ergo ze werken wat betreft het CBP binnen de gestelde wettelijke kaders. Als dat laatste je niet bevalt, kan je je wenden tot de wetmakers in Den Haag.koeloejoek schreef:Ja hoor, probleem hier is dat het steeds verder gaat, er worden steeds nieuwe grenzen verlegd, want wie controleert de controleur, hoe lang word data of andere gegevens bewaard?sjohie schreef:Hohoho, nou verbindt je allemaal punten aan elkaar die geen mooi plaatje leveren. De Facebooks etc hebben niks te maken met fraudebestrijding dmw kentekenscanning. Hun FAQ maakt eea goed duidelijk. Daarnaast is een kenteken sowieso geen persoonsgegeven.koeloejoek schreef:Vandaag reed er een privacyschender door mijn straat, het ergste is nog dat ik het gevoel krijg bekeken te worden, ik heb namelijk alles te verbergen het gaat namelijk niemand iets aan wat ik doe en wie ik ben waar ik mij mee bezig houd.
En mensen die beweren dat het allemaal niets met privacy te maken heeft, die liegen, waarom moet mijn auto gescand worden dat is niet nodig.
Debtscan is een gevaar voor onze privacy net als google, facebook, snapchat, instagram etc etc, en mensen het wordt tijd dat we wakker worden..
WANNEER GAAT TROS RADAR AANDACHT SCHENKEN AAN PRIVACY!!!
Uit die FAQ
Werkt Debtscan wel volgens de Wet Bescherming Persoonsgegevens? Voor het scannen van kentekens die niet door opdrachtgevende deurwaarders worden gezocht is de Wet Bescherming Persoonsgegevens niet van toepassing (het betreft zoals hiervoor onder 4 is uiteengezet namelijk geen persoonsgegevens). Voor het scannen van kentekens van door opdrachtgevende deurwaarders gezochte kentekens is de Wet Bescherming Persoonsgegevens wel van toepassing. Debtscan verricht haar werkzaamheden in opdracht en onder verantwoording van opdrachtgevende deurwaarders. Deze deurwaarders zijn “verantwoordelijke” in de zin van de Wet Bescherming Persoonsgegevens. Debtscan is “bewerker” in de zin van de Wet Bescherming Persoonsgegevens. Zij heeft hiertoe een bewerkers-overeenkomst met opdrachtgevende deurwaarders gesloten. Opdrachtgevende deurwaarders zijn op grond van het Vrijstellingsbesluit vrijgesteld van de meldingsplicht bij het College Bescherming Persoonsgegevens. Zoals hiervoor gemeld heeft het College Bescherming Persoonsgegevens inmiddels vragen gesteld over de werkwijze van Debtscan. Debtscan heeft deze vragen uitvoerig beantwoord. Naar aanleiding daarvan is geen verder onderzoek door het College ingesteld.
In opdracht van deurwaarders, bedenk dat dus deurwaarders gegevens mogen verzamelen, DEURWAARDERS, en iedereen slaapt lekker verder..
Offtopic bijdrages verwijderd door Moderator.
-
Guardian72
- Contacteer:
(even samengevat).koeloejoek schreef:privacy privacy privacy
Als je dan toch de discussie aanjaagt, even een vraag - Waarom zit je op internet?
Weet je wel hoe makkelijk mensen dan gegevens van je kunnen vinden, verzamelen, combineren etc?
-
Mucha
[Bericht verwijderd door de Moderator in overleg met de gebruiker.]