LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Gedragscursus vervangt alcoholslot

Geef jouw mening over het laatste (consumenten)nieuws.
berndv

Re: Gedragscursus vervangt alcoholslot

Ongelezen bericht door berndv »

Een slot helpt niet, rijbewijs afpakken evenmin. Het interesseert ze al niet om met drank op te gaan rijden, dus waarom zouden ze, als hun rijbewijs is afgepakt, niet gewoon de auto pakken? Met een alcoholslot hetzelfde, waarom aan die regel houden als je ook de auto van je man/vrouw kan pakken waar dat slot biet in zit. Ze nemen het toch al niet zo nauw met de regels die er al zijn, dus waarom houden aan de nieuwe aanvullende regels.

Wat wel een straf is voor deze mensen? Geen idee. Op zich de gevangenisstraf, en een langere bij recidieven vind ik een hele goede. Zou het helpen? Ja, zo lang ze vast zitten wel, als ze weer buiten komen zullen ze ook weer vervallen in oude patronen.

ciske

Ongelezen bericht door ciske »

berndv schreef:
Wat wel een straf is voor deze mensen? Geen idee. Op zich de gevangenisstraf, en een langere bij recidieven vind ik een hele goede. Zou het helpen? Ja, zo lang ze vast zitten wel, als ze weer buiten komen zullen ze ook weer vervallen in oude patronen.

Ben het met je eens, en meteen confronteren met de aanrijdingen die er geweest zijn met alcohol.

Alcohol moeten ze totaal verbieden als je nog met de auto of motor weggaat.

Nooit meer op de weg die lui.

Har06

Ongelezen bericht door Har06 »

ciske schreef:
berndv schreef:

Ben het met je eens, en meteen confronteren met de aanrijdingen die er geweest zijn met alcohol.

OKE.

Wat doen we met moordenaars? levenslang of nog erger ?
Wat doen we met inbrekers-overvallers?. levenslang ?
etcetcetc, enige nuance is wel op z,n plaats, daar hebben we rechters voor, niet mee eens> verhuizen naar Poetin

tenormin

Ongelezen bericht door tenormin »

@Har06, geloof me, hoop dat het jou of in je familie nooit zal plaatsvinden: kan je verzekeren dat, als dat wel zou gebeuren, je mening drastisch zal veranderen. De zaken die je noemt en waar (in mijn ogen te lichte straffen worden gegeven); waarom denk je dat familieleden zo enorm gefrustreerd raken door onze rechtspraak? Heel vaak (on)rechtspraak. Maar goed, uiteraard: jij je mening, een ander zijn/haar mening.

kokka

Ongelezen bericht door kokka »

het punt is een beetje, althans voor mij, iemand die bewust een mes in iemand zijn borst plant is een moordenaar. maar Iemand die bewust bezopen achter het stuur kruipt en iemand dood rijdt niet.
terwijl deze toch ook met voorbedachte rade iemand, vaak een hele grote groep mensen( iedereen die op de weg is op dat moment), met de dood bedreigt en er soms een of meerdere ombrengt.

wat mij betreft moet iemand die beschonken iemand dood rijdt, berecht worden voor moord met voorbedachte rade. en iemand die gepakt wordt terwijl hij bezopen achter het stuur zit voor poging tot moord

berndv

Har06 schreef:
ciske schreef:
berndv schreef:

OKE.

Wat doen we met inbrekers-overvallers?. levenslang ?
etcetcetc, enige nuance is wel op z,n plaats, daar hebben we rechters voor, niet mee eens> verhuizen naar Poetin
Op zich ben ik voorstander van het 3 strikes out systeem wat ze in de vs voeren. Niet alleen voor alcohol, maar voor alles. De eerste keer kan een fout/vergissing/opwelling of wat dan ook zijn, dat betekent niet dat ik dat goedkeur(voor ik dat over me heen krijg) maar het is zoals het is. Bega je de 3e keer weer dezelfde fout? Dan ga je maar voor de rest van je leven, of in ieder geval de maximale straf.

kokka

Ongelezen bericht door kokka »

in de states draaien ze wel door daarin. je 3e strike kan daar net zo goed zijn dat je iemand een knal voor zijn kanis heb gegeven omdat hij met zijn fikken aan je vrouw zat.

berndv

Klopt, en 1 op 1 kopiëren zou ook niet het beste zijn, maar een afgeleide daarvan zou ik voorstander van zijn. Ik ben alleen van mening dat bij deze hardnekkige rijders niets anders helpt dan ze de mogelijkheid tot autorijden ontnemen. En dat betekent niet zon alcoholslot of het afpakken van het rijbewijs of een cursus die je wel of niet haalt. Voor die mensen is het hebben van een (geldig) rijbewijs geen voorwaarde om auto te rijden.

Gelukkig heb ik een ongeval met letsel niet in mijn familie meegemaakt. Maar heb in mijn familie wel een verstokte drinker, het is een ziekte. Mijn tante ging gewoon stomdronken in de auto met mijn neefje en nichtje achterin inkopen doen, alcohol wel te verstaan. Zelfs het ontnemen van de kinderen heeft haar niet geholpen om er af te blijven.

Ik denk hierbij wel aan het ongeval, niet lang geleden, waarbij een paar weken oude baby werd doodgereden en de vader het ziekenhuis in gereden door een man die al 35! Keer gepakt is met drank en ook toen geen geldig rijbewijs had, maar wel in zijn dikke Mercedes een paar honderd meter van de kroeg naar huis moest rijden. Het afpakken van het rijbewijs helpt bij dit soort figuren niet.

ciske

Ongelezen bericht door ciske »

Har06 schreef:

Van mij mag dat ja, ze hebben iemand het leven ontnomen. Net als met drank achter het stuur, nooit meer rijden want het is wel een misdrijf. Ook is het zo dat voordat je drinkt , je hersens eens moet gebruiken. Met drank op ben je ook een moordenaar.

Har06

Ongelezen bericht door Har06 »

ciske schreef:
Har06 schreef:

Van mij mag dat ja, ze hebben iemand het leven ontnomen. Net als met drank achter het stuur, nooit meer rijden want het is wel een misdrijf. Ook is het zo dat voordat je drinkt , je hersens eens moet gebruiken. Met drank op ben je ook een moordenaar.
Ik speel niet graag voor rechter en veroordeel geen enkele mensen tot moordenaar op een paasdag.

Guus80

Ongelezen bericht door Guus80 »

het ligt er wel aan of het de 1ste keer is of dat het regelmatig voor komt denk ik, als je de 1ste keer gepakt wordt hoeft het nog niet te zeggen dat je het vaker gaat doen. Als je erg schrikt van de hoge boete en de tijd dat je je rijbewijs kwijt bent kan je er zeker wel van geleerd hebben als je niet een drankprobleem hebt.

EllenRoisin

Ongelezen bericht door EllenRoisin »

Guus80 schreef:het ligt er wel aan of het de 1ste keer is of dat het regelmatig voor komt denk ik, als je de 1ste keer gepakt wordt hoeft het nog niet te zeggen dat je het vaker gaat doen. Als je erg schrikt van de hoge boete en de tijd dat je je rijbewijs kwijt bent kan je er zeker wel van geleerd hebben als je niet een drankprobleem hebt.
Een promillage van 0 % bestaat niet, maar als NL het zweedse model overneemt tot 99 UGL ben je altijd positief (rijvaardig geschikt), daarboven negatief.
We hebben het over bestuurders, kom je boven de limiet 0,22 pro (99 UGL) terstond een rijverbod van een jaar. Na dat jaar opnieuw in de fout weer rijverbod van een jaar en dat jaar daarna in de fout levenslang een rijverbod (uitspraak door rechter)

Cursussen (als je het inschrijfgeld betaald hebt en de laatste dag aanwezig bent, ben je geslaagd) of boetes (leuk voor het begrotingstekort) helpen niet voor de veiligheid, gelijke monniken gelijke kappen. (Jantje, bijstand boete torenhoog, naar schuldsanering Kees CEO boete daar wordt om gelachen)

Gesloten