LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] jurk laten maken maar niet tevreden

Hier kan je jouw mening ventileren over diverse producten.
tmv

Re: jurk laten maken maar niet tevreden

Ongelezen bericht door tmv »

aan de andere kant naait ze TS wel behoorlijk met dit prutswerk

Ja inderdaad, zij heeft het geld en wij een jurkje waar je niks mee kan.
Zo jammer dat er geen regels zijn voor particulier verkoop.

olaf79

Ongelezen bericht door olaf79 »

GJvdZ schreef:
Frantic2 schreef:En dan gelden er hele andere regels! Als TS kwaad wil kan ze de belastingdienst of uwv (oid) informeren.....
Om dan zelf aangepakt te worden wegens "zwart" betalen wellicht?
Hoezo zwart betalen? Die vrouw is niet in dienst bij TS maar TS vraagt haar een eenmalige dienst te verlenen tegen betaling. Het is dan aan de opdrachtneemster dat ze aangifte doet zo ze belastingplichtig is. Als er geen dienstverband is kun je niet zwart betalen, je kunt als opdrachtnemer alleen zwart werken.

olaf79

tmv schreef:Zo jammer dat er geen regels zijn voor particulier verkoop.
Nou ik weet niet hoe u daarbij komt of wie u dat vertelt heeft maar dat is klinklare onzin. Een koper geniet net zo goed bescherming als hij via een particulier koopt of via een winkel of professional. Echter zijn er in de wet nog extra waarborgen, en rechten opgenomen als het een consumentenkoop betreft.

Normalitair geldt netzo als bij elk contract, dat het geleverde moet voldoen aan die overeenkomst.
Dit staat in o.a. artikel 17 lid 1 van boek 7 van het burgerlijk wetboek

moederslink

Ongelezen bericht door moederslink »

Nou TS heeft het over een wedstrijdjurkje voor haar dochter, iets met stof en huidkleurige stof ter hoogte vh bovenlijf omdat je de moedervlekken zag zitten op het lichaam van dochter , ik neem aan dat dat dan niet gaat over een poetswedstrijd jurk. :roll:
bovendien heeft TS het ook over wedstrijdpakjes die die naaister ook maakt.

tmv

Staat niet bij om wat voor wedstrijd het gaat, toch? Misschien is het wel een poetswedstrijd?
Wat ik bedoel met een paar centen, is dat 60,- euro weinig is voor het maken van een fatsoenlijke, nette jurk
Het is een jurkje voor een danswedsrtijd.
En sorry maar kan een beetje boos worden om de reacties '' paar tientjes, of 60 euro is weinig om een fatsoenlijk jurkje te maken''

Bij de Z**m*n koop je iets voor een paar centen en zelf dat is nog beter genaaid als het jurkje van mijn dochter.
Wilde wat duidelijke foto's erop zetten maar dit lukt helaas niet omdat De bijlagequota is bereikt.

tmv

olaf79 schreef:
tmv schreef:Zo jammer dat er geen regels zijn voor particulier verkoop.
Nou ik weet niet hoe u daarbij komt of wie u dat vertelt heeft maar dat is klinklare onzin. Een koper geniet net zo goed bescherming als hij via een particulier koopt of via een winkel of professional. Echter zijn er in de wet nog extra waarborgen, en rechten opgenomen als het een consumentenkoop betreft.

Normalitair geldt netzo als bij elk contract, dat het geleverde moet voldoen aan die overeenkomst.
Dit staat in o.a. artikel 17 lid 1 van boek 7 van het burgerlijk wetboek

Heb het doorgenomen maare zie door de bomen het bos niet. wat ingewikkeld .
Dus ik zou eventueel wel het jurkje terug kunnen sturen en mijn geld terug vorderen!!

crazyme

Ongelezen bericht door crazyme »

Het is eigenlijk niet zo relevant of er prutswerk is geleverd of niet.

Als er sprake is van wanprestatie kun je naar de rechter. Alleen zijn de kosten niet in verhouding tot de schade. Dus zijn er in de praktijk geen opties.

Bij aankoop bij een bedrijf heb je soms een geschillencommissie die kan oordelen of een branchevereniging welke kwaliteitswaarborgen biedt.

haljamar

Ongelezen bericht door haljamar »

Ik vind als een naaister niet goed naaien kan ze schuldig is.

tmv

Gisteren weer internet afgezocht, helaas zonder resultaat :(
Had al gezegd dat ik jurkje terug wil sturen en mijn geld terug wil maar ze zegt '' nee doe ik niet''
Kon ik maar ergens vinden wat mijn ''rechten'' zijn zodat ik dat haar kan mededelen
Iemand een idee!!
Of moet ik gewoon iedereen op de hoogte brengen van haar slechte prutswerk, want op FB reageert ze steeds op aanvragen.
Straks zijn meer mensen de dupe van har en dat vindt ik niet kunnen

crazyme

Ongelezen bericht door crazyme »

Je hebt al talloze keren gehoord wat jouw rechten zijn, dus succes met zoeken.

olaf79

tmv schreef:Gisteren weer internet afgezocht, helaas zonder resultaat :(
Had al gezegd dat ik jurkje terug wil sturen en mijn geld terug wil maar ze zegt '' nee doe ik niet''
Kon ik maar ergens vinden wat mijn ''rechten'' zijn zodat ik dat haar kan mededelen
Iemand een idee!!
Of moet ik gewoon iedereen op de hoogte brengen van haar slechte prutswerk, want op FB reageert ze steeds op aanvragen.
Straks zijn meer mensen de dupe van har en dat vindt ik niet kunnen
Zoals ik al eerder aangaf heb je gewoon recht op een deugdelijk product. Het maakt niks uit dat je bij een particulier koopt.
Je kunt haar het beste een brief sturen waarin je stelt dat je de koop ongedaan maakt, en je geld binnen 14 dagen retour wil. Zij kan de jurk komen ophalen of tegen vergoeding van de verzendkosten stuur jij het op.

witte angora

Ongelezen bericht door witte angora »

crazyme schreef:Je hebt al talloze keren gehoord wat jouw rechten zijn, dus succes met zoeken.
+1

bprosman

Ongelezen bericht door bprosman »

Je kunt haar het beste een brief sturen waarin je stelt dat je de koop ongedaan maakt, en je geld binnen 14 dagen retour wil. Zij kan de jurk komen ophalen of tegen vergoeding van de verzendkosten stuur jij het op.
Je begint een beetje op Alfa te lijken Olaf, leuke wetteksten , ze zijn uiteraard nog waar ook , maar in de praktijk schiet je er geen bal mee op.

TS wil koop ongedaan maken - Naaister says Noooooo

En dan ? Voor de rechter slepen voor 60 Euro ?

aerox

Ongelezen bericht door aerox »

De enige manier om uw gram nog te halen is een paar negatieve recensies op internet te zetten. Ondanks alle bescherming bij koop gaat de politie echt niet in actie voor u komen en lijkt me sterk dat u naar de rechter gaat.

olaf79

vogels schreef:
tmv schreef:Had al gezegd dat ik jurkje terug wil sturen en mijn geld terug wil maar ze zegt '' nee doe ik niet''
En dan eindigt het, ondanks alle mooie wetteksten die mensen als Alfa en Olaf hier neer zetten. Recht hebben, is niet hetzelfde als krijgen!
Tuurlijk is dat een probleem. MAAR, het melden en laten zien dat je je rechten kent en dit in een pittige brief verwoorden KAN helpen, en is zeker het proberen waard.

Gesloten