Pagina 2 van 3
Re: Misleiding bestaande Ziggo abonnees
Geplaatst: 29 apr 2015 00:00
door remymercks
Zo te zien brengt het nogal wat discussie teweeg. Even voor de duidelijkheid. Ik heb al 7 jaar dit abonnement en moet oprecht zeggen dat ik over het algemeen absoluut niet te klagen heb over de kwaliteit. Dit is niet de reden dat ik dit onderwerp aansnee.
Ik zie verschillende antwoorden voorbij komen dat er geen sprake is van misleiding maar dan zal ik het terug brengen naar 1 concrete vraag nl.: Ik wil mijn huidige abonnement behouden en vraag ziggo welke mij eerder van apparatuur heeft voorzien om hun diensten af te nemen om deze te vervangen. Eventuele kosten zou ik dan wel accepteren!!!!! Dat is niet mogelijk enkel en alleen een overstap naar een nieuw contract bied mij de mogelijkheid om (technical) support van Ziggo te houden.
Dat we overstappen is een feit en al geregeld maar dan wel naar een andere provider haha.
Dat zakelijke klanten gedwongen worden om een zakelijk abonnement ipv een goedkoper particulier abonnement is ook een feit en heb ik een van mijn klanten zelf bij ondersteund (10 uur verder kreeg ik een excuus want dit had nooooooit mogen gebeuren.....yeah right). Ziggo zakelijk was een noodzaak omdat ze anders niet over een gecertificeerde lijn beschikken en hun pin-transacties onderschept konden worden, sterker nog dat ze daar dan niet voor verzekerd zijn is een zelfde dwang maar dan van de zakelijke tak van Ziggo. Believe me dat ik dit van CCV tot aan de partijen welke verantwoordelijk zijn voor het betalingsverkeer in Nederland heb uitgezocht. Niets is grotere bull maar Ziggo probeert zo wel zakelijke klanten te behouden (uit eigen woorden van CCV en omdat ziggo gewoon een leegstroom merkt op de zakelijke markt) met een beleid wat al in 2011 is afgeschaft!!!! Echter gebeuren dit soort verkooptechnieken natuurlijk niet alleen bij Ziggo maar mij gaat het erom dat leken vaak door hun onkunde wat aangesmeerd krijgen. Mensen die nu gaan zeggen dat dit dan hun eigen schuld is moeten het woord zorgplicht eens goed opzoeken.
Re: Misleiding bestaande Ziggo abonnees
Geplaatst: 29 apr 2015 07:00
door sylvesterb
remymercks schreef:Zo te zien brengt het nogal wat discussie teweeg. Even voor de duidelijkheid. Ik heb al 7 jaar dit abonnement en moet oprecht zeggen dat ik over het algemeen absoluut niet te klagen heb over de kwaliteit. Dit is niet de reden dat ik dit onderwerp aansnee.
Ik zie verschillende antwoorden voorbij komen dat er geen sprake is van misleiding maar dan zal ik het terug brengen naar 1 concrete vraag nl.: Ik wil mijn huidige abonnement behouden en vraag ziggo welke mij eerder van apparatuur heeft voorzien om hun diensten af te nemen om deze te vervangen. Eventuele kosten zou ik dan wel accepteren!!!!! Dat is niet mogelijk enkel en alleen een overstap naar een nieuw contract bied mij de mogelijkheid om (technical) support van Ziggo te houden.
Dat we overstappen is een feit en al geregeld maar dan wel naar een andere provider haha.
Dat zakelijke klanten gedwongen worden om een zakelijk abonnement ipv een goedkoper particulier abonnement is ook een feit en heb ik een van mijn klanten zelf bij ondersteund (10 uur verder kreeg ik een excuus want dit had nooooooit mogen gebeuren.....yeah right). Ziggo zakelijk was een noodzaak omdat ze anders niet over een gecertificeerde lijn beschikken en hun pin-transacties onderschept konden worden, sterker nog dat ze daar dan niet voor verzekerd zijn is een zelfde dwang maar dan van de zakelijke tak van Ziggo. Believe me dat ik dit van CCV tot aan de partijen welke verantwoordelijk zijn voor het betalingsverkeer in Nederland heb uitgezocht. Niets is grotere bull maar Ziggo probeert zo wel zakelijke klanten te behouden (uit eigen woorden van CCV en omdat ziggo gewoon een leegstroom merkt op de zakelijke markt) met een beleid wat al in 2011 is afgeschaft!!!! Echter gebeuren dit soort verkooptechnieken natuurlijk niet alleen bij Ziggo maar mij gaat het erom dat leken vaak door hun onkunde wat aangesmeerd krijgen. Mensen die nu gaan zeggen dat dit dan hun eigen schuld is moeten het woord zorgplicht eens goed opzoeken.
Ziggo ondersteund op consumentenverbindingen ook geen routering, ik zei tegen het vriendelijke helpdesk meisje "Je weet niet wat je zegt" toen was ze stil.
Voor pin verbindingen heb je geen gecertificeerde verbinding meer nodig voor chipknip had (is gestopt per 1 januari) je dit nog wel nodig.
Een standaard zakelijke verbinding bij Ziggo biedt geen SLA of enige andere vorm van garantie, dus is compleet zinloos voor de kleine zakelijke ondernemer.
Re: Misleiding bestaande Ziggo abonnees
Geplaatst: 29 apr 2015 07:52
door remymercks
sylvesterb schreef:remymercks schreef:Zo te zien brengt het nogal wat discussie teweeg. Even voor de duidelijkheid. Ik heb al 7 jaar dit abonnement en moet oprecht zeggen dat ik over het algemeen absoluut niet te klagen heb over de kwaliteit. Dit is niet de reden dat ik dit onderwerp aansnee.
Ik zie verschillende antwoorden voorbij komen dat er geen sprake is van misleiding maar dan zal ik het terug brengen naar 1 concrete vraag nl.: Ik wil mijn huidige abonnement behouden en vraag ziggo welke mij eerder van apparatuur heeft voorzien om hun diensten af te nemen om deze te vervangen. Eventuele kosten zou ik dan wel accepteren!!!!! Dat is niet mogelijk enkel en alleen een overstap naar een nieuw contract bied mij de mogelijkheid om (technical) support van Ziggo te houden.
Dat we overstappen is een feit en al geregeld maar dan wel naar een andere provider haha.
Dat zakelijke klanten gedwongen worden om een zakelijk abonnement ipv een goedkoper particulier abonnement is ook een feit en heb ik een van mijn klanten zelf bij ondersteund (10 uur verder kreeg ik een excuus want dit had nooooooit mogen gebeuren.....yeah right). Ziggo zakelijk was een noodzaak omdat ze anders niet over een gecertificeerde lijn beschikken en hun pin-transacties onderschept konden worden, sterker nog dat ze daar dan niet voor verzekerd zijn is een zelfde dwang maar dan van de zakelijke tak van Ziggo. Believe me dat ik dit van CCV tot aan de partijen welke verantwoordelijk zijn voor het betalingsverkeer in Nederland heb uitgezocht. Niets is grotere bull maar Ziggo probeert zo wel zakelijke klanten te behouden (uit eigen woorden van CCV en omdat ziggo gewoon een leegstroom merkt op de zakelijke markt) met een beleid wat al in 2011 is afgeschaft!!!! Echter gebeuren dit soort verkooptechnieken natuurlijk niet alleen bij Ziggo maar mij gaat het erom dat leken vaak door hun onkunde wat aangesmeerd krijgen. Mensen die nu gaan zeggen dat dit dan hun eigen schuld is moeten het woord zorgplicht eens goed opzoeken.
Ziggo ondersteund op consumentenverbindingen ook geen routering, ik zei tegen het vriendelijke helpdesk meisje "Je weet niet wat je zegt" toen was ze stil.
Voor pin verbindingen heb je geen gecertificeerde verbinding meer nodig voor chipknip had (is gestopt per 1 januari) je dit nog wel nodig.
Een standaard zakelijke verbinding bij Ziggo biedt geen SLA of enige andere vorm van garantie, dus is compleet zinloos voor de kleine zakelijke ondernemer.
Ter aanvulling: Het enigste verschil met een zakelijke verbinding en particulier is de eventuele service die hoger is. Echter spreken we bij een zakelijke verbinding over een dekking van 99,8% tegen een particuliere verbinding waar dit 99,3% is. In 7 jaar is mijn verbinding nooit weg gevallen dus denk dat het voor een kleine onderneming niet interessant is om zeker €10,- p/m meer te betalen. Ook hier spreken ze over een minimaal verschil van niet meer dan 5 euro, alleen moet je wel ff de BTW aftrekken bij het particuliere pakket aangezien zakelijk ook ex. BTW is weer gegeven...............oeps, volgende discussie want ook dat is geen misleiding natuurlijk.
Re: Misleiding bestaande Ziggo abonnees
Geplaatst: 29 apr 2015 09:03
door Dirkie
remymercks schreef:Ik vraag Ziggo mij een nieuwe decoder toe te sturen zodat ik gebruik kan blijven maken van hun diensten conform het afgesloten abonnement 7 jaar eerder. Antwoord is dat de afdeling verkoop hierover met mij contact zal opnemen en dan vraag ik verder.
Wat mij dan aangeboden wordt valt m.i. onder misleiding......
Ik geef aan dat ik enkel een nieuwe decoder wens. Mij wordt vertelt dat de huidige decoder mijn eigendom is en ik hier in het verleden een bedrag van €200,- voor betaald zou hebben. Dat is niet waar aangezien ik deze bij het aangaan van het abonnement kosteloos toegestuurd heb gekregen. Zou dat niet zo zijn hadden ze geen klant aan mij (en vele)gehad.
Mocht je je eerste rekening van Ziggo nog hebben, dan zal je waarschijnlijk daarop zien, dat je inderdaad 200 euro betaald hebt voor de decoder. En ook dat je 200 euro korting gekregen hebt. Hij was dus niet gratis.
Een decoder van 7 jaar oud is waarschijnlijk nog een SD decoder (dus alleen met SCART aansluiting). Die kan je in bijna iedere kingloop winkel (of op de vrijmarkt) voor een prikkie kopen. Ook HD decoders kun je daar al voor weinig vinden.
Ziggo zal je slechts een nieuwe decoder met waarschijnlijk een nieuwe abonnement met nieuwe voorwaarden aanbieden. En sinds het samengaan van Ziggo met UPC is alleen de naam Ziggo gebleven, de rest is UPC geworden met overeenkomstige (iets hogere) prijzen.
Re: Misleiding bestaande Ziggo abonnees
Geplaatst: 29 apr 2015 09:19
door kweenie
Ik zie verschillende antwoorden voorbij komen dat er geen sprake is van misleiding maar dan zal ik het terug brengen naar 1 concrete vraag nl.: Ik wil mijn huidige abonnement behouden en vraag ziggo welke mij eerder van apparatuur heeft voorzien om hun diensten af te nemen om deze te vervangen. Eventuele kosten zou ik dan wel accepteren!!!!! Dat is niet mogelijk enkel en alleen een overstap naar een nieuw contract bied mij de mogelijkheid om (technical) support van Ziggo te houden.
Concreet antwoord: in het verleden kon je soms bij het overstappen of bij andere acties een decoder krijgen. Deze kreeg je bij Ziggo niet in bruikleen, maar je 'kocht' die dan met een korting gelijk aan de aanschafprijs. Net als dat je bij sommige GSM abonnementen een toestel 'krijgt'. Bij dat toestel kreeg je dan ook geen extra service of diensten, behalve dan de standaard (wettelijke) garantie die voor consumentenkoop geldt. Net als wat je zou krijgen als je bij een elektronicawinkel een decoder zou kopen.
Als na enkele jaren het toestel op is, dan kun je dus ook niet 'zomaar' het toestel laten vervangen door een nieuw toestel. Net als dat je niet zomaar bij de elektronicawinkel na jaren een apparaat kunt gaan omruilen als die 'op' is.
Wil je tóch een toestel van Ziggo in bruikleen krijgen, dan zul je daar een ander abonnement voor moeten nemen. Dan zul je een abonnement moeten nemen waar de 'huur' van dat apparaat in feite in de maandprijs verwerkt zit. Wil je toch weer een toestel in eigendom, dan kun je die kopen bij een winkel die die apparaten verkoopt. Ziggo hoeft die apparaten namelijk niet tot in het oneindige te koop aan te blijven bieden omdat ze die ooit, in het verleden, wel verkochten.
Maar mij is nog steeds niet duidelijk wat nu de misleiding is. Is het misleiding dat je de keuze hebt om voor € 3 euro meer een abonnement mét huur-apparaat te nemen? Volgens mij is dat toch juist precies wat je wil? Je wilt immers nu, in tegenstelling tot wat je in het verleden is geboden, een abonnement waarbij je maandelijks voor de bruikleen van het apparaat plus de ondersteuning betaalt in plaats van dat je een toestel in eigendom krijgt? En je geeft zelf aan dat je bereid bent om daar extra voor te betalen. Dan is toch iedereen tevreden met die geboden oplossing?
Re: Misleiding bestaande Ziggo abonnees
Geplaatst: 29 apr 2015 10:45
door remymercks
kweenie schreef:Ik zie verschillende antwoorden voorbij komen dat er geen sprake is van misleiding maar dan zal ik het terug brengen naar 1 concrete vraag nl.: Ik wil mijn huidige abonnement behouden en vraag ziggo welke mij eerder van apparatuur heeft voorzien om hun diensten af te nemen om deze te vervangen. Eventuele kosten zou ik dan wel accepteren!!!!! Dat is niet mogelijk enkel en alleen een overstap naar een nieuw contract bied mij de mogelijkheid om (technical) support van Ziggo te houden.
Concreet antwoord: in het verleden kon je soms bij het overstappen of bij andere acties een decoder krijgen. Deze kreeg je bij Ziggo niet in bruikleen, maar je 'kocht' die dan met een korting gelijk aan de aanschafprijs. Net als dat je bij sommige GSM abonnementen een toestel 'krijgt'. Bij dat toestel kreeg je dan ook geen extra service of diensten, behalve dan de standaard (wettelijke) garantie die voor consumentenkoop geldt. Net als wat je zou krijgen als je bij een elektronicawinkel een decoder zou kopen.
Als na enkele jaren het toestel op is, dan kun je dus ook niet 'zomaar' het toestel laten vervangen door een nieuw toestel. Net als dat je niet zomaar bij de elektronicawinkel na jaren een apparaat kunt gaan omruilen als die 'op' is.
Wil je tóch een toestel van Ziggo in bruikleen krijgen, dan zul je daar een ander abonnement voor moeten nemen. Dan zul je een abonnement moeten nemen waar de 'huur' van dat apparaat in feite in de maandprijs verwerkt zit. Wil je toch weer een toestel in eigendom, dan kun je die kopen bij een winkel die die apparaten verkoopt. Ziggo hoeft die apparaten namelijk niet tot in het oneindige te koop aan te blijven bieden omdat ze die ooit, in het verleden, wel verkochten.
Maar mij is nog steeds niet duidelijk wat nu de misleiding is. Is het misleiding dat je de keuze hebt om voor € 3 euro meer een abonnement mét huur-apparaat te nemen? Volgens mij is dat toch juist precies wat je wil? Je wilt immers nu, in tegenstelling tot wat je in het verleden is geboden, een abonnement waarbij je maandelijks voor de bruikleen van het apparaat plus de ondersteuning betaalt in plaats van dat je een toestel in eigendom krijgt? En je geeft zelf aan dat je bereid bent om daar extra voor te betalen. Dan is toch iedereen tevreden met die geboden oplossing?
Dat ik meer zou moeten gaan betalen voor de huur van een decoder dat kan ik zeker begrijpen en lijkt me logisch, hoewel ze die app. ook zouden moeten verkopen. Waar het mij om gaat is dat o.a. kort geleden langdurige contracten (zeg maar) 'niet meer van deze tijd zijn. Ik vraag niet om een nieuwe verbintenis, ik wil de huidige laten bestaan!!!! Nogmaals dat ik meer moet betalen voor de huur van een decoder (het verschil van 3 euro) daar kan ik nog inkomen. Niet om klanten zo te dwingen tot een nieuwe overeenkomst waarin de keuzevrijheid beperkt wordt.
Re: Misleiding bestaande Ziggo abonnees
Geplaatst: 29 apr 2015 11:41
door 16again
sylvesterb schreef:
Ziggo ondersteund op consumentenverbindingen ook geen routering, ik zei tegen het vriendelijke helpdesk meisje "Je weet niet wat je zegt" toen was ze stil.
Bij mijn weten heben consumenten lijntjes maar 1 publiek IP adres, dan valt er inderdaad niet zo veel te routeren.
Re: Misleiding bestaande Ziggo abonnees
Geplaatst: 29 apr 2015 20:22
door bprosman
Ziggo ondersteund op consumentenverbindingen ook geen routering,
Klok-Klepel ?
Bij mijn weten heben consumenten lijntjes maar 1 publiek IP adres, dan valt er inderdaad niet zo veel te routeren.
Als Ziggo geen routering zou ondersteunen zouden je pakketjes je Eigen netwerk niet eens verlaten.
Re: Misleiding bestaande Ziggo abonnees
Geplaatst: 29 apr 2015 21:57
door sylvesterb
Binnen het eigen netwerk komen ze al in problemen en zou het niet werken.
Zonder routering geen internet staat los van je publieke IP adres.
Re: Misleiding bestaande Ziggo abonnees
Geplaatst: 29 apr 2015 22:17
door sylvesterb
remymercks schreef:kweenie schreef:Ik zie verschillende antwoorden voorbij komen dat er geen sprake is van misleiding maar dan zal ik het terug brengen naar 1 concrete vraag nl.: Ik wil mijn huidige abonnement behouden en vraag ziggo welke mij eerder van apparatuur heeft voorzien om hun diensten af te nemen om deze te vervangen. Eventuele kosten zou ik dan wel accepteren!!!!! Dat is niet mogelijk enkel en alleen een overstap naar een nieuw contract bied mij de mogelijkheid om (technical) support van Ziggo te houden.
Concreet antwoord: in het verleden kon je soms bij het overstappen of bij andere acties een decoder krijgen. Deze kreeg je bij Ziggo niet in bruikleen, maar je 'kocht' die dan met een korting gelijk aan de aanschafprijs. Net als dat je bij sommige GSM abonnementen een toestel 'krijgt'. Bij dat toestel kreeg je dan ook geen extra service of diensten, behalve dan de standaard (wettelijke) garantie die voor consumentenkoop geldt. Net als wat je zou krijgen als je bij een elektronicawinkel een decoder zou kopen.
Als na enkele jaren het toestel op is, dan kun je dus ook niet 'zomaar' het toestel laten vervangen door een nieuw toestel. Net als dat je niet zomaar bij de elektronicawinkel na jaren een apparaat kunt gaan omruilen als die 'op' is.
Wil je tóch een toestel van Ziggo in bruikleen krijgen, dan zul je daar een ander abonnement voor moeten nemen. Dan zul je een abonnement moeten nemen waar de 'huur' van dat apparaat in feite in de maandprijs verwerkt zit. Wil je toch weer een toestel in eigendom, dan kun je die kopen bij een winkel die die apparaten verkoopt. Ziggo hoeft die apparaten namelijk niet tot in het oneindige te koop aan te blijven bieden omdat ze die ooit, in het verleden, wel verkochten.
Maar mij is nog steeds niet duidelijk wat nu de misleiding is. Is het misleiding dat je de keuze hebt om voor € 3 euro meer een abonnement mét huur-apparaat te nemen? Volgens mij is dat toch juist precies wat je wil? Je wilt immers nu, in tegenstelling tot wat je in het verleden is geboden, een abonnement waarbij je maandelijks voor de bruikleen van het apparaat plus de ondersteuning betaalt in plaats van dat je een toestel in eigendom krijgt? En je geeft zelf aan dat je bereid bent om daar extra voor te betalen. Dan is toch iedereen tevreden met die geboden oplossing?
Dat ik meer zou moeten gaan betalen voor de huur van een decoder dat kan ik zeker begrijpen en lijkt me logisch, hoewel ze die app. ook zouden moeten verkopen. Waar het mij om gaat is dat o.a. kort geleden langdurige contracten (zeg maar) 'niet meer van deze tijd zijn. Ik vraag niet om een nieuwe verbintenis, ik wil de huidige laten bestaan!!!! Nogmaals dat ik meer moet betalen voor de huur van een decoder (het verschil van 3 euro) daar kan ik nog inkomen. Niet om klanten zo te dwingen tot een nieuwe overeenkomst waarin de keuzevrijheid beperkt wordt.
Dus je wilt dat Ziggo jouw een ontvanger stuurt op hun kosten waarbij je
geen verbintenis wilt aangaan dat je 12 maanden (dus 12 x 4 euro) betaald voor die ontvanger.
Stel je stapt op na 1 maand dan zit Ziggo dus met een tweedehandsontvanger die ze nergens meer kwijt kunnen en welke ze nog op hun antwoordnummer retour hopen te ontvangen. Ik snap Ziggo niet vaak maar dit snap ik dan weer wel.
Re: Misleiding bestaande Ziggo abonnees
Geplaatst: 29 apr 2015 22:50
door bprosman
//offtopic
Binnen het eigen netwerk komen ze al in problemen en zou het niet werken.
Als je binnen het zelfde subnet blijft hoef je in principe niet te routeren.
Re: Misleiding bestaande Ziggo abonnees
Geplaatst: 03 mei 2015 12:41
door remymercks
vogels schreef:Niet om klanten zo te dwingen tot een nieuwe overeenkomst waarin de keuzevrijheid beperkt wordt.
Je wordt helemaal niet gedwongen om een nieuw abonnement af te sluiten.
Dan moet je mij even uitleggen hoe ik het huidige abonnement voort kan zetten, een nieuwe decoder los krijg (eventueel tegen betaling of huur) zonder met tweedehands rommel te gaan werken.
Enfin, ik heb hierdoor inmiddels de keuze gemaakt om weg te gaan bij Ziggo. Feit is de keuzevrijheid beperkt wordt door het moeten aangaan van een nieuwe overeenkomst. Dat, zoals eerder gesteld wordt, ik mogelijk na 1 maand gebruik van mijn nieuwe decoder overstap naar een andere provider is het risico van het vak. Normaal gesproken stapt een consument niet zomaar over.
Re: Misleiding bestaande Ziggo abonnees
Geplaatst: 03 mei 2015 12:53
door remymercks
vogels schreef:Dan moet je mij even uitleggen hoe ik het huidige abonnement voort kan zetten, een nieuwe decoder los krijg (eventueel tegen betaling of huur) zonder met tweedehands rommel te gaan werken.
Decoders zijn volop te koop in (web)winkels. Maar ja, als het weer niks mag kosten, ja dan wordt je gedwongen over te stappen. Maar dan is het toch nog steeds echt je eigen keuze!
Een beetje een domme opmerking:"Als het weer niks mag kosten". Ik wens service en support van Ziggo en wanneer ik een decoder bij derde ga aanschaffen heeft Ziggo in ieder geval wel het recht om te zeggen dat ze daar geen ondersteuning in bieden. Beetje nadenken voor je bepaalde uitspraken doet en wat eventueel de achterliggende gedachte kan zijn lijkt mij zo.
Re: Misleiding bestaande Ziggo abonnees
Geplaatst: 06 mei 2015 14:34
door Lisette.k
Ik ben nu al 4 weken bezig om van Ziggo een nieuwe ontvanger te krijgen. De 1e keer nadat er storingen waren heb ik netjes alle stappen ondernomen die zij aangeven op hun website. Het probleem ging niet weg. Ik kreeg een monteur aan de lijn en die vertelde dat mijn ontvanger aan vervanging toe is. Ik zou binnen een week een aanbieding daarvoor krijgen. 2e week geen mail ontvangen. Zelf maar eens gemaild. Weer een reactie dat ik een mail zou krijgen. 3e week weer geen reactie zelf weer gemaild. Toen kreeg ik bericht dat de actie al voorbij was. Ik had echter nooit geen mail ontvangen.....
4e week weer een mail naar Ziggo gestuurd, nu krijg ik te horen dat ik kan overstappen naar een nieuw abonnement!!! Gaat me € 8.45 meer kosten in de maand!! Dat kan ik simpelweg niet missen.
Dus ik blijf nu zitten met een tv die op steeds meer zenders storing gaat geven.
Ik ga nu serieus op zoek naar een andere provider.
Ik zit nu zeker 13 jaar als klant bij Ziggo, nooit geen klachten gehad. Nu zijn ze samen met UPC en de klantvriendelijkheid is ver te zoeken...... Dank je wel Ziggo!!!
Re: Misleiding bestaande Ziggo abonnees
Geplaatst: 06 mei 2015 17:50
door Har06
Lisette.k schreef:Ik ben nu al 4 weken bezig om van Ziggo een nieuwe ontvanger te krijgen. De 1e keer nadat er storingen waren heb ik netjes alle stappen ondernomen die zij aangeven op hun website. Het probleem ging niet weg. Ik kreeg een monteur aan de lijn en die vertelde dat mijn ontvanger aan vervanging toe is. Ik zou binnen een week een aanbieding daarvoor krijgen. 2e week geen mail ontvangen. Zelf maar eens gemaild. Weer een reactie dat ik een mail zou krijgen. 3e week weer geen reactie zelf weer gemaild. Toen kreeg ik bericht dat de actie al voorbij was. Ik had echter nooit geen mail ontvangen.....
4e week weer een mail naar Ziggo gestuurd, nu krijg ik te horen dat ik kan overstappen naar een nieuw abonnement!!! Gaat me € 8.45 meer kosten in de maand!! Dat kan ik simpelweg niet missen.
Dus ik blijf nu zitten met een tv die op steeds meer zenders storing gaat geven.
Ik ga nu serieus op zoek naar een andere provider.
Ik zit nu zeker 13 jaar als klant bij Ziggo, nooit geen klachten gehad. Nu zijn ze samen met UPC en de klantvriendelijkheid is ver te zoeken...... Dank je wel Ziggo!!!
Klant vriendelijkheid?, geen voldoende korting gekregen?, sja dan is Ziggo het pispaaltje bij een afwachtende klant
Re: Misleiding bestaande Ziggo abonnees
Geplaatst: 06 mei 2015 23:18
door olaf79
remymercks schreef:vogels schreef:Dan moet je mij even uitleggen hoe ik het huidige abonnement voort kan zetten, een nieuwe decoder los krijg (eventueel tegen betaling of huur) zonder met tweedehands rommel te gaan werken.
Decoders zijn volop te koop in (web)winkels. Maar ja, als het weer niks mag kosten, ja dan wordt je gedwongen over te stappen. Maar dan is het toch nog steeds echt je eigen keuze!
Een beetje een domme opmerking:"Als het weer niks mag kosten". Ik wens service en support van Ziggo en wanneer ik een decoder bij derde ga aanschaffen heeft Ziggo in ieder geval wel het recht om te zeggen dat ze daar geen ondersteuning in bieden. Beetje nadenken voor je bepaalde uitspraken doet en wat eventueel de achterliggende gedachte kan zijn lijkt mij zo.
Inderdaad als jij een apparaat koopt bij bedrijf xyz dan is het bedrijf xyz dat ondersteuning verleent voor dat product. Als er op dat product staat dat het ziggo gecertificeerd is en het werkt niet, dan moet je bij de fabrikant zijn.
Re: Misleiding bestaande Ziggo abonnees
Geplaatst: 07 mei 2015 05:48
door kweenie
Lisette.k schreef:Ik ben nu al 4 weken bezig om van Ziggo een nieuwe ontvanger te krijgen.
En daar gaat het meteen al mis. Het feit dat je in het verleden bij bepaalde acties of bij overstappen een ontvanger kon krijgen betekent namelijk niet dat je te allen tijde een nieuwe ontvanger kunt krijgen.
Je hebt ooit een apparaat gekregen. Jaren later gaat het stuk. Aangezien het buiten de garantieperiode is en ook de te verwachten levensduur verstreken is, is er geen reden waarom de leverancier je bij een defect tegemoet zou moeten komen.
Als je ontvanger stuk is, dan zul je dus zelf een nieuwe moeten kopen. Net als dat je zelf een nieuwe tv zult moeten kopen als die stuk gaat. Ook dat hoeft de kabelmaatschappij niet voor je te regelen. Ze bieden je tegenwoordig wel de mogelijkheid om een ontvanger te huren/in bruikleen te krijgen maar dat zul je dan maandelijks voor moeten betalen. De keus is aan jou.
Re: Misleiding bestaande Ziggo abonnees
Geplaatst: 07 mei 2015 20:21
door Har06
Een beetje een domme opmerking:"Als het weer niks mag kosten". Ik wens service en support van Ziggo en wanneer ik een decoder bij derde ga aanschaffen heeft Ziggo in ieder geval wel het recht om te zeggen dat ze daar geen ondersteuning in bieden. Beetje nadenken voor je bepaalde uitspraken doet en wat eventueel de achterliggende gedachte kan zijn lijkt mij zo.[/quote]
Tegen zoveel onnozelheid kan ik niet op. Succes, het gaat je goed.[/quote]
Begrijpend lezen is een kunst, iemand onnozel noemen is ??? , het gaat je eveneens goed
Re: Misleiding bestaande Ziggo abonnees
Geplaatst: 23 mei 2015 14:37
door remymercks
Har06 schreef:Een beetje een domme opmerking:"Als het weer niks mag kosten". Ik wens service en support van Ziggo en wanneer ik een decoder bij derde ga aanschaffen heeft Ziggo in ieder geval wel het recht om te zeggen dat ze daar geen ondersteuning in bieden. Beetje nadenken voor je bepaalde uitspraken doet en wat eventueel de achterliggende gedachte kan zijn lijkt mij zo.
Tegen zoveel onnozelheid kan ik niet op. Succes, het gaat je goed.[/quote]
Begrijpend lezen is een kunst, iemand onnozel noemen is ??? , het gaat je eveneens goed[/quote]
Begrijpend lezen is het probleem niet Har06 een opmerking als het mag weer niks kosten wel. Daar gaat het helemaal niet om, maar goed, ik zal wel te dom zijn om jou te snappen.
Re: Misleiding bestaande Ziggo abonnees
Geplaatst: 23 mei 2015 14:49
door ciske
ik zal wel te dom zijn om jou te snappen.
Zal wel niet, maar je hebt wel de quote van een ander in Har zijn bericht gezet