oschipperus schreef:OXXIO schrijft lukraak af via een niet bestaande machtiging, ING controleert niet.
OXXIO is begonnen met afschrijven via INCASSO van bedragen van mijn ING-rekening. Ik ben geen klant van OXXIO en wil dat ook niet worden.
Uit de afschrijving blijkt dat men claimt een machtiging te hebben, althans er is sprake van een machtigingnummer. Het gaat om een energieaansluiting bij een huisadres dat het onze niet is. Er heeft geen controle plaatsgehad op machtiging, huisadres, rekeningnummer en rekeninghouder.
Een klacht bij ING levert een standaardantwoord, dat het zou gaan om een permanente machtiging, dat ik de afschrijving kan blokkeren en dat ik de tegenrekening kan blokkeren. Dat advies heb ik vanzelfsprekend opgevolgd.
Mijn klacht bij ING ging over een niet afgegeven machtiging. ING gaat niet in op die onterechte machtiging, ook niet op de controle op die machtiging. Wel wilde ING achteraf weten hoe tevreden ik was met de antwoorden. Helemaal niet dus. Daarna is het stil.
Ik heb een klacht naar OXXIO gestuurd, ik wacht op antwoord.
Het is nieuw voor mij dat een firma, ditmaal OXXIO, zonder machtiging begint met het afschrijven van bedragen.
Toevallig vandaag hetzelfde probleem. Echter nog niet afgeschreven, maar aangekondigd als 'geplande afschrijving'. Direct de machtiging ingetrokken.
Ik heb nooit zaken gedaan met OXXIO en ben ook niet van plan dit te gaan doen, gezien de reputatie die zij hebben. Desondanks wil OXXIO bij mij 217 euro per maand gaan incasseren.
Contact opgenomen met OXXIO. Volgens hen heb ik op 8 maart aan een huis-aan-huis verkoper aangegeven, dat ik graag mijn energie door OXXIO geleverd wil hebben. Adres, naam en banknummer zijn met elkaar in overeenstemming. Echter nooit enige post van OXXIO ontvangen en nooit aan een 'huis aan huis verkoper' aangegeven een andere energieleverancier te willen hebben. Sterker nog, ik koop niets van colporteurs. Bovendien -aardig detail- 8 maart was een zondag... tot op heden nooit last gehad van colporteurs op zondag... Lijkt mij ook onwaarschijnlijk dat er echt op zondag colporteurs van deur tot deur gaan.
OXXIO gevraagd mij het aanvraagformulier plus handtekening toe te sturen. De telefoniste gaf aan, dat dit niet zo makkelijk is
omdat de formulieren direct gedigitaliseerd worden. Lijkt mij juist, dat het dan nog maar één druk op de knop is
Huidige energieleverancier gebeld en die geeft aan, dat er door OXXIO geen aanvraag tot overname is ingediend. Bovendien als dit wel het geval zou zijn, zou mijn energieleverancier aangegeven hebben, dat ik door contractuele verplichtingen pas in augustus 2015 kan 'overstappen'.
Geen contact met de bank opgenomen. Zie ook niet in waarom. Geeft voor mij echter wel aan dat sommige energiemaatschappijen die ik verder niet met naam zal noemen (wink) klaarblijkelijk gewoon probeert klanten te winnen. Ook mijn huidige energieleverancier gevraagd het gesprek te bevestigen en 10 minuten later had ik dit binnen per email.
Ik heb eerder cowboyverhalen over OXXIO gehoord, maar nam het altijd met een korreltje zout. Vandaag merkte ik, dat die verhalen nog maar het topje van de ijsberg zijn. OXXIO? Ik zou er geen energie in steken!