LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Aldi stoot verantwoordelijk af
Re: Aldi stoot verantwoordelijk af
Barre Barry » nee hoor ik heb niets veranderd aan waaraan wordt gerefereerd... en editen of een nieuw bericht toevoegen is een heel verschil, maar goed, het doet er verder niet toe anders raken we off-topic
p.s.: ik voeg niets toe, ik verbeter alleen taalfouten.....
De servicebureau heeft inmiddels alweer 3 keer gemailed en nu willen ze wél het hele apparaat omruilen voor een ander exemplaar, ik mag dit gratis verzenden (antwoordnummer)
Al met al heeft het door-klagen toch zin gehad, hoe je het ook wendt of keert.
p.s.: ik voeg niets toe, ik verbeter alleen taalfouten.....
De servicebureau heeft inmiddels alweer 3 keer gemailed en nu willen ze wél het hele apparaat omruilen voor een ander exemplaar, ik mag dit gratis verzenden (antwoordnummer)
-
Als jij het zo wil zien, prima. Zonder klagen zou het al veel eerder opgelost kunnen zijn. Je verwijt hun dat ze je mails niet goed lezen. Zelf open je een topic met de titel "Aldi stoot verantwoordelijk af". De vlag dekt de lading dus al niet. Verder denk je dat je dingen vermeld, wat dus niet zo is. Die voeg je dan later weer toe. Waar zou nu toch de oorzaak van de miscommunicatie tussen jou en die bedrijven liggen?Loek3000x schreef:Barre Barry » nee hoor ik heb niets veranderd aan waaraan word gerefereerd... en editen of een nieuw bericht toevoegen is een heel verschil, maar goed, het doet er verder niet toe anders raken we off-topic
Veel plezier met je weerstation. Mocht hij weer kapot gaan, gewoon doorklagen. Dat werkt.
Barre Barry » ik snap jou toch echt niet he, ik zei al dat ik hooguit taalfouten verbeter, toon het tegendeel maar aan dan.....
Aldi heeft dit niet opgelost hoor, maar de servicecenter, dus ja die titel is nog steeds actueel
Miscommunicatie heeft het bedrijf al toegegeven, dus ook dat is onzin.
En doorklagen, ach, het is meer vasthoudendheid he
verder, je niet druk maken jongen
Aldi heeft dit niet opgelost hoor, maar de servicecenter, dus ja die titel is nog steeds actueel
Miscommunicatie heeft het bedrijf al toegegeven, dus ook dat is onzin.
En doorklagen, ach, het is meer vasthoudendheid he
verder, je niet druk maken jongen
-
Afijn, het is opgelost, dus hier kan een slotje op!
inderdaad, 11584 :p
Wat is dan het probleem om het product op te sturen ?Loek3000x schreef:Mijn excuus, ik zie dat ik niet duidelijk ben geweest.
Ik had het in de eerste instantie inderdaad over de sensor, maar ook het hoofdstation is niet meer goed (donker geworden, want het is een gekleurde display)
Het is dus de sensor die ze wel willen opsturen, dat zou dus prima zijn, als dat het enige probleem zou zijn, maar ook het hoofdtoestel werkt niet meer naar behoren, vandaar deze ophef. Ik zou inderdaad nooit zo een gedoe maken als ik al iets opgestuurd zou krijgen, maar omdat het om zowel de sensor als ook het hoofdtoestel gaat, willen ze dat ik dit compleet naar hun opstuur...
Dat u de portokosten moet betalen ? Dat u iets onverwachts moet doen ?
Het is vrij gangbaar dat u een defect apparaat naar de fabriek stuurt en deze het herstelt cq vervangt.
Korte lijnen + minder kosten + minder tijd.
Het probleem heb ik inmiddels lang en breed uitgelegd, dus ik ga niet weer overnieuw beginnen.
-
Dus Aldi stoot verantwoordelijk af???Loek3000x schreef: Aldi heeft dit niet opgelost hoor, maar de servicecenter, dus ja die titel is nog steeds actueel
Kan jij ook uitleggen wat dat betekent dan?
Als ze het verantwoordelijk doen, wat is dan het probleem? Ze nemen toch hun verantwoording?
Mijn hemel, het gaat maar door he...
Nogmaals ze schepen de klant af om het verder maar uit te zoeken met de servicecenter, op dat moment heb ik dan niets meer te maken met Aldi, ja alleen als de servicecenter verzuimd het probleem op te lossen, misschien DAN zal Aldi zich er weer mee bemoeien. Een hele lange tijd zal eroverheen gaan en heel veel gedoe, net als deze topic trouwens, mensen begrijpen het maar niet en ik moet elk puntje toelichten en nóg eens uitleggen. Nogmaals nogmaals nogmaals: Aldi had dit wat mij betreft gewoon in de winkel kunnen afhandelen door bijvoorbeeld geld terug te geven. Nu hopelijk duidelijk...
Nogmaals ze schepen de klant af om het verder maar uit te zoeken met de servicecenter, op dat moment heb ik dan niets meer te maken met Aldi, ja alleen als de servicecenter verzuimd het probleem op te lossen, misschien DAN zal Aldi zich er weer mee bemoeien. Een hele lange tijd zal eroverheen gaan en heel veel gedoe, net als deze topic trouwens, mensen begrijpen het maar niet en ik moet elk puntje toelichten en nóg eens uitleggen. Nogmaals nogmaals nogmaals: Aldi had dit wat mij betreft gewoon in de winkel kunnen afhandelen door bijvoorbeeld geld terug te geven. Nu hopelijk duidelijk...
Ow ok, je wou je geld terug...
En dat is wat Aldi nu juist NIET hoeft te doenAldi had dit wat mij betreft gewoon in de winkel kunnen afhandelen door bijvoorbeeld geld terug te geven. Nu hopelijk duidelijk...
en dat........... wist ik albprosman schreef:En dat is wat Aldi nu juist NIET hoeft te doenAldi had dit wat mij betreft gewoon in de winkel kunnen afhandelen door bijvoorbeeld geld terug te geven. Nu hopelijk duidelijk...
-
Maar als je nu weet dat de Aldi geen geld terug hoeft te geven, wat is dan je probleem? Want die wens wordt niet gehonoreerd. Repareren kunnen ze hem in de winkel niet, dat zul je zelf ook wel snappen. Dus wat kan de winkel dan voor je doen dat het servicecentre, dat door de Aldi wordt betaald, niet kan?Loek3000x schreef:en dat........... wist ik albprosman schreef:En dat is wat Aldi nu juist NIET hoeft te doenAldi had dit wat mij betreft gewoon in de winkel kunnen afhandelen door bijvoorbeeld geld terug te geven. Nu hopelijk duidelijk...
Ik hou erover op, dit is oneindig, ik heb alles al uitgelegd en we treden te vaak in herhaling, een goede lezer snapt wat ik schreef en bedoelde
-
Maar als niemand snapt wat je nou wil, waar ligt dan het probleem?
ik snap iddg prima wat je bedoelt te zeggen,Loek3000x schreef:Ik hou erover op, dit is oneindig, ik heb alles al uitgelegd en we treden te vaak in herhaling, een goede lezer snapt wat ik schreef en bedoelde
Aldi is gewoon een dozenschuiver die het liefste alle garantievoorwaarden op de bij hun gekochte producten meteen doorschuift naar de leverancier.
het grappige hieraan is dat er altijd meteen op dit forum geroepen wordt om de garantiekwesties maar met de verkopende partij te moeten oplossen, en niet met de fabrikant....
hetgeen bij Aldi moeilijk tot niet gaat omdat zij de klant meteen doorstuurt onder mom van fabrieksgarantie en zij zelf geen serviceafhandeling doet!
ik zou dus niet teveel acht slaan opdat wat hier gezegd wordt.
maargoed, terugkomend op het garantieverhaal>> ik heb dat zelf ook meegemaakt bij de Aldi dat men totaal maar dan ook totaal niet geintresseerd is in problemen van de klant met [net] aangekochte apparatuur. Je kan nog beter meteen gaan zoeken op het internet naar fabrikanten die onderdelen leveren voor die 'Aldi" apparaten en het zelf repareren.
hier bestaan websites voor.
ook heb ik weleens te verstaan gegeven in de winkel dat ik voordat ik aangekochte apparatuur ging betalen eerst de fabrieksgarantie certificaat in ging vullen.
dit was volgens hun niet nodig want daar had ik de kassabon voor.
echter geeft die kassabon bij problemen totaal geen extra recht op garantie.
er staat geen naam op, geen kassiere ook geen productnaam maar alleen een datum en aankoopbedrag.
mijn tip is om altijd het bijgevoegde fabriekscertificaat in te vullen
2e tip; koop gewoon helemaal geen electronische apparatuur bij de Aldi.
bij problemen? >> zoek je het maar uit. en dan doel ik vooral op Medion en MTlogics.
je leert vanzelf zullen we maar zeggen.
Laatst gewijzigd door jerwarm op 30 apr 2015 23:03, 1 keer totaal gewijzigd.
Maar als je nu weet dat de Aldi geen geld terug hoeft te geven, wat is dan je probleem? Want die wens wordt niet gehonoreerd. Repareren kunnen ze hem in de winkel niet, dat zul je zelf ook wel snappen. Dus wat kan de winkel dan voor je doen dat het servicecentre, dat door de Aldi wordt betaald, niet kan?[/quote]Loek3000x schreef: en dat........... wist ik al
er bestaat helemaal geen servicecenter, het apparaat wordt gewoon retour gestuurd naar de leverancier/ fabrikant onder het mom van garantie>> deze doen er [nagenoeg] niets aan en je krijgt hetzelfde ding weer terug.
of men stuurt je een splinternieuw exemplaar die net zo slecht is als zijn voorganger.
Als de aldi snel van je af wilt kan je gewoon je geld terugkrijgen direct bij de kassa, of als ze het product nog hebben liggen deze direct ruilen met wat in het schap ligt!
ook wordt service/garantie niet door Aldi betaald maar hebben zij strenge afspraken met deze leveranciers/fabrikanten waarin gesteld wordt dat tenminste een bepaalde marge van de producten die zij aanbieden zou moeten overleven binnen garantietijd. [je weet vast wel dat Aldi allemaal nummers op dozen heeft staan]
gaat het daarna stuk? niet Aldi haar probleem./ gaat het binnen die tijd stuk? allemaal ingecalculeerd.
het zijn nu eenmaal niet de beste producten die verkocht worden bij de Aldi.
het meeste haalt de garantietijd niet eens.
en ja ; ik mag dat zeggen want heb meer dan eens daar gekocht en neus gestoten.
want het is toch wel lekker goedkoop.
goedkoop is nu eenmaal toch helaas altijd duurkoop gebleken, zeker bij electronische apparatuur.
Laatst gewijzigd door jerwarm op 30 apr 2015 23:01, 1 keer totaal gewijzigd.
jerwarm schreef:ik snap iddg prima wat je bedoelt te zeggen,Loek3000x schreef:Ik hou erover op, dit is oneindig, ik heb alles al uitgelegd en we treden te vaak in herhaling, een goede lezer snapt wat ik schreef en bedoelde
Aldi is gewoon een dozenschuiver die het liefste alle garantievoorwaarden op de bij hun gekochte producten meteen doorschuift naar de leverancier.
het grappige hieraan is dat er altijd meteen op dit forum geroepen wordt om de garantiekwesties maar met de verkopende partij te moeten oplossen, en niet met de fabrikant....
hetgeen bij Aldi moeilijk tot niet gaat omdat zij de klant meteen doorstuurt onder mom van fabrieksgarantie en zij zelf geen serviceafhandeling doet!
ik zou dus niet teveel acht slaan opdat wat hier gezegd wordt.
maargoed, terugkomend op het garantieverhaal>> ik heb dat zelf ook meegemaakt bij de Aldi dat men totaal maar dan ook totaal niet geintresseerd is in problemen van de klant met [net] aangekochte apparatuur. Je kan nog beter meteen gaan zoeken op het internet naar fabrikanten die onderdelen leveren voor die 'Aldi" apparaten en het zelf repareren.
hier bestaan websites voor.
ook heb ik weleens te verstaan gegeven in de winkel dat ik voordat ik aangekochte apparatuur ging betalen eerst de fabrieksgarantie certificaat in ging vullen.
dit was volgens hun niet nodig want daar had ik de kassabon voor.
echter geeft die kassabon bij problemen totaal geen extra recht op garantie.
er staat geen naam op, geen kassiere maar alleen een datum en aankoopbedrag.
mijn tip is om altijd het bijgevoegde fabriekscertificaat in te vullen
2e tip; koop gewoon helemaal geen electronische apparatuur bij de Aldi.
bij problemen? >> zoek je het maar uit. en dan doel ik vooral op Medion en MTlogics.
je leert vanzelf zullen we maar zeggen.
Zucht, eh eh, eindelijk iemand die het begrijpt
Ken jij (nog) een TV leverancier en/of fabrikant die zelf zijn serviceafhandeling doet ?hetgeen bij Aldi moeilijk tot niet gaat omdat zij de klant meteen doorstuurt onder mom van fabrieksgarantie en zij zelf geen serviceafhandeling doet
bprosman schreef:Ken jij (nog) een TV leverancier en/of fabrikant die zelf zijn serviceafhandeling doet ?hetgeen bij Aldi moeilijk tot niet gaat omdat zij de klant meteen doorstuurt onder mom van fabrieksgarantie en zij zelf geen serviceafhandeling doet
toevallig wel> heren van Panasonic zijn bij me thuis geweest om onder garantie terplekke mijn hd-TV te repareren.
Nieuwe hoofdprint erin gezet en die TV deed/doet het weer nadat ze weg gingen.
zeer tevreden over Panasonic.
het kán dus wel.