LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Schoenmaker wil schoenen niet geven ivm geen bewijsje

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
prem

Re: Schoenmaker wil schoenen niet geven ivm geen bewijsje

Ongelezen bericht door prem »

Laat ie twee weken wachten, de niet afgehaalde schoenen zijn dan van TS, want niemand anders heeft het bonnetje.
Of is het een fetisj schoenenlikker die schoenlapper?

alfatrion

Ongelezen bericht door alfatrion »

De schoenmaker heeft geen belang bij de eis dat het bonnetje overlegt moet worden, omdat dit geen opzichzelfstaand doel is maar een middel naar een doel. TS kan bewijzen dat de schoenen van hem zijn en dus moeten de schoenen worden afgegeven. Door dit toch niet te doen handelt de schoenmaker alsof hij heer en meester is van de schoenen.

Aangifte doen kan altijd; het OM beoordeeld wel of ze hier publiek geld aan willen besteden en de rechter of voldaan is aan alle bestanddelen van het strafbare feit dat de schoenmaker dan ten laste gelegd moet worden.

witte angora

Ongelezen bericht door witte angora »

prem schreef:Laat ie twee weken wachten, de niet afgehaalde schoenen zijn dan van TS, want niemand anders heeft het bonnetje.
Kijk, dit advies is een stuk realistischer dan wat ik tot nu toe gelezen heb. Mits de schoenmaker de schoenen op volgorde van binnenkomst neer zet. Maar dat is met een volgnummer nog wel te doen.

witte angora

alfatrion schreef:De schoenmaker heeft geen belang bij de eis dat het bonnetje overlegt moet worden, omdat dit geen opzichzelfstaand doel is maar een middel naar een doel. TS kan bewijzen dat de schoenen van hem zijn en dus moeten de schoenen worden afgegeven. Door dit toch niet te doen handelt de schoenmaker alsof hij heer en meester is van de schoenen.

Aangifte doen kan altijd; het OM beoordeeld wel of ze hier publiek geld aan willen besteden en de rechter of voldaan is aan alle bestanddelen van het strafbare feit dat de schoenmaker dan ten laste gelegd moet worden.
Allemaal weer theoretische praatjes, alfa. Ik denk toch niet dat het OM zich hier snel mee gaat bezig houden, zeker niet nu er steeds meer keuzes gemaakt moeten worden, omdat er te weinig capaciteit is binnen Justitie. Is ook helemaal niet nodig, want een praatje met de wijkagent zou waarschijnlijk al het gewenste effect hebben.

Je zegt het heel mooi: het bonnetje is een middel naar een doel. Zonder dat middel kun je het doel niet bereiken, of er moet een omweg gevolgd worden. Die omweg zou in dit geval kunnen zijn wat prem aangeeft: even een paar weken wachten, het paar dat als laatste overblijft is dat van de topicstarter. Probleem opgelost.

bprosman

Ongelezen bericht door bprosman »

Zonder dat middel kun je het doel niet bereiken
TS heeft een foto van het bonnetje, hoe dwars kun je dan als winkelier zijn.
Nogmaals ik zou in zijn winkel gaan zitten en niet vertrekken zonder schoenen.

witte angora

Toch vind ik het wel bijzonder om een foto van een bonnetje te maken. Kennelijk hield de topicstarter al rekening met de mogelijkheid dat hij/zij het bonnetje zou verliezen?

En wie weet waren de schoenen al opgehaald door degene die het bonnetje gevonden heeft, als dat het geval is, sja...

moederslink

Ongelezen bericht door moederslink »

Verwijderd
Laatst gewijzigd door moederslink op 08 jun 2015 16:34, 1 keer totaal gewijzigd.

tenormin

Ongelezen bericht door tenormin »

moederslink schreef:En dat was mij dus ook al opgevallen....
Een foto ve afhaalbonnetje maken--- het is nog nooit bij mij opgekomen :roll:
Ben benieuwd hoe dit afloopt
Nee, maar zoals @wbe aan het begin al aangaf, dat de schoenmaker als eens door zo'n actie het 'lokale sufferdje" had weten te halen was ie kennelijk al een beetje achterdochtig en daarom foto gemaakt. Wat hem nu niet verder brengt, hoewel toch aangegeven door de "houd je bij je leest" meneer dat de schoenen klaar waren, per sms. Hoe raar gaat dit alles dan in zijn werk.

@pbrosman, ga ook naast je zitten in die tent: mijn schoenen zal ik terugkrijgen, hoe dan ook.

prem

Ongelezen bericht door prem »

Ik pak ze gewoon uit het rek en gooi het geld naar zijn hoofd

moederslink

Ongelezen bericht door moederslink »

Juist als TS al , zeg maar, wantrouwend was geweest had ie juist extra extra goed zijn bonnetje moeten opbergen. Het verklaart , voor mij in ieder geval, niet waarom ie dan nog een fotootje vh bonnetje heeft gemaakt. Het blijft een vreemd verhaal.

witte angora

tenormin schreef: Nee, maar zoals @wbe aan het begin al aangaf, dat de schoenmaker als eens door zo'n actie het 'lokale sufferdje" had weten te halen was ie kennelijk al een beetje achterdochtig en daarom foto gemaakt.
Wat moederslink ook al aangaf, des te meer reden om zuinig te zijn op het bonnetje. Overigens, als je een bonnetje in je portemonnee stopt, hoe kun je het dan kwijt raken? En dan ook nog eens met die mogelijkheid rekening houden, en daarom maar een foto van het bonnetje maken?

Ik kan me indenken dat de schoenmaker het gevoel krijgt bedonderd te worden: schoenen worden opgehaald door iemand die het bonnetje heeft, en vervolgens (of andersom) komt er iemand anders die een foto van het bonnetje heeft, en hij kan dokken omdat hij de schoenen niet meer heeft. En ook in dat geval komt hij gegarandeerd op het forum van Radar terecht.

Zonder te speculeren over de bedoelingen van de topicstarter: ik blijf het een vreemd verhaal vinden.

Esceha

Ongelezen bericht door Esceha »

Assepoester had ook geen bonnetje en zij kreeg er een heel koninkrijk bij. Ten opzichte van uw klacht bewijst dit, dat het omtrent haar een sprookje is.

Esceha

Ongelezen bericht door Esceha »

Volgens de spotjes is het voldoende om een Radar tas te laten zien, toch.....

tenormin

Ongelezen bericht door tenormin »

witte angora schreef:Wat moederslink ook al aangaf, des te meer reden om zuinig te zijn op het bonnetje. Overigens, als je een bonnetje in je portemonnee stopt, hoe kun je het dan kwijt raken? En dan ook nog eens met die mogelijkheid rekening houden, en daarom maar een foto van het bonnetje maken?
Over bonnetjes: ging gisteren mijn Samsonite koffer ruilen en legde bon op balie. Nou, ze kon er niets mee. Oeps, foutje, was een AH bon; (had brilletje niet op): bij de "echte" was het probleem wel direct verholpen. Wat ik bedoel te zeggen is dat, hoewel men natuurlijk weet dat bon bewaren nu eenmaal noodzakelijk is, het ook wel eens verloren kan worden, kwijt, later toch terugvinden. Die man hoeft toch niet zo star te reageren? Hij weet toch wie de schoenen kwam afgeven; bellen en sms-je kwam toch nergens anders terecht als bij de TS?

bprosman

komt er iemand anders die een foto van het bonnetje heeft, en hij kan dokken omdat hij de schoenen niet meer heeft. En ook in dat geval komt hij gegarandeerd op het forum van Radar terecht.
En de "schoenen-klaar" SMS stuurt hij ook per ongeluk naar de nepper ? :?

witte angora

bprosman schreef:
komt er iemand anders die een foto van het bonnetje heeft, en hij kan dokken omdat hij de schoenen niet meer heeft. En ook in dat geval komt hij gegarandeerd op het forum van Radar terecht.
En de "schoenen-klaar" SMS stuurt hij ook per ongeluk naar de nepper ? :?
O, maar dat ben ik helemaal met je eens. Maar dan blijft het feit nog steeds staan: als later iemand met het bonnetje komt, heeft hij een probleem. En dan mag de schoenmaker aan de bonnetjesoverlegger uitleggen waar die schoenen zijn gebleven.

Nogmaals, een bonnetje kwijt raken kan. Maar dat iemand een foto maakt van dat bonnetje om van te voren al bewijs te hebben voor geval hij het kwijt raakt? Ik blijf het een vreemde actie vinden.

bprosman

Nogmaals, een bonnetje kwijt raken kan. Maar dat iemand een foto maakt van dat bonnetje om van te voren al bewijs te hebben voor geval hij het kwijt raakt? Ik blijf het een vreemde actie vinden.
Doe ik zelf toch ook hoor, op het werk gooi ik regelmatig bonnetjes door de scanner omdat ik weet dat ze kwijtraken of uitgewassen worden.

alfatrion

Ongelezen bericht door alfatrion »

witte angora schreef:Maar dan blijft het feit nog steeds staan: als later iemand met het bonnetje komt, heeft hij een probleem. En dan mag de schoenmaker aan de bonnetjesoverlegger uitleggen waar die schoenen zijn gebleven.
Dat lijkt mij niet. Het verdedigbaar dat de schoenmaken zich van zijn verbintenis heeft bevrijdend door te leveren aan de gene die de foto heeft kunnen laten zien. Met dit op oog is het redelijk als de schoenmaker als eis stelt dat hij eerst een kopie van de foto krijgt, zodat hij later het een en ander kan bewijzen.

Moneyman

Ongelezen bericht door Moneyman »

witte angora schreef:Maar ja, om welke van de 87+ paar schoenen die de beste man heeft staan gaat het...

Bij het brengen werd er een bonnetje met een volgnummer afgegeven, bij het repareren zat er een bonnetje bij met het volgnummer en de contactgegevens, toen ze klaar waren werden die contactgegevens gebruikt om de eigenaar een sms te sturen.

En nu staat die eigenaar daar, zonder bonnetje, dus ook zonder volgnummer. Welk paar moet de schoenmaker meegeven? Die van Van Bommel? Dat zijn dure schoenen ja... Zijn dat de goede, of zijn die van iemand anders?
Het volgnummer is gewoon bekend, want dat staat op de foto van het bonnetje. Er is echt geen enkele steekhoudend reden om de schoenen achter te houden.

Bero83

Ongelezen bericht door Bero83 »

Als bij mij een klant komt die zijn bon of vergeten is of kwijt is, vragen wij een legitimatie bewijs.
Hiervan word genoteerd: Achternaam, Geboorte datum en document nummer. En dan krijgt de klant de schoenen mee.

Dit doen wij doordat er in het verleden wel eens problemen waren.
1. Klant is bon kwijt/verloren. Iemand vind de bon en komt zijn schoenen 'opeisen'. Zijn niet aanwezig omdat ze al opgehaald zijn, dus mogen wij nieuwe vergoede.
2. Klant is bon kwijt/verloren, en is er van overtuigd dat 'dat' zijn schoenen zijn. Klant met bon (van de schoenen die weggegeven zijn) komt zijn schoenen ophalen.. Weg dus, dus ook vergoeden.

Met de gegevens die wij noteren, kan indien een van deze problemen ontstaan, aangifte van diefstal/valsheid in geschriften doen bij de politie, en zo de rest afhandelen.

In dit geval is het gewoon een botte con-cullega, die ze naar mijn mening niet allemaal op een rijtje heeft. Gewoon de politie inschakelen, en opzoek gaan naar een andere schoenmaker in de buurt...

Gesloten