Re: Opgelost
Geplaatst: 05 jun 2015 23:42
-
heb je al eens 1 op 1 met de monteur gesproken, denkt hij dat er een mogenlijkheid is dat de ABS module ervoor zorgt dat je ineens meer remdruk hebt?DeFries schreef:Dat een ABS module stuk kan is tot daar aan toe, dat kan gebeuren omdat de motor en onderdelen verouderen. Maar als een ABS module op een dusdanige manier stuk gaat waardoor je onderuit gaat dat kan niet. Dan deugt het ontwerp niet.
Dus een probleem dat volgens jou niet te verhelpen is, is verholpen?DeFries schreef:Hoe kan het dan dat na de vervanging van de ABS module het probleem verholpen is?
gelukkig valt mijn rt1200r daar ook niet onder, heb het al laten nakijken. Moet wel terug voor een terugroepactie voor mijn beandstofpomp. Achterdemper heb ik al gehadAFS Purmerend schreef:Allereerst ben je zeker niet de enige die problemen meldt aan deze generatie ABS/rembekrachtigingssystemen van BMW (Bosch). Zoek ook maar eens op het Motor-Forum, daar zie je meer meldingen.
Inderdaad lijkt het er op dat de ABS in eerste instantie niet de volledige druk van de rembekrachtiging door laat naar de remklauwen, en wanneer hij dat dan wel doet blokkeert het wiel. Op dat moment zou het ABS het blokkeren moeten voorkomen, maar dat werkt dus blijkbaar niet naar behoren.
Indien BMW de problemen toegeeft zouden ze ook verantwoordelijk zijn voor de vervolgschade, maar om daarin je gelijk te krijgen wordt lastig. BMW staat nu niet direct bekend om hun coulance in dit soort zaken. Ik ben motordealer, alleen niet voor BMW.
Denk je ook even aan de andere terugroepactie van de R- en K-modellen tussen 2003 en 2011? Die moeten allemaal terug naar de dealers om de bevestigingsplaat die op het cardan zit alwaar het wiel en de remschijf op bevestigd zitten te vervangen.
Deze aluminium plaat houd wiel en schijf vast met stalen bouten, en kan op de plek van bevestiging uitscheuren waardoor wiel/remschijf loskomen van de motor. Het effect laat zich raden.....
Volgens het schrijven van BMW vallen ALLE R- en K-modellen vanaf 2003 tot en met 2011 onder deze terugroepactie, dus ook jouw 2005 model. Dus ofwel BMW geeft een onjuist persbericht uit, ofwel BMW geeft jou onjuiste informatie. Het is heel simpel te controleren: maak je wiel even los, en zet een magneet op de bevestigingsplaat. Is deze van staal, dan blijft de magneet hangen en hoef je niets te doen. Is deze van aluminium, dan moet hij vervangen worden.kokka schreef:
gelukkig valt mijn rt1200r daar ook niet onder, heb het al laten nakijken. Moet wel terug voor een terugroepactie voor mijn beandstofpomp. Achterdemper heb ik al gehad
Motoport goes heeft het op basis van mijn framenummer nagekeken. Overigens heeft ts een 2005, ik heb een 2012. Maar hartelijk bedankt voor de tip, ik ga het nogmaals nakijken.AFS Purmerend schreef:Volgens het schrijven van BMW vallen ALLE R- en K-modellen vanaf 2003 tot en met 2011 onder deze terugroepactie, dus ook jouw 2005 model. Dus ofwel BMW geeft een onjuist persbericht uit, ofwel BMW geeft jou onjuiste informatie. Het is heel simpel te controleren: maak je wiel even los, en zet een magneet op de bevestigingsplaat. Is deze van staal, dan blijft de magneet hangen en hoef je niets te doen. Is deze van aluminium, dan moet hij vervangen worden.kokka schreef:
gelukkig valt mijn rt1200r daar ook niet onder, heb het al laten nakijken. Moet wel terug voor een terugroepactie voor mijn beandstofpomp. Achterdemper heb ik al gehad
Het is natuurlijk wel mogelijk dat jouw plaat al bij een eerdere servicebeurt vervangen is zonder dat ze jou dat verteld hebben.
Belachelijk zeg dat je met een BMW geen wheelies kan maken.Gordon Shumway schreef:Zowiezo zou ik nooit BMW motor rijden (heb alleen maar Honda's gehad), vanwege een opmerking die ik ooit hoorde, als zou BMW niet voldoende "overgedimensioneerd" zijn (het gesprek ging over een afbrekend frame agv wat wheelies).
Voor een motorfiets? Dan zou ik ook gelijk Truckstar doen.Gordon Shumway schreef: - AutoWeek inschakelen?
En als hij hem niet heeft niet inschakelen?Gordon Shumway schreef:- Heb je een rechtbijstandverzekering? Inschakelen dan.
Lees zijn verhaal even.Gordon Shumway schreef:- Heb je een goeie dealer die wat voor je kan betekenen?
Waarom moet hij hem dan inschakelen?Gordon Shumway schreef:- Ook een ogenschijnlijk goeie dealer is niet altijd een goeie techneut.
OK, inderdaad valt 2012 buiten de periode van 2003 t/m 2011.kokka schreef:Motoport goes heeft het op basis van mijn framenummer nagekeken. Overigens heeft ts een 2005, ik heb een 2012. Maar hartelijk bedankt voor de tip, ik ga het nogmaals nakijken.AFS Purmerend schreef:Volgens het schrijven van BMW vallen ALLE R- en K-modellen vanaf 2003 tot en met 2011 onder deze terugroepactie, dus ook jouw 2005 model. Dus ofwel BMW geeft een onjuist persbericht uit, ofwel BMW geeft jou onjuiste informatie. Het is heel simpel te controleren: maak je wiel even los, en zet een magneet op de bevestigingsplaat. Is deze van staal, dan blijft de magneet hangen en hoef je niets te doen. Is deze van aluminium, dan moet hij vervangen worden.kokka schreef:
gelukkig valt mijn rt1200r daar ook niet onder, heb het al laten nakijken. Moet wel terug voor een terugroepactie voor mijn beandstofpomp. Achterdemper heb ik al gehad
Het is natuurlijk wel mogelijk dat jouw plaat al bij een eerdere servicebeurt vervangen is zonder dat ze jou dat verteld hebben.