De belastingdienst is kampioen met gerotzooi met rekeningnummers. Voor ondernemers helemaal, erger nog als je net startend bent. Tot begin dit jaar moest je ook als kleine ondernemer echt een aparte rekening hebben voor BTW teruggave. Die geef je door vervolgens komt er een formulier om in te vullen met een pak bewijsstukken die er bij moeten van heb ik jou daar...
Ook bij doorgeven rekening nummers voor terugstortingen , en ook voor automatische incasso's wanneer je iets verandert worden door de belastingdienst veel fouten gemaakt bij doorvoer ervan. Vragen om rekeningnummer, bewijs dat het op jouw naam staat terwijl ze er al jaren de automatische incasso van doen...Is mijns inziens voornamelijk manier om uitbetaling te vertragen als ik zie wat er gedaan wordt en wat ze uit de kast halen aan onzin soms.
De mensen aan de telefoon weten niet hoe en wat, kunnen er ook niets mee, sturen hooguit formulier opnieuw toe..
Vorig jaar zat slechte ervaringen mee gehad, dus ik snap TS wel. (behalve het punt dat rekeningnummer niet tijdig is doorgegeven...lijkt mij dat belastingdienst bijna bovenaan staat daarbij).
Julie4444 schreef:[...]
Ja, en bij een louche rijschool, net als jij. Ben je dat nu alweer vergeten, waarde collega?
Joh, ik heb zoveel jobs (mag dit in het Engels????) kan het allemaal niet meer bij benen. Geeft niet, als ze maar regelmatig storten
Van mij wel, maar wees gewaarschuwd dat dan hidr wel tegen je kan uitvallen, want dat deed hij op een ander topic bij mij ook.
Maar zoals gewoonlijk is het antwoord gegeven en is TS het er niet mee eens, dus wordt er weer eens een nodeloze discussie gevoerd omdat TS niet wil accepteren dat hij ongelijk heeft.
vroem schreef:De belastingdienst is kampioen met gerotzooi met rekeningnummers. Voor ondernemers helemaal, erger nog als je net startend bent. Tot begin dit jaar moest je ook als kleine ondernemer echt een aparte rekening hebben voor BTW teruggave. Die geef je door vervolgens komt er een formulier om in te vullen met een pak bewijsstukken die er bij moeten van heb ik jou daar...
Ook bij doorgeven rekening nummers voor terugstortingen , en ook voor automatische incasso's wanneer je iets verandert worden door de belastingdienst veel fouten gemaakt bij doorvoer ervan. Vragen om rekeningnummer, bewijs dat het op jouw naam staat terwijl ze er al jaren de automatische incasso van doen...Is mijns inziens voornamelijk manier om uitbetaling te vertragen als ik zie wat er gedaan wordt en wat ze uit de kast halen aan onzin soms.
De mensen aan de telefoon weten niet hoe en wat, kunnen er ook niets mee, sturen hooguit formulier opnieuw toe..
Vorig jaar zat slechte ervaringen mee gehad, dus ik snap TS wel. (behalve het punt dat rekeningnummer niet tijdig is doorgegeven...lijkt mij dat belastingdienst bijna bovenaan staat daarbij).
TS is dan zo te lezen geen zelfstandig ondernemer..
Wat ik wil is duidelijkheid over wanneer het mogelijk is om mij geld te onvangen, Nogmaals ik snap dat ik moet wachten (zoals ik al eerder aangaf). Even de status nu...
Ik heb gister gebeld met de belasting dienst omdat ik zag dat mijn nieuwe rekening nummer waar ik de bewijs stukken voor opgestuurd heb weer uit het systeem gehaald was. Voor de medewerkers een groot vraag teken eveneens als de onbekend aantal mensen waar het zelfde gebeurt is.
3 x raden wat ik te horen krijg . Hoe het kan weten wij niet meneer ! We zullen u rekening opnieuw in het systeem moeten zetten en daar zal nogmaals 4 weken over heen gaan. (dit voor de 3e maal) Daarnaast zul u de brief op welk rekening nummer we het moeten storten ontvangen (na u rekening nummer opnieuw aangemeld is) En naast die 4 weken kan het nog eens 10 dagen duren voor dat proces is verwerkt.
Nogmaals bedankt voor de meningen waarom ik inderdaad vroeg ! Bedenk je zelf ook even dat ik deze post schreef naar mensen die mij konden vertellen waarom dit zo is en waarom er zo lang overheen moet gaan voor een simpele weiziging Als je hier bent om mensen een tegendeel te bewijzen en aan te geven dat ik ''zeur'' me ''zin niet krijg'' of het antwoord waar ik op wacht niet het juiste is heb je het helemaal mis (klokken horen luiden...). En ik ben zeer blij dat de belasting de fout nu zelf toegeeft !! En ook zelf kunnen ze niet goed inzien Waarom !! Dat bewijst voor mij wat voor organisatie dit is en geeft me eigelijk al een duidelijk antwoord op mijn begin post.
Sorry voor het verbreken van de regels van dit form ( Goed van jou dat je dat helemaal gelezen hebt en mensen hun fout even benadrukt )
Domenico schreef:Sorry voor het verbreken van de regels van dit form ( Goed van jou dat je dat helemaal gelezen hebt en mensen hun fout even benadrukt )
Domenico schreef:Sorry voor het verbreken van de regels van dit form ( Goed van jou dat je dat helemaal gelezen hebt en mensen hun fout even benadrukt )
Dank je, ik help graag.
Dank je wel !! We hebben meer mensen nodig zoals u !! Kan u niet bij de belasting telefoon gaan zitten i.p.v dit forum mischien dat u me daar kan helpen :p . Fijne dag nog
vroem schreef:De belastingdienst is kampioen met gerotzooi met rekeningnummers. Voor ondernemers helemaal, erger nog als je net startend bent. Tot begin dit jaar moest je ook als kleine ondernemer echt een aparte rekening hebben voor BTW teruggave. Die geef je door vervolgens komt er een formulier om in te vullen met een pak bewijsstukken die er bij moeten van heb ik jou daar...
Me rekening nummer was niet zichtbaar dus daarom trok ik even aan de bel (nog voor ik mijn beschikking binnen had) Indd me eigen fout zo laat maar de post hierboven van mij geeft indd aan hoe rommelige het er aan toe gaat. Bedankt voor het delen van je ervaring ! ik kan er inmiddels ook een boek over schrijven zo veel mails toezeggingen en weizigingen. Gelukkig gaat het maar om een bedrag van bijna 4000 euro dus zit ook totaal niet te wachten op de betaling zo voor de vakantie .