LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] belastingdienst beslaglegging

Overige onderwerpen met juridische of financiele achtergrond.
Julie4444

Re: belastingdienst beslaglegging

Ongelezen bericht door Julie4444 »

mh73 schreef:
vogels schreef:
bloemmeke schreef:Hidr, ik snap jouw situatie. Ik heb weliswaar nog geen schuldsanering, maar ik begrijp hoe belangrijk de auto is. Zelf ben ik een alleenstaande moeder en ik kan hem ook absoluut niet missen.

Wel heb ik de auto op naam van mijn moeder gezet, als ik straks een bewindvoerder krijg kunnen ze me die niet afpakken. Helaas lijkt dat te laat voor jou, maar misschien een idee om aan te geven dat je de auto niet kunt missen om aan werk te komen zoals kokka ook al zegt. Ga nogmaals in overleg, dit moet toch te winnen zijn.

Heeft je moeder misschien ook een uitkering, want dan zou je bijzondere bijstand kunnen aanvragen voor haar voor vervoerskosten. Succes.
Nog geen schuldsanering???? Je bent er verdorie NET uit! Van mij mag je de rest van je leven droog brood blijven vreten! Schandalig die mentaliteit van jou en hidr, om van te kotsen!

(Omdat ik mij niet kan voorstellen dat er zulke mensen bestaan, blijf ik vermoeden dat je ordinair aan het trollen bent.)
Ik wil je geloof in het goede van de mens niet teleurstellen, vogels, maar ik heb het bewijs dat dit soort mensen bestaan schuin achter mij wonen.
Ik heb een dergelijke huisgenoot gehad. Dus ja, ze bestaan en die huisgenoot van mij vond ook gewoon dat er moreel niets mis was met 2 maanden huur storneren toen ze ging verhuizen naar het buitenland (en deze persoon had al een jaar lang een huurachterstand die ze weigerde te betalen). Nu is ze weer terug en nog steeds leeft ze net als bloemeke en hidr voor meer geld dan er binnenkomt, en wat er binnenkomt is van de staat.

@bloemeke & hidr.
Zien jullie nou echt niet in dat wat jullie doen jezelf alleen maar problemen oplevert?
bloemmeke schreef:Vanmorgen in het nieuws: De ontslagen directeur van de NS krijgt nog even bijna 9 ton mee uit de staatskas. Dat mag natuurlijk allemaal wel. Maar zodra mensen aan de onderkant een voordeeltje willen pakken worden ze hier tegen de muur gezet.
En dan commentaar leveren op directeuren en dat die geld meekrijgen. Die directeuren werken teminste nog voor hun geld. Ondertussen zijn wij (niet jullie want jullie werken niet) degenen die alles betalen. Waarom zijn jullie dan vol commentaar? Jullie zijn net als die directeuren gewoon ons geld aan het verkwisten hoor. Het verschil is alleen dat die directeuren wel hun rekeningen betalen en niemand duperen en jullie wel. Geef mijn geld dan maar aan die directeuren.

En sorry hoor, maar jij leeft nog steeds een stuk luxer dan ik, dus mij overtuig je niet van het feit dat het allemaal noodzakelijk is. Als ik zonder die extra luxe kan, moet jij dat ook kunnen.

moederslink

Ongelezen bericht door moederslink »

puma73 schreef:
vogels schreef:
bloemmeke schreef:Hidr, ik snap jouw situatie. Ik heb weliswaar nog geen schuldsanering, maar ik begrijp hoe belangrijk de auto is. Zelf ben ik een alleenstaande moeder en ik kan hem ook absoluut niet missen.

Wel heb ik de auto op naam van mijn moeder gezet, als ik straks een bewindvoerder krijg kunnen ze me die niet afpakken. Helaas lijkt dat te laat voor jou, maar misschien een idee om aan te geven dat je de auto niet kunt missen om aan werk te komen zoals kokka ook al zegt. Ga nogmaals in overleg, dit moet toch te winnen zijn.

Heeft je moeder misschien ook een uitkering, want dan zou je bijzondere bijstand kunnen aanvragen voor haar voor vervoerskosten. Succes.
Nog geen schuldsanering???? Je bent er verdorie NET uit! Van mij mag je de rest van je leven droog brood blijven vreten! Schandalig die mentaliteit van jou en hidr, om van te kotsen!

(Omdat ik mij niet kan voorstellen dat er zulke mensen bestaan, blijf ik vermoeden dat je ordinair aan het trollen bent.)
Helaas, maar waar, dit soort mensen bestaan. Absoluut zonder enige vorm van betalingsmoraal die alles en iedereen de schuld geven van hun sores, schulden maken en volop profiteren over de ruggen van de mensen die wel normaal hun zaken op een rijtje zetten.

Het zijn dit soort mensen die de maatschappij elk jaar weer honderden miljoenen, nee ettelijke miljarden kosten. Daar betalen jij en ik de rekening van.
Ik denk en weet inmiddels ook zeker dat deze " moraal " bestaat bij een groot aantal mensen.
Uit zelfbescherming heb ik vanmorgen besloten om niet meer te reageren , noch op hidr, noch op bloemmeke, het schiet gewoon niet op zo en niemand kan blijkbaar tot hen doordringen of ze zitten beiden idd gewoon te "stangen " >>grrrr :evil:

sacredfour

Ongelezen bericht door sacredfour »

moneyman schreef:
Heb je nooit van Actio Pauliana gehoord? Je moest eens weten hoeveel auto's ik al in beslag genomen én verkocht heb die snel even overgeschreven waren...
Dit is dan ook niet de juiste manier van handelen. Het is prima om een auto op naam van iemand anders te zetten. Om Paulianeus handelen te voorkomen moet je dit doen bij een familielid of vriend waarbij je een schuld hebt. De verkoop is de afbetaling van de (gedeeltelijke) schuld.
De belastingdienst is echter een moeilijke klant. Ook hierna kunnen ze nog steeds beslag leggen als ze je aanhouden als je in deze auto aan het rijden bent.

puma73

Ongelezen bericht door puma73 »

Nog meer tips om frauduleus te handelen. Onzin, de belastingdienst achterhaalt deze onzin in een paar tellen en je bent nog meer de sigaar.

sjohie

Ongelezen bericht door sjohie »

bloemmeke schreef:Vanmorgen in het nieuws: De ontslagen directeur van de NS krijgt nog even bijna 9 ton mee uit de staatskas. Dat mag natuurlijk allemaal wel. Maar zodra mensen aan de onderkant een voordeeltje willen pakken worden ze hier tegen de muur gezet.
Voor hem gelden dezelfde (ontslag)regels als voor elke andere Nederlander, en die ~90.000 euro welke vandaag in het nieuws is gekomen, is een bonus over 2014, die de NS verdient heeft omdat ze volgens een X aantal van te voren overeen gekomen criteria, het "goed" hebben gedaan. (je zit er volgens mij een "0" naast, 9 ton kan ik zo niks over vinden) Als jij volgens je CAO recht hebt over een bonus over 2014, uitgekeerd in juni van het volgende jaar (= deze maand), en je wordt nu ontslagen, krijg jij die ook mee.

puma73

Ik zou mij beperken tot uw eigen financiële situatie. En die 9 ton is ook uit uw dikke duim gezogen. Het bedrag was, indien hij dit mag houden, 86.000 euro.

mh73

Ongelezen bericht door mh73 »

vogels schreef:
Ik wil je geloof in het goede van de mens niet teleurstellen, vogels, maar ik heb het bewijs dat dit soort mensen bestaan schuin achter mij wonen.
Gezien ook de andere reacties, moet ik het wel gaan geloven. Ik heb dit soort mensen gelukkig niet in mijn kring, zou verd*md slecht zijn voor mijn bloeddruk. Ze zouden ook nog geen droge boterham van me krijgen, hooguit de kinderen die de pineut zijn van dergelijke ouders.
Wij hebben zelfs de indruk dat de paaseitjes of ander feestsnoep die wij en de buren de kinderen wel eens geven, in de buik van de ouders terecht komen. Over moraal gesproken.

Julie4444

vogels schreef:
Gezien ook de andere reacties, moet ik het wel gaan geloven. Ik heb dit soort mensen gelukkig niet in mijn kring, zou verd*md slecht zijn voor mijn bloeddruk. Ze zouden ook nog geen droge boterham van me krijgen, hooguit de kinderen die de pineut zijn van dergelijke ouders.
En dit is exact waarom ik nooit zal doneren aan de voedselbank. Ik dacht eerst ook dat ze niet bestonden, en het was behoorlijk shockerend te zien hoe ze het doen. Bloemeke en hidr zeggen exact het zelfde als die ex-huisgenoot en redeneren ook vanuit een levensstandaard en "recht" in plaats van plicht.

Een heel erg foute houding die ooit dit land ten onder zal helpen, als meer mensen zich dit soort mentaliteit aanmeten.

bloemmeke

Ongelezen bericht door bloemmeke »

Ik laat bepaalde reacties maar voor wat ze zijn. Zonde van de energie om daar meer tijd in te stoppen. Als TS er nog is, ik heb nog wel enkele tips meer voor je, maar die zet ik maar niet op het forum want er zijn een aantal gasten hier die het niet (willen?) begrijpen. Stuur me maar een pb, indien je interesse hebt hidr.

Mucha

Ongelezen bericht door Mucha »

[Bericht verwijderd door de Moderator in overleg met de gebruiker.]

mh73

bloemmeke schreef:Ik laat bepaalde reacties maar voor wat ze zijn. Zonde van de energie om daar meer tijd in te stoppen. Als TS er nog is, ik heb nog wel enkele tips meer voor je, maar die zet ik maar niet op het forum want er zijn een aantal gasten hier die het niet (willen?) begrijpen. Stuur me maar een pb, indien je interesse hebt hidr.
Dan hoop ik maar dat dat geen frauduleuze tips zijn. Want het zou toch vervelend zijn als je daar achteraf voor beboet wordt en je al geen geld hebt om de gewone rekeningen te betalen.

Julie4444

bloemmeke schreef:Ik laat bepaalde reacties maar voor wat ze zijn. Zonde van de energie om daar meer tijd in te stoppen. Als TS er nog is, ik heb nog wel enkele tips meer voor je, maar die zet ik maar niet op het forum want er zijn een aantal gasten hier die het niet (willen?) begrijpen. Stuur me maar een pb, indien je interesse hebt hidr.
Financieel advies geven terwijl je je eigen financiën niet eens op orde kan houden lijkt me echt een heel goed idee. :roll:

En natuurlijk snapt de rest, die hier allemaal gewoon wel de financiën op orde hebben, er helemaal niets van. :lol:

hidr

Ongelezen bericht door hidr »

Hallo bloemmeke
Dank voor je bricht. Ik heb je een pb gestuurd voor meer informatie. Ben heel benieuwd.
Egt fijn dat ik merk dat ik er niet alleen voor sta.

puma73

hidr schreef:Hallo bloemmeke
Dank voor je bricht. Ik heb je een pb gestuurd voor meer informatie. Ben heel benieuwd.
Egt fijn dat ik merk dat ik er niet alleen voor sta.

Uiteindelijk sta je er helemaal alleen voor als de deurwaarder aanbelt om de boel onder je kont in beslag te nemen.

Moneyman

Ongelezen bericht door Moneyman »

Julie4444 schreef:En dit is exact waarom ik nooit zal doneren aan de voedselbank. Ik dacht eerst ook dat ze niet bestonden, en het was behoorlijk shockerend te zien hoe ze het doen. Bloemeke en hidr zeggen exact het zelfde als die ex-huisgenoot en redeneren ook vanuit een levensstandaard en "recht" in plaats van plicht.

Een heel erg foute houding die ooit dit land ten onder zal helpen, als meer mensen zich dit soort mentaliteit aanmeten.
En dit zeggen heel veel mensen. Logisch. En dat is waarom ik me zo ontzettend boos maak om mensen die wel de hand ophouden en het recht eisen om geholpen te worden, maar vervolgens niet bereid zijn hun eigen luxe op te geven. Daar kots ik op. Want die verpesten het voor de mensen die het wél keihard nodig hebben. En die zijn er meer dan je denkt. Ik kan het weten - ik kom dagelijks bij die gezinnen over de vloer...

Bedankt....! :evil:

Julie4444

Moneyman schreef:
Julie4444 schreef:En dit is exact waarom ik nooit zal doneren aan de voedselbank. Ik dacht eerst ook dat ze niet bestonden, en het was behoorlijk shockerend te zien hoe ze het doen. Bloemeke en hidr zeggen exact het zelfde als die ex-huisgenoot en redeneren ook vanuit een levensstandaard en "recht" in plaats van plicht.

En dit zeggen heel veel mensen. Logisch. En dat is waarom ik me zo ontzettend boos maak om mensen die wel de hand ophouden en het recht eisen om geholpen te worden, maar vervolgens niet bereid zijn hun eigen luxe op te geven. Daar kots ik op. Want die verpesten het voor de mensen die het wél keihard nodig hebben. En die zijn er meer dan je denkt. Ik kan het weten - ik kom dagelijks bij die gezinnen over de vloer...

Bedankt....! :evil:
Kan ik me goed voorstellen. Er is wel een gezinnetje in mijn omgeving die inderdaad steun nodig heeft (echt steun nodig hebben en niet als bloemeke en hidr gewoon luxe leven). Hen geef ik regelmatig voedsel en wat andere dingen die ze nodig hebben, want deze mensen hebben het krap vanwege de crisis in plaats van laksheid en slechte attitude.

De voedselbank steunt mensen met een houding zoals bloemeke, en die leven veel te luxe om steun te verdienen. Daar geef ik nog geen kruimel aan.

Overigens vind ik het erg onverstandig van hidr dat hij advies gaat accepteren van iemand die net de schuldsanering uit is en alweer dik in de problemen zit. Dat kan echt niet goed gaan.

mh73

Échte tips:
http://www.nibud.nl/geldtips/besparen/

Mijn persoonlijke tip is dat er best nog wel eens restjes eten zijn die in de prullenbak dreigen te verdwijnen. Een aardappel die over blijft, gaat bij ons de vriezer in. Totdat er voldoende in ligt om puree van te maken, of het gaat door de stamppot. Van fruit wat een beetje aan de oude kant is, maak ik smoothies met een beetje yoghurt en wat honing. Vinden de kinderen heerlijk. Restjes groente die te oud dreigen te worden bak ik op met een uitje en een tomaatje en dan maken we pizza boterhammen in de oven. Vinden de kinderen fantastisch.
Een restje nasi of bami eten we de volgende dag bij de lunch op. Van de overgebleven bloemkool maak ik de dag erop bloemkoolsoep. Lekker! Koop kaas aan een stuk en niet gesneden. Veel goedkoper. Het laatste stukje kun je raspen en over de macaroni (of die pizzaboterhammen) strooien.
Nog een tip. Gewoon eten. Aardappelen, groente en vlees is veel goedkoper dan al die recepten die in de Allerhande staan. Eventuele sausjes zelf maken is ook veel goedkoper dan al die aanleng zakjes.

Julie4444

mh73 schreef:Mijn persoonlijke tip is dat er best nog wel eens restjes eten zijn die in de prullenbak dreigen te verdwijnen. Een aardappel die over blijft, gaat bij ons de vriezer in. Totdat er voldoende in ligt om puree van te maken, of het gaat door de stamppot. Van fruit wat een beetje aan de oude kant is, maak ik smoothies met een beetje yoghurt en wat honing. Vinden de kinderen heerlijk. Restjes groente die te oud dreigen te worden bak ik op met een uitje en een tomaatje en dan maken we pizza boterhammen in de oven. Vinden de kinderen fantastisch.
Een restje nasi of bami eten we de volgende dag bij de lunch op. Van de overgebleven bloemkool maak ik de dag erop bloemkoolsoep. Lekker! Koop kaas aan een stuk en niet gesneden. Veel goedkoper. Het laatste stukje kun je raspen en over de macaroni (of die pizzaboterhammen) strooien.
Nog een tip. Gewoon eten. Aardappelen, groente en vlees is veel goedkoper dan al die recepten die in de Allerhande staan. Eventuele sausjes zelf maken is ook veel goedkoper dan al die aanleng zakjes.
Dit zijn goede tips. Doe ik zelf ook. Je kan prima voor € 1-2 per persoon een gezonde avondmaaltijd hebben inclusief groente en vlees, maar dan moet je de kant-en-klare troep in de winkel houden.

Ik heb helaas alleen niet de indruk dat hidr en bloemeke in dit soort tips geïnteresseerd zijn. Mochten ze dat wel zijn heb ik een heleboel recepten waarmee je voor heel weinig geld gewoon lekker, gezond en simpel eten kan maken.

hidr

Ongelezen bericht door hidr »

Hallo Julie,

Ik ben altijd geïnteresseerd in goede tips. Dat heb ik ook aan Bloemmeke gemaild. Maar tips voor wat betreft koken is niet aan mij bested. Ik kan namelijk niet koken. Ja, pasta koken en een pot kant en klare saus erover, dat lukt nog wel, maar verder houdt het ook op. Kan trouwens ook moeilijk tijd daarvoor vinden met 3 jonge kinderen en een vierde op komst.

mh73

hidr schreef:Hallo Julie,

Ik ben altijd geïnteresseerd in goede tips. Dat heb ik ook aan Bloemmeke gemaild. Maar tips voor wat betreft koken is niet aan mij bested. Ik kan namelijk niet koken. Ja, pasta koken en een pot kant en klare saus erover, dat lukt nog wel, maar verder houdt het ook op. Kan trouwens ook moeilijk tijd daarvoor vinden met 3 jonge kinderen en een vierde op komst.
Misschien maar eens leren dan? En wat het aantal kinderen met koken te maken heeft? Ik heb er zelf ook drie.
Laatst gewijzigd door Radar op 23 jun 2015 10:01, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Off-topic bijdrage verwijderd

Gesloten