LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Tanken voor een ander en dan cashen????

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
Julie4444
Berichten: 5016
Lid geworden op: 04 jul 2014 13:36

Re: Tanken voor een ander en dan cashen????

Ongelezen bericht door Julie4444 »

hidr schreef:Ik zeg ook niet dat je dat vaker bij hetzelfde tankstation moet doen. Dat gaat dan echt niet lukken.
Misschien een idee eerst eens je rekeningen en schulden te gaan betalen, in plaats van te suggereren dat je een auto moet hebben en benzine moet gaan stelen. Het is gewoon diefstal.

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: Tanken voor een ander en dan cashen????

Ongelezen bericht door olaf79 »

Julie4444 schreef:
hidr schreef:Ik zeg ook niet dat je dat vaker bij hetzelfde tankstation moet doen. Dat gaat dan echt niet lukken.
Misschien een idee eerst eens je rekeningen en schulden te gaan betalen, in plaats van te suggereren dat je een auto moet hebben en benzine moet gaan stelen. Het is gewoon diefstal.
Tsja, als de pomp het goed vind dat je achteraf betaald, dan is het geen diefstal. Als je tenminste dan alsnog binnen redelijke termijn betaald.

Julie4444
Berichten: 5016
Lid geworden op: 04 jul 2014 13:36

Re: Tanken voor een ander en dan cashen????

Ongelezen bericht door Julie4444 »

olaf79 schreef:
Julie4444 schreef:
hidr schreef:Ik zeg ook niet dat je dat vaker bij hetzelfde tankstation moet doen. Dat gaat dan echt niet lukken.
Misschien een idee eerst eens je rekeningen en schulden te gaan betalen, in plaats van te suggereren dat je een auto moet hebben en benzine moet gaan stelen. Het is gewoon diefstal.
Tsja, als de pomp het goed vind dat je achteraf betaald, dan is het geen diefstal. Als je tenminste dan alsnog binnen redelijke termijn betaald.
Ja, maar "ik ben mijn portomonnee vergeten" is iets anders dan "ik heb geen geld". Als de pomp dan zegt dat je binnen een uur of 1 dag later moet betalen heb je nog steeds geen geld. Daarnaast is de kredietwaardigheid van degene die dit als goed advies aanprijst minder dan 0. De pomp heeft meteen recht op betaling en wordt dus zodoende gedupeerd.

alfatrion
Berichten: 22043
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Tanken voor een ander en dan cashen????

Ongelezen bericht door alfatrion »

Elenieke schreef:Als men niet binnen 48 uur betaald is er een verhoging van 35 euro bij , dus een goede tip zou ik het niet noemen .
Dat lijkt mij in strijd met art. 6:96 BW of het moet een boete zijn.

Michelle_L
Berichten: 74
Lid geworden op: 29 apr 2015 17:20
Contacteer:

Re: Tanken voor een ander en dan cashen????

Ongelezen bericht door Michelle_L »

Het mocht eingelijk niet, maar tank bediendes zijn gelukkig ook mensen. Was op 15 minuten rijden gaan tanken, te weinig geld op mijn rekening omdat er iets afgeschreven was wat ik vergeten was. Heb het gemeld, telefoon achter gelaten en even wat extra geld opgehaald. Uiteraard is er niets officieels aan, maar vond het vriendelijk dat het een keer zo kon.

Gesloten