LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] malafide fokkers

Heb jij een kat of een hond? Deel hier jouw ervaringen.
Anne-M

Re: malafide fokkers

Ongelezen bericht door Anne-M »

Jammer voor de gast hier boven heb ik een scheet van een oude Galgo via een andere stichting geadopteerd , die een stuk van zijn poot is kwijtgeraakt in een opvang ,en hij is nooit in El galgo Senior geweest .
Waar veel honden bij elkaar zitten gebeuren zulke dingen of je het wilt of niet . Moet daarom de opvang waar hij vandaan komt gesloten worden of niet gesteund???
Mij zal je nooit horen zeggen dat er bij El Galgo Senior (net als bij andere opvangen in Spanje) heel veel verbeterd moet en kan worden
Alleen niet iedereen vindt het (gelukkig maar) nodig om met foto's van gewonde honden,
een haatcampagne te ontketen tegen een opvang.

goetjes,
Anne-Marie

Gast

Ongelezen bericht door Gast »

als de spaanse autoriteiten het al verschrikkelijk vinden wat daar gebeurt, dan kunnen de praktijken van Pat Osbourne het daglicht echt niet verdragen. In Spanje zijn ze namelijk wel e.e.a. gewend

bie

Ongelezen bericht door bie »

Aan gast of.....

Dit bedoelde ik nou.
Er is helemaal geen opening voor een integere dialoog.
Je bent of fan van horrorpraktijken.
Of je bent de heiligheid zelve.
Waarom zouden mensen die proberen objectief te zijn in deze situatie en zich evengoed vragen stellen maar dan ruimer als de tegenstanders van EGS niet evengoed dieren minnend zijn.
Het probleem wordt van mij uit alle hoeken bekeken en ik kan alleen maar bevestigen dat het een schreeuwerij is geworden wanneer er vragen gesteld worden naar feiten die niet in de aanklagers hun domein passen.krijg je meteen de stempel " fan van nazipraktijken"
Zo neerhalend ga je niet met mensen om, en op die manier overtuig je zeker en vast ook geen mensen.

Ik vraag hierbij?
Worden er in andere hondenopvangcentra honden gebeten ?
Wordt vanuit andere hondenopvangcentra niet alle dagen om hulp geschreeuwd omdat de situatie soms onoverzichtlijk wordt bij gebrek aan hulp?
Hoe kon een situatie als in Cadiz zich op zo een ramp uitdraaien?
Is er recentelijk verbetering in het opvangcentrum EGS ?
Heeft iemand van de aanklagers daadwerkelijk met hulp over de brug gekomen en oplossingen gezocht voor EGS ?
Is er een dwangbevel tot sluiting opgegeven?
Kan mij nu uiteindelijk eens iemand ernstig een antwoord geven op bovenstaande vragen zonder mensen naar de verdoemennis te wensen omdat ze in eerste instantie niet direct meelopen met het eerste het beste verhaal.

Nog schrijnender als ik dan nog zie dat de Spaanse autoriteiten erbij gesleurd worden. Alsof die aan gans de situatie in het Spaanse hondenwereldje van mishandelingen al veel verholpen hebben.Zouden de Spaanse autoriteiten best niet zo vlug mogelijk de hand op eigen hoofd leggen en kijken wie er onder staat. veel verdriet en slapeloze nachten hebben de Spaanse autorititeiten mij al bezorgd. Veel dieren zullen het nooit moeten navertellen.
Dat kan ik met zekerheid zeggen.

Groetjes
Bie

Gast

laten we hopen dat in de uitzending van vanavond duidelijkheid word verschaft omtrent de gang van zaken in El Galgo Senior

bie

Ik hoop dat beide partijen aanwezig zijn, om hun standpunt eens uit de doeken te doen :?:
Groetjes
Bie

henk bakker

Ongelezen bericht door henk bakker »

En zo gaat het met honden op Cran Canaria. Wees voorzichtig, want het is schollend om te zien.
http://home.wxs.nl/~hba00000/dogsgrancanaria.html

Kea Enters

Ongelezen bericht door Kea Enters »

evil:
Hallo beste mensen,
Ik heb met gruwel gekeken naar de uitzending over de opvang.
Ik heb zelf een Berner Sennenhond van 3 jaar en we hebben
nu een nestje van 5 pups van haar.
Als je heel bewust fokt zoals wij, kun je bijna niet bevatten
dat er zoiets als in Spanje bestaat.
Het ergste is misschien nog dat we er maar moeilijk iets aan
kunnen doen.
Ze moetsen deze mensen net zo behandelen als ze de honden doen,
dan gaan ze misschien wel nadenken.
Als jullie iets kunnen ondernemen wil ik jullie van harte steunen.
Met vriendelijke groet en een ppotje van alle pups,

Kea en Fraya,

20Hanneke

Ongelezen bericht door 20Hanneke »

:cry:
Met een omgekeerde maag heb ik zitten kijken naar de uitzending van Radar over het asiel in Spanje dat nu zwaar onder vuur ligt. Uiteraard zijn dit soort praktijken ongehoord en ronduit schofterig, maar de positieve reacties van de vrijwilligers geven me wel een beetje hoop dat het asiel er daadwerkelijk iets aan wil/gaat doen.

Ik hoop dat dit soort middeleeuwse praktijken NOOIT meer voorkomen en mogen al eigenlijk niet meer voorkomen in deze maatschappij! In welke beschaving leven we dan, als we dit al een beschaving kunnen noemen? Echter, praktijken als deze komen ook in Nederland voor (wel in steeds mindere mate!): vergeet niet de intensieve veehouderij waarbij de kippen elkaar kaalplukken en aanvreten en de biggen en varkens uit verveling dezelfde afwijkingen vertonen...

Ik wens iedereen veel steun toe die samen aan dit 'monster'asiel willen werken en deze dieren dan hun zwaar verdiende rust en verzorging geven... :roll:

ilonka

Ongelezen bericht door ilonka »

ik word er niet goed van, moest er van huilen wat een vies laag volk om die honden zo te behandelen.
dat zijn geen mensen meer MAAR BEESTEN.
ik hoop van harte dat daar een eind aan kom.

Gast

QUOTE:
ik word er niet goed van, moest er van huilen wat een vies laag volk om die honden zo te behandelen.

Euhm ... weet je wel wat de Spanjaarden allemaal met galgo's en greyhounds doen ????
Zoek dat dan maar eerst eens even op :|

Gast

Lydia

Ongelezen bericht door Lydia »

Geschokt ben ik. Ik had verwacht dat Radar een duidelijk beeld zou schetsen, waaraan met journalistieke zorgvuldigheid is gewerkt. Dit betekent m.i. de verhalen verifiëren en feiten boven tafel halen.
Maar nee hoor, er werden oude foto's gebruikt, verhalen van mensen die niet recent bij egs geweest zijn en een héél kort interview met een mevrouw waarvan ik weet dat ze gebrouilleerd is met mw. Osborne.

Eén van honden op de foto's herkende ik direct; Lucky, een witte ruwhaar galgo, inderdaad een afschuwelijk plaatje. Maar kijk eens op www.elgalgosenior-nl.tk Hij staat daar o.a. op pagina 3 van fotoalbum 'Nieuwe foto's adoptiegalgo's'. Een heel verschil!

Nogmaals, ik had duidelijkheid verwacht. Als ik vage informatie wil, koop ik wel een 'Privé' (misschien een idee voor een paar mensen??)

Ik hoop heel erg dat uit deze beerput nog iets goeds voorkomt n.l. dat de honden een écht thuis krijgen. Met daden bereiken we meer dan met met woorden.

Sacha Gaus was er en dat vind ik moedig. Er werden haar scherpe vragen gesteld, waar ze heel eerlijk en duidelijk een antwoord op gaf.

Mijn vraag aan Radar: "wat verstaat u onder journalistieke zorgvuldigheid?"

Groeten,
Lydia (2e bericht)

Efina

Ongelezen bericht door Efina »

Hoi Lydia, je bent geschokt? Had je werkelijk verwacht dan dat Radar met recente informatie zou komen? Ik niet want dan was er geen uitzending geweest.
Groetjes Efina

gudrun

Ongelezen bericht door gudrun »

geweldig,radar,de uitzending over EGS....eindelijk in de openbaarheid,op tv,althans....openbaar was het natuurlijk al jaren!!ik verbaas me over de voorstanders van EGS....dat er zo hard gewerkt wordt nu.....dat gebeurd daar elke keer als er sluiting dreigt,zogauw de dreiging stopt.......
Ik lees dat het zo jammer is dat de redaktie van hondenmanieren niet gewaarschuwd is....wat jammer is,is dat deze redaktie ONDANKS de vele waarschuwingen,in februari,met alle feiten/fotos etc,toch dit artikel heeft geplaatst.
Mensen worden aangevallen omdat ze er nooit zijn geweest....dat hoeft ook niet,alle stichtingen wereldwijd hebben er mensen heengestuurd,de spaanse autoriteiten hebben er controles uitgevoerd,de boel is gesloten! en dat voor spaanse begrippen.
Als er op tv te zien is hoe kindertjes uitgehongerd rondlopen......en mensen geven dan geld voor die kindertjes,is dat dan ook dom?omdat ze er nooit geweest zijn?
Meer dan genoeg betrouwbare mensen zijn er geweest,en hebben de gruwelen van EGS boven tafel gebracht!!
Dit speelt al zoveel jaren,de teven en reuen worden niet gescheiden,iets ergers kun je niet verzinnen in een land waar deze honden bij massas tegelijk worden afgemaakt wegens het gigantische overschot,de opvangen kunnen ze niet aan,en pat osborne fokt er nog wat bij,waarna de pups ofwel gelijk opgegeten worden door de andere hongerige dieren,ofwel verkocht worden.
Dit heeft helemaal niets meer met dierenliefde te maken!!
Natuurlijk wordt er in andere opvangen ook wel gevochten,maar dit is geen vechten meer,dit is overleven,voor honden die uitgehongerd zijn,terwijl het eten in een ruimte verderop staat te beschimmelen,omdat mevrouw het te warm vindt om uit dr huis te komen en deze aan haar zorg toevertrouwde dieren te verzorgen.
Goed bedoeld/kwaad bedoeld...het maakt niet uit,ze kan het niet aan,de honden moeten daar weg!!
Andere opvangen staan klaarom deze trieste dieren op te vangen.
De krankzinnige uitspraak van sacha gaus,over dat dit allicht beter is voor de honden.dan niet opgevangen worden.......als we het hebben over wat beter voor ze is,sta ze af aan de goede opvangen!!wereldwijd staan de landen klaar om ze over te nemen en een goed tehuis te bieden,waarom staat ze ze niet af?
Verschillende stichtingen,hebben hun handen hiervan afgetrokken,na jaren van hulp,hulp die niet gewaardeerd wordt door mevr.osborne,voedsel wat gebracht wordt,en niet aan de honden wordt gegeven,werk wat verzet wordt en onmiddelijk na vertrek teniet gedaan wordt.
Inderdaad,nu wordt er hard gewerkt,nu ze gesloten is,maar vergeet niet,dat is niet de eerste keer!!
De stichting in zwitserland die haar zo blijft steunen?verbazend!ik heb op hun site gelezen hoe gruwelijk pats lievelingshond eraan toe was,hoe gruwelijk vele honden die ze daar weggehaald hebben eraan toe zijn.
De hele bedoeling van opvangen is de honden een beter leven te geven,een kans op een mooi leven,pat houdt ze vast,laat ze in gigantische meutes reuen en teven door elkaar leven,het eten en drinken blijft achter gesloten deuren,sorry,maar ik denk dat een hond nog meer kans maakt als hij niet bij haar wordt opgevangen!!
Lopen beweren dat deze hele toestand een uit de hand gelopen ruzie is tussen stichtingen.....mijn god,hoe kan iemand dat nou denken!
De hele wereld staat op zn kop,het kost de stichtingen wereldwijd kapitalen om deze dieren uit de handen van pat te halen en op te vangen,machtige amerikaanse dierenbeschermingsorganisaties vechten mee om deze gruwelijke horror plaats van de aardbodem te doen vervagen,kan nou werkelijk iemand nog denken dat dit om een kibbelpartijtje is?
Zouden de spaanse autoriteiten de boel dan gesloten hebben?
Geweldig hoor,radar,om eindelijk dit eens op tv te laten zien!
En sacha gaus,sorry hoor,ze wist er in februari alles van.
Gaan roepen dat ze op vakantie was,ja,uuuuuuuu,zoiets raars heb ik nog nooit gehoord!
Welke journalist plaats nou een artikel,terwijl ze weet hoe de zaken ervoor staan,dat een sluiting dreigt,wegens gruwelpraktijken,en gaat dan rustig op vakantie?nee,dat zijn smoesjes,in dat geval had ze misschien even moeten wachten met het artikel te plaatsen,en na dr vakantie eerst even kijken hoe de zaken ervoor staan!
Het artikel is in april geplaatst,in februari is ze uitgebreid voorgelicht,niemand maakt mij wijs,dat in februari het artikel voor april niet meer te stoppen was.
Ongeloofwaardig,hondenmanieren,jullie krijgen de feiten op een presenteerblaadje ,en ruim op tijd,en hebben dit doodleuk genegeerd

bie

Ondanks alles en spijtig genoeg ben ik er niet wijzer op geworden.
Behalve alles wat ik al reeds hoorde en zag heb ik niets nieuws ontdekt.
Kan iemand me zeggen hoe ik uiteindelijk nog mijn vragen beantwoord krijg ?
Ze staan reeds sinds gisteren op het forum. :?: :?:
Groetjes
Bie

mOOS

Ongelezen bericht door mOOS »

Als het inderdaad de waarheid is dat die mevrouw pat osborne de honden hun eten niet geeft omdat het zo warm is en het eten verschimmeld dan moeten de honden naar een beter opvang toe als dit waar is dan moeten de honden onmiddelijk weg bij haar.En die sacha gaus moet naar huis toe en gaan denken om waarheden te schrijven en verders nergens mee bemoeien.Verschrikkelijk deze twee artikelen.Als je wil doneren dan kan je beter wachten tot de gehele absolute waarheid boven tafel komt.Ik zou best heel veel in de honden te steken maar dan wel in een orginisatie die ik volledig kan vertrouwen,en vooral het welzijn van deze honden op de eerste plaats hebben staan.Iedereen raaskalt nu maar en gooien blubber maar ik wacht met geven tot ik ervan overtuigd ben dat de dieren voor op gaan.Eerst deze ordinaire ruzie moet uit de wereld.Kom op voor deze honden,die moeten nu absoluut de eerst hulp krijgen eten en drinken en schaduw plaatsen en gras.Die foto;s zijn afshuwelijk en dramatisch.Dus de ruzie de wereld uit gooien en dan de honden verzorgen en liefde gevenDat is mijn wens
En een goed nieuw team die de verzorging aan kan en geven om deze honden zoveel mogelijk de beste hulp te geven!!!!!!!!!!!!!!!!!!
MOOS

Hanna

Ongelezen bericht door Hanna »

Ook ik heb de uitzending gezien en ook ik vind het walgelijk. Walgelijk wat daar gebeurt.
Wat ik nog het meest schokkende vind is de manier waarop S.G. reageerde.
Op het moment dat je via via te horen krijgt dat er veel onwaarheden in het betreffende artikel staan, dan moet je eerste prioriteit zijn dat er een gedegen onderzoek moet plaatsvinden. Blijkbaar vond, en vindt, S.G. dat overbodig, want zelfs tijdens de uitzending bleek duidelijk dat zij zich verder totaal niet heeft verdiept in hetgeen zij zelf gepubliceerd heeft.
Het feit dat zij het niet nodig acht om in de volgende uitgave van haar blad terug te komen op het betreffende artikel zegt m.i. al voldoende.
Haar prioriteiten liggen op een totaal ander vlak.

Gast

Een vreselijke slechte journalist die ontslagen moet worden,en dat blad boy cotten weg met zo;n vrouw.Heb de uitzending nu gezien en s.g is te beroerd om terug te komen op dat bewuste artikel van haar.Ze had he nooit moeten uit brengen en de persen moeten stoppen!!!!!De vakantie was belangrijker dan die honden.Het is dat ik haar mail adres niet weet,anders kreeg zij een mail van mij die klonk als een klok.
Maar ze heeft voor mij afgedaan want zulke journalisten kan je maar beter negeren en een schop onder haar h.o.l geven

galgo

Ongelezen bericht door galgo »

jee zeg noemt die sacha gaus zich nu echt een journalist? de prive is nog te goed voor hoor, met haar rotsmoes "ik was op vakantie"
wat is dat mens dom zeg, ik snap het niet hoor, steeds als er dreiging tot sluiting komt dan ruimen ze de boel op daar, als zelfs de spaanse autoriteiten zeggen dat het daar niet koosjer is dan is de conclusie snel genomen toch sluiten die hap, en over het feit dat er honden hier zijn gekomen die er goed uit zien, zijn jullie echt zo dom? natuurlijk worden de beste hondjes hier heen gestuurd, die stakkers zullen ze echt niet hier heen laten komen,wordt toch eens wakker mensen en verschuil je niet achter de viese praktijken van mevrouw osbourne en kom niet met het antwoord: maar je bent er nooit geweest want de bewijzen spreken voor zich. ik vind het kei goed dat radar zich hiermee heeft bemoeit, die sacha gaus werd prima aangepakt , jammer dat je door de haat in haar ogen voor antoinette haar domheid kon zien want voor mij heeft dat hele blad afgedaan , ik walg van dit blad en over haar hoofdredactrice heb ik het al niet meer, gewoon ontslaan lijkt me, en terug naar school,

galgo

Ongelezen bericht door galgo »

waar was trouwens al die back up voor egs bij radar, esther van leeuwen bv of andere mensen die achter deze horror blijven staan

Deborah

Ongelezen bericht door Deborah »

Tja, je kan moeilijk aanwezig zijn als je niet bent uitgenodigd.

Net als één van mijn voorgangers hier wil ik ook wel graag antwoord krijgen op de vraag: Waar waren de organisaties zoals GINN en die van Mo Swatek toen er 42 galgo's werden afgemaakt in Cadiz??
De enige die er aandacht voor vroeg was GRH.
ipv achteraf foto's en verhalen te publiceren op de GINN-website had men wel wat beters kunnen doen.

Spijtig, maar het lijkt steeds meer op een publicitietsstunt van GINN te lijken dan echte bezorgdheid voor de honden.

Deborah

Gesloten