LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Partecipatie wet alleenstaande ouders

Andere onderwerpen over werk en inkomen.
Daritho

Re: Partecipatie wet alleenstaande ouders

Ongelezen bericht door Daritho »

Gratis geld onze koning ontvangt gratis geld ik niet ik betaal ook mijn belastingen... de politiek en amtenaren die wacht geld opstrijken ontvangen gratis geld en die maken er een zooitje van

Daritho

En als julie alles hebben gelezen ,, werk ik in de horeca ,, werk ik als vrijwillegster, en voedt ik 3 kinderen op.. maar het is toch krom dat als ik vrijwillergers werk doe ik vrijwillegers vergoedingen mag houden,, terwijl ik in het reguliere Horeca alles mag inleveren en wordt gekort op mijn uitkering .. ik vraag me af wat er nog meer wordt verwacht van alleenstaande moeders...

tijger1

Ongelezen bericht door tijger1 »

"Ik heb zelf bewust voor kinderen gekozen"

Maar blijkbaar volledig op kosten van de belastingbetaler.

ruud_a

Ongelezen bericht door ruud_a »

Daritho schreef:Er moeten 3 monden gevoed worden bijstand is geen vet pot..( gaan jullie voor niks werken?) als ik ga werken wil ik erop vooruit gaan en niet in de bijstand blijven zitten,, zn werkgever kan mij ook een half jaar contract geven met 2 maand proeftijd, zodat ik erop vooruit ga.. nu mag de werkgever geld in de zakhouden en mag alsnog de overheid mijn kinderovang betalen.. dit is krom.. zoveel geld hoeft het allemaal niet te kosten,, de dingen worden verdraait...
Tegen gratis geld krijgen in de bijstand schijnt u vreemd genoeg geen bezwaar te hebben.
Dus wat hebt u dan tegen gratis werken?
Dat geld dat door u iedere maand gratis wordt ontvangen komt wel uit de portemonnee van een ander.

tijger1

vogels schreef:
vogels schreef:Hoe oud zijn je kinderen?
Poging 2: hoe oud zijn je kinderen?

Dat schrijft de Ts toch. 11, 9 en 8 jaar.

ruud_a

Daritho schreef:Gratis geld onze koning ontvangt gratis geld ik niet ik betaal ook mijn belastingen... de politiek en amtenaren die wacht geld opstrijken ontvangen gratis geld en die maken er een zooitje van
Volgens mij heeft die koning een drukke baan, van heel veel uur in de week.
Toegegeven, het betaalt goed en het is vaak leuk werk, maar toch.

Ik zou het in ieder geval niet gratis willen noemen.

En uw belastingen betaalt u van het gratis geld dat u krijgt.
Dat wil ik geen betalen noemen.

Daritho

je hebt ws over meer dingen heen gelezen,, maar nogmaals ik werk en ook doe ik nog vrijwillegers werk..

dan nog het feit.. hoe meer gratis banen hoe meer werkelozen,,
wat vroeger nog betaalde banen waren is nu allemaal vrijwillergers werk.
Schande en net zn schande dat er een voedselbank is in dit rijke Nederland.
Ieder mens heeft recht op bestaans recht en recht op bijstand.....
Dit ligt in de wet vast.

maar deze discussie stop ik,,, want als hard werkend vrouw die in haar eentje 3 kinderen opvoed ,, werkt en vrijwillegers werk doet,,, ben ik op zoek naar oplossingen en niet naar verdraaiingen...

tijger1

Nee, wat u wilt is gewoon nog meer geld in de bijstand en dat u naast uw basntje verder thuis kunt blijven zitten. Dat gescherm met vrijwilligers werk helpt u ook niet.

Ga gewoon in een normale baan aan de slag en verdien uw eigen geld. Dan hebt u met de toeslagen die u krijgt, voldoende om van te leven.

Daritho

Nogmaals iedereen wil werken,,daar durf ik mijn handen voor in het vuur te steken.. maar er zijn situatie"s waarin het nu eenmaal niet kan. je kunt niet iedereen over 1 kant scheren. Als er meer verdeeldheid zou zijn ,,en wij zouden als mensen zonder oordelen en voor oordelen zitten en we gaan als mensen samen creeeren (zoals de mensheid is bedoeld.) De handen ineen slaan,,dan komen we verder met zn allen,, maar op deze manier niet,,De maatschappij draait nu alleen nog maar op macht , hebzucht, luxe, afgunst,agressie,, het wordt juist tijd dat er meer moeders thuis blijven om zo de jeugd te begeleiden en de verantwoording te nemen voor je eigen kinderen ,, ze normen en waarden mee te geven.. en ze niet alleen thuis te laten zitten eachter een pc tablet of playstation.. dat noem ik geen verantwoording dragen voor je eigen kinderen waar iedereen zo bewust voor kiest,, het moet allemaal geld kosten.. De behoefte die de kinderen echt nodig hebben krijgen ze niet en jij kan mij niet vertellen
dat kinderen liever bij een bso zijn dan bij hun eigen moeder/vader...

idd het klopt allemaal wat jij schrijft,, maar het blijven jou invullingen en ik blijf het krom denken vinden.

Help elkaar ipv verwijten te maken... neem je verantwoording en anders begin niet aan kinderen.
en voordat daar weer een oordeel over komt..Toen ik ging scheiden wist ik niet wat ik nu allemaal weet.

renewouters

Ongelezen bericht door renewouters »

Daritho schreef:Ik wil graag werken,, maar hoe kom je erbij dat als ik ga werken dat ik erop vooruit ga?
Je gaat er *altijd* op vooruit. Misschien niet direct, maar je kinderen hoeven maar een paar jaar naar de opvang, en als je wacht met werken tot je die kosten niet meer hebt is de kans erg groot dat je geen fatsoenlijke baan meer kunt vinden omdat je te lang buiten het arbeidsproces hebt gestaan. Het zal niet makkelijk zijn in het begin, maar het verdient zich uiteindelijk terug. Nu niet gaan werken vanwege de kosten betekent dat je het de rest van je leven moeilijk hebt (financieel gezien).

Daritho

renewouters,, zullen we even samen berekeningen gaan maken,,hierbij nodig ik je van harte uit!
ik zal er zeker niet op vooruit gaan...ik heb zelf al met de clientenraad om de tafel gezeten en ook die zeggen dat ik 24 tot 32 uur zal moeten gaan werken om eruit te komen. ... plus het feit dat als ik boven de bijstand uit kom ook als is het maar 1 euro al mijn alle vergoedingen komen te vervallen die moet ik dan ook allemaal eerst nog eens terug verdienen... Ik zal zakken naar de armoede grens. Als vele mensen die zich schamen om dit te melden..

tijger1

Iedereen verwijten maken, dat doet u zelf. Over de hoogte van wachtgeld van anderen bijvoorbeeld.

Maar u hebt zelf voor kinderen gekozen, drie zelfs. En ik zou u alle gelijk van de wereld geven als het nog baby's waren, maar dat zijn ze allang niet meer.

U hebt een part-time baan, waarin u niet genoeg verdient. Neem een paar werkhuizen, kan onder schooltijd. Geen kosten kinderopvang. En verdien uw eigen geld.

Dan kunt u na schooltijd nog met de kinderen spelen, zodat ze niet achter de computer of PlayStation zitten. Het gaat u niet om luxe schrijft u. Nou dat zult u dan ook niet hebben, maar u kunt ze dan nog lang opvoeden en in de gaten houden.

U hebt een stuk inkomen uit uw baan en ik mag toch aannemen ook kinderalimentatie. En dat wordt allemaal verrekend met de bijstand. Maar als u uw eigen inkomen verdient, is de kinderalimentatie compleet en belastingvrij voor u. Dat is al een van de voordelen die u dan hebt, naast bijvoorbeeld een veel hogere heffingskorting arbeidstoeslag.

En welke vergoedingen komen dan te vervallen? Wel de omgekeerde wereld graag bijstand houden om vergoedingen te ontvangen.

Daritho

ja klopt tijger,, je hebt helemaal gelijk...jij bepaald dus voor mij hoe ik mijn leven in voel juhhhhh vrijheid blijheid... bedankt voor je adviezen....
Vertel nu eens iets over jezelf? hoeveel kinderen heb je ? Wat doe je voor werk? ben je twee verdiener?
welke opleiding heb je genoten? ben je twee verdiener?

Daritho

Weet jij hoe zwaar werk,, werkhuizen zijn,, ken jij mijn lichaamlijke toestand,
(Toch doe horeca werk omdat ik het zo leuk vind op paracetamol)

moederslink

Ongelezen bericht door moederslink »

@Daritho, klopt allemaal wat je zegt. De participatiewet zoals nu deugt niet. Er is al zoveel over geschreven , ook hier op het forum.
Als jij een " normale" baan zou hebben met tijden van bv 8-1600u , kun je je eigen broek ophouden , worden er geen " bazen vet gesubsidieerd " die uitkeringsgerechtigden " in dienst " nemen ( met behoud van uitkering ) waardoor er geen nieuwe arbeidsplaatsen voor de werkelozen gecreëerd kunnen worden , hoeven er geen subsidies naar BSO.s , worden je kinderen netjes opgevoed en begeleid zoals het hoort i.p.v. ze achter een tablet te dumpen etc etc etc.
Een oordeel is gemakkelijk te geven...... als je niet zelf in die situatie zit , mag je wel een mening hebben , maar niet ( ver) oordelen.
Bij een 40 urige , betaalde , werkweek zou je volledig uit de bijstand kunnen komen.
Met meer flex mogelijkheden kun je op tijd terug in je gezin zijn.
In Scandinavie hebben ze dat heel goed begrepen .
Met alle huidige , ingewikkelde , kromme constructies gaan alleen de bazen er op vooruit , en wordt de werkloosheid totaal niet lager.
Het enige voordeel dat het jou oplevert , is dat je weer wat arbeidsethos opdoet, op zich niet onbelangrijk natuurlijk , maar zolang niemand jouw exacte situatie kent is een ongenuanceerd ( hard) oordeel niet op zijn plaats, vind ik.
Ik kom zelf uit de verpleging , toen jaren het onderwijs en nu begeleid ik gezinnen , mijn indruk is echt dat als kinderen niet begeleid/ niet gestuurd worden en niet gestuurd zijn , is het gedoemd een NIX generatie te worden. We zien de kwalijke gevolgen al volop immers?
Jouw kinderen zijn 11-9-8 jaar oud : de oudste gaat straks naar het MO , met verschillende lesuren , vrije tussenuren , uitgevallen lessen etc en de jongsten zitten nog op de lagere school en zijn beslist te jong om alleen thuis te zijn.
Jij hebt niet voor deze situatie gekozen , je begint niet aan kinderen als je weer gaat scheiden...
Ik heb geen enkel oordeel naar jou toe, dat voorop gesteld, ik hoop dat het voor werkende moeders wat beter , flexibeler geregeld kan gaan worden. Dit telt overigens ook voor werkende alleenstaande vaders . Dat moeders werken juich ik toe , goed rolmodel voor de kinderen en voor je gezin meer financiële armslag, maar het moet wel kunnen en passend in jouw gezin en jouw situatie.
Twee dagen nu werken voor de participatiewet is vd zotte , daar schiet niemand structureel ook maar iets mee op! Ja de bazen hebben gratis arbeidskrachten :evil:

Dat je het hebt over de grote graaiers, het smijten met geld naar over de top kansloze projecten , de riante wachtgeldregelingen etc etc , is begrijpelijk , maar niet relevant in dit topic.

Maar nu: je moet dus 2 dagen gaan werken : behalve werkervaring opdoen is het verder kansloos + het is maar voor maar 3 maanden en dan zit je weer!
Ik hoop van harte dat je straks een full-time baan vindt , zodat je tabee tegen welke uitkering dan ook kunt zeggen en tot die tijd zit je te hannesen . Deze wet wordt niet morgen herzien dus je moet hier vooralsnog doorheen, maar dat het krom in elkaar zit moge voor iedereen die een beetje meedenkt en nadenkt toch wel duidelijk zijn . Ik heb het al eerder gezegd: het laatste woord over deze participatiewet is nog niet gesproken. Ik wens je wijsheid en sterkte!

Daritho

Dank je wel voor je begrip.,.Moederslink,,Weet je wat ik het aller ergste vind,, ik heb voordat ik aan kinderen begon al 20 jaar werk ervaring erop zitten. en 3 kinderen opvoeden in je eentje vind ik al hard werken ,, ik heb respect voor partime ouder die dit wel kunnen,,naar hun werk kinderen ophalen eten en de kinderen in bed leggen.. ik kan dit niet... en het is niet een kwestie van niet willen,, ik kan het niet...Moet ik dan alles tegen mijn gevoel in doen,, dan krijg ik last van frustratie wat leidt tot ziekte omdat ik iets niet kan.En dan hebben de kinderen helemaal niemand meer. Hoe kan ik hier mee omgaan?

ruud_a

Daritho schreef:je hebt ws over meer dingen heen gelezen,, maar nogmaals ik werk en ook doe ik nog vrijwillegers werk..

dan nog het feit.. hoe meer gratis banen hoe meer werkelozen,,
wat vroeger nog betaalde banen waren is nu allemaal vrijwillergers werk.
Schande en net zn schande dat er een voedselbank is in dit rijke Nederland.
Ieder mens heeft recht op bestaans recht en recht op bijstand.....
Dit ligt in de wet vast.

maar deze discussie stop ik,,, want als hard werkend vrouw die in haar eentje 3 kinderen opvoed ,, werkt en vrijwillegers werk doet,,, ben ik op zoek naar oplossingen en niet naar verdraaiingen...
Geldt hoe meer vrijwilligers werkers, hoe meer werkeloosheid ook?
En u krijgt toch ook bijstand??
U hebt overigens nog helemaal geen vraag gesteld.
Alleen lopen mopperen.

Daritho

Ruud .. ik vroeg in mijn allereerste brief naar gelijk gestemde,,maar de meeste reactie"s zijn adviesen en oordelen wat ik evt zou moeten doen. terwijl ik opzoek ben naar gelijk gestemde..
en als het als moppperen overkomt mijn excuus dat is zeker niet de bedoeling...maar ik heb het gevoel dat ik mezelf moet verdegigen..
ja dat geld idd,, de vrijwillergers banen die voorheen betaalde banen waren zorgt ervoor dat er minder betaalde banen zijn.

moederslink

Ongelezen bericht door moederslink »

@Daritho , moeders die dit wel doen en ook kunnen lopen toch vroeg of laat tegen hun grenzen aan , moeten alle ballen in de lucht houden en raken vroeg of laat opgebrand en krijgen zeker een burn-out of nog erger.
Het is ook de " ratrace " , men moet van alles. En alles moet worden " bijgehouden " ....
Nu heb ik het over gezonde jonge ouders.
Voor ouders die een beperking hebben , lichamelijke ziektes/ klachten wordt het een ander verhaal.
Dan wordt het keuzes maken waar het hele gezin van profiteert

@Vogels, klopt wat jij zegt. Moeders die niet aan kwaliteit doen omdat hun smartphone en laptop belangrijker is :x de kinderen ook maar ah tablet..... :roll:
De kinderen van ouders waar jij het over hebt is net een generatie hierboven en ws hadden deze ouders geen lichamelijke beperkingen?

Ook ik heb altijd gewerkt en was een alleenstaande moeder. Ik heb ook avond en nachtdiensten gedraaid met een vaste oppas die bleef slapen , later in het onderwijs had ik " schooltijden " , hoewel ik ook vaak zat vergaderingen had na school en ouderavonden en toen bestond er ook geen BSO .
Let wel : we leven in een andere tijd hè , een dolgedraaide maatschappij , onveiliger ook, zeker kinderen van 8 en 9 die alleen thuis moeten blijven vind ik niet kunnen.

Maar ik was gezond van lijf en leden , kon de hele wereld aan.

TS moet haar eigen keuzes kunnen maken , goed voor de kinderen , goed voor de financiën , goed voor haar gezondheid..goed voor de lange termijn .......ik kan dat niet vanaf mijn bank inschatten.

@ruud_a: ja TS moppert....is gefrustreerd en heeft wel degelijk een vraag gesteld.
Maar bestaat niet een groot deel vd forummers uit notoire mopperaars? Sterker nog zijn de Nederlanders niet per definitie de grootste mopperaars op deze aardkloot? :mrgreen:
Laatst gewijzigd door moederslink op 01 aug 2015 09:48, 1 keer totaal gewijzigd.

Daritho

Weet je allemaal lieve mensen ik ga nu echt stoppen met deze discussie,,

je leest wat je lezen wilt. je begrijpt wat je wil begrijpen.

maar dit is wat ik zocht:

Graag wil ik reactie"s van mensen die in het zelfde parketje zitten ( zie mijn eerst brief) ..

@moederslink, graag wil ik buiten dit forum graag contact met je zou dit kunnen via mai?

Gesloten