ruud_a schreef:toeslagen schreef:ruud_a schreef:Wat is nu precies het voordeel om naar windows 10 over te stappen?
Er kunnen problemen zijn met de installatie voor iemand met twee linker computerhanden.
Sommige programma's werken mogelijk niet heb ik gelezen bij Microsoft.
Er zijn problemen met privacy.
Dus wat heb je precies aan die upgrade?
Op welke manier zou ik er nu precies beter van moeten worden?
Het voordeel om over te stappen is hetzelfde toen Windows 7/8 de andere OS heeft vervangen.
Met een upgrade neem je natuurlijk ook je bestaande problemen op jou pc mee.
Dus het probleem hoef niet W 10 te zijn.
Maar iedereen is vrij om het te installeren.
Het is geen must.
Ja maar waarom zou je over WILLEN stappen.
Dat doe je alleen maar als dat voordelen heeft en die voordelen zijn mij op dit moment volstrekt onduidelijk.
Ik heb iets gelezen over een nieuwe browser.
En.....???
Wat is er mis met de oude en beter aan de nieuwe?
Ik heb geen klachten over Mozilla.
Windows 10 is serieus een technische sprong voorwaarts op bijna elk vlak zeker tov Windows 7. Windows 10 is grotendeels vanaf de grond af opnieuw gebouwd. De zgn kinderziektes zitten juist in windows 7, ziektes van de tijd dat windows xp nog bestond en die van versie tot versie zijn meegelift, omdat het allemaal terugwaards compatible moest zijn.
Windows 10 is stukken sneller geworden, uit tests blijkt dat op oudere computers windows 10 soms zelfs sneller werkt dan windows 7 waarvoor die pc is gemaakt.
Windows 10 is stabieler. Een BSOD zul je in windows 10 niet snel meer tegen komen.
Windows 10 is veiliger doordat o.a. Internet Explorer niet meer gebruikt wordt, en andere oude technieken eruit gesloopt zijn. De ingebouwde beveiliging is beter en robuuster.
Daarnaast heeft windows 10 gewoon een vet uiterlijk en te gekke interface. En mensen die meerdere apparaten gebruiken zullen het waarderen dat ze bijna naadloos kunnen schakelen tussen die apparaten omdat alle apps, persoonlijke bestanden, favorieten en emails synchroon lopen. Zonder dat je daar iets voor hoeft te doen.
Welkom in de wondere wereld die cloud heet. Welkom in 2015