wij horen ook graag van jou...Cheepe schreef:Beste allemaal,
Mijn situatie is als volgt:
Ik ben 25 jaar, volg een fulltime studie en ontvang studiefinancier
......
Ik hoor graag van jullie,
Alvast bedankt!
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Bijstand
Re: Bijstand
Klopt, geldt niet voor alle verhuurders, maar de SSHN is verreweg de grootste verhuurder (in Nijmegen dan he) en stuurt ex-studenten gewoon een brief dat ze binnen X tijd moeten verkassen na de jaarlijkse controle begin oktober. Dat geldt dus voor duizenden kamers in Nijmegen en omgeving. Ik neem aan dat dit ook geldt voor andere studentenhuisvesters elders?kweenie schreef:Dat is bij lang niet alle kamerverhuurders zo. Er zijn vaak wel eisen bij de toewijzing, maar als je eenmaal ergens zit, dan zijn er vaak geen voorwaarden meer.
Sowieso krijg je bij de SSHN als je reisurgentie hebt binnen een aantal maanden een kamer op complex Hoogeveldt, waar op dat complex alleen al ruim 1000 kamers zijn. Die zijn rond de €266 per maand.
Hoe dan ook heb je als je bij DUO geld ontvangt geen recht op bijstand, dus TS zal genoegen moeten nemen met een studentenkamer of anders met een aantal andere studenten moeten kijken of ze samen een huis kunnen huren... of anders een echte baan zoeken en dan zelf een huis huren of kopen.
Nou, nee dus. Dat is eerder uitzondering dan regel.Dat geldt dus voor duizenden kamers in Nijmegen en omgeving. Ik neem aan dat dit ook geldt voor andere studentenhuisvesters elders?
Wat in Nijmegen geldt, hoeft helemaal niet elders te gelden...
Ook dat is een grote uitzondering. Ik denk dat veel studenten uit andere studentensteden, zoals bijvoorbeeld Utrecht of Amsterdam, daar heel erg jaloers op zijn.Sowieso krijg je bij de SSHN als je reisurgentie hebt binnen een aantal maanden een kamer op complex Hoogeveldt, waar op dat complex alleen al ruim 1000 kamers zijn. Die zijn rond de €266 per maand.
-
Dat soort managers zijn er niet veel meer hoor. Hoogstens in bedrijven die op hun laatste benen lopen. In een beetje modern bedrijf komt een manager daar niet mee weg. Dus als TS daarvoor studeert kan hij/zij beter direct de bijstand in en stoppen met de opleiding.witte angora schreef:Joh... Die is in opleiding voor klassiek manager. Die communiceert niet met de werkvloer, die pikt ideeën van anderen op, laat anderen zich uit de naad werken, en strijkt vervolgens zelf de bijbehorende eer op, terwijl het 'werkvolk' er verder niets meer van hoort.thecure schreef:wij horen ook graag van jou...Cheepe schreef:Beste allemaal,
Mijn situatie is als volgt:
Ik ben 25 jaar, volg een fulltime studie en ontvang studiefinancier
......
Ik hoor graag van jullie,
Alvast bedankt!
Nou, je zit dan wel met 15-16 man op 1 gang hoor. Ik had geluk en kon via coöptatie in een duurdere SSHN kamer komen met huursubsidie en minder huisgenoten. Huur daar was kaal zo'n €350 en viel met servicekosten zo rond de €400. Mijn studiegenoten vonden wel dat ik een erg dure kamer had, in vergelijking met hen, en een behoorlijk aantal zat ook particulier.kweenie schreef:Ook dat is een grote uitzondering. Ik denk dat veel studenten uit andere studentensteden, zoals bijvoorbeeld Utrecht of Amsterdam, daar heel erg jaloers op zijn.
Zal niet ideaal zijn, maar je hebt in elk geval een dak boven je hoofd. De rest is pure luxe!
Dat is altijd beter dan dat je iedere dag vanuit je ouderlijk huis 100 km met bus en trein moet reizen om je colleges te volgen. Dat is namelijk de situatie die heel veel beginnende studenten in andere steden kunnen treffen.
Dat is altijd beter dan dat je iedere dag vanuit je ouderlijk huis 100 km met bus en trein moet reizen om je colleges te volgen. Dat is namelijk de situatie die heel veel beginnende studenten in andere steden kunnen treffen.
Mee eens. Dat is vaak nog wel de fout die studenten maken: ze willen een heel huis of ruime studio/appartement (zoals TS lijkt te willen) zonder te beseffen dat een kamer eigenlijk meer dan zat is... En als je dan een huis wil huren, besef dan dat je dat samen met 2-4 andere studenten moet gaan doen en ieder een kamer in het huis neemt. Je hebt geen heel huis nodig in je eentje. Daarnaast willen veel verhuurders geen studenten in hun huurhuizen.kweenie schreef:Zal niet ideaal zijn, maar je hebt in elk geval een dak boven je hoofd. De rest is pure luxe!
Ja, per vierkante meter ben je dan niet per sé goedkoper uit, maar je wint er heel wat op terug en het is goedkoop wonen wat betreft totaalkosten. Zeg nou zelf: wie kan tegenwoordig relatief makkelijk een woonruimte vinden voor minder dan €500 per maand? Dat is ook waarom particulier een aantal misschien blijven plakken na hun studie: kan je mooi sparen om een huis te kopen.
Je kan met een kamer meer gaan werken naast je studie (dan hoef je niet te lenen) omdat je die tijd al uitspaart voor het niet hoeven reizen. Dat is waarom ik zonder studieschuld ben afgestudeerd en ook nog een beetje kon sparen voor een auto om naar werk te komen en inventaris voor de nieuwe woning.
Je hoeft ook minder vroeg op om op tijd op college te zijn; sommigen moeten om 6 uur al de bus hebben 's ochtends. Ben je minder moe en dus productiever en kun je ook nog een beetje genieten van je studententijd naast je werk. Heeft dus een heleboel voordelen, maar dan moet je wel bereid zijn (en het je kunnen permiteren) om naast je studie te gaan werken.
Ik weet dat bij mij in de stad (Enschede) er een stichting bestaand genaamt de SJHT (stichting jongeren huisvesting twente) wellicht is er iets mogelijk bij jouw in de stad/gemeente. echter dit is alleen voor jongeren (18-32 jaar)
de prijzen van deze 1 a 2 kamer woningen varieert tussen de 300-500 euro all incl.
de prijzen van deze 1 a 2 kamer woningen varieert tussen de 300-500 euro all incl.