LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Wettelijke bescherming colportage tegen Webcasso/ Euphony

Goeie of slechte ervaringen met incasso's? Ventileer hier jouw mening.
Justice07
Berichten: 9
Lid geworden op: 08 aug 2015 01:06

Re: Wettelijke bescherming colportage tegen Webcasso/ Euphony

Ongelezen bericht door Justice07 »

Yes! We hadden dinsdag dus een afspraak bij de rechtswinkel en die heeft inderdaad gevonden dat wij ons kunnen beroepen op 'art. 24 lid 2 sub a' van de toenmalige (2012) Colportagewet.

Op 13 augustus is een aangetekende brief gestuurd door de rechtswinkel naar het incassobureau met het verzoek het contract te laten ontbinden/nietig te verklaren. En daarmee dus hun procedure te staken. Mochten zij toch door willen zetten, dan gaan wij hiertegen in verweer.

We hebben sowieso nog een afspraak op 25 augustus omdat de rechtswinkel onze zaak verder gaat bekijken vanwege de dagvaarding in september.

Ik hou jullie op de hoogte! Hopelijk Trekken ze zich terug.

Mijn moeder heeft zaterdag toevallig ook nog een brief ontvangen (die op 12 augustus geschreven zou zijn) van het incassobureau dat ze willen afzien van een rechtszaak omdat dat een dure bedoeling wordt (ik weet niet voor welke partij, want zelf brief niet ingezien, vanavond waarschijnlijk) en ze willen graag rond de tafel gaan zitten voor een afbetalingsregeling. Maar we houden onze poot stijf. Het mag afgelopen zijn met deze oneerlijke praktijken.

Justice07
Berichten: 9
Lid geworden op: 08 aug 2015 01:06

Re: Wettelijke bescherming colportage tegen Webcasso/ Euphony

Ongelezen bericht door Justice07 »

16again schreef:Volgens onderstaande link is beroep op nietigheid ivm niet vermelden opzegtermijn tot 3 jaar na sluiten overeenkomst mogelijk.
TS zit nog net binnen 3 jaar, even snel aangetekende brief versturen is aanrader

http://www.schuldinfo.nl/index.php?id=3 ... e08b82ce71
Heel erg bedankt voor deze cruciale tip! :D

Gesloten