Re: Kopen bij Catawiki is onveilig
Geplaatst: 13 aug 2017 11:02
Toen ik nog voor een winkel verkocht op Catawiki (zomer 2015), bleek dat sommige van mijn kavels niet genoeg zouden opbrengen, ik moest ze samenvoegen.
Echter in de zomervakantie mocht ik in principe elk schroefje of dingetje plaatsen, al was het een euro wat ik ervoor kreeg, ik mocht dat 6 weken lang doen.
Na die periode werd er weer heel moeilijk gedaan, tekst en uitleg kreeg ik niet.
Mijn ex-werkgever had in april 2016 een muziekinstrument verkocht, alles ging prima,het geld was al overgemaakt naar mijn ex-werkgever. Totdat de koper mailde dat hij niet tevreden was met het instrument. Dat kan maar hij had zelf wel al het 1 en ander versleuteld aan dit instrument maar goed, prima, hij mocht het terugsturen, echter was deze koper zo onbeschoft dat hij weigerde het op te sturen, mijn ex-werkgever had 2 opties, of ophalen (te ver weg), of 10 euro overmaken om te verzenden, hij koos voor het laatste.
Het instrument kwam echter niet terug, de koper vond dat hij zijn geld meteen moest terugkrijgen, dat werd een getouwtrek, en in principe was mijn ex-werkgever niet verplicht het geld terug te betalen, alleen hij kende de veilingmeester en in wat prive berichtgeving, raadde de veilingmeester aan om de verstandigste te zijn en het geld over te maken naar Catawiki, zij zouden ervoor zorgen dat het geld bij de koper kwam.
Je begrijpt het al, dat instrument is nooit teruggekomen. Toen ik me na een half jaar ermee ging bemoeien, stak Catawiki zijn kop in het zand, de veilingmeester wist zich niets meer van dit voorval te herinneren, alle mails kende hij niet. De koper had geen account meer, en wij zaten met 125 euro schade.
Uiteindelijk kreeg ik met iemand anders van Catawiki contact, ik heb mijn beklag gedaan en zij vroegen me welke veilingmeester dit had besloten en of ik daar bewijs van had, ik zei dat dat telefonisch en via Whatsapp is gegaan maar dat ik geen bewijs had dat hij had gevraagd het geld over te maken.
Toen konden ze niets voor me doen, ik herinnerde hun er aan dat ik het geld naar hun had overgemaakt en dat zij verantwoordelijk zijn om of het geld terug te boeken naar mij of het instrument bij mij te krijgen. Zij voelden zich geenzins verantwoordelijk, ze wilden wel een bericht sturen naar die koper, maar die reageerde niet. Ik kon uiteindelijk zijn e-mail adres achterhalen uit een oude email. Hij zei dat hij het instrument niet meer had en geen zin had om het geld terug te betalen en niemand kon hem er toe dwingen, ik moest het maar oplossen met Catawiki.
Dit heb ik aan Catawiki gemeld en die zeiden doodleuk dat ik maar aangifte moest gaan doen bij de Politie van diefstal want daar kwam het op neer, zij wilden niets met de zaak te hebben want dit was een probleem tussen mij en de koper. Ik wees hun er nogmaals op dat IK het geld naar HUN had overgemaakt, en dat ZIJ verantwoordelijk zijn. Ik moest maar een advocaat in dienst nemen was hun volgende tip.
Vlak daarna wisselde ik van baan dus ik heb geen idee hoe dit is afgelopen.
Ik heb zelf prive nog een aantal keren wat spullen verkocht via Catawiki, en dat verliep allemaal prima.
Echter in de zomervakantie mocht ik in principe elk schroefje of dingetje plaatsen, al was het een euro wat ik ervoor kreeg, ik mocht dat 6 weken lang doen.
Na die periode werd er weer heel moeilijk gedaan, tekst en uitleg kreeg ik niet.
Mijn ex-werkgever had in april 2016 een muziekinstrument verkocht, alles ging prima,het geld was al overgemaakt naar mijn ex-werkgever. Totdat de koper mailde dat hij niet tevreden was met het instrument. Dat kan maar hij had zelf wel al het 1 en ander versleuteld aan dit instrument maar goed, prima, hij mocht het terugsturen, echter was deze koper zo onbeschoft dat hij weigerde het op te sturen, mijn ex-werkgever had 2 opties, of ophalen (te ver weg), of 10 euro overmaken om te verzenden, hij koos voor het laatste.
Het instrument kwam echter niet terug, de koper vond dat hij zijn geld meteen moest terugkrijgen, dat werd een getouwtrek, en in principe was mijn ex-werkgever niet verplicht het geld terug te betalen, alleen hij kende de veilingmeester en in wat prive berichtgeving, raadde de veilingmeester aan om de verstandigste te zijn en het geld over te maken naar Catawiki, zij zouden ervoor zorgen dat het geld bij de koper kwam.
Je begrijpt het al, dat instrument is nooit teruggekomen. Toen ik me na een half jaar ermee ging bemoeien, stak Catawiki zijn kop in het zand, de veilingmeester wist zich niets meer van dit voorval te herinneren, alle mails kende hij niet. De koper had geen account meer, en wij zaten met 125 euro schade.
Uiteindelijk kreeg ik met iemand anders van Catawiki contact, ik heb mijn beklag gedaan en zij vroegen me welke veilingmeester dit had besloten en of ik daar bewijs van had, ik zei dat dat telefonisch en via Whatsapp is gegaan maar dat ik geen bewijs had dat hij had gevraagd het geld over te maken.
Toen konden ze niets voor me doen, ik herinnerde hun er aan dat ik het geld naar hun had overgemaakt en dat zij verantwoordelijk zijn om of het geld terug te boeken naar mij of het instrument bij mij te krijgen. Zij voelden zich geenzins verantwoordelijk, ze wilden wel een bericht sturen naar die koper, maar die reageerde niet. Ik kon uiteindelijk zijn e-mail adres achterhalen uit een oude email. Hij zei dat hij het instrument niet meer had en geen zin had om het geld terug te betalen en niemand kon hem er toe dwingen, ik moest het maar oplossen met Catawiki.
Dit heb ik aan Catawiki gemeld en die zeiden doodleuk dat ik maar aangifte moest gaan doen bij de Politie van diefstal want daar kwam het op neer, zij wilden niets met de zaak te hebben want dit was een probleem tussen mij en de koper. Ik wees hun er nogmaals op dat IK het geld naar HUN had overgemaakt, en dat ZIJ verantwoordelijk zijn. Ik moest maar een advocaat in dienst nemen was hun volgende tip.
Vlak daarna wisselde ik van baan dus ik heb geen idee hoe dit is afgelopen.
Ik heb zelf prive nog een aantal keren wat spullen verkocht via Catawiki, en dat verliep allemaal prima.