LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] lg reparatie wasmachine

Alle andere onderwerpen rondom jouw huis en tuin.
tijger1
Berichten: 1647
Lid geworden op: 31 jan 2013 20:54

Re: lg reparatie wasmachine

Ongelezen bericht door tijger1 »

Daarom adviseert Slobberbone ook een OUDE Miele te kopen.;-)

Moneyman
Berichten: 30341
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: lg reparatie wasmachine

Ongelezen bericht door Moneyman »

Ja, die dus inmiddels ook tegen dikke reparaties aan zit te hikken :mrgreen:

Slobberbone
Berichten: 743
Lid geworden op: 14 nov 2012 11:02

Re: lg reparatie wasmachine

Ongelezen bericht door Slobberbone »

Valt reuze mee was nu ruim 5 jaar net een Miele eerste machine werd beetje week in de ophanging maar toch nog verkocht met winst. Was nu al jaren met bovenladervan dat merk was goedkoper eenn verwacht hier zeker wel 10 jaar zonder extra kosten te wassen.

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: lg reparatie wasmachine

Ongelezen bericht door bprosman »

Zeepluis is met die lage temperaturen van tegenwoordig een groter probleem dan kalkaanslag.

stofzuigertje

Re: lg reparatie wasmachine

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Een nieuwe Lg of 30 jaar oude Miele?

1 Het hangt er vanaf hoeveel je voor deze betaalde....

2 Hoe vaak was je per week?

Ja, een online LG is goedkoper dan plaatselijke witgoed handelaar.....
En de Miele, er zitten sloop machines van groot vuil tussen die hersteld zijn... dus van 10 weer 7
werkende maken en of die ook goed zijn......

maar ook, bij dagelijkse was in groot gezin is energie zuinige nieuwe LG rendabel...
Bij maar 1x per week of minder is de oude energie vretende Miele soms goedkoper....

Dus wie ben je en hoe vaak was je?

3 Dekbedden jaarlijks naar stomerij tegen hoge kosten omdat je maar 5 Kg Miele hebt, of.....
Ga je voor een 8 Kg grote deur machine en was je die jaarlijks zelf voor alle gezinsleden, en eventueel voor broer en zus met hun gezinnen?
Ja, mijn moeder was eerste, (helaas leeft ze nu niet meer) maar met familie, buren en vrienden verdien ik elke zomer de dekbedden was dik terug met de 8KG Samsung, maar mijn zoon kocht LG van ook 8KG en die is stiller en schoner en zuiniger....

Mijn 8 Kg Samsung is maar 2 jaren oud maar de huidige LG 8Kg nu is geen A+ maar A+++ dus nog beter en zuiniger....
Ja, stomerij, kost veel aan geld en sjouw werk en deze zomer vele dekbedden weer voordelig fris gemaakt want sommige slapen al jarenlang, ja dan kun je op de geur afgaan.....

Slobberbone
Berichten: 743
Lid geworden op: 14 nov 2012 11:02

Re: lg reparatie wasmachine

Ongelezen bericht door Slobberbone »

stofzuigertje schreef:Een nieuwe Lg of 30 jaar oude Miele?

1 Het hangt er vanaf hoeveel je voor deze betaalde....

2 Hoe vaak was je per week?

Ja, een online LG is goedkoper dan plaatselijke witgoed handelaar.....
En de Miele, er zitten sloop machines van groot vuil tussen die hersteld zijn... dus van 10 weer 7
werkende maken en of die ook goed zijn......

maar ook, bij dagelijkse was in groot gezin is energie zuinige nieuwe LG rendabel...
Bij maar 1x per week of minder is de oude energie vretende Miele soms goedkoper....

Dus wie ben je en hoe vaak was je?

3 Dekbedden jaarlijks naar stomerij tegen hoge kosten omdat je maar 5 Kg Miele hebt, of.....
Ga je voor een 8 Kg grote deur machine en was je die jaarlijks zelf voor alle gezinsleden, en eventueel voor broer en zus met hun gezinnen?
Ja, mijn moeder was eerste, (helaas leeft ze nu niet meer) maar met familie, buren en vrienden verdien ik elke zomer de dekbedden was dik terug met de 8KG Samsung, maar mijn zoon kocht LG van ook 8KG en die is stiller en schoner en zuiniger....

Mijn 8 Kg Samsung is maar 2 jaren oud maar de huidige LG 8Kg nu is geen A+ maar A+++ dus nog beter en zuiniger....
Ja, stomerij, kost veel aan geld en sjouw werk en deze zomer vele dekbedden weer voordelig fris gemaakt want sommige slapen al jarenlang, ja dan kun je op de geur afgaan.....




Je maakt er nu wel een karikatuur van met je 30 Jaar oude Miele. Ik heb hier een 10 jaar jonge Miele en net 75 euro voor betaald en schat ik echt veel hoger in dan welke andere LG.En is vele malen goedkoper.

Ook energiekosten A+ tm A+++++ etc leuk maar mij gaat het wat verbruikt de machine daadwerkelijk en meten is weten.Kosten volle wasmachine a 5 kilo 0.09 Kw stroom en 75 liter gas bij 60 graden bonte was. Ja, dat is voordeel oudere Mieles kunnen hotfill aangesloten worden :)

Hier 6 persoons huishouden machine staat 4x per week aan en de grootste dekbedden gaan erin, geen probleem.

Slobberbone
Berichten: 743
Lid geworden op: 14 nov 2012 11:02

Re: lg reparatie wasmachine

Ongelezen bericht door Slobberbone »

Btw, ben helemaal geen fan van die meer kilo machines asbelasting is vele malen hoger wat je echt gaat merken aan de levensduur denk dat een 8 kilo of meer machine ook nooit ouder gaat worden dan 5 jaar bij veelvuldig gezins gebruik. Kies liever 5 kilo machine die wel 20 + jaar meegaat en dan maar een wasje extra per week.

Moneyman
Berichten: 30341
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: lg reparatie wasmachine

Ongelezen bericht door Moneyman »

Mijn gevoel zegt dat dat wel mee zal vallen, tenminste, ik gebruik die 8kg echt niet iedere was, maar slechts één keer in de zoveel wasjes.

stofzuigertje

Re: lg reparatie wasmachine

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Door de hefboom werking van 8 Kg machine bij 1400 toeren gaan deze bij vrijwel elk merk snel stuk.

Daarom mijn advies, zet de centrifuge op 400 of 800 toeren....
Ja, klets natte was.... of je gaat na afloop nogmaals centrifugeren op 1400 toeren...
Dan is het voor gedroogd en zal het minder schade aanrichten dan gelijk op 1400 toeren die Kg rond te slingeren.....

Ook dat zal in levensduur schelen... en centrifugeren kost nauwelijks geld...
2e of 3e keer doen is droger en goedkoper dan een wasdroger dit laatste water eruit te halen.

maar een pas gewassen gelijk op 1400 of 1600 toeren zetten, ik heb al vele trommels gezien die niet meer rendabel te herstellen waren... ook enkele van Miele helaas!

tijger1
Berichten: 1647
Lid geworden op: 31 jan 2013 20:54

Re: lg reparatie wasmachine

Ongelezen bericht door tijger1 »

Een goede machine, dus een Miele, begint daar zelf al mee. Dus in etappes centrifugeren.

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: lg reparatie wasmachine

Ongelezen bericht door bprosman »

dan gelijk op 1400 toeren die Kg rond te slingeren.....
Een Miele begint inderdaad heel langzaam om de natte was gelijkmatig door de trommel te verdelen.

stofzuigertje

Re: lg reparatie wasmachine

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Naast Miele hebben Bosch en Samsung ook de onbalans controle vooraf.....
maar waarom komen er dan ondanks dit rustige begin nog exemplaren die het hebben in mijn werkplaats met kapot gedraaide lagers en trommels?

In theorie zouden deze dan iets langer werk hebben om de was te verdelen maar blijkbaar kan het tijdens het centrifugeren de was verplaatsen en de dan niet meer werkende onbalans toch blijkbaar schade veroorzaken?

Ik weet het niet, krijg ze alleen maar binnen maar 2 of 3x centrifugeren is droger dan 1x dus ik houd me maar aan deze adviezen te geven....
Nog geen enkele die mijn adviezen opvolgde binnen gehad of is dat toeval?

Het extra centrifugeren kost natuurlijk stroom maar bespaarde op de wasdroger of je huis als je binnen droog word minder vochtig dus totaal een besparing...
Alleen bij buiten drogen met een fris windje mag je de 2 of 3x overslaan!

stofzuigertje

Re: lg reparatie wasmachine

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Volgens mijn geen toerental maar onbalans meting!

Gesloten