Pagina 2 van 3

Re: Vissers meubelen, slechte service.

Geplaatst: 02 okt 2015 12:45
door mientjes
mientjes schreef:Ben ik eindelijk weer. Helaas, pc crash, autobrandschade en vakantie.
Gaarne willen wij weten hoe lang inzitten is? Dit was het eerste advies van Vissers. De firma Solpro heeft alles opgemeten met de maten van het showmodel erbij. Vreemd? Dus zegt Vissers het bankstel is hetzelfde. De persoon van Solpro heeft ons het advies gegeven om het bankstel om te ruilen voor een ander met een bij betaling. Helaas, geen coulance. Het om ruilen tegen het showmodel is niets voor ons daar wij dan meteen een ander showmodel hadden gekocht. Dat scheelde ook nog in de prijs. Wij hadden ook nog door gegeven dat de rugleuning veel vouwen en kreukels kreeg. Foto opgestuurd naar de service afdeling. Het antwoordt was; dat hoort zo. Helaas, wij zijn al op leeftijd met gebreken dus hebben wij pech. O ja, de verkoopster wilde heel graag verkopen zodat ze vergat te vertellen dat de 3 jaar garantie anders was dan wij hadden verwacht. CBW garantie.
Het word steeds gekker. Toen het bankstel geleverd werd zagen wij en de bezorgers dat er witte strepen aan de zijkant zaten. Door gegeven aan Vissers en die hebben het laten verwijderen door de Solpro. Garantie. Wij zagen onlangs dat diezelfde strepen ook aan de achterkanten zitten. Door gegeven aan Vissers. Nu zeggen ze dat is onderhoud, dus dat moet U zelf doen. Wat kunnen wij nog doen? Wie weet raad?

Re: Vissers meubelen, slechte service.

Geplaatst: 02 okt 2015 12:48
door crazyme
Ze laten natuurlijk niet een servicebedrijf tweemaal komen om strepen te verwijderen welke u ook de eerste keer had kunnen zien.

Re: Vissers meubelen, slechte service.

Geplaatst: 03 okt 2015 16:25
door mientjes
crazyme schreef:Ze laten natuurlijk niet een servicebedrijf tweemaal komen om strepen te verwijderen welke u ook de eerste keer had kunnen zien.

Die meneer van Solpro had het niet gezien net als wij. Het zijn strepen aan de achterkant en dat valt niet op. Alleen als er licht op valt. Solpro is 2 x geweest om Vissers gelijk te geven met het meten en strepen te verwijderen aan een zijkant.

Re: Vissers meubelen, slechte service.

Geplaatst: 03 okt 2015 19:58
door moederslink
@mientjes, ik snap er nu niet zoveel meer van:
* eerst valt u achterover en klopt de dikte vd kussens waarschijnlijk niet
* dan wordt alles nagemeten als service en het blijkt toch wel te kloppen
* dan ontdekt u strepen ad zijkant
* die worden later, als service , verwijderd
* dan komen er vouwen en kreukels in de rugzitting
* dan ontdekt u na maanden ook nog weer strepen ad achterkant

Waar gaat het nu allemaal eigenlijk om?
De zitkussens? De rugkussens? Het inzitten? De strepen opzij en nu weer achter?
De kreukels?
Zo te lezen deugt de hele bank nog amper.... :oops:
Wat zou u het liefst nu nog willen? De hele bank retour en een ander bankstel?
U krijgt de kans ,met bijbetaling , een andere bank uit te zoeken..of misschien zonder bijbetaling, maar dan beginnen de problemen misschien weer opnieuw..?
Waarom kiest u niet voor een lekker" ingezeten " showroommodel , zonder bijbetaling?
Als dat allemaal nog kan hoor, ivm de garantie....

Re: Vissers meubelen, slechte service.

Geplaatst: 04 okt 2015 19:39
door mientjes
moederslink schreef:@mientjes, ik snap er nu niet zoveel meer van:
* eerst valt u achterover en klopt de dikte vd kussens waarschijnlijk niet
* dan wordt alles nagemeten als service en het blijkt toch wel te kloppen
* dan ontdekt u strepen ad zijkant
* die worden later, als service , verwijderd
* dan komen er vouwen en kreukels in de rugzitting
* dan ontdekt u na maanden ook nog weer strepen ad achterkant

Waar gaat het nu allemaal eigenlijk om?
De zitkussens? De rugkussens? Het inzitten? De strepen opzij en nu weer achter?
De kreukels?
Zo te lezen deugt de hele bank nog amper.... :oops:
Wat zou u het liefst nu nog willen? De hele bank retour en een ander bankstel?
U krijgt de kans ,met bijbetaling , een andere bank uit te zoeken..of misschien zonder bijbetaling, maar dan beginnen de problemen misschien weer opnieuw..?
Waarom kiest u niet voor een lekker" ingezeten " showroommodel , zonder bijbetaling?
Als dat allemaal nog kan hoor, ivm de garantie....
Misschien een vreemde vraag. Bent U van Vissers meubelen?

Re: Vissers meubelen, slechte service.

Geplaatst: 04 okt 2015 19:53
door moederslink
Nee , maar mag u rustig vragen hoor , en ik heb daar ook nooit gewerkt. Dit was mijn vak niet . Ik ken Vissers meubels wel en heb daar toen ook meubels gekocht , toen ik nog in Nijmegen woonde. Veel succes wens ik u nog wel.
Groet moederslink

Re: Vissers meubelen, slechte service.

Geplaatst: 06 okt 2015 11:40
door Versluis34
16again schreef:
crazyme schreef:
16again schreef:Evengoed komt het vaker voor dat het showroom model van betere kwaliteit is, dan de bank die uiteindelijk geleverd wordt.
Heb ik ook nog nooit meegemaakt.
Hoe verzin je het.
Dat verzin ik niet, dat lees ik op dit forum.
https://forum.www.radartv.nl/viewtopic. ... 4&t=119762
crazyme schreef:Zoals de waard is vertrouwt hij zijn gasten zullen we maar zeggen.
Het maakt niet zoveel uit hoe betrouwbaar de waard (=consument) zelf is, er zijn genoeg gasten (=bedrijven) die niet betrouwbaar zijn, zodat elk wantrouwen en voorzichtigheid gerechtvaardigd is. Voorbeelden te over op het forum

Vertrouwen:
Wijlen mijn oom kocht ooit een nieuwe bank bij Pim v/d Elst in Rotterdam. Was winkel in duurdere segment, echt geen seats en sofas. Tijdens proefzitten had mijn oom met krijt een merkteken onder de bank geplaatst, bij levering stond dat teken er ook weer op.....
Het komt wel degelijk voor dat er een andere kwaliteit geleverd wordt!
Aub, Crazayme, het lijkt er op dat je medewerker, fabrikant oid bent!

Onlangs zelf meegemaakt dat er een totaal andere kwaliteit geleverd wordt geleverd, tranen schieten ervan in je ogen!

Re: Vissers meubelen, slechte service.

Geplaatst: 06 okt 2015 11:44
door Versluis34
sjoegel schreef:
Evengoed komt het vaker voor dat het showroom model van betere kwaliteit is, dan de bank die uiteindelijk geleverd wordt.
Misschien bij een groot bedrijf als Seats and sofa's waar het loont om twee lijnen naast elkaar te hebben en die bekend staan om hun streken blijkens de vele postings hier maar bij een relatief klein bedrijf als Vissers zonder filialen lijkt me dat uitgesloten. Ken geen banken fabrikant die "goeie" maakt voor de showrooms en rotzooi voor de klanten. Dat werkt gewoon niet.

Maar, aluhoedje op, theoretisch is niets uitgesloten natuurlijk 8)
Het gebeurt wel degelijk, zélfs bij Vissers meubelen!

Re: Vissers meubelen, slechte service.

Geplaatst: 06 okt 2015 15:00
door crazyme
Bewust flessen kan natuurlijk altijd, maar wanneer je als normale meubelzaak bij normale meubelfabrieken inkoopt is de kwaliteit constant.

Een fabrikant welke betrapt wordt op vals spel is erg snel uit de gratie, je kunt er niet meer mee werken. Je moet dan elk product technisch specificeren en controleren. Dan kun je niets meer verdienen.

Re: Vissers meubelen, slechte service.

Geplaatst: 06 okt 2015 16:19
door Moneyman
Als iemand die het niet met je eens is, direct roepen "je zal er wel werken" is niet het meest sterke argument. Wat crayzyme hieronder zegt, snijdt namelijk behoorlijk hout.

Re: Vissers meubelen, slechte service.

Geplaatst: 06 okt 2015 20:04
door moederslink
Versluis34 schreef:Vertrouwen:
Wijlen mijn oom kocht ooit een nieuwe bank bij Pim v/d Elst in Rotterdam. Was winkel in duurdere segment, echt geen seats en sofas. Tijdens proefzitten had mijn oom met krijt een merkteken onder de bank geplaatst, bij levering stond dat teken er ook weer op.....
En toen?? :shock:
Versluis34 schreef:Het komt wel degelijk voor dat er een andere kwaliteit geleverd wordt!
Onlangs zelf meegemaakt dat er een totaal andere kwaliteit geleverd wordt geleverd, tranen schieten ervan in je ogen!
Hoe is dit afgelopen?? :cry:
Het komt waarschijnlijk dus wel eens voor, maar ik denk niet dat deze manier van zaken doen een lang leven is beschoren. Zo.n zaak gaat voor de bijl uiteindelijk. En Vissers meubelen bestaat al heel heel lang. Zeker sinds begin jaren 80 zover ik weet.

Re: Vissers meubelen, slechte service.

Geplaatst: 06 okt 2015 20:08
door Versluis34
Let wel Moneyman, baseer het op mijn eigen ervaring. Afgezien daarvan is het van de zotte dat de mensen die dit topic geopend hebben, genoegen moeten nemen met een toonmodel terwijl voor een nieuwe is betaald!

Het verhaal over een bewuste oom komt niet van mij.

Mijn verhaal over kwaliteitsverschil is momenteel nog in behandeling. Hoop daar deze week meer over te kunnen melden.

Re: Vissers meubelen, slechte service.

Geplaatst: 06 okt 2015 20:13
door moederslink
Er was voorgesteld, hier, dat het showroommodel misschien met korting geleverd kon worden.
(Jammer, die oom ,het was dus niet " wijlen uw oom " ; nu weet ik niet hoe dat is afgelopen :( )
( Ik lees net dat deze zin van 16 again kwam)

Re: Vissers meubelen, slechte service.

Geplaatst: 06 okt 2015 20:23
door 16again
crazyme schreef:Een fabrikant welke betrapt wordt op vals spel is erg snel uit de gratie, je kunt er niet meer mee werken. Je moet dan elk product technisch specificeren en controleren. Dan kun je niets meer verdienen.
Is het de fabrikant of de winkel die de boel flest?
Als de bank in goedkope en dure versie leverbaar is, dan is het voor de winkelier niet zo moeilijk het dure model in de showroom te zetten, en voor de klant de goedkope versie te bestellen. En dan zit het exemplar thuis (zoals in topic start) beter dan het afgeleverde model.

Re: Vissers meubelen, slechte service.

Geplaatst: 06 okt 2015 20:28
door Versluis34
Nergens terug kunnen lezen dat het showroommodel met korting verkregen had kunnen worden en nee helaas cq gelukkig het was niet wijlen mijn oom...

Zodra het kan (lees dat alles is opgelost) zal ik hier verslag doen van mijn bevindingen.

Het is totaal niet mijn bedoeling om een zaak in een kwaad daglicht te zetten, wil alleen maar aangeven dat dergelijke praktijken dus wél gebeuren.

Re: Vissers meubelen, slechte service.

Geplaatst: 06 okt 2015 20:32
door moederslink
Nee dat mogelijke kortingverhaal kwam van reageerders. Maar misschien hadden @mientjes dat wel kunnen proberen immers?
We lezen uw uitslag van uw probleem dan nog wel.

Re: Vissers meubelen, slechte service.

Geplaatst: 06 okt 2015 20:40
door Versluis34
Uiteraard hadden @Mientjes dat kunnen proberen, maar was het niet zo netjes geweest en had het niet getuigd van uitstekende klantenservice als Vissers daar zelf ook een voorstel over had gedaan?

Anyway, de uitslag van mijn probleem zal ik zodra het zich toelaat, met foto's kenbaar maken.

Re: Vissers meubelen, slechte service.

Geplaatst: 06 okt 2015 21:23
door crazyme
16again schreef:
crazyme schreef:Een fabrikant welke betrapt wordt op vals spel is erg snel uit de gratie, je kunt er niet meer mee werken. Je moet dan elk product technisch specificeren en controleren. Dan kun je niets meer verdienen.
Is het de fabrikant of de winkel die de boel flest?
Als de bank in goedkope en dure versie leverbaar is, dan is het voor de winkelier niet zo moeilijk het dure model in de showroom te zetten, en voor de klant de goedkope versie te bestellen. En dan zit het exemplar thuis (zoals in topic start) beter dan het afgeleverde model.
Ben jij een fan van complottheorieën ? Misschien stopt de wijnhandelaar wel goedkope wijn in dure flessen. Alles kan, maar dit is meer fantasie dan realiteit.

Re: Vissers meubelen, slechte service.

Geplaatst: 06 okt 2015 22:52
door 16again
crazyme schreef:Ben jij een fan van complottheorieën ? Misschien stopt de wijnhandelaar wel goedkope wijn in dure flessen. Alles kan, maar dit is meer fantasie dan realiteit.
Hoezo fantasie? Voor TS is het realiteit dat geleverde bank uit topic start beduidend slechter zat dan "identieke" showroom model.

Zijn het sjoemelen met rente standen door banken, de Audi diesel soap, de woekerpolissen etc ook allemaal complottheorieën? Ik verbaas me in het ieder geval niet meer als personen/bedrijven op een hele makkelijke manier snel geld willen verdienen.
En ja, snel geld en wijn gaan ook samen:
http://www.tijd.be/ondernemen/voeding_d ... 3-3074.art

Re: Vissers meubelen, slechte service.

Geplaatst: 08 okt 2015 13:11
door mientjes
Even een reactie. Het voorstel vonden wij niet geslaagd om om te ruilen tegen showmodel. Dit is gebruikt en niet nieuw.Over korting werd niet gesproken. Op ons voorstel en dat was ook een voorstel van Solpro bankstel om te ruilen naar een ander met eventueel bij betaling gingen ze niet akkoord. Bij bezorging zagen wij en de bezorgers witte strepen aan zijkant bank. Oorzaak niet goed schoon gemaakt voor aflevering. Dit door gegeven aan service afdeling en ook dat wij niet zaten maar liggen op de bank. Gevraagd; is er een mogelijkheid tot omruil garantie. Antwoordt; nee. Wij moesten 4 maanden wachten met inzitten. Strepen worden verwijderd. Na 3 maanden klacht ingediend. Wij liggen nog steeds en waar ik heb gezeten/gelegen totaal 2 uur zitten allemaal vouwen en kreuken in rug leuning. Lijkt wel 10 jaar oud. Maar dat was normaal werd gezegd. Solpro heeft alles na gemeten. Alles was hetzelfde. Wij terug naar showmodel. Er was een betere zit en die voelde ook steviger aan. Daar wij steeds minder vertrouwen hadden in het bankstel gingen wij ook de achterkant bekijken. Allemaal witte strepen. Gemeld. Antwoordt; dat is Uw probleem wij zijn geen schoonmaak service. Deze strepen zaten net als die andere strepen bij aflevering en heeft niets te maken met onderhoud. GARANTIE. Het bankstel is nu 4 maanden oud. Wij weten het niet meer. Dit noem ik oude mensen over bluffen.