Re: Geschil met koper op eBay
Geplaatst: 03 sep 2015 15:30
@ toeslagen
Ik heb eerlijk gezegd nog nooit meegemaakt dat iemand vroeg of mijn adres klopte als ik iets kocht op eBay. Is niet juist het doel van de adresgegevens op eBay vermelden dat dit niet nodig is? Dat er een hoop communicatie en tijd bespaard wordt? Een dubbel check had dit inderdaad kunnen voorkomen, maar ik vraag me af hoeveel verkopers dat daadwerkelijk doen.
@ Teunbosseman
Hieronder het bericht van de medewerker van eBay:
''Beste x,
Mijn naam is Elias en ik heb uw situatie doorgenomen. Wat een nare situatie is dit. Natuurlijk heeft u goed gehandeld, de koper had zijn adres moeten wijzigen bij eBay, hoe kunt u weten dat hij onlangs verhuist is, het wijzigen van zijn adres is zijn verantwoording. U moet natuurlijk contact houden met de koper en dit samen met hem oplossen. In dit soort situaties is het belangrijk dat u niet met vingers gaat wijzen maar begripvol blijft en professioneel. Mocht u hierdoor een negatieve feedback ontvangen dan kunt u mij contacten en dan verwijder ik die, maakt u zich daar geen zorgen om.
Tot dusver is het beste om contact te houden met de koper en te kijken of het object alsnog naar Israel gestuurd kan worden.
Met deze informatie vertrouw ik erop dat ik u snel en effectief heb kunnen helpen. Mocht u alsnog onduidelijkheden hebben dan verzoek ik u vriendelijk om deze email te beantwoorden.
Ik wil u veel plezier en succes wensen met het handelen op eBay.
Met vriendelijke groet,
Elias N.
eBay Klantenservice''
Ik ben in eerste instantie gewoon betaald. Maar zodra het geschil in mijn nadeel werd beslist werd het geld van mijn rekening gehaald om het terug naar de koper te sluizen.
Ik ga proberen of ik het pakket terug kan krijgen via eBay, maar ik verwacht niet dat dit gaat lukken. Zij zijn er immers van overtuigd dat het pakket niet is aangekomen bij de koper.
Uiteraard kan ik de koper negatieve feedback geven, maar daar krijg ik niet m'n geld of pakket mee terug.
@ tenormin
Ik snap dat dat in mijn nadeel zou kunnen werken. Echter heb ik dit tot dusver niemand van eBay iets over horen roepen.
Ik heb eerlijk gezegd nog nooit meegemaakt dat iemand vroeg of mijn adres klopte als ik iets kocht op eBay. Is niet juist het doel van de adresgegevens op eBay vermelden dat dit niet nodig is? Dat er een hoop communicatie en tijd bespaard wordt? Een dubbel check had dit inderdaad kunnen voorkomen, maar ik vraag me af hoeveel verkopers dat daadwerkelijk doen.
@ Teunbosseman
Hieronder het bericht van de medewerker van eBay:
''Beste x,
Mijn naam is Elias en ik heb uw situatie doorgenomen. Wat een nare situatie is dit. Natuurlijk heeft u goed gehandeld, de koper had zijn adres moeten wijzigen bij eBay, hoe kunt u weten dat hij onlangs verhuist is, het wijzigen van zijn adres is zijn verantwoording. U moet natuurlijk contact houden met de koper en dit samen met hem oplossen. In dit soort situaties is het belangrijk dat u niet met vingers gaat wijzen maar begripvol blijft en professioneel. Mocht u hierdoor een negatieve feedback ontvangen dan kunt u mij contacten en dan verwijder ik die, maakt u zich daar geen zorgen om.
Tot dusver is het beste om contact te houden met de koper en te kijken of het object alsnog naar Israel gestuurd kan worden.
Met deze informatie vertrouw ik erop dat ik u snel en effectief heb kunnen helpen. Mocht u alsnog onduidelijkheden hebben dan verzoek ik u vriendelijk om deze email te beantwoorden.
Ik wil u veel plezier en succes wensen met het handelen op eBay.
Met vriendelijke groet,
Elias N.
eBay Klantenservice''
Ik ben in eerste instantie gewoon betaald. Maar zodra het geschil in mijn nadeel werd beslist werd het geld van mijn rekening gehaald om het terug naar de koper te sluizen.
Ik ga proberen of ik het pakket terug kan krijgen via eBay, maar ik verwacht niet dat dit gaat lukken. Zij zijn er immers van overtuigd dat het pakket niet is aangekomen bij de koper.
Uiteraard kan ik de koper negatieve feedback geven, maar daar krijg ik niet m'n geld of pakket mee terug.
@ tenormin
Ik snap dat dat in mijn nadeel zou kunnen werken. Echter heb ik dit tot dusver niemand van eBay iets over horen roepen.