Pagina 2 van 2

Re: Geschil met koper op eBay

Geplaatst: 03 sep 2015 15:30
door iKnijff
@ toeslagen
Ik heb eerlijk gezegd nog nooit meegemaakt dat iemand vroeg of mijn adres klopte als ik iets kocht op eBay. Is niet juist het doel van de adresgegevens op eBay vermelden dat dit niet nodig is? Dat er een hoop communicatie en tijd bespaard wordt? Een dubbel check had dit inderdaad kunnen voorkomen, maar ik vraag me af hoeveel verkopers dat daadwerkelijk doen.

@ Teunbosseman
Hieronder het bericht van de medewerker van eBay:
''Beste x,

Mijn naam is Elias en ik heb uw situatie doorgenomen. Wat een nare situatie is dit. Natuurlijk heeft u goed gehandeld, de koper had zijn adres moeten wijzigen bij eBay, hoe kunt u weten dat hij onlangs verhuist is, het wijzigen van zijn adres is zijn verantwoording. U moet natuurlijk contact houden met de koper en dit samen met hem oplossen. In dit soort situaties is het belangrijk dat u niet met vingers gaat wijzen maar begripvol blijft en professioneel. Mocht u hierdoor een negatieve feedback ontvangen dan kunt u mij contacten en dan verwijder ik die, maakt u zich daar geen zorgen om.

Tot dusver is het beste om contact te houden met de koper en te kijken of het object alsnog naar Israel gestuurd kan worden.

Met deze informatie vertrouw ik erop dat ik u snel en effectief heb kunnen helpen. Mocht u alsnog onduidelijkheden hebben dan verzoek ik u vriendelijk om deze email te beantwoorden.

Ik wil u veel plezier en succes wensen met het handelen op eBay.

Met vriendelijke groet,

Elias N.

eBay Klantenservice''


Ik ben in eerste instantie gewoon betaald. Maar zodra het geschil in mijn nadeel werd beslist werd het geld van mijn rekening gehaald om het terug naar de koper te sluizen.

Ik ga proberen of ik het pakket terug kan krijgen via eBay, maar ik verwacht niet dat dit gaat lukken. Zij zijn er immers van overtuigd dat het pakket niet is aangekomen bij de koper.

Uiteraard kan ik de koper negatieve feedback geven, maar daar krijg ik niet m'n geld of pakket mee terug.

@ tenormin
Ik snap dat dat in mijn nadeel zou kunnen werken. Echter heb ik dit tot dusver niemand van eBay iets over horen roepen.

Re: Geschil met koper op eBay

Geplaatst: 03 sep 2015 15:55
door Bob Schurkjens
Ik vind het als eBay verkoper ook een onbegrijpelijke manier van werken. Mijn aanname over hoe de vork in de steel zit klopt dus: naar het adres gestuurd opgegeven door eBay. En niet naar het adres van Paypal. Normaliter is dat geen enkel probleem omdat die adressen meestal hetzelfde zijn. Maar soms gaat het dus mis zoals nu. Zodra een koper op eBay een geschil opent, wordt het bedrag dat met de verkoop was gemoeid in je Paypal account in de min gezet. In dit geval dus 240 euro. Was je saldo nul euro dan wordt het dus 240 euro in het rood. Als je die niet betaalt aan Paypal krijg je een incassobureau van Paypal in je nek.

Re: Geschil met koper op eBay

Geplaatst: 03 sep 2015 16:16
door Teunbosseman
Bob Schurkjens schreef:Ik vind het als eBay verkoper ook een onbegrijpelijke manier van werken. Mijn aanname over hoe de vork in de steel zit klopt dus: naar het adres gestuurd opgegeven door eBay. En niet naar het adres van Paypal. Normaliter is dat geen enkel probleem omdat die adressen meestal hetzelfde zijn. Maar soms gaat het dus mis zoals nu. Zodra een koper op eBay een geschil opent, wordt het bedrag dat met de verkoop was gemoeid in je Paypal account in de min gezet. In dit geval dus 240 euro. Was je saldo nul euro dan wordt het dus 240 euro in het rood. Als je die niet betaalt aan Paypal krijg je een incassobureau van Paypal in je nek.

Inderdaad, dat een koper bescherming geniet kan ik mij zeer goed in vinden maar ebay is in deze wel heel erg op de hand van de koper. Ik heb mijn creditcard aan mijn paypal gekoppeld, vraag me af als mij zou overkomen of ik ook in de -/- zou kunnen komen te staan.

Re: Geschil met koper op eBay

Geplaatst: 03 sep 2015 16:36
door toeslagen
iKnijff schreef:@ toeslagen
Ik heb eerlijk gezegd nog nooit meegemaakt dat iemand vroeg of mijn adres klopte als ik iets kocht op eBay. Is niet juist het doel van de adresgegevens op eBay vermelden dat dit niet nodig is? Dat er een hoop communicatie en tijd bespaard wordt? Een dubbel check had dit inderdaad kunnen voorkomen, maar ik vraag me af hoeveel verkopers dat daadwerkelijk doen.
als ik iets verkoop heb ik ook contact met de koper via de Ebay mail.
Daar vraag ik om het adres en vergelijk het met het adres van Ebay, of met PayPal als het artikel met deze betaling gedaan is.
Sommige mensen kiezen voor een betaling via de bank, ook dan wil ik het adres hebben.
Wat voor hoop tijd bespaar je dan?
Je ziet, dat er altijd iets fout kan gaan, maar mijn dubbel check heeft mij nog nooit problemen gemaakt.

Helemaal mee eens:
Bob Schurkjens schreef:Ik vind het als eBay verkoper ook een onbegrijpelijke manier van werken. .

Re: Geschil met koper op eBay

Geplaatst: 03 sep 2015 23:04
door popbizzart
Ik verkoop zelf ook via Ebay.com en bijna alles buiten de EEG.
Als je betaling via PayPal binnenkomt staat op je pakbon duidelijk het verzendadres.
Op dat adres zit ook de kopers bescherming.
Dus als je het niet naar dat adres stuurt maak je zelf een fout, misschien begrijpelijk als je nieuw bent bij Ebay maar toch zal je je geld niet terug krijgen.
Je kan natuurlijk wel vragen om het pakket op jouw kosten terug te laten sturen.

Succes ermee.
Marcel

Re: Geschil met koper op eBay

Geplaatst: 04 sep 2015 00:14
door Bob Schurkjens
Je hebt in elk geval recht op die 240 euro minus de USPS verzendkosten van de VS naar Israel. Werkt de koper niet mee, dan kun je aangifte doen bij de US Postal Inspection Service wegens mail fraud:

http://ehome.uspis.gov/fcsexternal/default.aspx

Re: Geschil met koper op eBay

Geplaatst: 05 sep 2015 23:28
door KR1275
Ik krijg altijd een duidelijke mail van eBay: stuur naar...
Paypal is een betaalmiddel, maar je wint de veiling op eBay en doet daar dus zaken, ook bij verkoop. eBay heeft samen met door haar zelf opgerichte Paypal een soort garantie in het leven geroepen (Paypal is inmiddels losgeweekt van eBay), maar pas op: als Paypal na een geschil de koper terug betaalt, wordt het bij de verkoper weer van de rekening afgeschreven! Paypal betaalt alleen de koper terug, zonder de verkoper te belasten, als die verkoper er niks aan kan doen. Hier lijkt me het geschil niet goed te zijn afgewikkeld.
Dus conclusie: je stuurt je spullen als verkoper naar het adres dat de verkoper meldt in zijn eBay-account. Als dat fout blijkt, heeft de koper pech! Maar zorg voor goede notities in het geschil, want Paypal volgt die.

Re: Geschil met koper op eBay

Geplaatst: 06 sep 2015 01:00
door igen
Nou, dan raad ik je aan de info van TS goed te lezen. De koper is spekkoper hier.

Re: Geschil met koper op eBay

Geplaatst: 07 sep 2015 01:08
door sibora
Als Ik wat koop in Duitsland , laat ik het nog al eens naar een Duits adres zenden .
Scheelt veel verzendkosten.
En als ik daar moet zijn ; neem ik het mee . Ze hebben nimmer een fout gemaakt met verzenden daar.
Bij betaling met Paypal kan je de adres gegevens voor versturen veranderen naar een ander adres de
verkoper heeft dan immer het goede adres voor verzenden.