LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Ziggo / UPC DRAMA

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
bprosman

Re: Ziggo / UPC DRAMA

Ongelezen bericht door bprosman »

want Ziggo gaf geen apparatuur in bruikleen die moest je zelf aanschaffen met als gevolg oude Ziggo gecertificeerde apparatuur die nu voor problemen zorgen.
Muv de modem/router.

Har06

Ongelezen bericht door Har06 »

bprosman schreef:
want Ziggo gaf geen apparatuur in bruikleen die moest je zelf aanschaffen met als gevolg oude Ziggo gecertificeerde apparatuur die nu voor problemen zorgen.
Muv de modem/router.
verder heb je toch niets nodig ???????

Pisklink

Ongelezen bericht door Pisklink »

Ik ben ongeveer 6 abonnee bij Ziggo en mijn ouders al vanaf het begin (beide regio Tilburg).
Wij hebben eigenlijk nooit problemen gehad met de verbinding behalve door overmacht, bliksem inslag ofzo.

Je moet er echter rekening mee houden dat Ziggo de laatste periode te kampen heeft gehad met DDOS aanvallen en dat je recente storingen wellicht hier iets mee te maken hebben.

Pisklink

Ongelezen bericht door Pisklink »

snuffel1 schreef: Ik snap best wel dat mensen die in het oude verzorgingsgebied van Ziggo klachten hebben want Ziggo gaf geen apparatuur in bruikleen die moest je zelf aanschaffen met als gevolg oude Ziggo gecertificeerde apparatuur die nu voor problemen zorgen.
Ik weet niet wat je onder apparatuur verstaat maar ik neem aan de modem en de bijbehorende bekabeling tot de modem.
Als dat zo is begrijp ik niet hoe je tot bovenstaande opmerking komt.
Mijn ouders en ik wonen in het voormalig Ziggo verzorgingsgebied en mijn ouders zijn abonnee sinds Essent kabel internet werd overgenomen door Ziggo.
Zij hebben nog nooit zelf apparatuur aan hoeven te schaffen dit is altijd in bruikleen geweest.
Sterker nog een kleine 2 jaar geleden is Ziggo overgestapt op modems met geïntegreerde router om WiFi-spots uit te kunnen rollen.
Alle abonnee's die nog niet zo'n modem hadden hebben destijds een nieuwe modem gekregen, volgens mij.
Ik en mijn ouders hebben destijds tenminste wel een nieuwe modem gekregen met geïntegreerde router terwijl mijn modem zo'n 3 jaar oud was.

Daarnaast verhoogd Ziggo om de zoveel tijd de snelheden van hun pakketten.
Door de tijd heen betekent dat, dat mensen in het bezit van een modem kunnen zijn die deze snelheden niet meer kan verwerken.
Daarom hebben bijv. mijn ouders gedurende hun abonnee periode tussentijds een nieuwe modem (+ bekabeling) gekregen wanneer hun modem (+ bekabeling) de destijds hogere snelheid niet meer kon verwerken.

Om deze 2 redenen lijkt het mij sterk dat abonnee's in het voormalige verzorgingsgebied van Ziggo nog met echt oude hardware zitten te kijken.

villadorina

Ongelezen bericht door villadorina »

helaas kan ik mij aansluiten bij de rij "klagers"
met UPC eigenlijk niet veel klachten, maar sinds Ziggo met regelmaat geen wifi, waardoor ook mijn gebruik mobiel plotseling groter is - regelmatig bericht dat laptop geen verbinding kan maken - telefoon doet het ook met regelmaat niet - plus een paar zenders vol met sneeuw.
Ik ben een redelijke digibeet en ga niet bellen, is trouwens lastig als je huistelefoon het niet doet en je niet failliet wilt gaan met een kleine mobiele bundel - bovendien, je moet èn lang wachten èn je krijgt info waar je niet mee opschiet.
Ik overweeg over te stappen naar XS4all, maar i.v.m. op handen zijnde verhuizing, wacht ik nog even.
Allemaal veel sterkte

annebelletje

Ongelezen bericht door annebelletje »

het is drama
ik betaal 69.95 snel internet en wifi!!!
het is zo sloom als wat !!!!!
ziggo zegt dan ander kanaal kiezen 5mhz
gedaan werkt niet meeste apparaten kan dat niet aan
toon eneco doet het dan niet!!
laptop werkt dan niet
mobiele tekefoons niet!!!
het is echt sloom en de wifi erg slecht!!!!!!!!
al zit je meter naast modem blijft slecht!!!
paar keer geklaagd standaard antwoord kabels nakijken??
huh die zijn goed!!!! modem ander kanaal !! werkt niet
word er dood moe van!!!
en steeds meer storingen

rvdheul

Ongelezen bericht door rvdheul »

het is echt drama met ziggo sinds de fusie.
Wi-Fi valt continu weg.
als je er contact over heb met ze dan krijg je
als antwoord Wi-Fi krijg je gratis bij je alles in,
pakket dus we hoeven daar niet de kwaliteit van
te garanderen.
zo gaan ze dus met klanten en klachten om.
ga dus weg bij ziggo l.
snap niet dat het nog kan anno 2015 slechte Wi-Fi
en service.

bprosman

verder heb je toch niets nodig ???????
Om Tv te kijken is een ontvanger ook wel handig.

bprosman

Wegvallende Wifi heeft meestal meer te maken met "overbevolking" en storing in de buurt.
Al eens gekeken met zn hoevelen je op het zelfde kanaal zit ?

Har06

Ongelezen bericht door Har06 »

bprosman schreef:Wegvallende Wifi heeft meestal meer te maken met "overbevolking" en storing in de buurt.
Niet iedereen in de buurt maakt gebruik van dezelfde router-wifi

Teunbosseman
Contacteer:

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

Har06 schreef:
bprosman schreef:Wegvallende Wifi heeft meestal meer te maken met "overbevolking" en storing in de buurt.
Niet iedereen in de buurt maakt gebruik van dezelfde router-wifi

Maar wel van hetzelfde kanaal :roll:

Timon223

Ongelezen bericht door Timon223 »

Goed,

Om het verhaal even verder te onderbouwen en onduidelijkheid weg te nemen.
Ik ben zelf IT-er dus ik durf wel te zeggen dat ik enige kennis van zaken heb.

Het vreemde is dat zowel bekabelde PC's als WiFi wegvalt. Wifi kan ik nog begrijpen want dat is brak in alle modems van Ziggo.

Bekabeld wil er bij mij niet in. Het vreemde is dat als de verbinding weg is, het modem aangeeft dat er wel verbinding is maar no go... De kabels zijn nagekeken door een monteur van Ziggo en die vertelde dat er niets aan de hand was en hij het ook niet begreep. (duhhh)

Daarna is het modem vervangen. en de problemen blijven.

Gisteren contact gehad met Ziggo via FB en daar kreeg ik het leuke antwoord dat ze weer een monteur willen sturen maar nu gaat het me € 40 kosten.... ze zijn niet goed geloof ik

er gaat nu een briefje naar het hoofdkantoor.

tot zover maar weer

groet

Timon

bprosman

Bekabeld wil er bij mij niet in. Het vreemde is dat als de verbinding weg is, het modem aangeeft dat er wel verbinding is maar no go...
Hoe zijn je signaalniveaus en de waarden van je T3/T4 counter ?

olaf79

Ongelezen bericht door olaf79 »

annebelletje schreef:het is drama
ik betaal 69.95 snel internet en wifi!!!
het is zo sloom als wat !!!!!
ziggo zegt dan ander kanaal kiezen 5mhz
gedaan werkt niet meeste apparaten kan dat niet aan
toon eneco doet het dan niet!!
laptop werkt dan niet
mobiele tekefoons niet!!!
het is echt sloom en de wifi erg slecht!!!!!!!!
al zit je meter naast modem blijft slecht!!!
paar keer geklaagd standaard antwoord kabels nakijken??
huh die zijn goed!!!! modem ander kanaal !! werkt niet
word er dood moe van!!!
en steeds meer storingen
Toch klopt het advies van Ziggo wel. Het 2.4 GHz is overvol. Dit ligt niet aan ziggo, noch aan de fusie maar omdat zowat iedereen WIFI heeft en dus iedereen elkaar in de weg zit.

De oplossing is om over te schakelen naar een beter netwerk, namelijk 5 GHz, dat minder stoort, sneller is en stabieler. Dat jouw apparaten dat niet allemaal ondersteunen is eigenlijk jouw probleem. Je lost dit niet op met een andere provider want die maakt gebruik van dezelfde WIFI techniek, deze is namelijk gestandaardiseerd.

Het huidige Ziggo modem ondersteund echter simultaan dualband want inhoud dat je apparaten zowel op 2.4ghz als 5 ghz kunt verbinden tegelijkertijd. Laptops en desktops kun je goedkoop upgraden door een wifi dongle te kopen.

Het is dus niet zo dat de fusie dit probleem veroorzaakt heeft, het probleem is dat iedereen in jouw straat gebruikt maakt van dezelfde wifi kanalen

olaf79

Ongelezen bericht door olaf79 »

Timon223 schreef:Goed,

Om het verhaal even verder te onderbouwen en onduidelijkheid weg te nemen.
Ik ben zelf IT-er dus ik durf wel te zeggen dat ik enige kennis van zaken heb.

Het vreemde is dat zowel bekabelde PC's als WiFi wegvalt. Wifi kan ik nog begrijpen want dat is brak in alle modems van Ziggo.

Bekabeld wil er bij mij niet in. Het vreemde is dat als de verbinding weg is, het modem aangeeft dat er wel verbinding is maar no go... De kabels zijn nagekeken door een monteur van Ziggo en die vertelde dat er niets aan de hand was en hij het ook niet begreep. (duhhh)

Daarna is het modem vervangen. en de problemen blijven.

Gisteren contact gehad met Ziggo via FB en daar kreeg ik het leuke antwoord dat ze weer een monteur willen sturen maar nu gaat het me € 40 kosten.... ze zijn niet goed geloof ik

er gaat nu een briefje naar het hoofdkantoor.

tot zover maar weer

groet

Timon
Wat bedoel je met de verbinding weg is? Zijn je kabels (zowel coax als ethernet) wel oke, wel eens andere kabels geprobeerd. Misschien met de DDOS aanval een verkeerde DNS server ingesteld?
Modem wel eens gereset?

Guardian72
Contacteer:

Ongelezen bericht door Guardian72 »

olaf79 schreef:
Wat bedoel je met de verbinding weg is? Zijn je kabels (zowel coax als ethernet) wel oke, wel eens andere kabels geprobeerd. Misschien met de DDOS aanval een verkeerde DNS server ingesteld?
Modem wel eens gereset?[/quote]

Heb een gelijk probleem - gemeld bij Ziggo.
Probleem treed met name op als ik of een VPN client start, of als ik de TOR browser wil gebruiken (soms door werk webfilter erg handig).

Modem gereset - geen effect gehad.
Contact met Ziggo - sturen link naar handleiding op Wifi te verbeteren - een tip is 'verander kanaal'.
Prima - maar dan loopt het mis - omdat de user/pass combi die zij geven - niet op het modem werkt.

klantenservice reageert niet - ook niet via FB ...
(en ja - ook blokkerig beeld, al word dat momenteel wat minder. Telefoon werkt nog prima - de "u heeft een virus op uw PC scammers weten me in elk geval wel steeds te bellen"...)

bprosman

Probleem treed met name op als ik of een VPN client start
Lijkt me meer een routing probleem icm VPN client dan wegvallende verbinding.

Guardian72
Contacteer:

Ongelezen bericht door Guardian72 »

bprosman schreef:
Probleem treed met name op als ik of een VPN client start
Lijkt me meer een routing probleem icm VPN client dan wegvallende verbinding.
Maar dan toch een Ziggo gerelateerd iets - want elders heb ik dit niet (buitenland, diverse hotels, bij andere mensen - geen met Ziggo trouwens).
En - de hele wifi klapt eruit - ook de andere apparaten die niet een VPN client hebben (het is de Cisco AnyConnect Secure Mobility Client).

Timon223

*** Update ***

Afgelopen vrijdag is een monteur geweest, goeie kerel die echt wel begreep waar hij mee bezig was.

Hij trok op gegeven moment een kabel vanuit mijn modem RECHTSTREEKS naar de kast op straat (staat toevallig naast mijn huis)

Hij kon geen problemen vinden. Komende week vrijdag komt er een Engineer van Ziggo om verder te kijken. Hij vertelde dat het zelden voorkwam dat er een engineer gestuurd werd.

Overigens het afgelopen weekend wederom uitval van internet, meerdere keren, zowel bedraad asls WiFi...

Ik ben benieuwd

groet

Timon

Timon223

*** Update ***

Ziggo engineer is geweest.

Er blijkt kabelschade te zijn buiten het huis, 2 oktober gaan ze graven en de kabel vervangen.

Ik ben benieuwd

Gesloten