LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Bakker Racing Products - Vergoeding retourkosten?

Heb jij weleens gekocht op het internet? Ging dat goed of juist niet? Bespreek hier jouw ervaringen met winkels op het internet
moederslink

Re: Bakker Racing Products - Vergoeding retourkosten?

Ongelezen bericht door moederslink »

Nee las ik ook niet in jouw link. Auti- mama haalde ook voorwaarden aan en dat was : wachten op instructies via de mail. Dus nogmaals, onduidelijk en verwarring scheppend>>>> mijn conclusie: website aanpassen en hen hierop wijzen , anders het label gelijk ook voortaan mee sturen en dit melden op de website.
TS kan er nog een mail aan wagen , wellicht de moeite waard.

Moneyman

Ongelezen bericht door Moneyman »

Ik snap wel dat ze dat willen - maar dan moeten ze dat vooraf een duidelijk vertellen ;-)

moederslink

Het vervelende is dat op hun site staat:
wanneer een foutief artikel geleverd wordt, vergoeden wij de verzendingen.

In hun AV staat: wachten op de instructies via de mail. (en geen woord over labels).

De site is dus niet compleet en spreekt hun AV weer tegen of andersom :(
Ergo, opnieuw: voor verbetering vatbaar en hen hier op wijzen.
Misschien krijgt TS gelijk en heeft ze mazzel, anders is een leermoment (ook voor mij, :wink: )

HGM

Ongelezen bericht door HGM »

Inmiddels heb ik vandaag een reactie gehad op mijn mail:

Beste xxxx

De kosten voor de retour zending zijn voor eigen rekening dit staat en accepteer u ook via onze voorwaarden.
Indien we u een foutief product leveren zullen we u de kosten wel vergoeden, echter is dit niet het geval dus zijn de kosten voor u eigen rekening.

mvg xxxx

Bakker Racing Products
Magnesiumstraat 25C unit 10
6031 RV Nederweert
Tel 0495-750360
www.bakkerracingproducts.nl

Iemand die een verkeerde product levert, levert toch een foutief product? Ik krijg hierdoor de indruk alsof het door het bedrijf ontkent word.

moederslink

HGM schreef: Op 19 september 2015 heb ik een paar sportschoenen 'Sidi Laser Carbon Black Vernice' besteld en met iDEAL betaald ter hoogte van 155 Euro. Op dezelfde dag ontving ik een mail met de bevestiging van mijn bestelling

Op 23 september 2015 ontving ik de bestelling. Ik zag dat ik een verkeerde bestelling had ontvangen. Ik heb gelijk Bakker Racing Products een mail verzonden dat ik de Sidi Laser Carbon White Black Vernice had ontvangen en in mijn bestelling duidelijk vermeld stond dat ik de 'Sidi Laser Carbon Black Vernice' besteld had
Het lijkt mij duidelijk: zij leveren de verkeerde kleur , foutief product dus moeten zij de retourkosten vergoeden.
Het vervelende is dat u niet heeft gewacht op het retourlabel...waardoor de boel in het honderd is gelopen.
Uit bovenstaande reacties blijkt ook wel dat het e.e.a. onduidelijk is.
U kunt u eerder verzonden mails er nog als bijlagen bijsturen en opnieuw vragen de retourkosten te vergoeden, hen erop wijzend dat er een foutief product is geleverd.
PS: stond er in de bevestigingsmail wel dat het om zwarte ipv witte sportschoenen ging?
Dat is na te kijken immers?

alfatrion

Ongelezen bericht door alfatrion »

Stuur deze mail:

Geachte heer, mevrouw,

Het betreft wel een foutief product, omdat product x was geleverd terwijl product y was besteld. Ik verzoek u nogmaals om binnen 14 dagen tot vergoeding over te gaan. Mocht u hier niet toe overgaan dan overweeg ik om de vordering uit handen te geven. De kosten die dit met zich meebrengt zal ik dan op u verhalen.

Tevens zal ik een klachten indienen bij de Autoriteit Markt en Consument en klachtenwijzer van Consumentenbond. De laatste heeft een waarschuwende werking naar andere consumenten.

Fouten kunnen overal gemaakt worden, maar ik vind het onredelijk dat u de gevolgen van uw fouten op mij wilt afschuiven.

Met vriendelijke groet,
HGM
Laatst gewijzigd door alfatrion op 12 okt 2015 12:33, 1 keer totaal gewijzigd.

Celeste123

Ongelezen bericht door Celeste123 »

16again schreef:
Celeste123 schreef:Maar: Bakker is sowieso verplicht het gehele aankoopbedrag terug te betalen, dus de schoenen + verzendkosten. Er staat op hun website dat ze het bedrag excl verzendkosten terugbetalen bij retouren, maar dit mag niet.
Bij beroep op wet koop op afstand zijn retourkosten weldegelijk voor koper.

https://www.consuwijzer.nl/elektronica/ ... en-betalen
Zucht.. Ik zeg toch verzendkosten, niet retourkosten. De webwinkel moet bij een retour (herroepingsrecht) het gehele aankoopbedrag terugbetalen, dit is inclusief verzendkosten (voor de heenzending). Tenzij de koper een andere wijze dan standaardlevering heeft gekozen (bijvoorbeeld een spoedservice, die 5 euro extra kost, dan hoeft de webwinkel die 5 euro extra niet te betalen). De retourkosten (de verzendkosten voor het retourneren dus, als u dit makkelijker vindt om te begrijpen), zijn in beginsel inderdaad voor de klant, echter alléén als de webwinkel deze informatie ook geeft op de website. Verzuimt de webwinkel deze informatie te geven, dan moet de webwinkel zelf opdraaien voor de retourkosten. De webwinkel mag er natuurlijk voor kiezen de retourkosten voor zijn rekening te nemen.

alfatrion

Ongelezen bericht door alfatrion »

Celeste123 schreef:Tenzij de koper een andere wijze dan standaardlevering heeft gekozen (bijvoorbeeld een spoedservice, die 5 euro extra kost, dan hoeft de webwinkel die 5 euro extra niet te betalen).
Ik merk op dat dit anders kan uitpakken als een dergelijke overeenkomst tot stand is gekomen omdat de verkoper heeft aangegeven dat het risico van beschadiging en verlies onderweg anders voor rekening van de consumenten-koper is.
Celeste123 schreef:De retourkosten (de verzendkosten voor het retourneren dus, als u dit makkelijker vindt om te begrijpen), zijn in beginsel inderdaad voor de klant, echter alléén als de webwinkel deze informatie ook geeft op de website. Verzuimt de webwinkel deze informatie te geven, dan moet de webwinkel zelf opdraaien voor de retourkosten. De webwinkel mag er natuurlijk voor kiezen de retourkosten voor zijn rekening te nemen.
Klopt helemaal. Bovendien moet dergelijke informatie begrijpbaar en duidelijk worden aangeven. En hebben rechters verschillende keren aangegeven dat het opnemen van deze informatie in de algemene voorwaarden in zijn algemeenheid onvoldoende is.

Gesloten