LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Scootmobiel gehandicaptenvoertuig of motorvoertuig?

Heb je vragen omtrent verzekeringen? Of je hebt een duidelijke mening over verzekeraars? Geef hier jouw mening.
Scootmobielrijder
Berichten: 7
Lid geworden op: 16 okt 2015 19:16

Re: Scootmobiel gehandicaptenvoertuig of motorvoertuig?

Ongelezen bericht door Scootmobielrijder »

Nee ik verwacht een goede informatie dat ik op de hoogte wordt gehouden dat er uberhaupt een casco verzekering bestond. Ik wist daar niets vanaf. Als ik geweten had dat dat kon had ik die verzekering wel gehad, mij is door de verzekeraar altijd gezegd dat ik maximaal verzekerd was voor schade en dat iets anders niet bestond. Dat hebben ze nu ook toegegeven dat ze daarmee een fout hebben gemaakt.

En altijd gemeend dat een aansprakelijkheids verzekering altijd schade aan andermans spullen betaald. Niet dat er dergelijke uitzonderingen zijn. En eigenlijk iedereen die aan een voertuig van een ander zit daar niet verzekerd voor is.

tijger1
Berichten: 1647
Lid geworden op: 31 jan 2013 20:54

Re: Scootmobiel gehandicaptenvoertuig of motorvoertuig?

Ongelezen bericht door tijger1 »

Maar totalloss door tegen een auto aan te rijden met zo weinig snelheid? Onwaarschijnlijk.

Nooit de polisvoorwaarden gelezen van de scootmobielverzekering of uw AVP?

Scootmobielrijder
Berichten: 7
Lid geworden op: 16 okt 2015 19:16

Re: Scootmobiel gehandicaptenvoertuig of motorvoertuig?

Ongelezen bericht door Scootmobielrijder »

Je schrijft harde woorden. Deze verzekering is naadloos overgeggaan van de oude naar de nieuwe scootmobiel. Ik heb via pgb al jaren deze verzekering en de maatschappij heeft ook toegegevem dat ze me nooit informatie hebben gegeven over een andere verzekering dan die ik had.

Hoe moet ik dan weten dat er andere zijn, en met mij nog heel veel anderen trouwens. De voorwaarden lees ik altijd door, alleen krijg je die toegstuurd voor de verzekering die je hebt. In mijn geval dus een standaard verzekering.

En we weten inmiddels waar de verwarring door ontstaat er zijn motorrijtuigen en motorvoertuigen. Een scootmobiel is geen motorvoertuig wel een motorrijtuig.

Avp van mijn eigen verzekering lees ik uiteraard door. Alleen nooit beseft dat een scootmobiel onder de motorrijtuigen/voertuigen zou vallen.

Scootmobiel is met 19 per uur tegen de auto aan geklapt met een flinke slag in het voorwiel als gevolg. Er wordt nu uitgezocht of dat teveel schade aan stuurinrichting heeft veroorzaakt. Als het duurder en ingewikkelder is om de hele voorkant te vervangen is een voortuig economisch total loss.

Al eens aan de hand gehad met een 6 maanden oude auto. Gladheid, een stuk waar strooizout niet gepakt had. En met lage snelheid rechtdoor tegen een mini jong eikje gegleden. Eikje had een doorsnee van 10 cm. snelheid was 30 per uur maar auto was total loss. Precies een tik op de verkeerde plek gehad, deuk was minimaal maar met erg grote gevolgen, motor steunen gescheurd daardoor dus afgevoerd blijvend.

tijger1
Berichten: 1647
Lid geworden op: 31 jan 2013 20:54

Re: Scootmobiel gehandicaptenvoertuig of motorvoertuig?

Ongelezen bericht door tijger1 »

En als u toen alleen een WA verzekering had voor die auto, zat u nadien ook met lege handen.

En u blijft het maar over de dekking van de AVP hebben, maar wat als u zelf met die scootmobiel ergens tegen aangereden was, was er ook geen dekking voor uw eigen schade. Of als hij gestolen was of zo.

U hebt dus blijkbaar altijd "geboft".

Gesloten