als servicemonteur weet ik dat het probleem met de driewegklep vaker voorkomt bij heel veel ketelfabrikanten, met name bij vaillant omdat ze de klep anders sturen als conculega-fabrikanten, de garantie periode is door vaillant verlengt naar 2,5 jaar bij een nieuw toestel en na vervangen ook weer 2,5 jaar, de ideale instellingen zijn d01 : 70 d02 : 32 d03 : 60 d04 : 00 d05 : 02 in originele stand is het comfort niet uit te schakelen, met een kleine aanpassing wel, hiervoor heb je het volgende nodig, een stromingsschakelaar met een hard (schakelend) contact, deze monteer je in de koudwaterleiding tussen inlaatcombinatie en ketel, deze sluit je aan op het zonne boiler contact (uit mijn hoofd c1 c2 check het boekje voor de zekerheid ) vervolgens zet je d04 op 02, dit is solar-eco bedrijf, nu heb je dus geen warmwater meer op voorraad, nadeel is wel een langere wachttijd voor het warme water , ik hoop dat ik nu wat duidelijkheid heb gegeven.
groeten servicemonteur
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] vaillant combiketel vhr 24-28c
-
-
Re: vaillant combiketel vhr 24-28c
Ik kan geen doorstroomschakelaar vinden op internet,weet je misschien merk/type voor mij? Liefst 15 mm knel,verticale montage.bvb bedankt AK
-
www.warmteservice.nl zoeken op artikelnummer 168185 dit is een 1/2 stromingsschakelaar van Remeha, dit is er een met een hard contact, zul je alleen nog 2 verloopkoppelingen 15x1/2 bij nodig hebben, let op de stromingsrichting
suc6 en grtz
servicemonteur
suc6 en grtz
servicemonteur
-
hartelijke dank voor de moeite,A Kranenburg
Opgelost !
Bij mij zijn de enorme klappen als bij tover"slag" verdwenen,
door het vervangen van het Honeywell motortje.
De monteur van met installatiebedrijf stond eigenlijk ook voor een raadsel.
Het vervangen van het Honeywell motortje was maar een probeersel.
Maar sindsdien heb ik geen klap meer gehoord !
Dus . . . wellicht het proberen waard.
Succes allemaal !
Succes allemaal !
Ik had vroeger ook zo,n rampenbak.Knorkipje schreef:Opgelost !
Succes allemaal !
Dit is btw een oud topic, en ik raad U aan om per omgaande een (veel) zuiniger
ketel te plaatsen.
Precies 13 jaar en 3 maanden heeft de mijne uitstekend dienst gedaan. GEEN problemen mee gehad, tot gisteren het zeer bekende probleem de kop opstak. Driewegklep kapot - oké, dat mag dan na zo'n lange tijd. Nieuwe klep er in, toen wilde ineens het motortje ook niet meer. Kan ook nog gebeuren. Nieuw motortje erop. EN TOEN...............................................????? Toen ging gelijktijdig ook nog de pomp naar de filistijnen. Reparatiekosten: € 600,00 incl arbeidsloon. Toch maar niet !!!!! Heb gelijk maar een nieuwe ketel besteld. Mijn installateur verkoopt niet eens meer Vaillant ketels. Ga dus nu maar een ander merk proberen.
Al met al..................... ik ben ruim 13 jaar gelukkig geweest. Of heb ik gewoon geluk gehad? Ik moet er bij zeggen, elk jaar is hij schoon gemaakt en gecontroleerd.
Al met al..................... ik ben ruim 13 jaar gelukkig geweest. Of heb ik gewoon geluk gehad? Ik moet er bij zeggen, elk jaar is hij schoon gemaakt en gecontroleerd.