LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Verwijderd Couverts.nl negatieve recensies?

Wat jij zoal doet in jouw vrije tijd kan je hier ventileren. Zowel jouw slechte als goede ervaringen.
stefanhouterman

Re: Verwijderd Couverts.nl negatieve recensies?

Ongelezen bericht door stefanhouterman »

Har06 schreef:dat jij ervan uitgaat dat je ziek wordt van kraanwater in een restaurant of bij de buren etc is jammer, ik niet in elk geval.
verwacht jij dat de groenten sla etc gewassen worden met water uit verzegelde flessen ????

http://www.rtlnieuws.nl/nieuws/buitenla ... kraanwater

http://kassa.vara.nl/vraag-beantwoord/v ... pagina/15/

http://nieuws.nl/algemeen/20140929/bact ... -ter-apel/

sjohie

Ongelezen bericht door sjohie »

Har06 schreef:
tijger1 schreef:Een fles water gratis? Droom verder.
Bij een chinees in elk geval niet.

Redelijk normaal om een karaf plat water op tafel te krijgen, elk fatsoenlijke eettent biedt je dat aan
Een karaf is een open verpakking, eigenlijk eerder nog een stuk servies wat een restaurant normaliter wel in de kast heeft, welke met kraanwater te vullen is. Dat kost relatief weinig, tot aan het punt dat een beetje restaurant dit als gratis service aan kan bieden. Echter, een fles water, zoals jij die geserveerd kreeg, is een voor afgevulde verpakking, die een restaurant moet inkopen. Die zal normaliter niet gratis zijn. Sterker nog, ik kan me niet heugen dat ik ooit ergens in een restaurant een fles water, ala chaudfontaine blauw, spa blauw of aqua panna, dus een merkfles met plat water, gratis heb gekregen.

bprosman

Ongelezen bericht door bprosman »

Thuis heb je het zelf in de hand, of je de hygiëne naleeft.
Als je thuis ziek wordt is het jouw verantwoordelijkheid.
Ik neem aan dat de Chinees om de hoek de zelfde waterleidingmaaschappij heeft als ik. De door jou aangehaalde artikelen zijn incidenten waar er iets mis was bij de waterleidingmij. Dan had ik dat probleem ook thuis gehad.
Het Nederlandse waterleidingsysteem is één van de beste (schoonste)ter wereld.
Bar-Le-Duc bijvoorbeeld haalt zijn "bronwater" uit de zelfde bron als het Utrechts waterleidingbedrijf, zo'n beetje 300 meter uit elkaar.
Dat je het bijvoorbeeld in de US (waar ze nog steeds Choor mengen in het leidingwater) niet doet is wat anders.

Wat het glas betreft , je drinkt wel bronwater uit het zelfde glas dus in de vergelijking valt dat weg.
Een tijdje geleden, is de horeca op de vinger getikt, omdat ze bij kraanwater zuurstof hebben bij gemengd en als spa verkocht hebben.
Ethisch misschien onjuist maar gezonheidstechnisch niets mis mee.

Har06

Ongelezen bericht door Har06 »

bprosman schreef:
Ik neem aan dat de Chinees om de hoek de zelfde waterleidingmaaschappij heeft als ik. De door jou aangehaalde artikelen zijn incidenten waar er iets mis was bij de waterleidingmij. Dan had ik dat probleem ook thuis gehad.
Het Nederlandse waterleidingsysteem is één van de beste (schoonste)ter wereld.
Bar-Le-Duc bijvoorbeeld haalt zijn "bronwater" uit de zelfde bron als het Utrechts waterleidingbedrijf, zo'n beetje 300 meter uit elkaar.
Dat je het bijvoorbeeld in de US (waar ze nog steeds Choor mengen in het leidingwater) niet doet is wat anders.

Wat het glas betreft , je drinkt wel bronwater uit het zelfde glas dus in de vergelijking valt dat weg.
Een tijdje geleden, is de horeca op de vinger getikt, omdat ze bij kraanwater zuurstof hebben bij gemengd en als spa verkocht hebben.
Ethisch misschien onjuist maar gezonheidstechnisch niets mis mee.
Ik had al geïnformeerd bij Brabant Water, niets mis met hun water,

Wij kregen een 1/2 l water in een open bolle fles a € 6,00 , misschien geen karaf voorradig ?, inmiddels heeft het restaurant gereageerd ( foutje van de zaak), voor mij de zaak afgedaan.

moederslink

Ongelezen bericht door moederslink »

Netjes van dit restaurant! En nu? Gaan jullie daar nu wel weer lekker eten?
Ik vind een karaf water op tafel een pracht service! In het buitenland is dit bijna overal standaard .
Kleine moeite, fijn gebaar.

sjohie

Ongelezen bericht door sjohie »

stefanhouterman schreef:
Har06 schreef:
stefanhouterman schreef:@Har06, dit keer ben ik het met je eens, als je om water vraagt dan krijg je minimaal een glas neergezet en zelfs een karaf. En gewoon " kraanwater " staat ook nooit op de drankenkaart.
Bij een fatsoenlijk restaurant vind ik het ook normaal dat ik om wat water kan vragen en krijg ik het ook gewoon , zeker als je met 4 man daar behoorlijk eet en drinkt.
Nooit € 6 hoeven te betalen voor gewoon water, maar er wordt dan ook een leuke fooi gegeven met zo.n service :D

Natuurlijk krijg je water als je dat vraagt maar niet gratis.
Een restaurant is verplicht om een flesje te serveren, i.v.m. dat gewoon water uit de kraan als duur water verkocht wordt.
Tevens is de hygiëne niet gewaarborgd.

Gewoon, lezen, wat zo in de horeca wordt besproken:

http://tpo.nl/2012/08/14/ober-een-glaas ... stublieft/
Natuurlijk krijg je water als je erom vraagt, water onhygiënisch? , thuis drink ik elke dag wel een liter kraanwater , goed voor de doorspoeling. Maar om nu ¼ voor een 1/2 l kraanwater te betalen vindt ik echt grof, na een omzet van € 350,00 met 6 pers vindt ik het niet passen en ik kom er niet meer ondanks de voortreffelijke keuken en bediening

Blijkbaar begrijp je het niet.
In een restaurant is deze verantwoordelijk, en je kan deze aansprakelijk stellen.
Ik zou er nooit een glaasje water, in een restaurant of Chinees drinken, welk niet in een fles(je) is.
Ik neem aan dat je daar koolzuur, oftewel CO2 bedoelt? :wink:

stefanhouterman

Ongelezen bericht door stefanhouterman »

sjohie schreef:
Ik neem aan dat je daar koolzuur, oftewel CO2 bedoelt? :wink:
Ja, natuurlijk fout, maar koolzuur is het ook niet, want deze heeft de formule H2CO3.

Het moet koolzuurgas zijn, dan klopt de formule CO2. :wink:

Har06

moederslink schreef:Netjes van dit restaurant! En nu? Gaan jullie daar nu wel weer lekker eten?
Ik vind een karaf water op tafel een pracht service! In het buitenland is dit bijna overal standaard .
Kleine moeite, fijn gebaar.
Ze sturen me een voucher op met 20 % korting voor 6 diners :), we denken erover na, er zijn honderden restaurants in een straal van 15 km, keuze voldoende

VisLucht

Ongelezen bericht door VisLucht »

Oud topic maar ik wil even reageren op het oorspronkelijke bericht:

Ik heb ook gemerkt dat Couverts recensies weghaald, TS is dus niet de enige. Een tijdje geleden aten wij in een restaurant vis en werden allebei nog tijdens het eten erg misselijk en ziek. De hoofdmaaltijd afgebroken en meteen weggegaan. Dit leek mij een best belangrijk punt om te vermelden op zo'n recensie-site maar volgens Couverts mocht dit niet want "het was niet objectief en een enkel incident is niet representatief genoeg voor het restaurant."
Uiteraard is een recensie niet objectief, daarvoor is het juist een recensie. En uiteraard betreft een recensie altijd een enkel bezoek, en dus een enkel 'incident', ook een geheel positieve. Kortom: die redenering sloeg nergens op en TS heeft gelijk.

Har06

VisLucht schreef:Oud topic maar ik wil even reageren op het oorspronkelijke bericht:

Ik heb ook gemerkt dat Couverts recensies weghaald, TS is dus niet de enige. Een tijdje geleden aten wij in een restaurant vis en werden allebei nog tijdens het eten erg misselijk en ziek. De hoofdmaaltijd afgebroken en meteen weggegaan. Dit leek mij een best belangrijk punt om te vermelden op zo'n recensie-site maar volgens Couverts mocht dit niet want "het was niet objectief en een enkel incident is niet representatief genoeg voor het restaurant."
Uiteraard is een recensie niet objectief, daarvoor is het juist een recensie. En uiteraard betreft een recensie altijd een enkel bezoek, en dus een enkel 'incident', ook een geheel positieve. Kortom: die redenering sloeg nergens op en TS heeft gelijk.
een klacht ingediend, zomaar weg gelopen zonder tekst en uitleg, zo,n recensie zou ik ook niet accepteren, hoe lang heeft de ziekte geduurd en was er sprake van voedsel vergiftiging bij jullie en andere gasten ??????????????????? :mrgreen:

VisLucht

Ongelezen bericht door VisLucht »

Har06 schreef:
VisLucht schreef:Oud topic maar ik wil even reageren op het oorspronkelijke bericht:

een klacht ingediend, zomaar weg gelopen zonder tekst en uitleg, zo,n recensie zou ik ook niet accepteren, hoe lang heeft de ziekte geduurd en was er sprake van voedsel vergiftiging bij jullie en andere gasten ??????????????????? :mrgreen:
We hebben gewoon netjes de maaltijd betaald en vermeld waarom we zo plotseling wegwilden. Hier kwam een lauwe reactie op van de bediening, vrij ongeintresseerd. "u weet toch niet zeker dat het aan ons eten ligt, u was vast al ziek." Natuurlijk, allebei tegelijk, heel toevallig.... het was overduidelijk dat het aan het eten lag.
Waar in mijn verhaal leid je af dat we zonder tekst en uitleg weggelopen zouden zijn?

Gesloten