LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Massale actie tegen Dexia

Hier kan je discussiëren over de onderwerpen rondom Legio Lease.

Zou u uw betalingen aan Dexia stopzetten als er een solidariteitsfonds was gevormd om eventuele rechtskosten te betalen?

Ja
37
90%
Nee
4
10%
 
Totaal aantal stemmen: 41

jomidata
Berichten: 31
Lid geworden op: 11 mar 2004 11:28

Re: Massale actie tegen Dexia

Ongelezen bericht door jomidata »

De deurwaarder stuur ik netjes de deur uit,ik wacht gewoon rustig af in op de uitspraak van de rechter en ik ben in behandeling van een advocaat.
En ik heb netjes mijn betaling aan DEXIA stopgezet en ze er in kennis gesteld.Zo heb ik mijn eigen redenen...laat je je niet bang maken!!!
Sluit je aan bij PAYBACK en betaal je als lid en PAYBACK betaalt voor iedereen uit eigen pot de advocaatkosten!!!!!
Een rekensom 90.000 leden x 45 euro = 4 miljoen en 50.000 euro.

Zo gezegd zo gedaan !!

STOP MET BETALEN!!!!
STOP MET BETALEN!!!!

EN SLUIT JE AAN BIJ PAYBACK!!!

trudy
Berichten: 1568
Lid geworden op: 10 okt 2003 15:44

Re: Massale actie tegen Dexia

Ongelezen bericht door trudy »

Pay-back heeft geen 90.000 leden hoor, dan stonden we er heel wat beter voor !

stekelbeeske
Berichten: 35
Lid geworden op: 12 feb 2004 14:29

Re: Massale actie tegen Dexia

Ongelezen bericht door stekelbeeske »

Ik ben reeds lid van Pay-Back en St. Leaseverlies, maar St. Leaseverlies zal mij waarschijnlijk in de kou laten staan, doordat ik vorig jaar ben ingegaan op het dexia aanbod. Heb er destijds wel 45 euro aan betaald.
Laatst gewijzigd door stekelbeeske op 14 apr 2004 18:16, 1 keer totaal gewijzigd.

jomidata
Berichten: 31
Lid geworden op: 11 mar 2004 11:28

Re: Massale actie tegen Dexia

Ongelezen bericht door jomidata »

Daar wordt hard aan gewerkt!!
Heb geduld!!

trudy
Berichten: 1568
Lid geworden op: 10 okt 2003 15:44

Re: Massale actie tegen Dexia

Ongelezen bericht door trudy »

Heb je misschien verkeerd begrepen, je bedoelt waarschijnlijk ALS al die 90.000 gedupeerden ook lid worden van Payback, dan staan we sterk.

trudy
Berichten: 1568
Lid geworden op: 10 okt 2003 15:44

Re: Massale actie tegen Dexia

Ongelezen bericht door trudy »

Denk niet dat alle mensen die hun restschuld betaald hebben, nog lid worden van Payback. Waarom? Die wachten rustig (kan nog jaren duren) de uitslag van het proces van Stichting LV af tot de eindfase, de Hoge Raad en naar gelang die uitspraak zullen ze wel of niet hun restschuld terug gaan vorderen.

gast_58

Re: Massale actie tegen Dexia

Ongelezen bericht door gast_58 »

Niet generaliseren, geldt niet voor allemaal hoor!

justice man 007
Berichten: 1484
Lid geworden op: 21 mar 2004 20:41

Re: Massale actie tegen Dexia

Ongelezen bericht door justice man 007 »

Mag je nu op geen enkele topic meer van “huurkoop” zaken reageren?!!

Heeft Dexia hier mee te maken, steekpenningen of zo…..

Het is zeer dubieus wat TROS Radar nu doet/ heeft gedaan, paar dagen terug werd er maar ge chat en mensen in de **** gezet en alles was oké, privacy regels werden aan de laars gelapt, maar de webbeheerder zag er geen kwaad in, en nu moeten opeens alle huurkoopzaken “dicht”.
Begin het uiterst merkwaardig te vinden wat hier nu gebeurt, ben het vertrouwen in de webbeheerder ook volledig kwijt.
Noem geen naam, maar hoop wel dat hij eens inziet dat zijn werkwijze behoorlijk kinderachtig is en hij zaken van waarde niet op waarde kan schatten en anders erom.

m.v.g. justice man

trudy
Berichten: 1568
Lid geworden op: 10 okt 2003 15:44

Re: Massale actie tegen Dexia

Ongelezen bericht door trudy »

Voor jou niet hoor, wist ik al :lol:

croosjes
Berichten: 2816
Lid geworden op: 03 jul 2003 14:25

Re: Massale actie tegen Dexia

Ongelezen bericht door croosjes »

trudy en allemaal,vertel mij eens wat er veranderd aan vereniging PAYBACK als er 90.000 leden zijn aangesloten?Ik denk persoonelijk en daar bedoel ik mee de vereniging schadeloosstelling.Gezien het verleden met vereniging en stichtingen hier niets aan veranderd dan hun eigen doelstellingen.Of ze moeten af wijken van hun doelstelling maar dan is PAYBACK niet meer(sponsors) onafhankelijk en niet meer de vereniging die het moet zijn?Laat dit over aan de vereniging die hier al op gericht is.Verder moeten we de kracht van de vereniging PAYBACK zoals die nu is niet onderschatten,want hoe groter de vereniging hoe groter de verplichtingen en dan ben je ook niet meer zo flexibel.De toekomst voor deze twee verenigingen zien er goed uit en daar plukt de gedupeerde op termijn zijn vruchten van.vrgr.andre de croos

justice man 007
Berichten: 1484
Lid geworden op: 21 mar 2004 20:41

Re: Massale actie tegen Dexia

Ongelezen bericht door justice man 007 »

Heb vorige week in een brief het jaarverslag van 2002 en 2003 opgevraagd van Stichting Leaseverlies, tot op heden géén materialen ontvangen, terwijl ik daar als (betalend) lid wel recht op heb, maar geloof maar dat ik precies wil zien waar iedere euro aan besteed is en hoeveel er nog theoretisch op hun bankrekening moet staan.
Ook als aan het einde van de rit nog een geldbedrag overblijft wil ik een gedetailleerde lijst zien van de gemaakte kosten en opbrengsten.
Hebben naar schatting nu al ruim € 1,5 miljoen euro ontvangen maar ben bang dat misschien net € 200.000,-- is uitgegeven worden.

Dat ze al (zo goed als)niks doen is al erg, maar onze betalingen drukken ze niet stilletjes achterover.
Daarbij merk ik op dat wanneer het postbusnummer verdwijnt/ opgeheven wordt je niet of zeer moeilijk nog met leden/ werknemers van Stichting Leaseverlies in contact komt….

Ze zouden zomaar met de noorderzon kunnen verdwijnen of weet u wie werkt bij Stichting Leaseverlies of waar ze (hoogstwaarschijnlijk) zitten?!

m.v.g. justice man

croosjes
Berichten: 2816
Lid geworden op: 03 jul 2003 14:25

Re: Massale actie tegen Dexia

Ongelezen bericht door croosjes »

007,laat die brief eens zien?vrgr.andre de croos

justice man 007
Berichten: 1484
Lid geworden op: 21 mar 2004 20:41

Re: Massale actie tegen Dexia

Ongelezen bericht door justice man 007 »

Mail me maar je adres door dan stuur ik hem je met de post mee oké?

m.v.g. justice man

uzo
Berichten: 37
Lid geworden op: 07 sep 2003 15:00

Re: Massale actie tegen Dexia

Ongelezen bericht door uzo »

Geweldig idee, laat dexia maar falliet gaan. Allemaal stoppen met betalen en het antwoordnummer bestoken met brieven. Veel klachten indienen en zoveel mogelijk negatief nieuws verspreiden over dexia, zorg dat ze geen kant meer krijgen :twisted:

croosjes
Berichten: 2816
Lid geworden op: 03 jul 2003 14:25

Re: Massale actie tegen Dexia

Ongelezen bericht door croosjes »

van de site van dexia:


Mijn overeenkomst is reeds beëindigd en betaald. Krijg ik geld terug?

De recente ontwikkelingen omtrent effectenlease ontheffen cliënten niet van de betalingsverplichtingen die horen bij een effectenlease-overeenkomst. De uitspraken van het Dutch Securities Institute (DSI) hebben betrekking op individuele casussen en zijn niet algemeen van aard. Van teruggave van gedane betalingen is geen sprake.

vrgr.andre de croos

croosjes
Berichten: 2816
Lid geworden op: 03 jul 2003 14:25

Re: Massale actie tegen Dexia

Ongelezen bericht door croosjes »

007,mijn adres is bekend op de site en de topic.

justice man 007
Berichten: 1484
Lid geworden op: 21 mar 2004 20:41

Re: Massale actie tegen Dexia

Ongelezen bericht door justice man 007 »

Beste heer Croosjes u wilt de brief toch inzien, is het dan niet redelijk dat u mij mailt en niet anders erom??

m.v.g. justice man

croosjes
Berichten: 2816
Lid geworden op: 03 jul 2003 14:25

Re: Massale actie tegen Dexia

Ongelezen bericht door croosjes »

waarom zou ik dat doen als u toch al het adres of E-mail weet.Of is er iets aan de hand.vrgr.andre de croos

Willems
Berichten: 1979
Lid geworden op: 27 jan 2004 17:58

Re: Massale actie tegen Dexia

Ongelezen bericht door Willems »

Beste Trudy,
Denk je dan, hetgeen ik neerschrijf, dat ik gewoon uit mijn duim zuig?
Het is ook een geweldige beerput, waarbij veel machtsmisbruik er bij komt kijken. Je hoeft mij niet te geloven, maar ik kan je de kern van het verhaal wel doorgeven: Zowel KPN en AEGON hadden ook geknoeid in de boekhouding en daardoor de koersen gunstig beinvloed, echter op lange termijn veroorzaakt zulke zwendel een zeepbel effect en als die uitelkaar spat, betekent het bankroet, Zie KPN-Qwest , zie Enron zie Online van NINA, Vivendi, Global Xerox exct....ik kan veel opnoemen. Ook de KPN een staatsbedrijf kwam in opspraak, mag je niet geloven, ga even de koers van KPN na:juni 2000/46, december reeds 14 en verder bergaf tot 2 om daarna moeizaam naar 6. Begrijp je nu in ingebouwde clausule in de WVD, indien de koers omhoog gaat de prijs van de nog te kopen pakketten gehandhaafd blijft, omdat men zeker was dat alle koersen zullen fors zakken: het gevolg was dan ook, terwijl de beurs KPN noteert in mei 2001/ 6, betalen wij 14 voor de kpn, en dit heeft KPN gered van totale ondergang. KPN-Qwest zat in de zelfde schuit, maar die ging failliet, omdat er was geen WVD ervoor voorzien!!
Ik kan je nog ergere verhalen vertellen over Zalm, maar ik zal het hierbij laten, omdat zoals jij het zelf zegt dat de werkelijkheid telt en dat ieder voor zich naar een oplossing moet knokken. Wat ik persoonlijk het meest sensationeel vind is:Om KNP en AEGON te redden werd de uitgekiende WVD gelanceerd een pure zwendel alles voor Dexia en absoluut niets voor de beleggers. En wat gebeurt er nu: niemand praat over de kwaliteit van deze WVD zwendel, maar wel over huurkoop of geen huurkoop, over misleiding en bedrog zwijgt men en niet eens een onderzoek ook niet of Labouchere werkelijk pakketten aandelen had ingekocht bij wie en voor hoeveel, eigenlijk de essentie van zaak.
Ik waardeer deze zwendel niet, maar ik doe wel mijn petje af voor de auteurs van de deze criminaliteit en vooral de manipulatie bij het verkoop en de WVD constructie; bijna perfect.
Ik zal niet zwijgen, omdat hoe dan ook ik kan het door vertellen, maar er zijn mensen, die niet eens weten wat zij overkomen. Laatst had ik een oude tante aan de lijn en zij vroeg mij of ik denk dat wanneer de beurs gaat stijgen of alles niet in orde zal komen, omdat zij nu voorlopig in afwachting door haar zuster wordt gesponsord! Ik zei tegen haar zorg ervoor dat zij jaren heel goed bevriend blijft met haar zuster en vooral geen ruzie met haar maakt, dan komt alles in orde!!!
Laatst gewijzigd door Willems op 14 apr 2004 21:23, 1 keer totaal gewijzigd.

pisnijdig
Berichten: 45
Lid geworden op: 22 mar 2004 21:39

Re: Massale actie tegen Dexia

Ongelezen bericht door pisnijdig »

Ik vind het idee fantastisch !!
Maar het gaat hezelfde als vroeger op de middelbare school als je 2 tussen uren had en je daarna nog maar 1 uurtje les had, zeiden we,we gaan allemaal naar huis en laten die leraar het maar uitzoeken, er valt niet tegenaan te straffen als iedereen meedoet.
Maar achteraf is er altijd zeker nog 3/4 toch naar de les gegaan en kregen diegene die er niet waren echt zwaar straf.

Het idee moet nog iets beter uitgewerkt worden denk ik.
Maar hoe dan ook : ik doe mee.
Heb trouwens vrij recent de betalingen stopgezet.
Nog geen reactie ontvangen.

Gesloten