Druk op je link: ook ik waarschuwing AVG. En opgelost. Maar dat is inderdaad heel vreemd. Had ik vanmiddag niet!16again schreef:De hoeve sparrendam moet natuurlijk wel zorgen dat andere mensen die locatie willen huren.
Wat daar niet echt bij helpt:
Als ik nu naar hun website gaat, klaagt AVG direct over virus in jquery.js.
Parallels Plesk Panel Compromise
http://sparrendam.nl/
| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Bruiloft annuleren zonder ann.verzk.
Re: Bruiloft annuleren zonder ann.verzk.
-
stefanhouterman
Sommige virusscanner geven heel snel een virusmelding, ofwel het geen is.16again schreef:De hoeve sparrendam moet natuurlijk wel zorgen dat andere mensen die locatie willen huren.
Wat daar niet echt bij helpt:
Als ik nu naar hun website gaat, klaagt AVG direct over virus in jquery.js.
Parallels Plesk Panel Compromise
http://sparrendam.nl/
Heb geen probleem met de website.
-
Leo The Emperor
uhhh.. Deze bepaling valt helemaal niet onder de werking van artikel 6.101 BW , maar is volgens het relaas van TS een vooraf bepaalde contractuele verplichting, en daarmee niet hetzelfde als schade.alfatrion schreef:Een beroep op de schadebeperkingsverplichting ex. art. 6:101 BW zal m.i. sowieso wel wat opleveren.
Of het klantvriendelijk is, is juridisch gezien niet relevant
De vriendelijkheid moet van twee kanten komen. Het is de klant die eerst een zaal boekt, en vervolgens weer annuleert. Hoe vriendelijk is dat ?Moneyman schreef:Eens. Weinig klantvriendelijk overigens.olaf79 schreef:Je mag een contract eenzijdig ontbinden, je moet echter de wederpartij dan de schade vergoeden die het leidt. Ik kan me nauwelijks voorstellen dat je 8 maanden vtv die zaal niet als nog kunt verhuren. Ik denk dat de schade erg mee valt en er gewoon wordt gezeurd.renewouters schreef:Het is geen liefdadigsheidsorganisatie dus waarom is het zo raar als ze zich aan het contract houden?
Of moet de vriendelijkheid tegenwoordig alleen maar bij de tegenpartij vandaan komen ?
Kom op zeg. Een beetje menselijkheid is hier op zijn plaatst. De klant had niet de intentie om te annuleren. En bood uit zichzelf aan om een boete bedrag te betalen. Daar staat een gierige ondernemer tegenover.
Ik begrijp nou nog steeds waarom een ondernemer van zijn voorwaarden moet afzien. We zijn toch volwassen partijen?
Niet neem ik aan?prem schreef:Ik begrijp nou nog steeds waarom een ondernemer van zijn voorwaarden moet afzien. We zijn toch volwassen partijen?
Dat hoeft de ondernemer ook niet. Maar de ondernemer moet op grond van art. 6:101 BW wel de schade voor haar wederpartij beperken. Dat betekent dat hij zich moet inspannen om de datum opnieuw te verhuren.prem schreef:Ik begrijp nou nog steeds [niet] waarom een ondernemer van zijn voorwaarden moet afzien. We zijn toch volwassen partijen?
Ook al staat er een boete beding in de voorwaarden bij niet nakomen van de overeenkomst, dan nog is dat mogelijk onredelijk bezwarend, en dient de ondernemer gewoon de geleden schade aan te tonen.prem schreef:Ik begrijp nou nog steeds waarom een ondernemer van zijn voorwaarden moet afzien.
Dat kan maar dan moet je recht proberen te halen.
Het inrekening brengen van een boete bij tekortkoming van de tegenpartij staat niet op de zwarte of grijze lijst en zal daarom niet snel onredelijk bezwarend zijn. Hiervoor kijken we naar een ander gedeelte van BW6.16again schreef:Ook al staat er een boete beding in de voorwaarden bij niet nakomen van de overeenkomst, dan nog is dat mogelijk onredelijk bezwarend, en dient de ondernemer gewoon de geleden schade aan te tonen.
art. 6:94 lid 1 BW schreef:Op verlangen van de schuldenaar kan de rechter, indien de billijkheid dit klaarblijkelijk eist, de bedongen boete matigen, met dien verstande dat hij de schuldeiser ter zake van de tekortkoming niet minder kan toekennen dan de schadevergoeding op grond van de wet.
HR 27 april 2007, NJ 2007, 262 schreef:De in deze bepaling opgenomen maatstaf dat voor matiging slechts reden kan zijn indien de billijkheid dit klaarblijkelijk eist, brengt mee dat de rechter pas als de toepassing van een boetebeding in de gegeven omstandigheden tot een buitensporig en daarom onaanvaardbaar resultaat leidt, van zijn bevoegdheid tot matiging gebruik mag maken. Daarbij zal de rechter niet alleen moeten letten op de verhouding tussen de werkelijke schade en de hoogte van de boete, maar ook op de aard van de overeenkomst, de inhoud en de strekking van het beding en de omstandigheden waaronder het is ingeroepen” (rov. 5.3).
Om iemand die zijn schade vergoed wil zien direct Ebenezer Scrooge te noemen gaat wel wat ver.alfatrion schreef:Kom op zeg. Een beetje menselijkheid is hier op zijn plaatst. De klant had niet de intentie om te annuleren. En bood uit zichzelf aan om een boete bedrag te betalen. Daar staat een gierige ondernemer tegenover.
WAt is de werkelijke schade voor deze ondernemer?crazyme schreef:Om iemand die zijn schade vergoed wil zien direct Ebenezer Scrooge te noemen gaat wel wat ver.alfatrion schreef:Kom op zeg. Een beetje menselijkheid is hier op zijn plaatst. De klant had niet de intentie om te annuleren. En bood uit zichzelf aan om een boete bedrag te betalen. Daar staat een gierige ondernemer tegenover.
en art. 6:237 sub i dan?alfatrion schreef:Het inrekening brengen van een boete bij tekortkoming van de tegenpartij staat niet op de zwarte of grijze lijst en zal daarom niet snel onredelijk bezwarend zijn.
dat voor het geval de overeenkomst wordt beëindigd anders dan op grond van het feit dat de wederpartij in de nakoming van haar verbintenis is tekort geschoten, de wederpartij verplicht een geldsom te betalen, behoudens voor zover het betreft een redelijke vergoeding voor door de gebruiker geleden verlies of gederfde winst16again schreef:en art. 6:237 sub i dan?alfatrion schreef:Het inrekening brengen van een boete bij tekortkoming van de tegenpartij staat niet op de zwarte of grijze lijst en zal daarom niet snel onredelijk bezwarend zijn.
Dit gaat over het feit dat de wederpartij zijn verbintenis wel nakomt (dus bijvoorbeeld als er in het contract redenen staan die tot ontbinding mogelijk leiden). Maar in het onderhavige geval is het de wederpartij die zijn verplichting niet nakomt en dus is tekort geschoten, dan is sub i niet van toepassing.
Uit niets blijkt dat de ondernemer (enkel) zijn schade vergoed wil zien. Worst case is dat deze ondernemer dubbel wilt vangen. En best case is dat deze ondernemer moeilijk doet om het moeilijk doen.crazyme schreef:Om iemand die zijn schade vergoed wil zien direct Ebenezer Scrooge te noemen gaat wel wat ver.
Dat gaat over het inrekening brengen van een geldsom zonder dat er sprake is van een tekortkoming bij de wederpartij. Een boetebeding is een beding waarbij iemand een bedrag moet betalen indien deze tekortschiet in diens verbintenis. Dit sluit dus niet op elkaar aan.16again schreef:en art. 6:237 sub i dan?alfatrion schreef:Het inrekening brengen van een boete bij tekortkoming van de tegenpartij staat niet op de zwarte of grijze lijst en zal daarom niet snel onredelijk bezwarend zijn.
Hier bestaat de verplichting uit het betalen van een bepaalde geldsom. En daarmee is de wederpartij (nog) niet tekortgeschoten zoals Olaf stelt. Het ziet er wel naar uit dat dit gaat gebeuren.
Laatst gewijzigd door alfatrion op 03 dec 2015 20:28, 1 keer totaal gewijzigd.
Dat weet jij niet, en dat weet ik niet.olaf79 schreef:WAt is de werkelijke schade voor deze ondernemer?crazyme schreef:Om iemand die zijn schade vergoed wil zien direct Ebenezer Scrooge te noemen gaat wel wat ver.alfatrion schreef:Kom op zeg. Een beetje menselijkheid is hier op zijn plaatst. De klant had niet de intentie om te annuleren. En bood uit zichzelf aan om een boete bedrag te betalen. Daar staat een gierige ondernemer tegenover.
Schade zou kunnen zijn : Winstderving. Wanneer de avond gewoon was doorgegaan had de ondernemer winst gemaakt. Deze winst is nu weg. Dat lijkt mij schade.
Ja maar hij hoeft ook niet in te kopen, dus de schade is niet het volledige bedrag en daarom is dat dus ook niet redelijk. Ook vind ik het niet aannemelijk dat het nu al onmogelijk blijkt om de zaal alsnog te verhuren.crazyme schreef:Dat weet jij niet, en dat weet ik niet.
Schade zou kunnen zijn : Winstderving. Wanneer de avond gewoon was doorgegaan had de ondernemer winst gemaakt. Deze winst is nu weg. Dat lijkt mij schade.
Waarom zou deze ondernemer de locatie niet aan een ander kunnen verhuren?crazyme schreef:Schade zou kunnen zijn : Winstderving. Wanneer de avond gewoon was doorgegaan had de ondernemer winst gemaakt. Deze winst is nu weg. Dat lijkt mij schade.
Waarom gebruikt de rechter art. 6:237 sub i dan wel bij het annuleren van koop van een keuken?alfatrion schreef:Dat gaat over het inrekening brengen van een geldsom zonder dat er sprake is van een tekortkoming bij de wederpartij. Een boetebeding is een beding waarbij iemand een bedrag moet betalen indien deze tekortschiet in diens verbintenis. Dit sluit dus niet op elkaar aan.16again schreef:en art. 6:237 sub i dan?alfatrion schreef:Het inrekening brengen van een boete bij tekortkoming van de tegenpartij staat niet op de zwarte of grijze lijst en zal daarom niet snel onredelijk bezwarend zijn.
http://uitspraken.rechtspraak.nl/inzien ... 009:BJ3735