Pagina 2 van 2
Re: OV kaart langer dan een jaar verlopen? Jammer, geld weg!!
Geplaatst: 17 mar 2016 12:52
door conniesument
Zoals ik al liet weten is het mij gelukt om de saldo van een langer dan 1 jaar verlopen anonieme ovchipkaart terug te krijgen.
Onlangs schreef iemand een brief over de zelfde kwestie aan het Haarlems Dagblad.
Met tussenkomst van het Haarlems Dagblad-ombudsman is het toen ook gelukt om de saldo terug te krijgen:
(Onderstaande article is helaas alleen voor abonnees toegankelijk.)
http://www.haarlemsdagblad.nl/ombudsman ... restsaldo_
Re: OV kaart langer dan een jaar verlopen? Jammer, geld weg!!
Geplaatst: 18 mar 2016 09:29
door conniesument
Voor diegenen (zoals ik) die niet wisten dat een anonieme OV-chipkaart alsnog aan een account kan worden gekoppeld.
Dit vergemakkelijkt het terugvragen van de saldo.
Hier een uitleg, zoals door
Klantenservice OV-chipkaart ontvangen op welke wijze een anonieme chipkaart aan een OV-chipkaartaccount kan worden gekoppeld.
Hiervoor heb je de kaart zelf niet nodig, maar wel het
kaartnummer en de
einddatum.
Met een Mijn OV-chipkaartaccount kunt u online uw kaartgegevens en reishistorie bekijken. Ook kunt u declaratieoverzichten maken en gebruikmaken van een aantal services. Mijn OV-chipkaart is toegankelijk voor reizigers met persoonlijke en anonieme OV-chipkaarten.
Zo maakt u een account aan voor Mijn OV-chipkaart:
1. u klikt op 'Account aanmaken'; https://login.ov-chipkaart.nl/authentic ... egister.do
2. vul een gebruikersnaam, e-mailadres en wachtwoord in en herhaal uw wachtwoord. Binnen enkele minuten ontvangt u een bevestiging per e-mail. . Hiermee kunt u uw account compleet maken;
3. klik binnen 48 uur op de link in de e-mailbevestiging. Ziet u geen link? Kopieer dan de tekst vanaf 'http' tot en met de cijfercode. Plak deze tekst in de adresbalk van uw browser en druk op enter;
4. vul uw gebruikersnaam in;
5. u kunt nu onder 'voeg kaart toe' uw kaart toevoegen aan uw account.
Na het toevoegen van uw kaart kunt u gelijk tot 18 maanden OV-reishistorie inzien. Ook kunt u declaratieoverzichten maken, uw kaarten beheren en gegevens wijzigen. Daarnaast kunt u gebruikmaken van online services.
Wat als het toevoegen van een kaart aan het account niet lukt?
Als het toevoegen van een kaart niet lukt, controleer dan of:
Anonieme OV-chipkaart
1. u het juiste 16-cijferige kaartnummer invoert;
2. u de juiste einddatum van de OV-chipkaart invoert.