Re: HelloFresh - Misleidende actie, opzegging niet mogelijk
Geplaatst: 31 jan 2016 15:11
Ik heb mijn bestelling met zo'n kleine kaartje gedaan, waarvan ik er via allerlei kanalen wel 4 van had gekregen. Mijn bestelling via Ipad gedaan en had een box aangeklikt en zat inderdaad te wachten tot het volgende scherm voor het aantal personen en dat kwam niet...
Als je akkoord gaat (plaatje van @Rodokil) staat eronder dat je volgende bestelling ook wordt afgeschreven van het banknummer, maar dat mag niet. Je moet echt een formulier invullen waarin je toestemming geeft met naam, banknummer en handtekening (digitaal) dat je toestemming geeft. Wie weet wil je wel een ander banknummer gebruiken. Echt de volgende tekst: ik geeft HelloFresh toestemming om mijn volgende en 2e box ook van banknummer: NL...... af te schrijven. Ik ben geen jurist, maar het mag echt niet. heb ook wel eens een akkefietje gehad met KPN, mocht ik gratis digitenne uitproberen, maar moest wel 300 euro betalen voor het kastje, waar zij mij niet over hadden geinformeerd. Ik heb dat kastje niet aangenomen, want ik mocht iets ' gratis' uitproberen. Omdat ik al klant was van KPN, schreven zij maandelijks mijn digitenne abonnement af, terwijl ik geen kastje had. Ik heb ook nooit toestemming gegeven om maandelijks een bedrag af te schrijven. Dat waren ze vergeten, dat doen ze gewoon. Ze beleven afschrijven en heb bij mijn bank een selectieve blokkade aangevraagd. Toe hield het op en kreeg ik een brief van KPN, wat jammer dat u uw abonnement hebt opgezegd. Ik had helemaal geen abonnement.
Met de methode die HelloFresh hanteert, kan ik bij alle mensen in mijn omgeving wel geld gaan incasseren. Het mag echt niet, vraag het een jurist. Ze moeten expliciet om toestemming vragen.
Als je akkoord gaat (plaatje van @Rodokil) staat eronder dat je volgende bestelling ook wordt afgeschreven van het banknummer, maar dat mag niet. Je moet echt een formulier invullen waarin je toestemming geeft met naam, banknummer en handtekening (digitaal) dat je toestemming geeft. Wie weet wil je wel een ander banknummer gebruiken. Echt de volgende tekst: ik geeft HelloFresh toestemming om mijn volgende en 2e box ook van banknummer: NL...... af te schrijven. Ik ben geen jurist, maar het mag echt niet. heb ook wel eens een akkefietje gehad met KPN, mocht ik gratis digitenne uitproberen, maar moest wel 300 euro betalen voor het kastje, waar zij mij niet over hadden geinformeerd. Ik heb dat kastje niet aangenomen, want ik mocht iets ' gratis' uitproberen. Omdat ik al klant was van KPN, schreven zij maandelijks mijn digitenne abonnement af, terwijl ik geen kastje had. Ik heb ook nooit toestemming gegeven om maandelijks een bedrag af te schrijven. Dat waren ze vergeten, dat doen ze gewoon. Ze beleven afschrijven en heb bij mijn bank een selectieve blokkade aangevraagd. Toe hield het op en kreeg ik een brief van KPN, wat jammer dat u uw abonnement hebt opgezegd. Ik had helemaal geen abonnement.
Met de methode die HelloFresh hanteert, kan ik bij alle mensen in mijn omgeving wel geld gaan incasseren. Het mag echt niet, vraag het een jurist. Ze moeten expliciet om toestemming vragen.