LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] VenD levert bestelling niet, geld wel afgehouden

Heb jij weleens gekocht op het internet? Ging dat goed of juist niet? Bespreek hier jouw ervaringen met winkels op het internet
mh73

Re: VenD levert bestelling niet, geld wel afgehouden

Ongelezen bericht door mh73 »

kweenie schreef:Het is ook lastig als je eigenlijke doelgroep een groep mensen is die eigenlijk niet tot die doelgroep zou willen behoren. De meeste vrouwen uit de doelgroep zullen waarschijnlijk niet voor zichzelf willen erkennen dat ze het liefste in een beetje gemiddelde, burgerlijke, kleding wil lopen. En niet twee keer per seizoen iets nieuws willen kopen, maar liever iets waar ze twee jaar in kunnen lopen. Terwijl dat eigenlijk een grote groep mensen is, een groep voor wie de h en m te jeugdig is en de bijenkorf te duur. (Even gechargeerd natuurlijk)

Maar het probleem is, hoor lok je die mensen naar binnen als ze zich er eigenlijk een beetje voor schamen?
Ik schaam me er dus helemaal niet voor dat ik het liefst in zulke kleding rondloop. En ik schaam me ook helemaal niet om zo'n winkel binnen te lopen. Persoonlijk denk ik dat dat voor de meeste mensen geldt. Ik denk dat het probleem in dit geval vooral is, dat ik beter slaag voor dat soort kleding in andere winkels en dat dat dus ook opgaat voor veel andere mensen :lol:

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: VenD levert bestelling niet, geld wel afgehouden

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Mijn geld is wel afgehouden via Ideal.
Had topicstarter met creditcard betaald, dan had hij/zij het geld van de creditcardmaatschappij teruggekregen bij faillissement.

Ideal is verre van ideaal.

Har06
Berichten: 3743
Lid geworden op: 07 nov 2011 12:12

Re: VenD levert bestelling niet, geld wel afgehouden

Ongelezen bericht door Har06 »

Bob Schurkjens schreef:
Mijn geld is wel afgehouden via Ideal.
Had topicstarter met creditcard betaald, dan had hij/zij het geld van de creditcardmaatschappij teruggekregen bij faillissement.

Ideal is verre van ideaal.
wat een onzin

Moneyman
Berichten: 30447
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: VenD levert bestelling niet, geld wel afgehouden

Ongelezen bericht door Moneyman »

Nou, inderdaad! Het zijn totaal verschillende betaalmiddelen, ieder met zijn eigen voor- en nadelen.

Quu
Berichten: 9
Lid geworden op: 03 okt 2014 20:25

Re: VenD levert bestelling niet, geld wel afgehouden

Ongelezen bericht door Quu »

Feit is wel dat bij paypal of creditcard dit allemaal opgelost zal worden door paypal of de creditcard maatschappij. Daarom de grote betalingen never meer met ideal.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: VenD levert bestelling niet, geld wel afgehouden

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Har06 schreef:
Bob Schurkjens schreef:
Mijn geld is wel afgehouden via Ideal.
Had topicstarter met creditcard betaald, dan had hij/zij het geld van de creditcardmaatschappij teruggekregen bij faillissement.

Ideal is verre van ideaal.
wat een onzin
Waarom is dit onzin? Ik vind het prima dat je mijn bijdrage als onzin kwalificeert, maar waar is dan je onderbouwing?

Har06
Berichten: 3743
Lid geworden op: 07 nov 2011 12:12

Re: VenD levert bestelling niet, geld wel afgehouden

Ongelezen bericht door Har06 »

Waarom is dit onzin? Ik vind het prima dat je mijn bijdrage als onzin kwalificeert, maar waar is dan je onderbouwing?[/quote]


Waarop baseert B Schurkens zijn oordeel over Ideaal, het meest gebruikte internet betalingssysteem, details en geen link verwijzingen

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: VenD levert bestelling niet, geld wel afgehouden

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Waar is je eigen onderbouwing dan? Topicstarter is zijn centen na faillissement DEFINITIEF kwijt omdat hij met Idea(a)l betaalde. Waarom schrijf ik dan onzin? Betaal je met creditcard, dan krijg je na faillissement je geld gewoon terug https://www.icscards.nl/ics/info/aflevergarantie

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: VenD levert bestelling niet, geld wel afgehouden

Ongelezen bericht door crazyme »

Bob Schurkjens schreef:Waar is je eigen onderbouwing dan? Topicstarter is zijn centen na faillissement DEFINITIEF kwijt omdat hij met Idea(a)l betaalde. Waarom schrijf ik dan onzin? Betaal je met creditcard, dan krijg je na faillissement je geld gewoon terug https://www.icscards.nl/ics/info/aflevergarantie
Ik lees dat nergens. Wanneer de cadeaubon is geleverd is daarmee de kous af. "Verhandelbare" documenten vallen niet onder de verzekering. Wat natuurlijk logisch is.

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: VenD levert bestelling niet, geld wel afgehouden

Ongelezen bericht door kweenie »

crazyme schreef:
Ik lees dat nergens. Wanneer de cadeaubon is geleverd is daarmee de kous af. "Verhandelbare" documenten vallen niet onder de verzekering. Wat natuurlijk logisch is.
Cadeaubonnen?? Wat hebben cadeaubonnen te maken met ideal versus creditcard?

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: VenD levert bestelling niet, geld wel afgehouden

Ongelezen bericht door crazyme »

kweenie schreef:
crazyme schreef:
Ik lees dat nergens. Wanneer de cadeaubon is geleverd is daarmee de kous af. "Verhandelbare" documenten vallen niet onder de verzekering. Wat natuurlijk logisch is.
Cadeaubonnen?? Wat hebben cadeaubonnen te maken met ideal versus creditcard?
Misschien ff topic lezen ?

Leppad
Berichten: 3
Lid geworden op: 28 jun 2011 23:44

Re: VenD levert bestelling niet, geld wel afgehouden

Ongelezen bericht door Leppad »

crazyme schreef:
GJvdZ schreef: Ik had het er vandeweek nog over dat het me zo ontzettend verbaasde dat er na de crisis van een paar maanden terug nog werkelijk niet veranderd was in de winkels. Dan hebben ze echt niet door gehad met z'n allen dat de wereld is veranderd en dat je veel sneller moet schakelen. Je hebt niet meer een jaar om iets te bedenken.
Niet zo verbazingwekkend: voor verandering is geld nodig. Een deel moest komen van de verhuurders, het andere deel van de werknemers.

De bond heeft een streep gezet door dat laatste en daarmee het doodvonnis voor V&D getekend.

Maar goed, werknemers hebben nu recht op een hogere uitkering....
De (nieuwe) eigenaren hebben alles van waarde in het bedrijf verkocht, en het bedrijf zelf laten ze afsterven!
De bond komt op voor zijn leden, en zeker in dit geval is dat terecht!
De werknemers hebben part noch deel aan het faillissement, ze zijn ook (ge)slachtoffer(d)!

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: VenD levert bestelling niet, geld wel afgehouden

Ongelezen bericht door kweenie »

crazyme schreef:
kweenie schreef:
crazyme schreef:
Ik lees dat nergens. Wanneer de cadeaubon is geleverd is daarmee de kous af. "Verhandelbare" documenten vallen niet onder de verzekering. Wat natuurlijk logisch is.
Cadeaubonnen?? Wat hebben cadeaubonnen te maken met ideal versus creditcard?
Misschien ff topic lezen ?
Van het zelfde. TS heeft gewoon spullen besteld bij de v en d, die niet geleverd worden, en deze met ideal betaald. In dit hele topic komen cadeaubonnen niet voor.

(Overigens is bij mij het deel van de bestelling dat niet was geleverd geannuleerd, ongeveer een week voor het uitstel van betaling, en het geld is gewoon teruggestort. Vermoedelijk werden de leveranciers dus al langer niet betaald en vertikten ze het om nog langer op de pof te leveren. Als extra tegemoetkoming zou ik een waardebon krijgen, maar daar heb ik weinig vertrouwen meer in.)

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: VenD levert bestelling niet, geld wel afgehouden

Ongelezen bericht door crazyme »

Excuus, je hebt gelijk. Ik ploos de link van Bob uit met alle cadeaubonnen in het achterhoofd welke voor de kerst nog waren verkocht.

http://nos.nl/artikel/2077053-miljoenen ... unnen.html

Erg zuur natuurlijk wanneer je per creditcard hebt betaald en toch waarschijnlijk geen dekking krijgt van de creditcard maatschappij.

LRNL
Berichten: 19
Lid geworden op: 26 dec 2015 16:42

Re: VenD levert bestelling niet, geld wel afgehouden

Ongelezen bericht door LRNL »

V&D is vandaag failliet verklaard.

Brahms
Berichten: 3158
Lid geworden op: 15 okt 2015 23:09

Re: VenD levert bestelling niet, geld wel afgehouden

Ongelezen bericht door Brahms »

V en D mag dan wel failliet zijn, maar schijnbaar is er nog geld genoeg.

In ons dorp staat ook een V en D pand. Misschien wel het grootste winkelpand in de omgeving. Staat geheel leeg, maar dag en nacht branden er honderden zware lampen op alle verdiepingen en is vooral s nachts dus een zee van licht in de duisternis.
Stroom en geld genoeg schijnbaar, dit moet toch heel wat kosten, en dan hebben we het nog niet over de onzin en milieuvervuiling ervan.
Winkels in de omgeving staan vol met waardevole spullen en zijn wel s nachts donker........

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: VenD levert bestelling niet, geld wel afgehouden

Ongelezen bericht door kweenie »

Dat zal dan eerder iets voor de eigenaar van het gebouw zijn. V&D was, als gebruiker van het pand, slechts de huurder. Maar waarschijnlijk weet de eigenaar/beheerder van het gebouw niet eens dat het licht steeds brandt.

Gesloten