LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Politie
Re: Politie
dan mag ze die agent wel eens bedanken in plaats van hem openlijk af te zeuren op een forum !!!
als jij vind dat die mevrouw zeurt prima maar geef haar dan even de hand.
Had ik dus toch gelijk dat het een raar verhaal was. Amsouverijn mag dus blij zijn met zo'n coulante reactie.
Natuurlijk hoef je niet blij te zijn als je een invalideparkeerkaart nodig hebt, maar ik geloof wel dat er ook wel eens misbruik van gemaakt word, en daar moet je je kop niet voor in het zand steken.
Natuurlijk hoef je niet blij te zijn als je een invalideparkeerkaart nodig hebt, maar ik geloof wel dat er ook wel eens misbruik van gemaakt word, en daar moet je je kop niet voor in het zand steken.
Een politieman/vrouw wordt aangesteld, regels welke door onze vertegenwoordigers (regering), door ons burgers gekozen, zijn opgesteld, hierop toe te zien opdat zij worden nageleefd.
Nu moet het niet zo zijn dat wij op alle slakkenzout moeten leggen, maar vaak is het geval dat overtreders, maar al te goed weten alwaar zij mee bezig zijn, dat zij moedwillig in de fout gaan. Wanneer deze overtreder "gepakt"wordt door de politie, hij/zij het maar te gemakkelijk de politie de schuld geeft van zijn/haar handelen.
Politieagent(e) is niet laks. Wij dienen ons te houden aan de wet en daar aan gekoppeld onze bevoegdheden. Peter R de Vries wordt genoemd. Dhr de Vries is een burger en kan in die hoedanigheid meer doen dan de diender die ten aanzien van zijn handelen ten allen tijde verantwoording moet afleggen en een de Vries niet
Nu moet het niet zo zijn dat wij op alle slakkenzout moeten leggen, maar vaak is het geval dat overtreders, maar al te goed weten alwaar zij mee bezig zijn, dat zij moedwillig in de fout gaan. Wanneer deze overtreder "gepakt"wordt door de politie, hij/zij het maar te gemakkelijk de politie de schuld geeft van zijn/haar handelen.
Politieagent(e) is niet laks. Wij dienen ons te houden aan de wet en daar aan gekoppeld onze bevoegdheden. Peter R de Vries wordt genoemd. Dhr de Vries is een burger en kan in die hoedanigheid meer doen dan de diender die ten aanzien van zijn handelen ten allen tijde verantwoording moet afleggen en een de Vries niet
-
En om het verhaal nog even compleet te maken, de agent KAN U niet eens bekeuren voor overtreding van het stopverbod! Hoe zit dat, hij kan wel een verbaal opmaken voor overtreding van het verbod om stil te staan. Dit is jaren geleden al eens voorgekomen, dat een advocaat werd bekeurd voor overtreding van het stopverbod terwijl hij stil stond. Dit heeft hij voor de rechter laten komen met het argument dat hij er al stond en de agent niet kon constateren dat hij stopte, met andere woorden de agent had daar moeten staan terwijl hij op dat moment stopte! Hierna is het wetsartikel gewijzigd in verboden stil te staan. Ik vind het wel goed gevonden.
Vr. Gr. Hans.
Vr. Gr. Hans.
Ik zie hier een heleboel mensen gelijk steigeren in hun reacties.Daar ik invalide ben, beschik ik over een invalidekaart, en dan mag je dus met die kaart en je parkeerkaart, die ingesteld staat drie uur parkeren op de kant waar het stopverbod heerst.
Maar niemand heeft het over de bovenstaande "Quote-zin".
Er staat nl. dat een invalide met een invalidekaart samen met een normale ingestelde parkeerkaart, 3 uur lang mag parkeren daar waar een stopverbod geldt.
Misschien dat iemand hierop antwoord kan geven of dat kan/mag.
Maar los van dat wil ik toch het volgende opmerken.
Om een invalidekaart te kunnen krijgen moet je eerst gekeurd worden door de GGD. Een ivalidekaart is maar beperkt geldig. Ik ken mensen die ieder jaar opnieuw gekeurd worden en ik ken mensen die (nog) een kaart hebben voor 5 jaar. Beiden moeten betalen a) voor de keuring en b) voor de kaart (ik dacht ca. 75 euro per jaar).
De nieuwe kaart is voorzien van een pasfoto van diegene waarvoor de kaart is afgeven, de kaart mag dan ook alleen gebruikt worden als de persoon op de pasfoto ook in de auto zit.
Zit de invalide niet in de auto, dan mag de kaart ook niet gebruikt worden door bijv. partner die even vlug een boodschap gaat doen.
Dus gratis parkeren is niet zo gratis als de meeste mensen denken.
En ja, invalideparkeerplaatsen zijn meestal dichterbij en breder. En ja, er zijn ook invalide mensen die ogenschijnlijk goed uit de voeten kunnen, maar dat zeg niets over de handicap.
Dat is slechts een momentopname die u op dat moment waarneemt.
De dagelijkse werkelijkheid is vaak anders!!!
Mensen oordelen te vlug, vind ik.
Als iemand overspannen is (psychisch iets in de war) dan zie je dat niet aan de buitenkant. Mensen zullen dan ook niet gauw reageren (je bent immers niet "ziek".
Heb je je been gebroken ziet iedereen dat je in het gips loopt. Wordt je zielig bevonden. Immers men ziet iets vreemds.
Dan wordt zoiets wel geaccepteerd.
Dus mensen oordeel niet te snel over anderen. Het is te hopen dat u allemaal hartstikke gezond blijft en nooit gebruik hoeft te maken van dergelijke voorzieningen.[/b]
-
Heeft iemand wel eens een invalideparkeerkaart gekregen omdat hij overspannen was, danwel een andere psychisch mankement had? Rare beredenering!
QM
QM
Volgens mij heeft niemand het over gratis parkeren gehad.Dus gratis parkeren is niet zo gratis als de meeste mensen denken.
En ja, invalideparkeerplaatsen zijn meestal dichterbij en breder. En ja, er zijn ook invalide mensen die ogenschijnlijk goed uit de voeten kunnen, maar dat zeg niets over de handicap.
Dat is slechts een momentopname die u op dat moment waarneemt.
De dagelijkse werkelijkheid is vaak anders!!!
Wel dat een stopverbod vaak ingesteld is voor de verkeersveiligheid.
Voor het overige verkeer wordt de situatie dus onveiliger, omdat er een auto geparkeerd/stil staat in een stopverbodzone.
Nu begin ik dus sterk het vermoede te krijgen dat een "invalide" medemens, overige medemensen in "gevaar" mag brengen door een stopverbod te negeren en daar dus gewoon stil mag gaan staan/ mag parkeren?
Wie weet hoe dit zit?
Beste QM,Geplaatst op 20 Apr 2004 21:40 door Quasi-Modo
--------------------------------------------------------------------------------
Heeft iemand wel eens een invalideparkeerkaart gekregen omdat hij overspannen was, danwel een andere psychisch mankement had? Rare beredenering!
QM
U rukt e.e.a. wel uit z'n verband.
Er is alleen een voorbeeld gegeven hoe mensen kunnen oordelen en veroordelen puur uit een momentopname zonder dat ze daarbij op de hoogte zijn van de werkelijkheid.
Afgaande op uw naam zou ik dus kunnen oordelen dat u een bochel heeft.....maar dat zal wel slaan op de spot die u met uw medemens heeft.
Klopt beste Tellie,Volgens mij heeft niemand het over gratis parkeren gehad.
Ook dit was een voorbeeld van een vooroordeel van wat mensen zeggen over een invalidekaart.
Ik heb duidelijk aangegeven dat je een invalidekaart niet zomaar krijgt en dat voor een invalidekaart geld betaald moet worden.
Ik bespeur hier en daar vooroordelen t.o.v. gebruik van een invalidekaart. Vaak is dat afgunst om de in mijn reactie gegeven voorbeelden.
Ik werk zelf veel met invalide mensen en weet waar ik over praat.
IK ben immers niet doof als je ergens mag parkeren waar anderen dat niet mogen omdat er nu eenmaal een bordje voor invaliden staat.
Dan zijn dergelijke verwensingen vaak aan de orde. Leve de maatschappij en zoals ik al eerder zei:
Het is te hopen dat u allemaal hartstikke gezond blijft en NOOIT gebruik hoeft te maken van deze voorziening. Dan praat u wel anders.
Jee, wat een hoop flauwe kul zeg!
Voel je je soms wat meer, met je invalidekaart.
jij zou toch beter moeten weten, jij houd er toch ook niet van om gediscrimineerd te worden.Discrimineer dan ook geen mensen vanwege hun beroep.
Ik ben echt geen politiefanaat, maar je kunt het natuurlijk ook overdrijven.
jij zou toch beter moeten weten, jij houd er toch ook niet van om gediscrimineerd te worden.Discrimineer dan ook geen mensen vanwege hun beroep.
Ik ben echt geen politiefanaat, maar je kunt het natuurlijk ook overdrijven.
Het is toch algemeen bekend (media en eigen ervaring) dat er veel gefraudeerd wordt met invalidekaarten.
Maar als de kaarten nu persoonlijk zijn met pasfoto weet ik niet of dat nog zo is
Maar als de kaarten nu persoonlijk zijn met pasfoto weet ik niet of dat nog zo is
Ik vind het alleen wel vreemd dat er niet ingegaan wordt op het geen of een invalide de verkeersveiligheid wel in gevaar mag brengen.Ook dit was een voorbeeld van een vooroordeel van wat mensen zeggen over een invalidekaart.
Ik heb duidelijk aangegeven dat je een invalidekaart niet zomaar krijgt en dat voor een invalidekaart geld betaald moet worden.
Ik bespeur hier en daar vooroordelen t.o.v. gebruik van een invalidekaart. Vaak is dat afgunst om de in mijn reactie gegeven voorbeelden.
Ik werk zelf veel met invalide mensen en weet waar ik over praat.
IK ben immers niet doof als je ergens mag parkeren waar anderen dat niet mogen omdat er nu eenmaal een bordje voor invaliden staat.
Dan zijn dergelijke verwensingen vaak aan de orde. Leve de maatschappij en zoals ik al eerder zei:
Het is te hopen dat u allemaal hartstikke gezond blijft en NOOIT gebruik hoeft te maken van deze voorziening. Dan praat u wel anders.
Een stopverbod is er namelijk vaak niet voor niks.
In zo'n geval zou het stopverbod voor iedereen moeten gelden en niet alleen voor valide mensen.
Voor de verkeersveiligheid maakt het namelijk niet uit of er een auto van een valide persoon of een auto van een invalide persoon staat.
Een gemeente plaats namelijk niet voor niks een stopverbod in een straat.
Dus waarom zou mevrouw andere in gevaar mogen brengen, omdat zij toevallig een invalidekaart heeft?
Zodat er daarna nog meer mensen een invalidekaart nodig zouden kunnen hebben?
Verkeersveiligheid voor alles zou ik zeggen.....
Het is nu eenmaal zo, dat als je een invalidekaart bezit, is dat niet voor niets, zoals eerder geschreven is, je krijgt deze kaart niet zo maar, je word gekeurd, door een onpartijdige arts, en op je kaart krijg je inderdaad een foto.Gelukkig maar dat er voor de groep mensen die invalide zijn ,die plaatsen zijn aangegeven. En wat het parkeren betrefd, jij krijgt er een blad bij hoe, en waar je mag parkeren, dus inderdaad ook op een plaats waar een stopverbod is. En nog een ding, als je invalide bent, ben je nog niet debiel, en weet je best hoe je je auto moet parkeren zonder dat anderen daar last van hebben.Tenslotte heb je voor het auto rijden ook net zo goed een rijbewijs moeten halen als een valide mens.Dit wilde ik even kwijt.
Ik wist niet dat ik met dit onderwerp zoveel schriftelijke meningen zou krijgen, allemaal hardstikke bedankt daarvoor. Bij sommige heb ik mijn hoofd geschud,omdat ze zo dom waren geschreven, anderen hadden het door mij geschreven stuk heel goed gelezen, en dat is een pluim waard. Het is alleen jammer, dat diegene die het meeste afgaven op mijn stuk, zich niet bekend dorsten te maken, maar zich melde met de naam " gast".of met een pseudoniem. Misschien de ingezonden stukken meer lezen !!!!de volgende keer!!!, dit voor de domme mensen, en gebruik maken van je naam, dat komt dan ingeval het gebruik van normen en waarden in Nederland veel beter over.
Beste Girly, maar ook Quasi Modo en Tellie,Geplaatst op 20 Apr 2004 22:32 door girly
--------------------------------------------------------------------------------
Jee, wat een hoop flauwe kul zeg!
Ik ben echt geen politiefanaat, maar je kunt het natuurlijk ook overdri
In mijn reacties probeer ik duidelijk te maken dat mensen te vlug oordelen en veroordelen op hetgeen zij op dat moment zien en dat dat geen realistich beeld hoeft te zijn.
Jullie bewijzen maar weer eens in jullie reacties wat ik probeer duidelijk te maken.
Jullie lezen het maar half, pikken er 'n zinnetje uit en oordelen en veroordelen aan de hand van dat zinnetje.
Aan de reactie van Girly kun je aflezen dat zij al geoordeeld heeft dat ik een invalide ben met een invalide kaart die anderen discrimineert vanwege hun beroep.
Mogelijk omdat ik e.e.a. iets genuanceerder vertel, gaat zij er misschien al bij voorbaat vanuit dat ik dan maar invalide ben.
Beste Girly, vertel mij maar eens hoe je aan die wijsheid komt.
Zo ook wordt de veronderstelling al gemaakt dat een invalide met een invalidekaart fraudeert. Dat gebeurt misschien wel incidenteel. Ik zal niet zeggen dat zoiets nooit voorkomt, hoewel juist vanwege de [/b]persoonsgebondenheid van zo'n kaart dat haast onmogelijk is.
En als er al "misbruik" van gemaakt wordt is dat vaak door diegene waarvoor de kaart niet is afgegeven. De valide mens!!
Ik hoop dan ook dat jullie voortaan niet gelijk oordelen en veroordelen op een momentopname ( of zin), maar dat wel in het geheel betrekken.
Daar waar gesproken werd over misbruik van de ivalide parkeerkaart word uiteraard bedoeld misbruik door validen. Ik ben er van overtuigd dat dat misbruik er is, in sommige gemeentes wordt maar één keer in de 5 jaar gekeurd, en in die periode kan iemand die hersteld zou kunnen zijn er toch gebruik van blijven maken. Ook worden de kaarten regelmatig vervalst.
Overigens wil ik benadrukken dat ik Amsouverijn absoluut niet van misbruik verdenk hoor.
Overigens wil ik benadrukken dat ik Amsouverijn absoluut niet van misbruik verdenk hoor.
-
De pot verwijt de ketel......
QM
QM