Misschien even het verschil uitleggenMoneyman schreef:..... Het zou fijn zijn als TS nu eens uitsluitsel geeft op de vraag of er sprake is van en rechtszitting of een ontruiming......
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Huisuitzetting? onterecht
Re: Huisuitzetting? onterecht
even iets anders,heb gevraagd aan ons mam of ze ooit iets van een rechtzaak heeft gezien,post ofzo maar dat was niet..en ze heeft wel iets aan die achterstand gedaan want ik heb zelf nog 600 euro overgemaakt.
en afgelopen maandag is de hulpverlener ook nog geweest en die had naar de ggn gebeld,die zeiden jaunarie 2014 staat nog open.ons mam pakt de map kijk betaald.dus,wat zijn hun in godsnaam aan het doen??.ze zijn aan het zoeken.als ze nou niet had betaald zeg ik oke eigen schuld.maar dit is gewoon treiteren.zelfs de had zoiets van:dit heb ik nog nooit meegemaakt...en die 90 euro wordt netjes ovegemaakt.en ik ben niet gek.
en afgelopen maandag is de hulpverlener ook nog geweest en die had naar de ggn gebeld,die zeiden jaunarie 2014 staat nog open.ons mam pakt de map kijk betaald.dus,wat zijn hun in godsnaam aan het doen??.ze zijn aan het zoeken.als ze nou niet had betaald zeg ik oke eigen schuld.maar dit is gewoon treiteren.zelfs de had zoiets van:dit heb ik nog nooit meegemaakt...en die 90 euro wordt netjes ovegemaakt.en ik ben niet gek.
En "wij" maar denken dat het om Euro 90,- ging. Waar was die Euro 600,00 dan voor ?suzy44 schreef:......en ze heeft wel iets aan die achterstand gedaan want ik heb zelf nog 600 euro overgemaakt......
Verder als tip, ik zou de hele boekhouding van Mams toch maar eens laten nakijken door een deskundige.
Dat de WBV jullie aan het treiteren zijn, kan ik mij niet voorstellen. Is er een fout gemaakt, dan moet dat bij controlle blijken. In 2015 nog één dag te tijd om de zaak te regelen.......
-
Ik geef het op, suzy44, er was dus al wel een eerdere achterstand van € 600 en nu deze 90 euro en nog januari 2014 dat open blijkt te staan of niet....
en jullie zijn vandaag niet in gesprek met de WBV gegaan, neem ik aan??
En alle betalingen zijn niet vergeleken met elkaar??
Mijn conclusie , nu , is dat er niet wordt getreiterd , maar dat de administratie van jullie mams misschien toch niet op orde is
En er is geen post van de deurwaarder geweest , zegt mams , dus die komt zomaar 5x aan de deur en dreigt met huisuitzetting??
Ik kan er geen touw meer aan vastknopen en hoop toch echt dat jullie mams met de hulpverlener en jou om de tafel gaat zitten en als de donder wel morgen dan nog met zn allen naar de WBV gaan!
Dit is een onoverzichtelijke en ongeloofwaardige brij op deze manier en zo kan er geen goede reactie gegeven worden.
en jullie zijn vandaag niet in gesprek met de WBV gegaan, neem ik aan??
En alle betalingen zijn niet vergeleken met elkaar??
Mijn conclusie , nu , is dat er niet wordt getreiterd , maar dat de administratie van jullie mams misschien toch niet op orde is
En er is geen post van de deurwaarder geweest , zegt mams , dus die komt zomaar 5x aan de deur en dreigt met huisuitzetting??
Ik kan er geen touw meer aan vastknopen en hoop toch echt dat jullie mams met de hulpverlener en jou om de tafel gaat zitten en als de donder wel morgen dan nog met zn allen naar de WBV gaan!
Dit is een onoverzichtelijke en ongeloofwaardige brij op deze manier en zo kan er geen goede reactie gegeven worden.
Ik herhaal mezelf nog één keer...
Moneyman schreef:Ik denk dat we hier niet het hele verhaal zien. Ik weet uit ervaring hoe deze trajecten lopen, en dat is niet zoals hier verteld wordt. Verre van.
Een deurwaarder komt nooit vijf keer in één week aan de deur, waarom zou hij? En voor 90 euro krijg je geen ontruimingsvonnis. De woningbouwvereniging heeft sommaties verzonden, GGN ook meerdere, de dagvaarding is door een deurwaarder betekend, het vonnis ook, dit komt niet uit de lucht vallen.
Ik zou nog maar eens heeeeeel goed met je moeder gaan praten, want hier is meer aan de hand.
En nogmaals de vraag: is er verweer gevoerd op de rechtszitting?
-
Als je ervanuit gaat dat de WBV je aan het treiteren is komt er niks van terecht, en ben je dus niet bereid de achterstand inhoudelijk te onderzoeken. De WBV heeft geen enkel belang om jullie te treiterensuzy44 schreef:even iets anders,heb gevraagd aan ons mam of ze ooit iets van een rechtzaak heeft gezien,post ofzo maar dat was niet..en ze heeft wel iets aan die achterstand gedaan want ik heb zelf nog 600 euro overgemaakt.
Advies : Log in op de site van GGN en betaal de achterstand zoals die daar vermeld staat, en ga daarna echt uitzoeken wat er waar mis is gegaan, door 2013, 2014 en 2015 via de bankafschriften in zijn geheel na te lopen, inclusief eventuele storneringen.
Voor de goede orde, een achterstand van 19 euro huurverhoging per maand levert nooit een schuld op van precies 90 euro.
Waarom bekruipt mij een gevoel dat de achterstand die nu nog open staat een onderdeel is van een hogere vordering die de WBV heeft op de moeder van TS?
Want voor een achterstand van 90 euro op 1 maand, hoe oud dit ook is, zal geen uitzetting aangevraagd worden. Daarvoor zou eerder een beslaglegging komen op een uitkering o.i.d.
Maar als het oorspronkelijke bedrag veel hoger was en deze vordering is nog altijd niet volledig voldaan, dan kan ik mij voorstellen dat er dan toch iets harder opgetreden wordt.
Verder is het zeer onwaarschijnlijk dat de moeder van TS nooit iets van de gerechtsdeurwaarder heeft gehoord als er wel een vonnis is uitgesproken. De gerechtsdeurwaarder komt namelijk altijd het vonnis persoonlijk betekenen. Ze komen dus aan je deur om het persoonlijk te overhandigen. En ben je niet thuis of doe je om een andere reden niet open, dan wordt het vonnis in je brievenbus geplaatst in een speciale envelop. Je ontvangt dit dus nooit per post en daarom is het onmogelijk dat een toegewezen vonnis niet ontvangen is.
Ik sluit mij aan bij de eerdere adviezen.
Controleer alle betalingen die zijn gedaan en controleer deze met de ontvangen betalingen met de WBV. Misschien is er wel betaald, maar is er een verkeerd rekeningnummer of betalingskenmerk gebruikt waardoor er nog een deel mist. Alleen door hier actief achteraan te gaan, kun je dit achterhalen en kunnen ze de betaling misschien nog vinden. Als de huidige 90 euro wel direct wordt voldaan, dan kan dit wel weer terug worden gevorderd van de WBV als de zoekgeraakte betaling terug is gevonden.
Want voor een achterstand van 90 euro op 1 maand, hoe oud dit ook is, zal geen uitzetting aangevraagd worden. Daarvoor zou eerder een beslaglegging komen op een uitkering o.i.d.
Maar als het oorspronkelijke bedrag veel hoger was en deze vordering is nog altijd niet volledig voldaan, dan kan ik mij voorstellen dat er dan toch iets harder opgetreden wordt.
Verder is het zeer onwaarschijnlijk dat de moeder van TS nooit iets van de gerechtsdeurwaarder heeft gehoord als er wel een vonnis is uitgesproken. De gerechtsdeurwaarder komt namelijk altijd het vonnis persoonlijk betekenen. Ze komen dus aan je deur om het persoonlijk te overhandigen. En ben je niet thuis of doe je om een andere reden niet open, dan wordt het vonnis in je brievenbus geplaatst in een speciale envelop. Je ontvangt dit dus nooit per post en daarom is het onmogelijk dat een toegewezen vonnis niet ontvangen is.
Ik sluit mij aan bij de eerdere adviezen.
Controleer alle betalingen die zijn gedaan en controleer deze met de ontvangen betalingen met de WBV. Misschien is er wel betaald, maar is er een verkeerd rekeningnummer of betalingskenmerk gebruikt waardoor er nog een deel mist. Alleen door hier actief achteraan te gaan, kun je dit achterhalen en kunnen ze de betaling misschien nog vinden. Als de huidige 90 euro wel direct wordt voldaan, dan kan dit wel weer terug worden gevorderd van de WBV als de zoekgeraakte betaling terug is gevonden.
Hoi,ik snap er ook niks meer van.heb het een beetje druk gehad.maar ik heb afgelopen maandag 90-euro overgemaakt.
-
Dag suzy44,
€ 90 overgemaakt voor 5 maanden achterstand wb de huurverhoging , klopt niet want 5x € 19 = € 95
en volgens mij liepen jullie 6 maanden " verhoging " achter v.a 1 juli t/m dec....dus hoe het precies zit snapt waarschijnlijk niemand meer
( en dan nog vind ik €19 huurverhoging p.m behoorlijk fors hoor...)
Maar goed, nu maar hopen dat hiermee de kous af is en dat jullie moeder gaan helpen samen met de hulpverlener om alle administratie voortaan goed in de gaten te houden. En de postbode!!
Maar toch fijn dat jij dit geld nu hebt overgemaakt en even terugkomt op dit forum.
Een gelukkig en zorgenloos 2016 nog gewenst!
€ 90 overgemaakt voor 5 maanden achterstand wb de huurverhoging , klopt niet want 5x € 19 = € 95
en volgens mij liepen jullie 6 maanden " verhoging " achter v.a 1 juli t/m dec....dus hoe het precies zit snapt waarschijnlijk niemand meer
( en dan nog vind ik €19 huurverhoging p.m behoorlijk fors hoor...)
Maar goed, nu maar hopen dat hiermee de kous af is en dat jullie moeder gaan helpen samen met de hulpverlener om alle administratie voortaan goed in de gaten te houden. En de postbode!!
Maar toch fijn dat jij dit geld nu hebt overgemaakt en even terugkomt op dit forum.
Een gelukkig en zorgenloos 2016 nog gewenst!
Jullie ook nog..we houden het in de gaten.dank jullie wel.
Aangezien de gestelde vragen structureel niet door TS worden beantwoord, weet ik wel genoeg...
-
Ach, ze hebben ook gewoon geen antwoorden , dus ik dacht: laat maar...
Maar die antwoorden bepalen wel of het nu goed gaat of niet. De opmerking van TS "ik snap er nu niks meer van" geeft mij niet alle vertrouwen dat de moeder van TS straks nog rustig in haar huisje woont.
-
@Moneyman,
dat klopt natuurlijk ook wat je zegt , maar ik denk dat noch de TS , noch mams , hier een bevredigend antwoord op kan of gaat geven. Ik ga er dan ook maar van uit dat met het betalen van die € 90 alle " gevaar is geweken " , want ik snap er in ieder geval ook geen drol meer van , dus dan i.d.d maar hopen dat moeders geen huisuitzetting krijgt
Het hele topic is , voor mij in ieder geval , onbevredigend en te warrig en stikt van de onduidelijkheden.
dat klopt natuurlijk ook wat je zegt , maar ik denk dat noch de TS , noch mams , hier een bevredigend antwoord op kan of gaat geven. Ik ga er dan ook maar van uit dat met het betalen van die € 90 alle " gevaar is geweken " , want ik snap er in ieder geval ook geen drol meer van , dus dan i.d.d maar hopen dat moeders geen huisuitzetting krijgt
Het hele topic is , voor mij in ieder geval , onbevredigend en te warrig en stikt van de onduidelijkheden.