LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Acer Iconia > BCC en Acer

Heb je ervaring met computers of met aanbieders van computers? Geef hier jouw mening.
igen

Re: Acer Iconia > BCC en Acer

Ongelezen bericht door igen »

Maar ze krijgen de tablet dus wel aan? Lijkt me gerepareerd...

Har06

Ongelezen bericht door Har06 »

Een probleem met een coocker fryer, nu 4 weken geleverd binnen de garantie periode van 1 jaar( is dit niet erg kort?) bij een BCC filiaal, de vriendelijke medewerkster vertelde mij dat het apparaat binnen 2 weken gerepareerd zou zijn cq vervangen door een nieuwe,de mail wisselingen worden niet beantwoord door BCC

Miepje1

Ongelezen bericht door Miepje1 »

igen schreef:Maar ze krijgen de tablet dus wel aan? Lijkt me gerepareerd...
Manlief heeft Acer gebeld, die willen helpen als hij het serienummer van de tablet doorgeeft. Hij probeert dus BCC aan de lijn te krijgen. Via Klachtenkompas reactie: kunt u even de USB-kabel opsturen, dan kijken we of die stuk is...

Ik begin te begrijpen waarom Klachtenkompas vol staat met klachten over BCC.

Miepje1

Update: BCC wil alleen de tablet ongerepareerd terugsturen. Acer zélf gaf echter aan er nader naar te kijken en te werken aan een oplossing, waarschijnlijk gewoon omruilen.
Ach, al repareren ze het ding, ben ik al tevreden. Het is wel de laatste keer dat ik ooit iets bij BCC koop. High service - niet dus!

HADES2001

Ongelezen bericht door HADES2001 »

Het aan en uit knopje blijkt het weer te doen, dus verzoek om het apperaat terug te geven zonder de verkoop van de losse van adapter van ze?
Een universele USB kabel koop je voor enkele euro bij de action daar heb je geen 45 euro merk adapter voor nodig.
En anders kan je hem altijd nog naar Acer zelf sturen, zo te horen helpen die je graag. maar zou geen geld uitgeven voor een dure adapter was nergens voor nodig is.

Miepje1

Acer mag er naar kijken van mij en mij dan een nieuwe sturen ;-)
Kabels hebben we zat. Die tablet hangt overdag aan de kabel waar mijn telefoon 's nachts aan hangt en die doet het prima, vandaar dat ik zeker weet dat de kabel goed is.
We wachten even af!

Miepje1

Afijn, vandaag zelf maar even gebeld naar Acer. Blijkt ijskoud dat BCC niets heeft doorgegeven. Echtgenoot had nu wel een redelijk normaal klinkend persoon aan de lijn. Alles uitgelegd en van deze, van wie we nu zelfs een naam hebben, de belofte dat hij morgen terugmailt... We wachten weer even af. Wie die persoon is die we op 2 februari spraken? Geen idee. Maar die heeft ook niets gedaan.

ciske

Ongelezen bericht door ciske »

Miepje1 schreef:Afijn, vandaag zelf maar even gebeld naar Acer. Blijkt ijskoud dat BCC niets heeft doorgegeven. Echtgenoot had nu wel een redelijk normaal klinkend persoon aan de lijn. Alles uitgelegd en van deze, van wie we nu zelfs een naam hebben, de belofte dat hij morgen terugmailt... We wachten weer even af. Wie die persoon is die we op 2 februari spraken? Geen idee. Maar die heeft ook niets gedaan.

Dat is dan toch jouw eigen fout, altijd vragen met wie je het "genoegen " hebt.

kweenie

Ongelezen bericht door kweenie »

Miepje1 schreef:Acer mag er naar kijken van mij en mij dan een nieuwe sturen ;-)
Kabels hebben we zat. Die tablet hangt overdag aan de kabel waar mijn telefoon 's nachts aan hangt en die doet het prima, vandaar dat ik zeker weet dat de kabel goed is.
We wachten even af!
Dat je telefoon met een bepaalde kabel en lader wordt opgeladen, zegt niets over of een tablet er ook mee opgeladen kan worden. Daar is namelijk onder anderen een hogere stroom voor nodig. (Nog los van dat sommige combinaties van stekkertje en tablet minder goed contact maken.) Ik heb zelf ook diverse laders, van telefoons en van tablets, maar de tablet wordt lang niet met elke lader opgeladen.

Vandaar dat het ook een heel legitieme vraag is van de bedrijven om ook de lader en/of het snoer mee te sturen. Als zij de tablet probleemloos aan de praat krijgen, dan is de kans namelijk groot dat het probleem in de lader of het snoer en/of stekkertje zit, of in de combinatie snoer-tablet.

Brahms

Ongelezen bericht door Brahms »

Ik neem aan dat de tablet geleverd is met een eigen oplader, waarom gebruik je die niet en wel je oplader van je telefoon.
Verder, in een tablet zit iets meer dan alleen een aan/uit knopje. Maar als hij het volgens BCC weer doet, waarom moet hij dan ook nog naar fabriekant Accer ?
Verder een tip: een klantenservice is vaak niet meer dan een callcenter, kom je er echt niet uit, ga naar de winkel en blijf er (hinderlijk) lang staan bij de servicebalie en op luide toon je ongenoegen mededelen. Dat vindt een winkel meestal niet zo leuk, maar werkt vaak erg goed :D Vaak kan er dan veel meer ineens....

HADES2001

Miepje1 is er al meer bekend omtrent de tablet?

Miepje1

Mijn wederhelft kreeg gisteren een e-mail dat de tablet is gerepareerd en wordt opgestuurd. Staat alleen niet bij of hij terug gaat naar de winkel of direct aan mij wordt gezonden. Dankjewel voor het vragen. Ik was van plan hier te reageren zodra ik hem weer had. Nog even wachten... (in spanning). Intussen mijn ruim 5 jaar oude Samsung aan de lader gehangen en die bleek nog overweg te kunnen met Adobe Digital Editions, en die heb ik het meeste nodig. Mocht ik de Acer niet op tijd terug hebben, gaat de Samsung in de koffer mee op zakenreis, a.s. maandag.

Miepje1

Wederhelft heeft tablet opgehaald. Hij werkt! Ze hebben er een nieuwe oplader bij gedaan... en er waren geen kosten.
Toch een beetje blij, maar waarom dat nou 6 weken heeft moeten duren?
Ik hoop dat ik er nu langer plezier van heb. De eerste keer heeft hij het 8 maanden gedaan, de tweede ongeveer 4.
Ik blijf optimistisch want het is verder zo'n geweldig fijne tablet voor mij. Ik zal hem nu braaf elke dag aan z'n nieuwe ladertje hangen.
Dank voor het meedenken allemaal!

HADES2001

geen probleem gelukkig alles goed gekomen!

Miepje1

Te vroeg gejuicht! Apparaat was 10% vol, dus gelijk aan mooi nieuw ladertje gehangen. We zijn ongeveer 2 uur verder, apparaat is bijna vol, en WEIGERT aan te gaan.
Precies hetzelfde probleem: een microseconde aangaan en daarna weer uitklappen. Knop langer ingedrukt houden helpt niet, niks helpt. Het ding vertikt het.

Echtgenoot is inmiddels met de hele handel op hoge poten naar BCC vertrokken. Alsof hij niets leukers te doen heeft. Ik ga een nieuwe klacht aanmaken op Klachtenkompas.

HADES2001

Dat is zuur, maar er is wel 1 heel groot voordeel, het lag dus niet aan de adapter dus dat "verhaaltje" kunnen ze nu wel vergeten.
Hopelijk komt er nu wel goede opvolging vanuit BCC omtrent garantie.

Miepje1

Ik heb zojuist bericht gekregen dat ik een nieuwe tablet krijg.
FIJN!
Helaas werkt Klachtenkompas niet goed. Daar kan ik niet aangeven dat de klacht naar tevredenheid is opgelost. Jammer maar ik kon wel een reactie plaatsen in de tekst dus ik heb het daar ook gemeld.

rookje

Ongelezen bericht door rookje »

Miepje1 schreef:Ik heb zojuist bericht gekregen dat ik een nieuwe tablet krijg.
FIJN!
Helaas werkt Klachtenkompas niet goed. Daar kan ik niet aangeven dat de klacht naar tevredenheid is opgelost. Jammer maar ik kon wel een reactie plaatsen in de tekst dus ik heb het daar ook gemeld.
En zo hoort het ook. Overbodig te zeggen dat U veel te lang in de wacht hebt gestaan. BBC heeft wat TE moeilijk gedaan; U een nieuwe tablet geven en de rest met de leverancier afhandelen.

Miepje1

De tablet wordt alleen niet omgeruild voor een nieuwe van hetzelfde type. Die zijn er niet, zeggen ze. Ik heb hem zelf nog bij Coolblue zien liggen...
Echter, ze stuurden de specificaties van een iets andere, die ik kan krijgen. Gerefurbished maar nog met dezelfde termijn aan garantie als de oude (dus tot 30-1-2017). De specificaties zijn beter, het was oorspronkelijk ook een duurdere tablet dan de mijne. Echtgenoot (die er meer verstand van heeft dan ik) vond het een goed idee. Past alleen niet in de hoes ;-( maar dat is het ergste niet. Hoesjes genoeg in de wereld. We zullen het zien.
Intussen werkt mijn oude trouwe Samsung tablet gewoon door. Ruim 5 jaar nu, een van de eerste kleine tablets en 'still going strong'. Jammer dat er geen Windows op kan, dus echt werken kan ik er niet mee, maar het is nog steeds een prima reserve-apparaat.

olaf79

Ongelezen bericht door olaf79 »

Miepje1 schreef:De tablet wordt alleen niet omgeruild voor een nieuwe van hetzelfde type. Die zijn er niet, zeggen ze. Ik heb hem zelf nog bij Coolblue zien liggen...
Echter, ze stuurden de specificaties van een iets andere, die ik kan krijgen. Gerefurbished maar nog met dezelfde termijn aan garantie als de oude (dus tot 30-1-2017). De specificaties zijn beter, het was oorspronkelijk ook een duurdere tablet dan de mijne. Echtgenoot (die er meer verstand van heeft dan ik) vond het een goed idee. Past alleen niet in de hoes ;-( maar dat is het ergste niet. Hoesjes genoeg in de wereld. We zullen het zien.
Ik zou dit niet accepteren. U krijgt nu een 2e hansje voor de prijs van een nieuwe. Heeft u destijds betaald voor een nieuwe of 2e hands?

Wie weet wat daar allemaal mee gebeurd is en wat voor ellende er volgt. In mijn ogen heeft BCC twee keuzes: Volledig aankoopbedrag vergoeden of een echt nieuwe tablet met dezelfde of betere specs.

Indien u toch akkoord gaat met deze "deal" dan zou ik er een hoesje bij eisen en garantie die opnieuw in gaat en gewoon 2 jaar is vanaf dag van levering. Daar hebt u sowieso recht op.
Intussen werkt mijn oude trouwe Samsung tablet gewoon door. Ruim 5 jaar nu, een van de eerste kleine tablets en 'still going strong'. Jammer dat er geen Windows op kan, dus echt werken kan ik er niet mee, maar het is nog steeds een prima reserve-apparaat.
Meestal kan er op een Samsung android tablet wel windows draaien...

Gesloten