Er is geen sprake van "je laat een offerte maken". Het gaat hier om de verlenging van de hypotheek bij de afloop van een rentevaste periode. Daar krijg je gewoon een eenmalig aanbod: take it or leave it.crazyme schreef:In elke andere situatie wordt de lagere prijs gewoon gehanteerd. Ik ben het met 16again eens : er is geen reden om een offerte welke nog niet is geaccepteerd te wijzigen. Daarom laat je juist een offerte maken : om alles nog eens goed op een rij te zetten en om te controleren of alles juist is.kweenie schreef:Omdat er in feite geen verandering in jouw situatie is opgetreden. En er dus ook geen reden zou moeten zijn om een veranderde offerte te ontvangen.
Ik denk eerder dat die afdeling overwerkt is en geen tijd hebben voor aanpassingen die geld gaan kosten.
| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Weigering nieuwe hypotheekofferte ING
Re: Weigering nieuwe hypotheekofferte ING
Ik heb nog even mijn originele offerte van 10 jaar geleden bekeken. Daarin staat "Wanneer er tussen de datum van uw aanvraag en het moment van passeren van de hypotheekakte bij de notaris een wijziging van uw rentetarief heeft plaatsgevonden, dan krijgt u de laagste rente van die periode (dalrente). Een eventuele lagere rente wordt na passeren van de hypotheekakte vastgesteld en doorgevoerd)."
Dus:
- Ik heb een dalrente hypotheek. En met de uitleg van de (toen nog postbank) van wat dalrente is zou ik de laagste rente moeten krijgen.
- Er staats niets specieks in over het verlengen van de hypotheek. Daarom niet geheel duidelijk of het principe dalrente (of welke andere hypotheekvorm dan ook) ook van toepassing is bij het verlengen.
Met deze additionele informatie ben ik erg benieuwd wat jullie conclusie nu is. Moet ING mij nu wel of niet de laagste rente aanbieden?
Ps het verschil tussen dalrente etc stond mij niet meer op het netvlies. Dus voor mij een leerzame discussie
Dus:
- Ik heb een dalrente hypotheek. En met de uitleg van de (toen nog postbank) van wat dalrente is zou ik de laagste rente moeten krijgen.
- Er staats niets specieks in over het verlengen van de hypotheek. Daarom niet geheel duidelijk of het principe dalrente (of welke andere hypotheekvorm dan ook) ook van toepassing is bij het verlengen.
Met deze additionele informatie ben ik erg benieuwd wat jullie conclusie nu is. Moet ING mij nu wel of niet de laagste rente aanbieden?
Ps het verschil tussen dalrente etc stond mij niet meer op het netvlies. Dus voor mij een leerzame discussie
Het gedeelte wat jij nu citeert met betrekking tot de dalrente, slaat uitsluitend op de offerte van tien jaar geleden. Er wordt immers gesproken over de periode vóór het passeren van de hypotheekakte. Dat is uitsluitend van toepassing bij de start van je hypotheek, niet bij een nieuw renteaanbod omdat je rentevaste periode afloopt. Je hypotheek loopt op dat moment in beginsel gewoon door, tenzij je besluit over te stappen.
Je zou moeten kijken of er in de voorwaarden van je hypotheek ergens iets staat over dalrente bij oversluiten. Ik gok van niet. Ik heb zelf ook net twee maanden geleden een ING-hypotheek overgesloten, en had ook geen recht op dalrente.
Je zou moeten kijken of er in de voorwaarden van je hypotheek ergens iets staat over dalrente bij oversluiten. Ik gok van niet. Ik heb zelf ook net twee maanden geleden een ING-hypotheek overgesloten, en had ook geen recht op dalrente.
-
een vraag, een antwoord
Kijk ook even in het verlengingsvoorstel, lijkt me essentieel welke keuzes je daar gemaakt hebt.