| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Benzinestankoverlast in woning
-
Beatles123
Re: Benzinestankoverlast in woning
Schiedam 2 doden en twee zwaargewonden door knutselen met de brommer in een portiekflat.
Oud nieuws. Wat is je punt?Beatles123 schreef:Schiedam 2 doden en twee zwaargewonden door knutselen met de brommer in een portiekflat.
Moneyman schreef:Oud nieuws. Wat is je punt?Beatles123 schreef:Schiedam 2 doden en twee zwaargewonden door knutselen met de brommer in een portiekflat.
Angst, dan moet je toch eisen dat de politie eens langs komt. Alle bewoners wakker maken is zinloos.
-
witte angora
Ik kende dit nieuws eigenlijk niet, maar vind het wel interessant. Hier hebben we sinds kort een buurman die zijn brommer een totale restauratie geeft. Inclusief alle stankoverlast. En inclusief een gang die regelmatig onbegaanbaar is omdat hij anders geen ruimte heeft om te werken.Beatles123 schreef:Schiedam 2 doden en twee zwaargewonden door knutselen met de brommer in een portiekflat.
Als het echt zo vreselijk is, snap ik niet waarom Beatles123 niet gewoon het aanbod van de woningbouw accepteerde om te verhuizen. Ze wilden daar zelfs aan meewerken door een woning te helpen zoeken, maar dat vindt TS te duur.
TS geeft aan asociale buren te hebben, maar vertoont zelf ook zeer asociaal gedrag door de hele flat wakker te houden om haar zin door te drammen in een conflict met de buren. Zo schiet het allemaal natuurlijk niet op.
Dan rest er maar 1 ding: baan zoeken, geld verdienen zodat je kan verhuizen.
Dat de politie hier haar tijd niet aan verspild en in plaats daarvan druk bezig is met het aanpakken van een overval vind ik in ieder geval een goede zaak.
TS geeft aan asociale buren te hebben, maar vertoont zelf ook zeer asociaal gedrag door de hele flat wakker te houden om haar zin door te drammen in een conflict met de buren. Zo schiet het allemaal natuurlijk niet op.
Dan rest er maar 1 ding: baan zoeken, geld verdienen zodat je kan verhuizen.
Dat de politie hier haar tijd niet aan verspild en in plaats daarvan druk bezig is met het aanpakken van een overval vind ik in ieder geval een goede zaak.
Julie4444 schreef:Als het echt zo vreselijk is, snap ik niet waarom Beatles123 niet gewoon het aanbod van de woningbouw accepteerde om te verhuizen. Ze wilden daar zelfs aan meewerken door een woning te helpen zoeken, maar dat vindt TS te duur.
.
Als ze TS dan ook een verhuiskosten vergoeding geven, maar dat doen ze niet. Verhuizen kost bakken met geld. Niet zo gauw oordelen!
-
moederslink
@ciske, hier ben ik het mee eens. Bovendien is TS ziek ( borstkanker) , dus heeft ze een uitkering .
Dan staat ook misschien haar hoofd niet naar verhuizen ivm het energielevel.
En niet iedereen heeft de mogelijkheid om zoveel te sparen ; een groot deel van de gezinnen haalt amper het eind vd maand, laat staan dat ze een buffer hebben .
Dat ze zelf heeft gereageerd door knetterhard lawaai te maken, keur ik uiteraard niet/ nooit goed, maar misschien zat alles haar wel tot hier ! .
En niet iedereen heeft de mogelijkheid om zoveel te sparen ; een groot deel van de gezinnen haalt amper het eind vd maand, laat staan dat ze een buffer hebben .
Dat ze zelf heeft gereageerd door knetterhard lawaai te maken, keur ik uiteraard niet/ nooit goed, maar misschien zat alles haar wel tot hier ! .
Laatst gewijzigd door moederslink op 03 sep 2016 09:48, 1 keer totaal gewijzigd.
-
witte angora
Dat snap ik ook wel. Een huur van 300-350 als je al heel lang ergens zit, of ineens naar 580 of hoger, in geval van nieuwbouw. Tenminste, als je geen huurtoeslag krijgt. Als je dat wel krijgt, betaal je uiteindelijk niet eens zo heel veel meer, maar als de woning goed geïsoleerd is, dan bespaar je flink op je stookkosten! Dus een verhuizing zou ten aanzien van de maandelijkse lasten wel eens goedkoper kunnen zijn.Julie4444 schreef:Ze wilden daar zelfs aan meewerken door een woning te helpen zoeken, maar dat vindt TS te duur.
Blijven de verhuiskosten over, en dat hakt er ook wel in. Maand dubbele huur, alles inpakken en overbrengen, nieuw behangetje en vloerbedekking, alle instanties aanschrijven voor de adreswijziging, dat is best wel veel. Een bedrag van 1000 tot 1500 euro gaat er minimaal wel doorheen. Maar het is ook een kwestie van: wat vind je het belangrijkste.
En nee, ik vind in dergelijke gevallen dat er geen recht moet bestaan op een verhuisvergoeding. Als dat eenmaal gaat gebeuren, dan voelt binnen no-time half Nederland zich 'genoodzaakt om te verhuizen vanwege de buren'.
-
moederslink
Beatles123 schreef: De woningbouw kon 1 maal iets voor mij doen.!!! "Mevrouw wij willen u voorrang geven op een andere woning "". "oh" zei ik "en wie gaat de verhuiskosten betalen. Ik woon nu relatief goedkoop en geniet een uitkering. ''Ja dat moet u zelf betalen en de huurprijs? " ja mevrouw die zijn verdriedubbeld "
moederslink schreef:@ciske, hier ben ik het mee eens. Bovendien is TS ziek ( borstkanker) , dus ws een uitkering (?).
Ik ook niet ,maar uit de post hierboven denk ik dat TS angst heeft, dat kan hij/zij beter aangeven bij de wbv dan dat je op deze manier een reactie geeft. Ik denk dat ze opener staan voor angst in plaats van boosheid.
@WA in specifieke gevallen vind ik een verhuisvergoeding op zijn plaats.
-
moederslink
ciske schreef: denk ik dat TS angst heeft
Of dat zo makkelijk gaat zeker niet als je zwaar ziek bentjulie4444 schreef:Dan rest er maar 1 ding: baan zoeken, geld verdienen zodat je kan verhuizen.
angst dus ......Beatles123 schreef:Schiedam 2 doden en twee zwaargewonden door knutselen met de brommer in een portiekflat.
Oog om oog tand om tand is soms de enige manier om je in deze boze wereld staande te houden. TS heeft groot gelijk. GEK wordt je van zulke aso'sMucha schreef:Behoorlijk asociaal gedrag.Beatles123 schreef:Ik heb een hamer gepakt en net zolang op mijn eigen oude schuurdeur geslagen dat de hele flat wakker was.
En dat accepteren jullie zomaar? Omdat meneer zijn brommer moet restaureren moet de hele flat overlast hebben? Wat een achterlijke asociale wereld leven we toch in.witte angora schreef:Ik kende dit nieuws eigenlijk niet, maar vind het wel interessant. Hier hebben we sinds kort een buurman die zijn brommer een totale restauratie geeft. Inclusief alle stankoverlast. En inclusief een gang die regelmatig onbegaanbaar is omdat hij anders geen ruimte heeft om te werken.Beatles123 schreef:Schiedam 2 doden en twee zwaargewonden door knutselen met de brommer in een portiekflat.
Alleen als ze zelfde woning krijgt voor dezelfde huur is het acceptabel. Het is natuurlijk van de zotte dat de overlastplegers mogen blijven en de gedupeerde maar moet ********.Julie4444 schreef:Als het echt zo vreselijk is, snap ik niet waarom Beatles123 niet gewoon het aanbod van de woningbouw accepteerde om te verhuizen. Ze wilden daar zelfs aan meewerken door een woning te helpen zoeken, maar dat vindt TS te duur.
Koekje van eigen deeg noem ik het. Na jaren lang de normale wegen bewandeld te hebben en van kastje naar de muur gestuurd te worden, is het wel eens tijd voor harde acties. En ja als andere daar last van hebben, dan zij dat maar zo.TS geeft aan asociale buren te hebben, maar vertoont zelf ook zeer asociaal gedrag door de hele flat wakker te houden om haar zin door te drammen in een conflict met de buren. Zo schiet het allemaal natuurlijk niet op.
Tuurlijk. TS heeft kanker en vind direct een geschikte baan...Dan rest er maar 1 ding: baan zoeken, geld verdienen zodat je kan verhuizen.
Dus iedere keer dat ze klaagt of de politie belt is er een overval. Dan moet die stad inmiddels wel leeggeroofd zijn lijkt me.Dat de politie hier haar tijd niet aan verspild en in plaats daarvan druk bezig is met het aanpakken van een overval vind ik in ieder geval een goede zaak.
-
moederslink
Ik ben bang dat dat i.d.d de norm wordt in dit land......Wat een achterlijke asociale wereld leven we toch in.
Plus geen enkel begrip voor wie onder andere omstandigheden moet leven of het allemaal financieel niet zo goed ( kunnen ) doen.
Nobody is perfect , daar kom je wel achter bij het ouder ( en wijzer ) worden ( hopelijk )
@olaf 79, ik sluit me verder ook aan bij jouw reactie. Ik schreef al....TS heeft kanker en zit met een uitkering.
TS heeft zoals uit haar posts blijkt meer dan genoeg gedaan. Het is vd zotte dat dit asociaal tuig zn gang kan gaan en dat jij dan maar moet opr******.
-
langste adem
Na het overlijden van onze oude buurvrouw bleken er bij haar vele jerrycans met petroleum op zolder te liggen.. het bleek dat haar man tijdens de oliecrisis een flinke voorraad had aangelegd die daar dus al tientallen jaren lag op zolder..
Het zou natuurlijk wel heel toevallig zijn als er ook bij TS zoiets aan de hand is, maar toch... Hebben meer buren last van de benzinelucht eigenlijk?
Iemand noemde al dat wat voor de een als stankoverlast wordt ervaren, voor de ander totaal niet ,of veel minder hinderlijk is. Dit scenario lijkt me meer logisch. Waarmee ik overigens niet wil zeggen dat er dan iets psychisch aan de hand is met TS. Want ik twijfel er niet aan dat TS stankoverlast ervaart. Laatst was hier ook zo'n discussie over roken.. Ook hier schiet je niet veel op met lijnrecht tegenover elkaar staan, en is de dialoog aangaan beter. Je zult moeten accepteren dat je altijd wel last kunt hebben van de buren, maar het is ook niet zo dat je helemaal geen rekening hoeft te houden met elkaar. En dan bereik je met klagen en pesterijtjes over en weer ,en instanties inschakelen meestal minder dan met een goed gesprek.
Neemt overigens niet weg dat er ook asociale buren bestaan die schijt hebben aan een ander....
Het zou natuurlijk wel heel toevallig zijn als er ook bij TS zoiets aan de hand is, maar toch... Hebben meer buren last van de benzinelucht eigenlijk?
Iemand noemde al dat wat voor de een als stankoverlast wordt ervaren, voor de ander totaal niet ,of veel minder hinderlijk is. Dit scenario lijkt me meer logisch. Waarmee ik overigens niet wil zeggen dat er dan iets psychisch aan de hand is met TS. Want ik twijfel er niet aan dat TS stankoverlast ervaart. Laatst was hier ook zo'n discussie over roken.. Ook hier schiet je niet veel op met lijnrecht tegenover elkaar staan, en is de dialoog aangaan beter. Je zult moeten accepteren dat je altijd wel last kunt hebben van de buren, maar het is ook niet zo dat je helemaal geen rekening hoeft te houden met elkaar. En dan bereik je met klagen en pesterijtjes over en weer ,en instanties inschakelen meestal minder dan met een goed gesprek.
Neemt overigens niet weg dat er ook asociale buren bestaan die schijt hebben aan een ander....
Dat hoef je helemaal niet te accepteren, na een bepaalde tijd doe je rustig aan , overdag je buren horen of begin van de avond is normaal, maar in de nacht niet. Benzine geur kan voor iemand met angst een enorme impact hebben. Zoals je kan lezen is TS erg bang.Je zult moeten accepteren dat je altijd wel last kunt hebben van de buren,
Eens. De dialoog aangaan vanuit je zwakte zal in dit geval veel meer kans van slagen hebben.ciske schreef:Ik ook niet ,maar uit de post hierboven denk ik dat TS angst heeft, dat kan hij/zij beter aangeven bij de wbv dan dat je op deze manier een reactie geeft. Ik denk dat ze opener staan voor angst in plaats van boosheid.
-
witte angora
Zo gaat het inderdaad. Maar vergis je niet, ook in een eengezinswoning is het niet altijd koek en ei. Ook van buren die naast je wonen kun je flink last hebben.olaf79 schreef:En dat accepteren jullie zomaar? Omdat meneer zijn brommer moet restaureren moet de hele flat overlast hebben? Wat een achterlijke asociale wereld leven we toch in.witte angora schreef:Ik kende dit nieuws eigenlijk niet, maar vind het wel interessant. Hier hebben we sinds kort een buurman die zijn brommer een totale restauratie geeft. Inclusief alle stankoverlast. En inclusief een gang die regelmatig onbegaanbaar is omdat hij anders geen ruimte heeft om te werken.Beatles123 schreef:Schiedam 2 doden en twee zwaargewonden door knutselen met de brommer in een portiekflat.
Zit geen oordeel aan. Daarnaast kan verhuizen ook voor een paar honderd euro, als je teminste familie of vrienden hebt die niet bang zijn een handje te helpen en je het een en ander kan meenemen. Gewoon zo'n busje huren en gaan met die banaan.ciske schreef:Als ze TS dan ook een verhuiskosten vergoeding geven, maar dat doen ze niet. Verhuizen kost bakken met geld. Niet zo gauw oordelen!Julie4444 schreef:Als het echt zo vreselijk is, snap ik niet waarom Beatles123 niet gewoon het aanbod van de woningbouw accepteerde om te verhuizen. Ze wilden daar zelfs aan meewerken door een woning te helpen zoeken, maar dat vindt TS te duur.
Dat was ook mijn gedachte.witte angora schreef:Dat snap ik ook wel. Een huur van 300-350 als je al heel lang ergens zit, of ineens naar 580 of hoger, in geval van nieuwbouw. Tenminste, als je geen huurtoeslag krijgt. Als je dat wel krijgt, betaal je uiteindelijk niet eens zo heel veel meer, maar als de woning goed geïsoleerd is, dan bespaar je flink op je stookkosten! Dus een verhuizing zou ten aanzien van de maandelijkse lasten wel eens goedkoper kunnen zijn.Julie4444 schreef:Ze wilden daar zelfs aan meewerken door een woning te helpen zoeken, maar dat vindt TS te duur.
De maand dubbele huur valt te overzien als TS nu heel goedkoop zit, wat waarschijnlijk is gezien haar opmerking over huur. Dan blijft over; vloerbedekking en behang. Adreswijzigen en dergelijke is gratis, dus als (zoals je zegt) heel belangrijk is, moet dat te overzien zijn. Ben het verder ook met je eens.witte angora schreef:Blijven de verhuiskosten over, en dat hakt er ook wel in. Maand dubbele huur, alles inpakken en overbrengen, nieuw behangetje en vloerbedekking, alle instanties aanschrijven voor de adreswijziging, dat is best wel veel. Een bedrag van 1000 tot 1500 euro gaat er minimaal wel doorheen. Maar het is ook een kwestie van: wat vind je het belangrijkste.
En nee, ik vind in dergelijke gevallen dat er geen recht moet bestaan op een verhuisvergoeding. Als dat eenmaal gaat gebeuren, dan voelt binnen no-time half Nederland zich 'genoodzaakt om te verhuizen vanwege de buren'.