LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Enquête "Betaal je voor je Plastic Tas"

Hier vind je enquêtes van derden, bijvoorbeeld van studenten.
moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Enquête "Betaal je voor je Plastic Tas"

Ongelezen bericht door moederslink »

Jablan schreef: Rondzwervend plastic ......
Je ziet het teveel op straat.... weggegegooid afval, plastic , peuken etc etc.
Wij waren in IJsland een aantal jaren geleden, om de 10 meter staat een " peukenbak " waar ieder zn peuk netjes in uitdrukte en geen , niks aan afval op straat en dus zelfs ook geen peuken.
Het is m.i. toch ook echt wel een mentaliteitsverhaal.

In de supermarkten betaal je al ik weet niet hoe lang voor een plastic tasje, maar hergebruik het dan, zolang ze er nog zijn.
En wat is er mis met papieren grote zakken voor de boodschappen ? Ook daar kan het logo van de winkel op gedrukt worden.
Nou vind ik dit een heldere goeie enquête , maar op zich is het eigenlijk te zot voor woorden bij nader inzien, dat er sowieso een enquête over wel of geen plastic boodschappentasjes moet komen om de kijken hoe Nederlanders hierin staan en of ze bereid zijn daar geld voor uit te geven.

ruitenheer
Berichten: 431
Lid geworden op: 19 jun 2005 13:37

Re: Enquête "Betaal je voor je Plastic Tas"

Ongelezen bericht door ruitenheer »

Ik nam al bijna altijd een tas mee naar de supermarkt of de markt. Dat je nu moet betalen voor een tasje heeft daarom weinig invloed op mijn gedrag. Maar als ik dat invul, geeft het een vreemde invloed op de vragenlijst.

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: Enquête "Betaal je voor je Plastic Tas"

Ongelezen bericht door olaf79 »

Mooi dat je dit onderzoekt. Dit is weer een resultaat van de perverse prikkel van Den Haag om alles in regels te vatten. Wat een idiote betutteling van de mens.

Kwibes
Berichten: 7
Lid geworden op: 31 dec 2015 11:26

Re: Enquête "Betaal je voor je Plastic Tas"

Ongelezen bericht door Kwibes »

Ingevuld!
Ik vind het een goede actie om geld te vragen voor de plastic tas. Zelf heb ik standaard een (plastic) tas in mijn handtas zitten en ben van mening dat iedereen dit met het kleinste gemak kan doen.

Gesloten