Pagina 2 van 5

Re: Borg modem UPC

Geplaatst: 21 apr 2004 10:32
door arie.o
Mirtje.

Wat Gast zegt klopt. Alleen het gebruik van het modem is gratis (je hoeft geen maandelijkse huur voor het modem te betalen) en de installatie was gratis.
Je moet dus een berichtje naar chello sturen waarin je hun verzoekt het modem bij je te komen ophalen. Dit is gratis. Deze manier van inleveren staat in de algemen voorwaarden.
Opd eze manier krijg je ook ghelijk een ontvangstbevestiging. En deze methode is gratis (dus geen kosten aantekenen).
Stuur hem vooral NIET op. Ze raken namelijk ontzettend vaak kwijt bij de post of bij UPC???

WEL INLEVEREN DUS.

Re: Borg modem UPC

Geplaatst: 21 apr 2004 11:03
door nala
ik ben zo dom geweest om van adsl over te stappen naar upc. sinds feb. heb ik hier chello en telefonie. Tijdens het aanleggen zijn de eerste fouten gemaakt. Onjuiste cd meegeleverd, kabel niet goed geknipt etc. Vervolgens stuurt upc op 10 maart de eerste factuur (met gegevens van de vorige bewoners incl. het banknummer van de vorige bewoner. Men kon dus niet autom. incasseren. Vervolgens ben ik 21 maart op vakantie gegaan en 1e paasdag terug gekomen. 22 maart verzend upc een aanmaning. Door mij gemist omdat wij op vakantie waren. 5 april gooit upc de boel plat. 8 april brief van credietmanagement. Of we criminelen waren. Dit alles gaat over een nota die nog geen 28 dagen oud was. Na thuiskomst op aanraden van UPC direct betaald bewijs gefaxt. Volgens de dame zou er direct weer aangesloten worden. Let wel Bij het postkantoor contant gestort. Vervolgens upc weer gebeld. Men geeft mij te kennen dat ik wel kan frauderen en sluit pas aan op het moment dat men het geld binnen heeft. Dit alles is een gevolg van het feit dat hun gegevens gebruiken van vorige bewoners. Zelfs het tel.nr. wat de vorige bewoner had staat op mijn naam. Ik ben inmiddels witheet heb zo'n beetje elke ongeschoolde gek die daar werkt aan de foon gehad en zodra het een beetje moeilijkwordt voor de 'medewerkers'van upc gooien ze de telefoon erop. Ik de rest van alle upc zaken nagekeken. Wat blijkt voor mijn tv betaal ik twee keer. Ik sta onder dezelfde naam twee keer als klant. En denk je nu dat ze een excuus aanbieden?? Of een creditnota sturen?? nee hoor helemaal niets.
Ik ben nu dan ook alle klachten van upc aan het verzamelen en ga er zeker voor zorgen dat upc in de toekomst toch een minder arrogante houding zal moeten aanenemen. De telefoon gesprekken die ik had gevoerd had ik allemaal opgenomen en deze gebruik ik nu om upc te confronteren met de onkunde en onbeschofte wijze van handelen van hun personeel.
Voor wat betreft de gast die op de heer o reageert u bent waarschijnlijk ook iemand die tot de stal van UPC behoord?

Re: Borg modem UPC

Geplaatst: 21 apr 2004 11:14
door arie.o
Klopt. Gast is inderdaad een UPC er. Deze forums zitten vol met dit soort stakkers.
Probleem is dat ze gewoon NIET willen inzien hoe fout UPC bezig is.
Troost je met de gedacht dat bedrijven die problemen van klanten ontkennen en bagataliseren uiteindelijk daaraan onder gaan.

Uiteindelijk zijn het de klanten die het voortbestaan van een onderneming mogelijk maken. gewoon alles opzeggen dus.

Re: Borg modem UPC

Geplaatst: 21 apr 2004 11:23
door Gast
Arie.o en Nala,

Graag zou ik bewijs willen zien, dat ik bij upc zou werken.
Niet dat ik het erg zou vinden, omdat ik alles als een uitdaging zie.

Re: Borg modem UPC

Geplaatst: 21 apr 2004 11:26
door nala
inderdaad arie o. ze trekken op den duur aan het kortste eind maar ik ga ze wel even een handje helpen. Heb hier nu bergen fouten liggen. zelfs Penninck en Landheer zijn niet blij met deze ontwikkelingen en zeker niet als bij upc de gegevens fout in de pc staan. Heb inmiddels al het bewijsmateriaal al gestuurd naar dit buro met een briefje erbij.
Ook het bellen naar upc is een probleem. Je krijgt altijd zo'n typgeit die niks kan maar een supervisor wordt een probleem. Heb inmiddels wel het juiste nummer van upc zonder dat ik het 0900 nummer bel. dus ben je geintersseerd 024-8447100 dan krijg je de receptie. Ook dat mens probeert je naar het 0900 nummer te sturen. Gewoon flink boos worden.

Re: Borg modem UPC

Geplaatst: 21 apr 2004 11:27
door nala
gast alleen al aan je domme houding en je stupide manier van denken lijkt het er sterk op dat je een medewerker van upc bent. Zo niet, solliciteer daar dan want je zou er perfect tussen passen

Re: Borg modem UPC

Geplaatst: 21 apr 2004 11:38
door Gast
Nala,

Ik mag dan stupide opmerkingen hebben en bij upc passen, maar ik heb geen betalingsachterstand om welke reden dan ook.
Ik heb wel UPC en automatisch incasso en dat werkt perfect.
Misschien omdat ik positief ben, wordt dat vergeleken met stupide.
Dan hoop ik, dat Nederland op het EK stupide naar voren komt.

Re: Borg modem UPC

Geplaatst: 21 apr 2004 11:45
door arie.o
Op deze forums zitten heel veel UPC medewerkers (o.a cableguy etc).
Alleen schamen ze zich ervoor omdat dat openlijk bekend te maken.
Is er tenmiste nog 1 pluspuntje, want ik zou me ook rot schamen om bij een bedrijf met zo'n slechte service en administratie te werken.

Overigens is niet heel UPC zo rot. Het zijn met name de administratie en het service centre (0900 nummer). Met de technische dienst heb ik vroeger nooit problemen gehad. Voor de invoering van het 0900 nummer stond het nummer van de technische dienst op de abonnementsaanvraag (begin 2000). Nummers zal ik morgen op het forum zetten, je kunt ze namelijk nog steeds direct bellen voor problemen.
Je begrijpt ik ben vroeger ook ooit Chello lid geweest maar door de administratieve puinhoop daar na 3 jaar opgezegd.
De produkten van chello zijn oke, alleen de service, de administratieve afhandeling en voortdurende prijsverhogingen zijn naadje..

Re: Borg modem UPC

Geplaatst: 21 apr 2004 11:47
door nala
gast,

even voor de goede orde. Ik heb ook geen betalingsachterstand, als je goed had gelezen kan je zien dat door fouten bij upc de eerste factuur niet autom. kon worden afgeschreven in tegenstelling tot mijn nota van de tv die ze wel van het juiste banknummer afschrijven. Sterker nog die schrijven ze gewoon dubbel af. Op de vraag of ze je een creditnota willen sturen of in ieder geval een bewijs dat ze fouten hebben gemaakt en wij een behoorlijk bedrag terug moeten krijgen geven ze als antwoord dat ze de telefoon erop gooien. Op mijn nota van de tv wordt in een en dezelfde nota twee keer de tv in rekening gebracht. Dus gast als je graag mee wilt praten lees dan eerst goed en doe dan niet net of we het over een geweldig bedrijf hebben. Een betalingsachterstand heb je als je ongeveer anderhalve maand te laat betaald. En niet na achtentwintig dagen na factuurdatum (terwijl upc er een rotzooi van maakt niet de klant)

Re: Borg modem UPC

Geplaatst: 21 apr 2004 12:01
door Gast
Ik zeg ook niet dat het jouw schuld is.
Theoretisch heb je al een achterstand als de betalingstermijn is verstreken.
Dat is bij een automatisch incasso natuurlijk eerder, dan met een accept giro.
Op de overeenkomst (ik heb zelf Chello, dus daarom weet ik dat) staat een factuuradres en rek nr.
Daar teken je voor. Je had daar dus al op kunnen reageren, zodat het vooraf aangepast kon worden.

Re: Borg modem UPC

Geplaatst: 21 apr 2004 12:05
door silas
Nala, dit is typisch UPC. Je hebt een betalingsachterstand die UPC zelf heeft veroorzaakt. En dat maakt UPC jouw probleem terwijl het hun eigen probleem is. Maak je niet druk over die gasten die maar stomme opmerkingen maken zoals gast. ik ken genoeg mensen die onze ervaringen delen. Het enige wat ik doe is er voor zorgen dat niemand die ik ken de fout in gaat door UPC te nemen. Mijn vrienden doen dat ook. Dat komt er van als je je "betalende"klanten op deze manier behandelt.

Re: Borg modem UPC

Geplaatst: 21 apr 2004 12:10
door nala
fout fout en nog eens fout gast. upc bezit de gave om twee ex bewoners en de huidige bewoner gegevens door elkaar heen te gooien. De betalingstermijnen die upc hanteerd zijn alles behalve normaal. Ik kan je verzekeren dat als ik iemand een brief tot betaling stuur (nadat het bedrijf waar ik opdracht van krijg het meerderemalen geprobeerd heeft ,dus niet na 1 aanmaning) dat absoluut niet kan maken na 28 dagen van de factuurdatum. Daarnaast als het bedrijf dat mij opdracht geeft zelf fouten in het systeem heeft gemsskt is het al helemaal ondenkbaar dat ik deze handelswijze hanteer. Als je het hersenloze personeel (volgens mij een vereiste als men daar solliciteerd) aan de telefoon krijgt staan ze je niet eens netjes te woord. Het is inderdaad een goede zaak dat ze vanuit de politiek ervoor gaan zorgen dat bedrijven als upc hun monopolie positie kwijt raken. Dan zullen ze wel professioneel en klantvriendelijk moeten worden. Het is toch te gek voor woorden dat een bedrijf dat zijn diensten aanbied op deze wijze met de klant omgaat. Zoals ik al eerder mededeelde ik stel alles in het werk om deze zaken allemaal openbaar te maken.Aangezien ik verder geen hobby's heb (en breien en knutselen kosten ook geld) heb ik besloten om van deze zaak mijn hobby te maken en in ieder geval een poging te doen om dit bedrijf eens even op zijn plaats te zetten. Dus mensen...........

Re: Borg modem UPC

Geplaatst: 21 apr 2004 12:12
door nala
serieuze klachten kunnen naar mijn hotmailadres gestuurd worden
[email protected] vermeld dan wel in de omschrijving dat het hier om een klacht gaat

Re: Borg modem UPC

Geplaatst: 21 apr 2004 12:29
door Gast
Nala,

Heel flauw, maar een cursus d en t's zou ook een vereiste zijn voor klagers.
Of is dat de nieuwe spelling?

Re: Borg modem UPC

Geplaatst: 21 apr 2004 12:32
door Gast
Nala,

Je hebt zeker ook geen werk?
De hele dag een beetje doelloos posten.
Voor je het vraagt: Ik heb woensdag altijd vrij.
Ik werk 36 uur in de week.

Re: Borg modem UPC

Geplaatst: 21 apr 2004 12:44
door nala
beste gast,

ik heb drie kinderen, een baan, drie honden en een huishouden en een man die werkt. daarnaast ben ik bezig met onderwijsvernieuwing. Ik doe mijn werk van huis uit en UPC is het eerste bedrijf dat werkelijk al mijn nekharen overeind krijgt. Voor wat betreft jou opmerking over niets te doen hebben etc. etc. denk wat je wilt. Aan je houding, manier van schrijven en opmerkingen kan men duidelijk constateren dat je één van de UPC medewerkers bent. Laten we nu eerlijk wezen het is nog makkelijker om een koe te leren praten dan een conversatie aan te gaan met iemand waarvan het bedrijf waarvoor hij werkt eist dat men niet zelfdenkend, onbeschoft en hersenloos is.
Een normaal mens kan het nooit eens zijn met de manier waarop dit bedrijf werkt en jij vindt het heel normaal. Pathetic!!!!!!!!!!

Re: Borg modem UPC

Geplaatst: 21 apr 2004 12:45
door nala
daarbij was ik niet van plan om jou dan ook maar 1 vraag te stellen. Iemand die zelf niet kan denken stel ik geen vragen.

Re: Borg modem UPC

Geplaatst: 21 apr 2004 12:47
door Gast
Dan zal je het lekker rustig hebben thuis.

Re: Borg modem UPC

Geplaatst: 21 apr 2004 12:48
door Kevvin
Wat een agressie jegens elkander...

Re: Borg modem UPC

Geplaatst: 21 apr 2004 12:48
door Gast
En nogmaals: aan aannames hebt je heel weinig.
Onderwijs? Dan zou je toch wel moeten weten hoe de werkwoorden vervoegd moeten worden.