LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Gous

Heb jij een kat of een hond? Deel hier jouw ervaringen.
moos

Re: Gous

Ongelezen bericht door moos »

Beste gast
Je hebt het verkeerde blad.Waar het omgaat dat artikel staat in het blad,HONDENMAIEREN.Zo heet dat blad.Geen wonder dat je wat gemist hebt.Het lijkt een beetje op elkaar.
Moos

Gast

Ongelezen bericht door Gast »

P.S de titel was hondenmanieren
moos

Gast

ik bedoelde ook hondenmanier,exsuses hier voor.
Ondertussen heb ik wel begrijpen waar het om gaat, maar niet door hondenmanier maar omdat ik radar gemist heb.
Wel heb ik van iemand begrijpen dat s.gaus in de klinch ligt met de drukker van hondenmanier, deze exenplaar was al in januari klaar maar door problemen met de drukker wer pas nu uitgegeven.
Verder werd er gezegd dat s.gaus op vakantie was maar info zegt dat ze nu op vakantie is.

Gast

Ik kan u vertellen dat ze afgelopen dinsdag ij radar was toen was ze thuis.Ze is wel op vakantie geweest.Het lijkt een beetje verwarrend,maar over dat artikel is nu veel ellende door ontstaan vandaar dat ze toen op de t.v was bij radar.Daar is nu veel deining over en terecht.Ze had nooit dat artikel moeten laten plaatsen omdat het niet klopte en niet terrecht was. zodoendeMaar als u wat wil weten lees dan even de pagina;s door.Dan begrijpt u het wel ................moos

Gast

auw auw auw

in radar werd er bij hoog en laag beweerd dat er niets meer te stoppen of terug te halen was, en nu is het ineens ''dat ze beter haar best had moeten doen om het te stoppen"????
ai

Gast

auw auw auw

in radar werd er bij hoog en laag beweerd dat er niets meer te stoppen of terug te halen was, en nu is het ineens ''dat ze beter haar best had moeten doen om het te stoppen"????
ai

:oops:

Blaf...

Ongelezen bericht door Blaf... »

Ik Woef ben met veel mensen eens in dit forum maar nog steeds geen reactie gezien van Radar of anderen die de plank misslaan. Jammer allemaal achteraf laat ze maar een extra uitzending hieraan weiden en excusses aanbieden. !!!!! Papa Gaus ook moet dochter recht zetten. Dochter is misschien alleen ( kan me voorstellen ) en heeft de juiste weg nodig van pappie Gaus. Kom op Dan. !!!!!!!!!

Moos

Ongelezen bericht door Moos »

Dochter gaus is ook niet eerlijk geweest,en excuus ho maar.
De tijd zal het leren en misschien een vakantie minder.En wanneer gaat ze het recht trekken???Al is het alleen voor deze honden.Iets vooe jou blaf zo;n kein lief wind hondje??Ikzou er best een willen adopteren.
Moos

Blaf...

Weer twee dagen verder en een Uitzending maar nog steeds geen excuus of donatie. Nee het is voorbij en niet meer belangrijk. :!:
Wat ons in de portomenee treft hebben we dagen weken maanden over zie andere Forums . Maar als het over zulke mensen hebben gaat het gewoon over waarom blijven we niet zeuren hierover = Juist kost ons niks :evil:

tante Bep

Ongelezen bericht door tante Bep »

:idea:
Idee: misschien is Sacha Gaus wel te goede trouw? Misschien is ze werkelijk begaan met het lot van honden? Ik begrijp dat deze invalshoek er wat moeilijk ingaat bij sommigen. Er zijn nu eenmaal mensen die maar al te graag zaken negatief benaderen als de gelegenheid zich voordoet. Het onderwerp lijkt er niet eens echt toe te doen. Jammer dat dit vaak ten koste gaat van mensen die zich daadwerkelijk ergens voor inzetten, mensen als Sacha Gaus.

Het vergt toch weinig inzicht om te zien dat de intenties van Sacha Gaus goed zijn. Dit kan overigens moeilijk gezegd worden van de presentatrice van het programma. Je zou mogen verwachten dat zij als journalist weet dat een tijdschrift niet de ene dag geschreven wordt en de volgende dag in de schappen ligt. Direct rectificeren behoort dus niet tot de mogelijkheden. En dan die laatdunkende benadering: blijven inhakken met dezelfde vraag ongeacht de reactie van de andere partij, tenenkrommende sensatiejournalistiek, een programma als Radar onwaardig, dacht ik nog...

Gast

sacha gaus te goede trouw... das een mooie, heb je overigens het intervieuw wel gezien? sacha zei dat ze nu pas de beelden te zien kreeg, en dat ze het niet wist dat is pure larie, ze had deze gegevens al in januari een leek kan nog aan dieinformatie komen. slechte journalistiek aan de kan :twisted: t van hondemanieren lijkt mij. en of dit nu aan mevr gaus te wijten is of aan het blad hondenmanieren, dit had gewoon niet mogen gebeuren, en een excuus is echt op zijn plek hier hoor. en niet van het programma radar , want die hebben hun research gedaan en dat is niet van hondenmanieren te zeggen :twisted: :evil:

Blaf...

Beppie :!:

Rectivicatie kan heel snel en zeker als je fout zit. Beter nadenken over wat je schrijft kan zeker en daar kun jij wat van leren :!:

Begaan of niet als je beroepsmatig bezig bent ben je op de hoogte en kun je het achteraf het niet afdoen "ik wist het niet " Juist door die houding wordt er meer leed aangedaan aan wat dan ook. 2e Wereld oorlog hebben we ook gezegd dat de veroorzakers het achteraf niet kunnen en mogen afdoen met ik wist het niet.

PS Moos : ik heb een nw maatje gevonden voor woef en mij
Kayla heet ze en is 1,5 jaar oud en is een kruising Rhodesian Ridgeback

Dieractueel.nl

Ongelezen bericht door Dieractueel.nl »

Hoge bomen vangen veel wind...

In de uitzending van TROS Radar werd Sacha Gaus "aangevallen", omdat zij toestemming had gegeven voor het plaatsen van een artikel in het blad Hondenmanieren om geld in te zamelen voor een opvangcentrum voor racehonden in Spanje. Uit diverse bronnen bleek dat de honden ernstig verwaarloosd waren en zelfs elkaar opaten van de honger. TROS Radar toonde beelden van dit opvangcentrum en de honden, die er slecht aan toe waren. Een vrijwilliger in de studio kon bevestigen dat het slecht met de dieren was gesteld. In februari bleek Sacha al op de hoogte te zijn geweest van de misstanden in het asiel. Hoe kon het dan toch gebeuren, dat dit artikel werd geplaatst.
Toen ik de uitzending van Tros Radar kritisch bekeek via internet, was mijn eerste reactie ook van.."hoe kon dit nu gebeuren??" Later, als je alles op een rijtje zet en alle verhalen hebt gehoord, was mijn conclusie toch anders.

Ik weet als geen ander wat het is om hoofdredacteur te zijn. Jij bent degene die eindverantwoordelijk is voor alles wat op de site komt. Iedere dag krijg ik mailtjes onder mijn neus van vele dierenorganisaties, die om onze steun vragen door een artikel of link te plaatsen. Het is ontzettend moeilijk om als hoofdredacteur te bepalen of een organisatie aandacht verdient. Tegenwoordig zijn er zoveel organisaties die actief zijn in het buitenland, dat je bijna niet meer weet waar het daadwerkelijk omgaat. Je bent snel geneigd om mee te werken aan acties, maar je vraagt je altijd af of het geld dan wel op de goede plaatst terecht komt. Zijn er niet van die dwazen, die over de ruggen van de dieren geld verdienen? De goede organisaties buiten beschouwing gelaten hoor.

Als hoofdredacteur heb ik besloten om geen steun meer te geven aan nieuwe organisaties en stichtingen die in het buitenland actief zijn. Wij steunen maar 2 stichtingen en dat zijn: Stichting Dierenhulp Venezuela en het Brooke Hospital for Animals.

Sacha Gaus heeft als eerste naar de dieren gekeken én daar gaat het toch om? Ze doet het toch voor de dieren? De hele dierenbranche is over haar heen gewalsd en dat is niet eerlijk. Natuurlijk denkt ze achteraf ook, dat ze beter het artikel niet had kunnen plaatsen of juist het artikel had moeten plaatsen met twee kanten van het verhaal. Er zijn zowel positieve als negatieve verhalen over het opvangcentrum in Spanje. Er valt haar dus weinig te verwijten. De mensen die het hardste schreeuwen zijn zich niet bewust wat er allemaal bij komt kijken om alles goed te doen. Het is zo makkelijk om kritiek te geven en iemand zwart te maken. Ik heb Sacha geadviseerd om zelf in het vliegtuig te stappen en naar Spanje te reizen en met eigen ogen de situatie te bekijken.

Mensen, we doen het allemaal voor de dieren en als we elkaar blijven dwarsbomen, dan zullen de dieren er alleen maar onder lijden en dat is toch niet de bedoeling? Er is al zoveel leed in de wereld...

Met diervriendelijke groet,
DIERACTUEEL.NL

Martin Vink
hoofdredacteur

http://www.dieractueel.nl

Blaf...

Dus zonder navraag als we de kennis niet hebben mogen we alles schrijven.

Waarom verwijderd Tros Radar dan geschreven items van dit Forum(s) in het algemeen :?:

Je bent een beetje naief als je niet nadenkt. En dat doe je ook niet denk ik of hoor je ook tot de professionelen die niet nadenken ?????

moos

Ongelezen bericht door moos »

Meneer vink
Mooi artikel van u.Maar ik heb een vraag heeft sacha gaus de honden zelf gezien bij pat in spanje????????En heeft zij daarna het artikel geplaatst.U steundtnu twee organisaties ,die van venezuela enbrookshospital for animals?????Hoeveel deed u er steunen voor die tijd????Die laatstehospitel for animals waar isdat.Dat was het en nog even over sacha,vind ik haar veels te jong om al die stichtingen na te lopen want het groeit haar enorm boven haar hoofd.Zo kan je ook nooit eenneutraal beeld vormen en krijgen.Laat ze eerst met iemand meelopen,want dit vind ik ongezond.Vandaar dat ze de hele mikmak over haar heen kreeg en niet onterecht.Denkt u daar maar eens over na.
Moos

Blaf...

Meneer Vink

Waarom reageerd U niet op berichten of behoord U ook tot de Kliek

Dieractueel.nl

Ten eerste ik hoor niet bij de kliek en ik vind het naar klinken. Ik spreek gewoon mijn mening uit en deze is oprecht. Ik vind dat Sacha niets te verwijten valt, aangezien ze zelf al ruimschoots heeft aangegeven waarom het artikel toch geplaatst is en dat iedereen dit kan overkomen. Waar worden geen fouten gemaakt?
Is u zelf nooit iets overkomen, waar u later spijt van heeft?
Om nu gelijk iemand te veroordelen en met argumenten te komen, die nergens over gaan...

Natuurlijk is Sacha zelf ook bewust van het feit, dat ze beter achteraf het artikel niet had moeten plaatsen. Dat ze journalistiek gezien een aantal stappen heeft overgeslagen.
Maar de essentie van het artikel blijven de honden. Daar gaat het om.

Hondenmanieren wilde op deze manier de honden steunen in Spanje.
Ik heb haar geadviseerd om zelf een kijkje te gaan nemen en daar een artikel over te schrijven in Hondenmanieren en zeker om wederom een reactie te geven in Tros Radar.

DIERACTUEEL.NL

Martin Vink
hoofdredacteur

Gast

zo meneer Vink
wanneer u op vakantie gaat, gaat dan ook alles maar door, ongeacht of er iets tussen kan komen, of is er dan iemand ie u waarneemt en desnoods ook stappen kan ondernemen.

wilma

Gast

Beste meneer vink
Achteraf spijt hebben dat het toch geplaatst is geworden had ze van te voren kunnen weten dat iedereen over haar heen is gevallen.Ik heb haar gezien op de t.v.Daar kwam ze niet daad krachtig over En daarom juist is zei er absoluut niet geschikt voor.En om niet met een rectificatie te komen toont al aan dat ze beter wat anders kan gaan doen,want het blad is hiermee niet gediend. Ze kan gewoon laag beginnen om op te werken als hoofd redactrice.Wij maken ook fouten maarwe gaan het wel herstellen,en dat doet zei nu niet.En dat is nu het verschil.
Verder wil ik geend iscussie met u. heb dit alleen nog wille zeggen.
En helenmaal eerlijk is ze ook niet geweest
Moos

Dieractueel.nl

Een rectificatie kan alleen plaatsvinden als er wederhoor is toegepast. Er wordt zoveel geschreven en gezegd, zowel positief als negatief.

Dieractueel.nl heeft vorig jaar als hoofdsponsor Eukanuba en Iams gehad. Later kwamen wij erachter dat ze op gruwelijke wijze dierproeven met honden uitvoeren om het voer te testen. Wij hebben direct ons contract met Eukanuba & Iams verbroken, dezelfde dag nog. Achteraf hadden we natuurlijk een goede screening moeten toepassen. Dit mag ons niet meer overkomen. We hebben nu een protocol opgesteld om alles sponsors te screenen, die zich aanmelden.

Geef Sacha en de redactie van Hondenmanieren gewoon de tijd om zelf te onderzoeken wat er nu daadwerkelijk aan de hand is.
Ze heeft al aangegeven dat er sowieso een artikel komt in Hondenmanieren over het opvangcentrum voor racehonden in Spanje met alle feiten en achtergronden. Even geduld dus...

Als ikzelf op vakantie met vakantie ga, neemt onze eindredacteur alle verantwoording over Dieractueel.nl.

DIERACTUEEL.NL

Martin Vink
hoofdredacteur

Gesloten