LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Expertfund wordt Beheerd Beleggen (Nationale-Nederlanden)

Hypotheek of hypotheekverstrekkers kan je hier bespreken.
Joepie Joepie

Re: Expertfund wordt Beheerd Beleggen (Nationale-Nederlanden)

Ongelezen bericht door Joepie Joepie »

Ik vind het wel jammer dat ze de data waarop hun 8% in 2007 is gebaseerd niet willen delen.

Maar gelukkig zegt NN: Voor uw resterende 2/3 looptijd proberen de vermogensbeheerders inderdaad een beter rendement te halen...

PS: Experts moeten natuurlijk ook adviseren over instapmoment (en wijzen op risico's).

LillydR

Ongelezen bericht door LillydR »

In 2008 heb ik een hypotheek afgesloten bij WU - Expert Fund. Prognose rendement gemiddeld 7% per jaar bij een 'normaal' scenario.
Nu 8 jaar later is mijn inleg gelijk gebleven en is er van vermogensaanwas geen sprake. En ook de verwachte vermogensopbouw (te berekenen via een mooie online rekentool van NN) geeft aan dat zelfs in het meest optimistische scenario het op te bouwen vermogen niet haalbaar is.
Vervolgens komt nu de omzetting van dit product naar Beheerd Beleggen, waarbij uitdrukkelijk de verantwoordelijkheid naar de klant wordt verschoven.
Ook omdat de klant nu wel zelf kan aangeven waarin belegt moet worden.
Het geeft mij geen goed gevoel.
Opmerkelijk ook, als je aangeeft dat je niet akkoord gaat met de omzetting, komt er geen dialoog, maar stopt NN gewoon met beleggen....
Oftewel, zoek het maar uit.

Uw Jurist
Contacteer:

Ongelezen bericht door Uw Jurist »

U hebt volgens mij de pech dat u voor/bij aanvang van de crisis bent ingestapt. U hebt waarschijnlijk eerst fors verlies geleden en speelt nu weer quitte. zoals ik al aangaf ben ik pas een paar jaar later ingestapt en heb ik wel een heel goed rendement.

16again

Ongelezen bericht door 16again »

Uw Jurist schreef:U hebt volgens mij de pech dat u voor/bij aanvang van de crisis bent ingestapt.
Indien alles begin 2008 is aangekocht dan klopt dat wel.
Maar als er sprake is geweest van maandelijks of jaarlijkse inleg in het fonds sinds 2008, dan is de invloed van de crisis verwaarloosbaar: dan is ook volop geprofiteerd van lage koersen op elk aanschafmoment.

Joepie Joepie

16again schreef:
Uw Jurist schreef:U hebt volgens mij de pech dat u voor/bij aanvang van de crisis bent ingestapt.
Indien alles begin 2008 is aangekocht dan klopt dat wel.
Maar als er sprake is geweest van maandelijks of jaarlijkse inleg in het fonds sinds 2008, dan is de invloed van de crisis verwaarloosbaar: dan is ook volop geprofiteerd van lage koersen op elk aanschafmoment.
Ook het inleggen heb ik uit handen gegeven aan proffesionele vermogens beheerders van voorheen WU.
Laatst gewijzigd door Joepie Joepie op 19 mar 2016 14:22, 1 keer totaal gewijzigd.

Joepie Joepie

LillydR schreef:In 2008 heb ik een hypotheek afgesloten bij WU - Expert Fund. Prognose rendement gemiddeld 7% per jaar bij een 'normaal' scenario.
Nu 8 jaar later is mijn inleg gelijk gebleven en is er van vermogensaanwas geen sprake. En ook de verwachte vermogensopbouw (te berekenen via een mooie online rekentool van NN) geeft aan dat zelfs in het meest optimistische scenario het op te bouwen vermogen niet haalbaar is.
Vervolgens komt nu de omzetting van dit product naar Beheerd Beleggen, waarbij uitdrukkelijk de verantwoordelijkheid naar de klant wordt verschoven.
Ook omdat de klant nu wel zelf kan aangeven waarin belegt moet worden.
Het geeft mij geen goed gevoel.
Opmerkelijk ook, als je aangeeft dat je niet akkoord gaat met de omzetting, komt er geen dialoog, maar stopt NN gewoon met beleggen....
Oftewel, zoek het maar uit.
Ik weer hoe het voelt, maar heb goede hoop dat ik bij KiFiD mijn gelijk ga halen. Oh, WU helpt met haar zogenaamde flexibele hypotheek zonder adviseur in eigen dienst ook niet echt mee...

Uw Jurist
Contacteer:

Ongelezen bericht door Uw Jurist »

16again schreef:
Indien alles begin 2008 is aangekocht dan klopt dat wel. Maar als er sprake is geweest van maandelijks of jaarlijkse inleg in het fonds sinds 2008, dan is de invloed van de crisis verwaarloosbaar: dan is ook volop geprofiteerd van lage koersen op elk aanschafmoment.
Lezen is een kunst. Al op 01 maart 2016 22:34 schreef Joepie Joepie dat er een eenmalige aanleg in het begin van 2007 plaats vond:
Joepie Joepie schreef:Mag ik vragen wanneer jij bent ingesprongen (een groter bedrag aan begin en/of maandelijks bedrag)?
En welk netto rendement is voorgehouden?
Joep
PS: ik eenmalig 50 kE in begin van 2007 met volgens offerte netto rendement van gemiddeld 6% (ipv 8% die WU realistisch vond)
Met vriendelijke groet,
mr. Monique Doomernik

jonis

Ongelezen bericht door jonis »

Uw Jurist schreef:
16again schreef:
Indien alles begin 2008 is aangekocht dan klopt dat wel. Maar als er sprake is geweest van maandelijks of jaarlijkse inleg in het fonds sinds 2008, dan is de invloed van de crisis verwaarloosbaar: dan is ook volop geprofiteerd van lage koersen op elk aanschafmoment.
Lezen is een kunst. Al op 01 maart 2016 22:34 schreef Joepie Joepie dat er een eenmalige aanleg in het begin van 2007 plaats vond:
Joepie Joepie schreef:Mag ik vragen wanneer jij bent ingesprongen (een groter bedrag aan begin en/of maandelijks bedrag)?
En welk netto rendement is voorgehouden?
Joep
PS: ik eenmalig 50 kE in begin van 2007 met volgens offerte netto rendement van gemiddeld 6% (ipv 8% die WU realistisch vond)
Met vriendelijke groet,
mr. Monique Doomernik
Ja Joepie wel, maar LillydR ook :roll:

Goed beleggen betekent vaak: spreiden.....dat zou je met het inleggen ook moeten doen en niet in 1x ....

Joepie Joepie

jonis schreef:Ja Joepie wel, maar LillydR ook :roll:

Goed beleggen betekent vaak: spreiden.....dat zou je met het inleggen ook moeten doen en niet in 1x ....
Ik denk dat iedere Expertfund klant misleid is en NN met Beheerd Beleggen nog steeds klanten misleid (ook bij gespreide inleg).

Mijn advies: Dien een klacht en ga daarna naar KiFiD en eis schadevergoeding.
- Ik houd jullie wel op de hoogte

Gesloten