Re: Moet ik 'voor bank spelen' na fout internetprovider?
Geplaatst: 17 feb 2016 17:01
TopicStarter 
Radar Forum
https://radar-forum.avrotros.nl/
chris15= schreef:Julie, wat betekent toch TS?
In dit geval jij dus, chris15=.Moneyman schreef:TopicStarter
Wat heeft het lage inkomen er nu weer mee te maken? Ik dacht dat het ging om rechtvaardigheid?Lapsang schreef:De beste oplossing is natuurlijk: niet meer betalen dan verschuldigd is, met een beroep op het lage inkomen. Dit kan echter moeilijk zonder overleg met de klantenservice. Wat dus van belang is, is de vraag of contact met de klantenservice gratis is of niet. Indien ja, gewoon nog eens contact met hun opnemen.
Een beter systeem had de fout niet gemaakt waar probleem ontstond.Moneyman schreef:Het is prima mogelijk een systeem te bouwen wat het wél aankan. Alleen kost dat systeem veel meer. ........
Ik zie het probleem niet.
Chris is niet de TSJulie4444 schreef:chris15= schreef:Julie, wat betekent toch TS?In dit geval jij dus, chris15=.Moneyman schreef:TopicStarter
Simpel: hoe minder standaard, hoe meer maatwerk, hoe duurder.16again schreef:Een beter systeem had de fout niet gemaakt waar probleem ontstond.Moneyman schreef:Het is prima mogelijk een systeem te bouwen wat het wél aankan. Alleen kost dat systeem veel meer. ........
Ik zie het probleem niet.
Ook ontgaat het me waarom een beter systeem gelijk veel duurder moet zijn.
TS heeft weinig geld, en begrijpelijk dat hij dingen voorschieten wel als probleem ziet.
Huh? Op pagina 1 is de eerste post toch echt van hem, of mis ik hier iets?Moneyman schreef:Chris is niet de TSJulie4444 schreef:chris15= schreef:Julie, wat betekent toch TS?In dit geval jij dus, chris15=.Moneyman schreef:TopicStarter
Dat maatwerk moet je wel afzetten tegen omvang van klantenbestand. Bezuinigen op het maatwerk levert nu een systeem op dat foute facturen verstuurt. Dat is pas echt duur: extra handwerk achteraf , en klanten aan telefoon te woord staan.Moneyman schreef:Simpel: hoe minder standaard, hoe meer maatwerk, hoe duurder.
Wil je nou gewoon je eigen situatie oplossen, zonder je het sletje te voelen van je provider, of wil je onder die noemer heel corporate Nederland even opvoedden volgens je eigen normen en waarden?chris15= schreef:Dank jullie voor je mening(en),
Ikzelf lijk het meest op Loupland qua denken.
De huidige mores lijkt toch vooral toegeven te zijn aan de macht van het grote geld en de daarmee samengaande praktijken.
Het zal inderdaad niet zoveel meer helpen hier nog tegen te hoop te lopen, gezien het blijkbaar gesettelde besef van een nieuwe generatie.
Er wordt veel verboden, maar zeer weinig eerlijk gehandhaafd. Teleurstellend...
Volgens mij is het heel simpel. Als een bedrag niet verschuldigd is, dan hoeft dat niet te worden betaald. Dat het bedrijf daar niet mee kan omgaan is haar probleem.Moneyman schreef:Het is prima mogelijk een systeem te bouwen wat het wél aankan. Alleen kost dat systeem veel meer. En dát willen diezelfde klanten nou juist weer niet betalen.
Oftwel: je hebt de dagelijkse voordeeltjes van een goedkoop, op standaarden ingericht systeem, en zo nu en dan heb je dan een keer een nadeel in de zin dat je vanwege datzelfde systeem geen maatwerkoplossing krijgt.
Heel slecht voorbeeld, aangezien hier de klant er daadwerkelijk slechter van wordt ( produkt is kapot en klant heeft recht op een nieuwe maar krijgt deze niet ). In deze situatie wordt de klant (TS) hier niet slechter van, maar moet enkel iets voorschieten wat later verrekend wordt. Het uiteindelijke resultaat is 0.Winkels kunnen prima (wettelijke) garantie geven. Alleen worden ze daar wel veel duurder van. En dát willen diezelfde klanten nou juist weer niet betalen.
Je loopt altijd risico op faillissement. Daarnaast is er sprake van een (lichte) vermogensschade.angel1978 schreef:In deze situatie wordt de klant (TS) hier niet slechter van, (...)
Het leven bestaat uit risico's. Je loopt al risico als je het abonnement vooruit betaalt.alfatrion schreef:Je loopt altijd risico op faillissement. Daarnaast is er sprake van een (lichte) vermogensschade.angel1978 schreef:In deze situatie wordt de klant (TS) hier niet slechter van, (...)
TS zou juist geld moeten lenen, om iets voor te kunnen schieten. En betaalt dan heel wat meer rente dan jij en ik op onze spaar rekening krijgen. Voor zover TS uberhaubt nog geld mag lenen.angel1978 schreef:Met de huidige rentestand, mag je voor mij even de vermogensschade berekenen.
TS moet geld lenen om een periode van een internetprovider te kunnen betalen? Doe even serieus. Als TS zo krap zit ( wat ik nog nergens heb kunnen lezen, dus dit is een pure aanname ), dan doe alsjeblieft de internetverbinding de deur uit.16again schreef:TS zou juist geld moeten lenen, om iets voor te kunnen schieten. En betaalt dan heel wat meer rente dan jij en ik op onze spaar rekening krijgen. Voor zover TS uberhaubt nog geld mag lenen.angel1978 schreef:Met de huidige rentestand, mag je voor mij even de vermogensschade berekenen.